Het was nu eenmaal een uitspraak van de rechter.
Ook in de UK zijn er soortgelijke uitspraken geweest.
Moderator: Moderators
Inderdaad Peter, dit zijn kleine tekenen van hoop.Peter van Velzen schreef: ↑02 nov 2021 02:02
Als men atheistischr bloggers in Bangladeh wil vermoorden, geeft dat aan dat er nog veel haat jegens hen heerst, maar ook dat ze er desondanks zijn. Dus welke groep groeit (het snelst?) Bedenk dat gedurende 30 jaar oorlog in Vietnam de bevolking er alsmaar groeide. Dat had ik - toen ik destijds het nieuws volgde niet verwacht, Er was een Pok Pot voor nodig om dat - in Cambodja - ongedaan te maken.
Ik kan er weinig van vinden, want ik ken de uitspraken niet. Hoop ik wel dat er nog niemand gestenigd is.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 nov 2021 18:46Het was nu eenmaal een uitspraak van de rechter.
De rechter past geen Sharia toe. Er is immers geen gecaononiceerde versie van, hij/zij staat slechts toe dat Islamitische instanties arbitrage verlenen bij burgerlijke geschillen als beide partijen het daar tevoren mee eens zijn. Of ze het achteraf met de uitspraak van de arbiter eens zijn is uiteraard weer wat anders.dikkemick schreef: ↑02 nov 2021 22:05Ik kan er weinig van vinden, want ik ken de uitspraken niet. Hoop ik wel dat er nog niemand gestenigd is.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 nov 2021 18:46Het was nu eenmaal een uitspraak van de rechter.
Dat is een veel te mooie voorstelling van zaken.Peter van Velzen schreef: ↑03 nov 2021 04:00De rechter past geen Sharia toe. Er is immers geen gecaononiceerde versie van, hij/zij staat slechts toe dat Islamitische instanties arbitrage verlenen bij burgerlijke geschillen als beide partijen het daar tevoren mee eens zijn. Of ze het achteraf met de uitspraak van de arbiter eens zijn is uiteraard weer wat anders.dikkemick schreef: ↑02 nov 2021 22:05Ik kan er weinig van vinden, want ik ken de uitspraken niet. Hoop ik wel dat er nog niemand gestenigd is.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 nov 2021 18:46
Ik stel niks voor. Ik vertel wat er formeel gebeurdeTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 nov 2021 09:37 Dat is een veel te mooie voorstelling van zaken.
Je zou misschien gelijk hebben als die arbiter onafhankelijk is.
DAar heb je volledig gelijk in vrouwon worden door deze gang van zaken systematisch benadeeld. En het is daarom ook verkeerd. Maar als men de arbitrage daarom weigert, dan zal de rechter haar niet afdwingen. Helaas doen moslimas dat doorgaans niet. Het moet daarom niet geacceoteerd worden, Eens,Dat is natuurlijk verre van dat als het om echtscheiding gaat en je verijst een vrouw naar een orthodoxe islamitische rechtbank.
Dan kan men op twee vingers natellen dat die vrouw het gaat verliezen,
Dat kan in het V.K niet. Het is te lang geleden dat ik mij daarin verdiept heb, dus ik weet niet goed meer hoe het zit maar als mijn geheugen mij niet in de steek laat is het in het V.K. mogelijk om een soort parallelle wetgeving op te zetten. Als alle partijen akkoord gaan, kan dan bv een contract opgesteld worden volgens die parallelle regels en als er een conflict zou optreden dan moet de rechters dat afhandelen volgens die regels.
Een van de problemen in dit soort zaken, is dat er vaak geen sprake is van een sekulier huwelijk. Er is enkel een islamitische inzegening geweest maar geen huwelijk voor de wet. Dus wettelijk gezien is het koppel vaak genoeg niet eens getrouwd.Peter van Velzen schreef: ↑04 nov 2021 02:24DAar heb je volledig gelijk in vrouwon worden door deze gang van zaken systematisch benadeeld. En het is daarom ook verkeerd. Maar als men de arbitrage daarom weigert, dan zal de rechter haar niet afdwingen. Helaas doen moslimas dat doorgaans niet. Het moet daarom niet geacceoteerd worden, Eens,TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 nov 2021 09:37 Dat is natuurlijk verre van dat als het om echtscheiding gaat en je verijst een vrouw naar een orthodoxe islamitische rechtbank.
Dan kan men op twee vingers natellen dat die vrouw het gaat verliezen,