Oliebol hier

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Oliebol hier

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef: 25 nov 2021 02:45 Met name mijn zus had er en handje van! altld terecht overigens).
:lol: :lol:
Bekend verschijnsel. Ook van broers trouwens.
Mijn moeder zei dan altijd: Zijn hier twee moeders?
Het is overigens wel een heel grote vormende factor.
Ik kon oefenen op mijn pop en de poes. :wink:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Hi Oliebol. Zo een of twee keer per jaar smakelijk. :lol:
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Oliebol schreef: 24 nov 2021 08:06 Ik ben Jan, 49, een beetje gelovig, beetje atheïst, beetje van alles, kijk door diverse brillen naar de ongrijpbare werkelijkheid
Welkom Oliebol. Interessant! Zou je kunnen zeggen hoe je zowel een beetje gelovig als een beetje atheïst zijn kan? Geloof je alleen in kleine godjes die geen naam mogen hebben? :)
Ehm is dit forum levend of dood? Vraag ik me zo af.
De meeste Freethinkers zitten te discussiëren op christelijke fora omdat christenen hier weinig zijn, aangezien hun argumenten hier normaliter geen stand houden. Ook ik zit relatief vaak op christelijke fora, maar Freethinker beschouw ik als m'n thuishonk en m'n uitvalsbasis.
Zionist
Oliebol

Bericht door Oliebol »

Hé dank voor je welk :) Waarom zitten 'vrijdenkers' dan op fora waar mensen bijeenkomen waar ze niets mee hebben? Apart. Ik heb niets met hardcore gabber muziek, of met extreem rechts gedachtegoed, of met gedichten, etc dan ga ik toch niet op fora waar mensen bijeenkomen die daar wél iets mee hebben lopen posten?

Ik zweef afhankelijk van t moment tussen atheïsme en (voornelijk) zéér vrijzinnig christelijk geloof in. Gemiddeld genomen ben ik iemand die gelooft in Iets, de woorden van Jezus over naastenliefde, en denkt dat er na de dood niets is. Zo ongeveer.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

kan je je ideeën verdedigen tegenover mensen die heel anders denken? Dat kan een hele goede reden zijn.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Oliebol schreef: 12 dec 2021 11:29
Ik zweef afhankelijk van t moment tussen atheïsme en (voornelijk) zéér vrijzinnig christelijk geloof in. Gemiddeld genomen ben ik iemand die gelooft in Iets, de woorden van Jezus over naastenliefde, en denkt dat er na de dood niets is. Zo ongeveer.
Il geloof dat de meeste Christelijke kerkgenootschappen dat geen "Christelijk geloof" zouden noemen, ook al denken veel van hun leden er wellicht ook zo over. Besef je overigens dat naastenliefde - volgens het "Lucas" Evangelie wederkerig dient te zijn? (je moet haar beoefenen jegens mensen die jou óók een barmhartig hart toe dragen).
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Oliebol schreef: 12 dec 2021 11:29 Waarom zitten 'vrijdenkers' dan op fora waar mensen bijeenkomen waar ze niets mee hebben?
Het feit dat ik niet in goden geloof, betekent nergens dat ik het fenomeen religie erg interessant vindt.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

ChaimNimsky schreef: 20 dec 2021 00:16
Oliebol schreef: 12 dec 2021 11:29 Waarom zitten 'vrijdenkers' dan op fora waar mensen bijeenkomen waar ze niets mee hebben?
Het feit dat ik niet in goden geloof, betekent nergens dat ik het fenomeen religie erg interessant vindt.
Ik bedoel natuurlijk: Het feit dat ik niet in goden geloof, betekent nergens dat ik het fenomeen religie niet erg interessant vindt.
Zionist
Oliebol

Bericht door Oliebol »

Dan blijft de vraag dus staan.

Wellicht bedoel je 'niet erg interessant'.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom Oliebol, kom af en toe even meelezen. Zit niet op christelijke fora omdat ik snel allergisch word van al die woordspelletjes waarmee gelovigen hun fantasievriendje mee willen bewijzen. En meestal lopen hier toch genoeg atheïsten rond die hier wel raad mee weten en het geduld kunnen opbrengen om steeds maar weer een formule te zoeken die aanslaat bij gelovigen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
ChaimNimsky
Superposter

Oliebol schreef: 22 dec 2021 19:24
Dan blijft de vraag dus staan.

Wellicht bedoel je 'niet erg interessant'.
Dat schreef ik reeds: klik :wink:
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dit is een voorsteltopic en valt onder het subforum Persoonlijk.
Een aantal berichten, die leidden tot een discussie heb ik daarom afgesplitst.
Het startpunt en deze titel zijn gekozen, omdat het niet direct een bepaald onderwerp betreft, maar de eerste aanleiding vormde tot discussie.
Diverse teksten, auteurs en rode draden.
Hier verder met op meer ontspannen wijze kennismaken.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie