Hup Ebru !

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Hup Ebru !

Bericht door Peter van Velzen »

Inmiddles heeft Turkije de conventie van Istanbul - die geweld tegen vrouwen verbiedt. opgezegd, of beter gezegd Erdogan, want het parlement heeft hij gepasseerd, een conventie die Turkije notbene als eerste had getekend. Maar wederom zijn het niet alleen de conservatieve moslims die er van af willen. Bulgarije en Slowakije weigerden het te ratificeren en Polen en Hongarije willlen het ook formeel opzeggen (maar wel volgens de regels). Conservatieven aller landen schijnen zich te verenigen om vrouwen te mogen mishandelen. Foei!

Kunnen de Wappies dáár svp tegen de straat op, in plaats van tegen maatregelen die beogen hun en onze gezondheid te beschermen?
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

vegan-revolution schreef: 20 mar 2021 17:10 Over Lale Gül (en anderen zoals zij) :

Laat 1000 Lales bloeien
En inmiddels is dit het gevolg :

Schrijfster Lale Gül ontvlucht ouderlijk huis

En nog even geciteerd uit Laat 1000 Lales bloeien :
Wat gaan al die politici die dat pamflet ondertekend hebben doen om ál die Lales, die duizenden Lales, te bevrijden? Mijn ervaring zegt: he-le-maal NIETS. Vandaag is het Lale, morgen is het een ander onderwerp waarop ze zich kunnen profileren. Prima hoor, hun woorden voor de bühne maar we kunnen het ons niet permitteren om nog langer het monster dat islam heet, te negeren. Waar blijft de politicus die het aandurft de onderdrukking, hersenspoeling en afzondering van jonge kinderen die opgroeien in islamitische gezinnen te STOPPEN?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef: 21 mar 2021 00:27 Kunnen de Wappies dáár svp tegen de straat op, in plaats van tegen maatregelen die beogen hun en onze gezondheid te beschermen?
Te moeilijk en te weinig medestanders, die weten waarover er wordt gepraat.
Want Islam betekent 100% verderfelijk en onder bepaalde gelederen zelf duivels.
Zo ook alle vertegenwoordigers of zelfs alleen maar leden van dezelfde families. :evil3:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef: 21 mar 2021 03:39 Schrijfster Lale Gül ontvlucht ouderlijk huis

En nog even geciteerd uit Laat 1000 Lales bloeien :
Waar blijft de politicus die het aandurft de onderdrukking, hersenspoeling en afzondering van jonge kinderen die opgroeien in islamitische gezinnen te STOPPEN?
Laat ze bloeien door hen te steunen.
En niet:
Laat ze bloeden door hun ouders, die ook niet beter weten, te verketteren, zodat die zich verder en blijvend gaan verharden.

Deze les hebben de meeste mensen blijkbaar niet geleerd van andere religies en ideologieën, of gewoon een zeer sterke groepsmening, waarbij afvalligen uitgesloten worden of anderszins aan de kant worden gezet, en de gelederen zich sluiten.
Positieve reacties werken zoveel beter.
Toon ouders, dat hun kind opgegroeid is tot een zelfstandig wezen en zelfstandig denkend mens.
Bijna altijd heel mooie mensen, die meestal van hun ouders blijven houden en vragen aan hen of ook zij er mogen zijn, zoals ze zijn.
vegan-revolution
Superposter

Deze teksten zijn - als ze correct geciteerd zijn - blijkbaar van Ebru.
Peter van Velzen
50 jaar islamitische multicul: levens in gevangenissen

Daaruit :

De afgelopen maanden verschenen de boeken van Lale Gül en Erdal Balci, over opgroeien in die verstikkende Turkse gemeenschap. Lale was all over the place want jong en vrouw en Prometheus, Erdal werd genegeerd. Lale’s boek verkocht 130.000 exemplaren, Erdal mag blij zijn als hij de 10.000 redt. Spoiler alert: dat van Erdal is beter en prachtig geschreven, dat van Lale is om te smullen.

De tragiek zit niet in de verkoopcijfers of literaire kwaliteiten maar in de jaartallen. Erdal is mijn generatie, Lale meer dan een kwart eeuw jonger. De thematiek is in die 25 jaar echter niet veranderd, integendeel. De islam heeft terrein gewonnen in Nederland, mannen onderdrukken hun vrouwen, zussen, nichten en buurmeisjes nog net zo hard en misschien wel erger dan toen Erdal opgroeide.
En Nederland, de Nederlanders, zij staan erbij en kijken ernaar.

Want cultuur.

Want vrijheid.

Want eigen keuze.

Want islam.
Het wordt echter wel óns probleem als Nederland de islam de ruimte geeft om te groeien en woekeren.
Lale’s boek heb ik niet uitgelezen, het is te confronterend om anno 2021 haar werkelijkheid te ervaren. Waarom is het niet goed gekomen met de generatie na die van mij en Erdal? Erdals boek heb ik wél uitgelezen – met moeite. Een misselijkmakende werkelijkheid, zo intens pijnlijk om te lezen hoe ook hij is kleingehouden door de cipiers van de cultuur in een land waar je álle mogelijkheden tot je beschikking hebt om te worden wie je bent. Maar nee. Je moet trouwen en baren, het liefst met een geïmporteerde neef of nicht. Waarna de vicieuze cirkel van verdriet zich herhaalt. Tegelijkertijd zijn Erdals’ cipiers niet allen Turken maar ook Nederlanders, die van hem verwachten dat hij door allochtonenhoepels springt.
Randdebielen, daar bij de Publieke Omroep. Gelukkig hebben ze een kwart eeuw na mij Lale Gül, die ze nu kunnen laten hoepelen – vooral omdat zij wél uit een onderdrukte situatie komt en wél een hoofddoek heeft gedragen. Voor journalisten geldt daarbij dat het makkelijker is om een jong grietje door hoepels te laten springen dan de politiek ter verantwoording te roepen voor mislukte integratie en voortdurende onderdrukking bij zeker zo’n 800.000 Nederlandse moslims gezinnen.
Wat ik wél wil, is uitspreken wat Nederlanders blijkbaar niet kunnen uitspreken; dat segregatie en zwarte scholen slecht zijn voor de integratie, dat migrantenkinderen Nederlands moeten leren, dat importhuwelijken moeten stoppen, dat de islam teruggedrongen moet worden naar achter de voordeur en niet de kinderhersenen moeten vergiftigen door islamitische basis en middelbare scholen en godbetert internaten. Dit land is óók mijn land, en ik wil vrijheid – als we de islam laten woekeren, verliezen we die vrijheid zonder twijfel.
als we de tirannie van de multicul en de islam niet als grootste vijand van vrijheid erkennen, zullen er, doden vallen – en niet alleen onder de Erdals, Lale’s en Ebru’s.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef: 16 okt 2021 09:36
Ebru schreef:De afgelopen maanden verschenen de boeken van Lale Gül en Erdal Balci, over opgroeien in die verstikkende Turkse gemeenschap. Lale was all over the place want jong en vrouw en Prometheus, Erdal werd genegeerd. Lale’s boek verkocht 130.000 exemplaren, Erdal mag blij zijn als hij de 10.000 redt. Spoiler alert: dat van Erdal is beter en prachtig geschreven, dat van Lale is om te smullen.

De tragiek zit niet in de verkoopcijfers of literaire kwaliteiten maar in de jaartallen. Erdal is mijn generatie, Lale meer dan een kwart eeuw jonger. De thematiek is in die 25 jaar echter niet veranderd, integendeel.
Ebru schrijft altijd haarscherp wat ze denkt.
Ik bewonder haar daarom.
Bekendheid krijgen en een lucratieve carrière?
Natuurlijk is de manier waarop, maar zeker niet minder een propaganda machine, daarin heel belangrijk.

Maar niet minder wijsheid is het, om als je een bepaald doel voor ogen hebt, een aantal zaken niet uit het oog te verliezen.
En die "wijsheid van diplomatie" blijkt Ebru wat minder in huis te hebben.
Ze weet het wel, maar handelt er toch bewust niet naar.
Anti huichelarij is de basis van haar (publieke) bestaan.
Dat is altijd al haar keuze geweest.

https://www.metronieuws.nl/columnisten/ ... -getrouwd/
Ebru schreef:Sneller dan hem en mij lief was, belde ik terug. „HIJ OF IK!” Was het oordeel geweest van mijn liefste. „Politiek en journalistiek gaan niet samen. Bovendien is er geen weg terug. Kijk naar Roos en Dijkgraaf.” Maar dit is lokaal, sputterde ik tegen. Dit is Rotterdam! Bovendien heb ik alle tijd van de wereld! „EBRU! Je weet dat het niet kan.”
Omdat ze het wel degelijk weet, laat ze zich soms adviseren.
De totale zinloosheid van mijn vak in ons Nederlandse medialandschap, de met satanisch genoegen al decennialange uitsluiting door mediabaasjes, mijn absoluut mislukte mediacarrière, eist zijn tol. Ik ben op. Maar opgeven is geen optie. Metro is mijn grote liefde. Maar vanaf deze kant ben en blijf ik #teamAnnabel #teamThierry en voor altijd #teamRotterdam.
Toch kan ze het niet laten een politieke voorkeur te laten blijken.
Keihard de waarheid zeggen kan op een eigen website of eigen column, waar het je gegund is en men er voordeel in ziet.
Dus zolang kun je terecht bij maatschappelijk gekleurde media, nl. die van je eigen kleur.

Wil je de publieke opinie meekrijgen binnen de politiek, dat blijven je meningen en uitspraken eeuwig bestaan.
Ooit #teamAnnabel en #teamThierry, en je profiel is ten eeuwige dagen vastgelegd en ook gekortwiekt.
Anders dan binnen die genoemde teams, zul je geen pro-punten behalen.
Nergens anders meer voor een carrière, die toekomst bestendig is.
vegan-revolution
Superposter

De tragiek is ook dat als je zoals Ebru Umar aandacht wilt vragen voor een specifiek maatschappelijk probleem dat verband houdt met conservatief-islamitische opvattingen je daarvoor in de politiek tot nu toe alleen gehoor vond bij politiek rechtse groeperingen. De keerzijde hiervan was steeds dat er binnen die politiek rechtse bewegingen zoals die steeds bestonden allerlei zaken meekwamen die veel mensen die wél het specifieke maatschappelijke probleem goed zouden willen zien aangepakt niet aanspraken. Zoals daar zijn de ontkenning van een klimaatcrisis, de ontkenning van de problemen die veeteelt veroorzaakt en soms ook het aanschurken tegen bizarre complottheorieën. Als roepende in de woestijn die zich nauwelijks gehoord voelt is er dan uiteraard de verleiding om dan desnoods maar partij te kiezen voor één van die rechtse politieke groeperingen, hopende dat er dan wél aandacht komt voor het probleem dat je steeds benoemt en waarvoor op grote schaal een soort blindheid lijkt te bestaan.

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef: 17 okt 2021 09:29  
De tragiek is ook dat als je zoals Ebru Umar aandacht wilt vragen voor een specifiek maatschappelijk probleem dat verband houdt met conservatief-islamitische opvattingen je daarvoor in de politiek tot nu toe alleen gehoor vond bij politiek rechtse groeperingen.

Als roepende in de woestijn die zich nauwelijks gehoord voelt is er dan uiteraard de verleiding om dan desnoods maar partij te kiezen voor één van die rechtse politieke groeperingen, hopende dat er dan wél aandacht komt voor het probleem
De tragiek van Ebru is wsl. haar eigen strijdvaardige karakter en het niet begrijpen, dat je alleen invloed kunt uitoefenen, als je denkt op microniveau, aan mensen die dit alles in stand houden en daar je aandacht op richt.
Ze zal de Moslim zelf moeten bereiken en niet de politieke bestrijders ervan.
Mensen, zoals haar ouders waren, maar die zij vaak hypocriet handelen verwijt.
Die zal ze moeten zoeken en die aan het woord laten, zoals ze zelf vertelt hoe zij deden.
Mensen, die anderen aan het woord laten, maar leven naar hun eigen meningen aangaande veranderende cultuur.
Het aanhoren van de meningen mensen, ook als ze anders denken en zo zichzelf laten zien en kennen en dat bespreken.
Zoals ze ook schrijft als ze het over zichzelf heeft, hoe zij denkt en leeft.
Verbinding zoeken met mensen, die er ook zo over denken en die groot maken door dat bekend te maken.

En niet je verbinden met mensen, die er geen begrip van hebben hoe het is om te leven in zo'n soort cultuur.
Dat wordt niet opgepikt, in tegendeel zelfs.
Zoals ook een christelijk gelovige zijn ogen en oren zal sluiten voor de woorden van een godslasteraar.
En dat is wat ze wsl.n en met haar vele anderen, nog altijd niet heeft begrepen.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

vegan-revolution schreef: 17 okt 2021 09:29 De tragiek is ook dat als je zoals Ebru Umar aandacht wilt vragen voor een specifiek maatschappelijk probleem dat verband houdt met conservatief-islamitische opvattingen je daarvoor in de politiek tot nu toe alleen gehoor vond bij politiek rechtse groeperingen.
Het is geen probleem van conservartief-islamitische opvatiingen. Het is gewoon een probleem van conservatieve opvattingen. Rechts springt daar dan ook enkel op omdat ze het de islam kan aanwrijven en er ondertussen gezwegen wordt over gelijkaardig christelijk conservatisme.

Het is geen uniek conservatief-islamitisch probleem dat mannen vrouwen onderdrukken. Door je te richten op een specifiek segment i.p.v. op het algemeen probleem, geef je de indruk om gewoon een stok te zoeken waarmee je een hond kan slaan.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
vegan-revolution
Superposter

Ik heb de indruk dat mensen die dit probleem gelijk willen schakelen aan een ogenschijnlijk soortgelijk probleem binnen het christelijk conservatisme het repressieve systeem binnen de islam teveel onderschatten. En ik heb ook de indruk dat mensen die de heersende opvatting aanhangen om dit gelijk te willen schakelen aan christelijk conservatisme er mede de oorzaak van zijn dat er (minstens) de afgelopen 25 jaar geen verbetering ten aanzien van dit maatschappelijk probleem te constateren is geweest. Het simplisme van gelijk willen schakelen blijkt in de praktijk niet te werken. Desondanks volharden die mensen toch koppig in die gelijkschakeling.

Dit is zoiets als een theorie testen en als blijkt dat de praktijk haaks staat op de theorie toch beweren dat de theorie juist is.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

vegan-revolution schreef: 17 okt 2021 14:49  
Ik heb de indruk dat mensen die dit probleem gelijk willen schakelen aan een ogenschijnlijk soortgelijk probleem binnen het christelijk conservatisme het repressieve systeem binnen de islam teveel onderschatten. En ik heb ook de indruk dat mensen die de heersende opvatting aanhangen om dit gelijk te willen schakelen aan christelijk conservatisme er mede de oorzaak van zijn dat er (minstens) de afgelopen 25 jaar geen verbetering ten aanzien van dit maatschappelijk probleem te constateren is geweest. Het simplisme van gelijk willen schakelen blijkt in de praktijk niet te werken. Desondanks volharden die mensen toch koppig in die gelijkschakeling.
En in hoeverre heeft het simplisme dat dit een specifiek moslimprobleem is, dan de laatste 25 jaar gewerkt?

Mijn punt is niet zozeer dat ik het christelijk conservatisme wil gelijkschakelen aan het islam conservatisme maar dat als je iets aan het probleem wil doen, dat je dan het probleem op zich moet aanpakken i.p.v. je al op voorhand te richten op een bepaald segment. Als we ons richten op het aanpakken van vrouwenonderdrukking, dan kunnen op zoek gaan naar de oplossingen die werken. Als daar dan een extra inspanning voor nodig is richting moslims, het zij zo. Maar je zet dan ten minste niet al op voorhand oogkleppen op die maar in een richting kijken.

Voor de rest heb ik de indruk dat mensen die problemen hebben met het gelijkschakelen van christelijk conservatisme en islam conservatisme geen idee hebben hoe repressief christelijke conservatieve gemeenschappen kunnen zijn.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
vegan-revolution
Superposter

Maria schreef: 17 okt 2021 09:56Verbinding zoeken met mensen, die er ook zo over denken en die groot maken door dat bekend te maken.
Het probleem is dat er maar weinig mensen zijn die op die manier hun leven in de waagschaal willen stellen. En al helemaal niet als blijkt dat als je steun zoekt bij niet-islamitische Nederlanders je telkens geacht wordt door "allochtonenhoepels" te springen zoals Ebru aangeeft.
Maria schreef: 17 okt 2021 09:56En niet je verbinden met mensen, die er geen begrip van hebben hoe het is om te leven in zo'n soort cultuur.
In de praktijk blijkt inderdaad dat men je daar als een baksteen laat vallen.

Maria schreef: 17 okt 2021 09:56Dat wordt niet opgepikt, in tegendeel zelfs.
Zoals ook een christelijk gelovige zijn ogen en oren zal sluiten voor de woorden van een godslasteraar.
En dat is wat ze wsl.n en met haar vele anderen, nog altijd niet heeft begrepen.
Ik denk dat het wel begrepen is en ook wel geprobeerd is, maar dat de repressiviteit dermate groot is dat je er niet doorheen komt zonder hulp van (niet-islamitische) hulp van buitenaf. Want ga maar na : hoeveel conservatief-islamitische gemeenschappen in de geschiedenis evolueerden uit zichzelf en van binnenuit naar liberale gemeenschappen?
vegan-revolution
Superposter

axxyanus schreef: 17 okt 2021 15:11
En in hoeverre heeft het simplisme dat dit een specifiek moslimprobleem is, dan de laatste 25 jaar gewerkt?
De onderdrukking als zodanig is mijns inziens geen speciefiek moslimprobleem. Wél mijns inziens de mate waarin er onderdrukt wordt en hoe dat in stand gehouden wordt.
axxyanus schreef: 17 okt 2021 15:11Maar je zet dan ten minste niet al op voorhand oogkleppen op die maar in een richting kijken.
Dat is ook zeker niet mijn opzet.
axxyanus schreef: 17 okt 2021 15:11Voor de rest heb ik de indruk dat mensen die problemen hebben met het gelijkschakelen van christelijk conservatisme en islam conservatisme geen idee hebben hoe repressief christelijke conservatieve gemeenschappen kunnen zijn.
Een afvallig christen zal er doorgaans niet bang voor zijn om wegens afvalligheid met de dood bedreigd te worden. Alleen al daarin zit toch een verschil.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

vegan-revolution schreef: 17 okt 2021 15:24
axxyanus schreef: 17 okt 2021 15:11
De onderdrukking als zodanig is mijns inziens geen speciefiek moslimprobleem. Wél mijns inziens de mate waarin er onderdrukt wordt en hoe dat in stand gehouden wordt.
En op wat is dat inzien gebaseerd?
axxyanus schreef: 17 okt 2021 15:11Maar je zet dan ten minste niet al op voorhand oogkleppen op die maar in een richting kijken.
Dat is ook zeker niet mijn opzet.
Dat wil ik best geloven maar dat verhindert niet dat doordat dit steeds als een moslimproblematiek wordt voorgesteld, men daartoe een verhoogd risico loopt.
axxyanus schreef: 17 okt 2021 15:11Voor de rest heb ik de indruk dat mensen die problemen hebben met het gelijkschakelen van christelijk conservatisme en islam conservatisme geen idee hebben hoe repressief christelijke conservatieve gemeenschappen kunnen zijn.
Een afvallig christen zal er doorgaans niet bang voor zijn om wegens afvalligheid met de dood bedreigd te worden. Alleen al daarin zit toch een verschil
We hadden het over de onderdrukking van vrouwen maar laat ik omwille van de gedachtewisseling hierin meegaan. Op welke manier maakt dit de vrouwenonderdrukking in christelijke conservatieve gemeenschappen onvergelijkbaar met de vrouwenonderdrukking in moslim conservatieve gemeenschappen.
vegan-revolution
Superposter

axxyanus schreef: 17 okt 2021 15:43
Een afvallig christen zal er doorgaans niet bang voor zijn om wegens afvalligheid met de dood bedreigd te worden. Alleen al daarin zit toch een verschil
We hadden het over de onderdrukking van vrouwen maar laat ik omwille van de gedachtewisseling hierin meegaan. Op welke manier maakt dit de vrouwenonderdrukking in christelijke conservatieve gemeenschappen onvergelijkbaar met de vrouwenonderdrukking in moslim conservatieve gemeenschappen.
Ik denk dat de essentie zit in een deel van de titel van de column van Ebru Umar : "levens in gevangenissen". De onderdrukking lijkt ernstiger in islamitisch-conservatieve gemeenschappen in de moeite die het relatief gemiddeld kost om uit die onderdrukkingsgevangenis te ontsnappen. Ebru heeft het over "cipiers". Die cipiers zijn enerzijds degenen die moslims te kennen geven dat uitbreken leidt tot een vogelvrijverklaring en anderszijds degenen die te kennen geven die cipiers nooit te zullen bekritiseren en geen strobreed in de weg zullen leggen wegens "ze moeten hun eigen cultuur kunnen behouden", "die vrijheid moet kunnen bestaan", "het is nou eenmaal hun eigen keuze" en "je mag niet discrimineren omwille van de islam" en ik denk ook de angst-gedachte "teveel kritiek leidt mogelijk tot vergaande represailles/radicalisering".

Om een vergelijking te maken : ik denk dat op "de planeet islam" een veel grotere zwaartekracht heerst dan op "de planeet christendom". Dus zal er meer nodig zijn om moslims voldoende ontsnappingssnelheid te kunnen geven dan om christenen voldoende ontsnappingssnelheid te kunnen geven. En dat het daarom veel uitzonderlijker is dat een moslim ontsnapt dan dat een christen ontsnapt.

Er worden (gemiddeld gesproken) voor een moslim veel meer obstakels opgeworpen om aan de islam-gevangenis te kunnen ontsnappen dan voor een christen om aan de christendom-gevangenis te kunnen ontsnappen. Dit is van binnenuit. Daar komt dan nog eens bij dat (gemiddeld gesproken) een christen van buitenaf op veel meer steun kan rekenen om uit de gevangenis te ontsnappen dan een moslim en bovendien ook nog eens op meer steun kan rekenen om te zorgen dat je uit die gevangenis kunt blijven.

Plaats reactie