Oeigoeren en Han-Chinezen
Moderator: Moderators
-
appelfflap
- Banned
Re: Oeigoeren en Han-Chinezen
is peking eigenlijk ngo wel communistisch
Een communist is ook een ieder, of niet soms?Rereformed schreef: ↑19 aug 2021 15:47Blijkbaar dat jij over de eerste twee woorden heen leest: een ieder.
Hij praktiseert ook zijn universele rechten van de mens uit......
Heel China is communistisch, tenminste dat zeggen ze.
In mijn opinie, de mensen hebben het beter dan voor het communisme.
Maar super goed zoals een deel van het vrije westen, nee.
Er rammelt nog wel wat meer aan deze conclusie.Rereformed schreef: ↑19 aug 2021 15:47Blijkbaar dat jij over de eerste twee woorden heen leest: een ieder.
Er staat onderwijzen, niet opdringen en er in hameren met alle mogelijke machtsmiddelen, terwijl onafhankelijke en neutrale info verboden wordt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria schreef: ↑19 aug 2021 16:39Er rammelt nog wel wat meer aan deze conclusie.Rereformed schreef: ↑19 aug 2021 15:47Blijkbaar dat jij over de eerste twee woorden heen leest: een ieder.
Er staat onderwijzen, niet opdringen en er in hameren met alle mogelijke machtsmiddelen, terwijl onafhankelijke en neutrale info verboden wordt.
https://mensenrechten.nl/nl/universele- ... an-de-mens•Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.
Dat is de uitleg die jij er aangeeft.
Zonder een macht die dat kan afdwingen zijn het holle woorden.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Natuurlijk is één communist, of zelfs alle communisten niet een ieder.
Indien jij de betekenis van "een ieder" niet begrijpt zal "universeel" wel een heel moeilijk woord zijn voor je.Hij praktiseert ook zijn universele rechten van de mens uit......
Indien communisten de universele rechten van de mens praktiseren, oftewel erkennen dat iedereen recht heeft op vrijheid van gedachte, godsdienst en geweten (artikel 18), en vrijheid van meningsuiting (artikel 19) is er inderdaad geen probleem.
Born OK the first time
Nee, dat is wat het inhoudt als je begrijpend leest.Chronos schreef: ↑19 aug 2021 16:49Maria schreef: ↑19 aug 2021 16:39Er rammelt nog wel wat meer aan deze conclusie.Rereformed schreef: ↑19 aug 2021 15:47
Blijkbaar dat jij over de eerste twee woorden heen leest: een ieder.
Er staat onderwijzen, niet opdringen en er in hameren met alle mogelijke machtsmiddelen, terwijl onafhankelijke en neutrale info verboden wordt.https://mensenrechten.nl/nl/universele- ... an-de-mens•Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.
Dat is de uitleg die jij er aangeeft.
Zonder een macht die dat kan afdwingen zijn het holle woorden.
En het op een bepaalde specifieke situatie toepassen is het genadeloos afrekenen met d vrijheid van meningsuiting van de ander en is opdringen. en hen proberen te overtuigen dmv. hersenspoeling.
In dit geval nl. de Chinese staat met een paar zeer lange armen en een groot machtsapparaat, die in staat is een grote hoeveelheid mensen naar een heropvoedingsinrichting te sturen.
En dat onder het mom van onderwijs.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat is altijd zo wanneer je mensen hoge ethische idealen voorlegt. We hebben nu eenmaal niets beters en veel mensen zijn zoals jij hierboven, bereid een tekst te verkrachten tot het tegendeel.
Net zoals democratie; het is gemakkelijk om daar kritiek op te geven maar we verzinnen niets beters. Het is ook gemakkelijk om een totalitaire staat op te richten en die democratisch te noemen (DDR).
Born OK the first time
Rereformed schreef: ↑19 aug 2021 16:57Natuurlijk is één communist, of zelfs alle communisten niet een ieder.Chronos schreef: ↑19 aug 2021 16:11Een communist is ook een ieder, of niet soms?Rereformed schreef: ↑19 aug 2021 15:47
Blijkbaar dat jij over de eerste twee woorden heen leest: een ieder.
Indien jij de betekenis van "een ieder" niet begrijpt zal "universeel" wel een heel moeilijk woord zijn voor je.Hij praktiseert ook zijn universele rechten van de mens uit......
Indien communisten de universele rechten van de mens praktiseren, oftewel erkennen dat iedereen recht heeft op vrijheid van gedachte, godsdienst en geweten (artikel 18), en vrijheid van meningsuiting (artikel 19) is er inderdaad geen probleem.
https://onzetaal.nl/taaladvies/een-ieder-eeniederEen ieder / eenieder
Home
Taalloket
Een ieder / eenieder
Wat is juist: een ieder of eenieder?
Eenieder is juist.
Eenieder betekent ‘iedereen’. De hedendaagse woordenboeken en spellinggidsen nemen het allemaal als één woord op. Het is wat formeel en plechtig - soms wordt het juist daarom voor de grap gebruikt. Een paar voorbeelden:
Eenieder wordt geacht de wet te kennen.
De stukken liggen gedurende vier weken voor eenieder ter inzage in het stadhuis.
Mag ik eenieder verzoeken zich naar het buffet te begeven en zijn/haar bord vol te laden?
Met de uitleg die je geeft zal je weinig bereiken.
Hebben de communisten (China) nu een probleem?
Blijkbaar alleen sommige westerlingen......
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Natuurlijk hebben ze een probleem. Ze hebben namelijk die VN verklaring van de rechten van de mens ondertekend. Daar kan men ze dus op aanspreken.
Nope, om het maar in de bewoording te zeggen van een artikeltje dat ik erover las:Blijkbaar alleen sommige westerlingen......![]()
These rights are not merely "Western" concepts but are universal. It also means that human rights are not an "internal affair" of any country, but are the world's business. When the government of any country violates the human rights of its citizens, it is the right and the duty of the international community to speak out against it. Criticism of China's human rights behavior, therefore, does not constitute "interference in China's internal affairs."
Born OK the first time
-
appelfflap
- Banned
ik heb zo'n klein vermoeden dat veel mensen uit andere culturen en ebshcavingen daar heel anders over denkenRereformed schreef: ↑19 aug 2021 17:15 Net zoals democratie; het is gemakkelijk om daar kritiek op te geven maar we verzinnen niets beters.
die meest recente poging om universele waarden aan een land op te leggen zijn toch vrij hard mislukt.
als je naar klimaat kijkt ben je vandaag misshcien beter af als chinees
dat land zegt gewoon om tegen jaar x klimaatneutraal te zijn en iedereen moet zich daarnaar schikken (goedschiks of kwaadschiks).
zij kunnn daar echt voor gaan terwijl democratieën blijven hangen in eeuwige verkiezingsmodus en met veel te veel rekening moeten houden.
het overbekende cynisme wat eigenlijk een faillietverklaring voor de democratie is, anders formuleren politici het vaak als volgt:" ik weet wat ik moet doen maar als ik dat doe raak ik nooit herverkozen"
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik durf te wedden dat het westen de omschakeling naar klimaatneutraal sneller doet dan China.appelfflap schreef: ↑19 aug 2021 17:43 als je naar klimaat kijkt ben je vandaag misshcien beter af als chinees
dat land zegt gewoon om tegen jaar x klimaatneutraal te zijn en iedereen moet zich daarnaar schikken (goedschiks of kwaadschiks).
zij kunnn daar echt voor gaan terwijl democratieën blijven hangen in eeuwige verkiezingsmodus en met veel te veel rekening moeten houden.
het overbekende cynisme wat eigenlijk een faillietverklaring voor de democratie is, anders formuleren politici het vaak als volgt:" ik weet wat ik moet doen maar als ik dat doe raak ik nooit herverkozen"
Born OK the first time
-
appelfflap
- Banned
ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de sneeuwbal al rolt en menselijk ingrijpen te laat komt.Rereformed schreef: ↑19 aug 2021 17:52 Ik durf te wedden dat het westen de omschakeling naar klimaatneutraal sneller doet dan China.![]()
las eerder dat opwarming en gevolgen makkelijk 20j uiteen liggen.
dit jaar is in dat geval een gevolg van de opwarming rond 2000
zo'n beetje gelijk corona
als vandaag de besmettingen stijgen zie je dat pas binnen een maand in de klinieken en binnen 2 maand op de IC
andersom: de doden vandaag zijn 3 maand geleden besmet geraakt
of wij het nog meemaken dat we zien wie eerst neutraal is?
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat is volledig beside the point. De discussie ging erover dat volgens jou dat als je kijkt naar omschakeling naar klimaatneutraal het Chinese systeem beter is, en wij in de democratische landen maar blijven kissebissen. In werkelijkheid is het andersom:appelfflap schreef: ↑19 aug 2021 18:02ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de sneeuwbal al rolt en menselijk ingrijpen te laat komt.Rereformed schreef: ↑19 aug 2021 17:52 Ik durf te wedden dat het westen de omschakeling naar klimaatneutraal sneller doet dan China.![]()
EU streeft naar klimaatneutraal 2050
Finland klimaatneutraal 2035
China klimaatneutraal 2060
Daarbij lijkt het me dat China vals speelt. Ze gaan nog tot 2030 door met verhogen van hun CO2 uitstoot en blijkbaar zijn ze van plan nog honderden nieuwe koolenergiecentrales te bouwen: https://www.carbonbrief.org/analysis-wi ... -the-2020s
Ik hoop Finland klimaatneutraal in 2035 nog wel mee te maken.of wij het nog meemaken dat we zien wie eerst neutraal is?
Born OK the first time
-
appelfflap
- Banned
misschien zei ik erbijRereformed schreef: ↑19 aug 2021 19:02 De discussie ging erover dat volgens jou dat als je kijkt naar omschakeling naar klimaatneutraal het Chinese systeem beter is, en wij in de democratische landen maar blijven kissebissen. In werkelijkheid is het andersom:
ook de doelstellingen geven is naast de kwestie. het gaat om de effectieve data
in china kan het regime gewoon iedereen op dat ene pad zetten.
in vlaanderen al een pak moeilijker. men wil kerncentrales vervangen door gascentrales want 1 vd dogma's is dat die dicht moeten.
altijd en voor eeuwig, zelfs al los je het nucleaire afvalprobleem op (bij wijze van spreken)
dat kan ik ook nog meemaken en ik hoop het met jouIk hoop Finland klimaatneutraal in 2035 nog wel mee te maken.