Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 07 sep 2021 19:29
Mijn vraag blijft: Waarom is er zoveel weerstand om dit hele kleine beetje privacy prijs te geven? Waarom lopen mensen in A'dam te protesteren met borden met "Dictatuur"?
Privacy is het argument dat erbij wordt gesleept, omdat dit hun enige houvast geeft in de wetgeving.

Maar voor deze mensen gaat het veel dieper. In hun wereld is vaccinatie slechts een middel om de wereldheerschappij te bewerkstelligen (van Bill gates, de Cabal, WEF of welke club dan ook - zelfs de Joden worden soms weer genoemd), de bevolking uit te dunnen of de Big Pharma te dienen. Lange tijd hebben deze ideeën kunnen voortwoekeren op social media. In de USA al wat langer dan hier.

We zien eigenlijk de overgewaaide Qanon beweging die zich eerst richtte tegen corona maatregelen en nu richt tegen vaccins (die de corona maatregelen opheffen). Eigenlijk gaat het er slechts om de overheid en de wetenschap te bestrijden. Ivermectine werkt niet volgens de wetenschap? Dan moeten we het hebben. Vaccins worden gepromoot? Dan zijn we ertegen.
Als Hugo de Jong vaccins zou verbieden, zouden ze zich direct laten inenten.

Er is geen enkele rationele reden om hier rekening mee te houden en zo ingewikkeld te doen over vaccinatie status. Mensen kunnen ook gevraagd worden om hun rijbewijs, zodat we het verkeer een beetje veilig kunnen houden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Het is in Spanje momenteel ook een rare toestand, hoor ik van een vriend die daar een huist heeft. Als je denkt Corona te hebben en de huisarts belt, dan zegt hij dat je het maar uitzieken. Als je perse een test wil moet je in de rij staan bij de huisarts, zonder 1,5m afstand. Als je een commerciële test wil doen kost je dat 80 Euri. Zo krijg je een flink vertekend beeld van de besmettingen daar. Ze zijn drukker met het binnenhalen van toeristen dan met Corona bestrijding. Zelfde trouwens ook in Italië. Op Schiphol moet je een hele stapel papieren bij je hebben, maar als je ze wil laten zien krijg je de melding dat dat in Italië moet. Bij uitstappen in Italië kraait er vervolgens geen haan naar. En dan wordt Nederland Rood vanwege de besmettingen. Wees maar blij dat we hier gratis (van belastinggeld dan) testen en ook eerlijke cijfers kunnen laten zien. Dat is in Spanje en Italië in elk geval niet het geval.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Volgende week ben ik in Italië, ben benieuwd. Je moet inderdaad per volwassene heel veel vragen online beantwoorden en vervolgens het document printen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Privacy moe vervolg:

Mensen die willen vliegen (of een concert willen bezoeken) zijn maar al te graag bereidt hun corona- app te tonen. Maar o wee als de werkgever er naar vraagt.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 10 sep 2021 11:48 Privacy moe vervolg:

Mensen die willen vliegen (of een concert willen bezoeken) zijn maar al te graag bereidt hun corona- app te tonen. Maar o wee als de werkgever er naar vraagt.
Nee, het gaat in deze gevallen om een hele andere groep mensen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 10 sep 2021 18:56

Het gaat me om het principe. Iedereen SCHREEUWT in dit land altijd "PRIVACY!!!!!!!" maar post vervolgens op facebook, instagram en weet ik veel meer.
Tevens laat de werknemer die zijn baas niet wil laten weten of hij wel of niet gevaccineerd is (omdat dat zijn privacy aan zou tasten en we in een dictatuur leven) wel zijn corona app aan de grondstewardess zien.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 10 sep 2021 19:32
gerard_m schreef: 10 sep 2021 18:56

Het gaat me om het principe. Iedereen SCHREEUWT in dit land altijd "PRIVACY!!!!!!!" maar post vervolgens op facebook, instagram en weet ik veel meer.
Tevens laat de werknemer die zijn baas niet wil laten weten of hij wel of niet gevaccineerd is (omdat dat zijn privacy aan zou tasten en we in een dictatuur leven) wel zijn corona app aan de grondstewardess zien.
En als gevaccineerde zou ik het wel fijn vinden als ik op de werkvloer ben te weten dat mijn collega's "veilig" zijn. Als er met een dikke griep binnenkwam stuurde de hem of haar ook naar huis.

De privacy in Nederland is een groot goed maar ook volledig doorgeslagen. Bij de QR code van de corona-app zit rechtsboven een vraagtekentje. Als je op de Nederlandse code klikt krijg je een nietszeggende code te zien als je op de buitenlandse code klikt krijg je een berg privacy gevoelige gegevens zoals je naam, je geboortedatum, het vaccin waarmee je behandeld bent en wanneer de laatste behandeling was. Je zou toch niet willen dat dit op straat komt te liggen [-X ](*,)
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Wij mogen onze medewerkers er niet naar vragen maar er zijn klanten (bedrijven) die geen ongevaccineerde externen over de vloer willen. Mochten er medewerkers zijn die daar niet heen kunnen dan moeten ze dat aangeven en worden ze daar niet ingeroosterd. Zo blijf je binnen de AVG :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 10 sep 2021 19:32Het gaat me om het principe. Iedereen SCHREEUWT in dit land altijd "PRIVACY!!!!!!!" maar post vervolgens op facebook, instagram en weet ik veel meer.
Een grote groep denkt er anders over en zou er geen enkele moeite mee hebben.
De schreeuwers gebruiken "privacy" slechts als hun houvast in de wet. Deze mensen zijn vaak ook tegen de corona app etc.

In dit geval vind ik het volledig doorgeslagen.
Als je auto rijdt, mag je ook gevraagd worden of je een rijbewijs hebt. Het is relevant voor de verkeersveiligheid.

Het tegenargument dat ook gevaccineerden soms nog anderen kunnen besmetten, komt erop neer dat ook met een rijbewijs nog ongelukken gebeuren.

Vanuit het oogpunt van ongevaccineerden vervelend, maar keuzes hebben nu eenmaal gevolgen.
Natuurlijk wil een ziekenhuis haar patiënten geen onnodige risico's aandoen (om een voorbeeld te geven).
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het regelen van een coronapas is nog te moeilijk voor mensen die niet goed met een computer, printer of smartphone overweg kunnen. Dat zeggen zorgkenniscentrum Pharos en ouderenbond ANBO in gesprek met NU.nl. Daardoor dreigen miljoenen mensen niet goed mee te kunnen doen in de maatschappij waarin de coronapas naar verwachting per 25 september een belangrijke rol speelt.

https://www.nu.nl/tech/6156990/uitsluit ... jk-is.html

Ben er een middag mee bezig geweest, in de wacht, vervolgens verbinding verbroken en weer opnieuw geprobeerd.

Regel dat eens, meneer de Jonge. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

In BE is de insteek dat een huisarts die patienten afraad zich te laten vaccineren in essentie niet door de beugel kan, deze riskeren schorsing ...
is het correct dat in NL dit zomaar openlijk kan zonder enige vorm van sancties, ttz. een huisarts die patienten afraad zich te laten vacineren en openlijk antivaxxer propaganda verkondigd?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

tuurlijk kan het in nederland eveneens niet - gelukkig ;
https://www.igj.nl/actueel/nieuws/2021/ ... oor-artsen
ik had me te snel blaasjes laten wijsmaken
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

In het topic Utopie van de lage verwachtingen schreef Madmactasty
Het enige dat een qrcode doet is mensen te chanteren zich te laten vaccineren.
Iemand die corona gehad heeft of iemand die gevaccineerd is hoeft niets te doen. Iemand die niet gevaccineerd is moet zich laten testen.
Iedereen behalve de niet gevaccineerden kunnen overal binnelopen. De niet gevaccineerde moet wil hij even ergens spontaan een kopje koffie drinken eerst een afspraak maken zich te laten testen, minimaal twee uur daarvoor wachten en mogelijk 50 km ervoor reizen.
Verder heeft die qr-code geen enkele functie. Want op het moment dat ik getest ben als niet gevaccineerde en ik ga ergens een kopje koffie drinken, kan ik besmet raken door iemand die een qr-code heeft omdat die in het verleden corona heeft gehad of iemand die al gevaccineerd is.
Het excuus om ziekenhuizen te ontlasten gaat in het verhaal dus niet op.
Wil hier graag op ingaan in het juiste draadje.
Het staat je vrij om je al dan niet te laten vaccineren en de consequenties, daarvan te aanvaarden er is van chantage geen sprake eerder van een vorm van nudging.
De kans dat jij door iemand die een QR code of geel boekje heeft met Covid-19 besmet gaat worden is vele malen minder dan dat omgekeerd het geval zal zijn. Het ziekenhuisargument blijft derhalve van kracht.
In het geval van een redelijk ernstige luchtweg-overdraagbare virusinfecties gaat het niet langer om de vrijheid van het individu maar van de maatschappij. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn des te minder kans op besmetting en op ziek-makender mutaties, omdat de bron opdroogt.
De QR code zal dan ook een tijdelijke maatregel zijn en daarna mag je als free rider net als iedereen zonder test te buiten gaan aan spontaan koffiedrinken.
Ben overigens erg blij met de vaccinatie en de QR code die meer vrijheid geven. Ik heb sinds maart vorig jaar duizenden binnen bedrijven Covid-19 testen afgenomen en de ellende gezien die dit met zich mee kan brengen. Dankzij strikt toepassen van alle hygiene-maatregelen ben ik de dans ontsprongen en heb zonder Covid-19 te krijgen de vaccinatie bereikt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

doctorwho schreef: 01 okt 2021 12:35 Wil hier graag op ingaan in het juiste draadje.
Als ipv. alleen kopiëren en plakken met een quotecode, eerst quote en dan hetgeen je hier wil hebben, kopieert en plakt, dan is het pijltje naast de auteuers naam meteen een link naar dat bericht.
Dan zie we de context plus dat de auteur daar een notificatie krijgt.
Mcmadtasty schreef: 01 okt 2021 11:21 Het enige dat een qrcode doet is mensen te chanteren zich te laten vaccineren.
Enz.........
Chanteren is hier idd. niet het juiste woord.
Ik heb "nudging" op moeten zoeken.
Ik denk idd. dat dit een betere omschrijving is.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Fenomeen schreef: 14 sep 2021 17:43 Het regelen van een coronapas is nog te moeilijk voor mensen die niet goed met een computer, printer of smartphone overweg kunnen. Dat zeggen zorgkenniscentrum Pharos en ouderenbond ANBO in gesprek met NU.nl. Daardoor dreigen miljoenen mensen niet goed mee te kunnen doen in de maatschappij waarin de coronapas naar verwachting per 25 september een belangrijke rol speelt.

https://www.nu.nl/tech/6156990/uitsluit ... jk-is.html

Ben er een middag mee bezig geweest, in de wacht, vervolgens verbinding verbroken en weer opnieuw geprobeerd.

Regel dat eens, meneer de Jonge. :?
Ik ben ook meerdere keren begonnen en weer opgehouden.
Natuurlijk kun je dit ook zien als een reden om het dan maar niet te doen.
En dan te zeggen dat je het wel kunt, maar niet wil. :D

Het is uiteindelijk gelukt.
Nu was ik al eerder in gevecht met het gebruik van mijn Digid op mijn laptop en van apps op mijn mobiel had ik tot voor kort geen kaas gegeten.
Sinds enige tijd zie ik toch het gemak en zelfs de noodzaak ervan in daar wat meer gebruik van te maken.
Dat zal in de toekomst alleen maar meer worden.
Gevaar van lekken van privacy maar meegenomen.
Geen data melden, die absoluut geheim moeten blijven, zoals mijn pincode.
Ik hoor toch bij de leeftijdsgroep, die dacht wel zonder te kunnen, maar ik raak steeds verder achter.

Nu heb ik dat ook weer wat beter geleerd. =P~
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie