MaartenV, lees jij wel de bijdragen waarop je reageert? Moet ik er echt een tekeningetje bij maken?MaartenV schreef: ↑01 sep 2021 14:49Dus jullie beoordelen de logische geldigheid en bewijsbaarheid van een onderwerp op basis van een heel ander onderwerp dat toevallig door eenzelfde persoon is geuit?! WAW. Ja, zo kan je altijd wel je gelijk halen natuurlijk.axxyanus schreef: ↑01 sep 2021 13:00En ik ben zeer dankbaar dat Heeck dit soort zaken steeds opduikelt.MaartenV schreef: ↑01 sep 2021 09:51 Heeck, ik zie bij jou een terugkerende neiging om bij auteurs die A beweren te stellen dat A fout moet zijn omdat dezelfde auteur ook B beweert (dat totaal niet gerelateerd is aan A). Het geloof in B ontkracht daarom A niet. Je deed dit bij Titus Rivas over reïncarnatie (geloof B) om het geloof aan de casussen in 'The Self does not die' te ontkrachten (geloof A). Nu doe je dat weer opnieuw door te wijzen op andere overtuigingen van Avi Loeb dan zijn ideëen over Oumuamua. Ik zie jou deze redenering telkens maken.
Het geloof in B ontkracht A misschien wel niet maar het maakt de gelover in B wel minder geloofwaardig als hij A poneert.
Ik heb niet de tijd om alle beweringen van om het even wie zelf persoonlijk te onderzoeken. Dus moet ik op voorhand een inschatting maken van iemands geloofwaardigheid/betrouwbaarheid. Wat iemand op andere punten gelooft maakt daar deel van uit.
Ik beoordeel of iets wel of niet mijn tijd waard is om nader te bekijken aan de hand van hoeveel onzin/zinnigs iemand in het verleden al verspreid heeft.
Misschien dat iemand uiteindelijk gelijk heeft maar ik ga er geen tijd in steken om dat uit te zoeken als die persoon in het verleden al de nodige onzin verspreid heeft.