axxyanus schreef: ↑14 nov 2021 13:43
Mcmadtasty schreef: ↑14 nov 2021 13:08Jij legt heel gemakkelijk naast je neer dat een overheid liegt, geheimen heeft etc.
Niet iedereen doet dat. Dan krijg je een heel ander resultaat, namelijk dat waar je op vertrouwt.
Neen, ik leg dat niet naast me neer. Ik staar me daar gewoon niet blind op. Op zoek gaan naar andere bronnen die je wel kan vertrouwen, is niet de onbetrouwbaarheid van de overheid naast je neerleggen. Door de onbetrouwbaarheid van de overheid, niet eens kunnen overwegen dat je misschien ergens anders betrouwbare informatie kan krijgen is je blindstaren op de onbetrouwbaarheid van de overheid.
Bronnen die je wel kunt vertrouwen........ lijkt me een vorm van waarzeggerij......
Het lijkt me veel eerder dat er sprake is van bronnen waar je vertrouwen aan geeft.
Dat mensen vertrouwen in iets wat jij niet vertrouwd noem je paranoïa en je blind staren...
Dat blindstaren geldt eveneens voor zijne heiligheid de wetenschap......
Je kunt als mens je redenen hebben te vertrouwen, je kunt als mens je redenen hebben te wantrouwen.
Niet is m.i. vanuit zichzelf vervuld met betrouwbaarheid of onbetrouwbaarheid.
Van, wat je beweerd over niet eens overwegen of je ergens anders betrouwbare informatiekunt krijgen, is geen sprake. want mensen vinden die informatie in complottheorieën. Het is maar net welke vragen je stelt met betrekking tot waar je terecht komt.
zoals ik al zei er is geen vraag bij mensen of het virccin betrouwbaar is, er is een vraag waarom het vaccin onbetrouwbaar is. Dan kom je niet uit bij de medische wereld die pleit dat het vaccin veilig is,. dan kom je uit bij artsen die hun twijfels uitspreken over vaccin, bij complottheorieën.
Dat is niet blindstaren op, dat is gewoon op een andere manier een zoektocht voeren als jij dat doet, met heel andere vragen als jij hebt.
Jij houdt je bezig met het bestrijden van een virus, anderen niet. Die houden zich op een heel andere manier bezig met de wereld.