Vrijheid van meningsuiting versus cancel culture en sensitivity

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Vrijheid van meningsuiting versus cancel culture en sensitivity

Bericht door Maria »

Ivar schreef: 18 jun 2021 10:02 Ik bedoelde het in zowel de formele als de informele zin van het woord: de statistieken én de ervaren realiteit ervan in de publieke ruimte.

Peuterscholen worden zwarter en ......

de openbare ruimte wordt steeds homo- en transseksueler. Je moet in de openbare ruimte met steeds meer identiteiten rekening houden, dus een noodzakelijke toename van politiek-maatschappelijke correctheid.
Je noemt hier twee totaal verschillende dingen.
Op het eerste ga ik nu maar niet in.

Nee hoor, het gaat juist steeds minder opvallen, nu er minder aparte mannen en vrouwenruimtes zijn. (zoals bijv. openbare toiletten).
Op die enkele plaats dat dit vroeger was, zoals bijv. in veel kleinere uitgaansgelegenheden zoals restaurants en cafés, heb ik me daar nooit aan gestoord.
Zelfs niet bij de kleedhokjes van dames/herenwinkels.
Jij wel?
Waar dat wel gescheiden was dacht ik altijd, dat er tegemoet gekomen werd aan de man, daar hij misschien niet van dezelfde wastafel gebruik wilde maken, als waar vrouwen hun lippen even stiften en even hun haren nalopen.
Of heb jij er problemen mee om je plas te doen in een urinoir in een ruimte afgeschermd met een schotje, waar verder gewoon dichte toiletruimten zijn. Dat is wat ik me zou kunnen voorstellen van mannen, die niet gewend zijn met vrouwen op gelijke voet samen te leven.
In dat geval kun je ook gewoon gebruik van maken van de afgescheiden hokjes hoor.
Die zijn nl. unisex.

Ik noem dat maatschappelijk wel of niet geaccepteerd, dus correct in het laatste geval.
Zoals met alles waarin wellevendheid naar je medemens een plaats heeft en gehoor aan wordt gegeven.

Politieke correctheid heeft een andere betekenis, echter heeft pas sinds kort een betekenis gekregen met een nogal moeizame en omstreden connotatie.
Oorspronkelijk nauw verwant met maatschappelijk geaccepteerd, maar de laatste jaren selectief gebuikt. Waardoor het in de praktijk een andere negatieve betekenis heeft gekregen.

Ik heb de indruk, dat dit hele topic zo langzamerhand gevuld kan gaan worden met jouw persoonlijke sensitivity/gevoeligheid.
Door jou als vertegenwoordiger hier van anderen die dit opblazen, daar waar ik op de door jou benoemde punten absoluut geen reden voor zie.
Niet omdat je je mening niet zou mogen hebben, maar wel om de manier dat je die hier omschrijft.
Zo gemakkelijk als ik je stellingen om weet te draaien en zo direct je mening te ondergraven, zou je als politicus voor mij door de mand vallen.
Net als veel politici dat doen, die niet in staat zijn om bestaande realiteit te zien binnen tijdelijke specifieke moeilijke situaties en daardoor ook niet in staat zijn of bereid zijn protesten vanuit het volk te kunnen evalueren.
Gevoed door nieuws vanuit de andere kant van de wereld met een andere subcultuur dan hier.
En dat moeilijk tot niet weten te scheiden om tot een reële visie te komen over de totale bevolking van Nederland.

Een goed politicus hoort geen tijdelijke volksmenner te zijn, die zich opportunistisch en stemgericht profileert.
Hij hoort wel inzicht te hebben om verstandelijk en reëel om te weten gaan met een doorsnee bevolking van meerderheden en met zeer duidelijk ook het belang van minderheidsgroepen.
En daarbij in te staan voor alle inwoners van het hier en nu te besturen land.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

appelfflap schreef: 20 jun 2021 12:19 wat is je voorstel? apartheid invoeren om de scholen wit te houden?
Er is juist door die grootschalige immigratie een nieuw soort Apartheid aan het ontstaan. De huidige generatie praat veel meer over "zwarte" en "witte" mensen dan in mijn jeugd (jaren tachtig en begin jaren negentig) het geval was. Nieuwe raciale termen als "whitesplaining", "white privilege" etc.

Mijn "voorstel" is om immigratie van buiten de EU te beperken (vluchtelingen uit verre landen opvangen in de eigen regio). Het lage geboortecijfer aanpakken met overheidssteun aan jonge, werkende ouders.

Het is nergens voor nodig om scholen geheel "wit" te houden, en op de lange termijn natuurlijk onmogelijk, maar het huidige tempo van de veranderingen is (mede door de "asieltsunami") veel te hoog.
Nihil est sine ratio.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ivar schreef: 02 jul 2021 08:14
appelfflap schreef: 20 jun 2021 12:19 wat is je voorstel? apartheid invoeren om de scholen wit te houden?
Er is juist door die grootschalige immigratie een nieuw soort Apartheid aan het ontstaan. De huidige generatie praat veel meer over "zwarte" en "witte" mensen dan in mijn jeugd (jaren tachtig en begin jaren negentig) het geval was. Nieuwe raciale termen als "whitesplaining", "white privilege" etc.

Mijn "voorstel" is om immigratie van buiten de EU te beperken (vluchtelingen uit verre landen opvangen in de eigen regio). Het lage geboortecijfer aanpakken met overheidssteun aan jonge, werkende ouders.

Het is nergens voor nodig om scholen geheel "wit" te houden, en op de lange termijn natuurlijk onmogelijk, maar het huidige tempo van de veranderingen is (mede door de "asieltsunami") veel te hoog.
Met het eerste ga ik mee.
Het lijkt er op dat wij Nederlanders ons aan die gelukszoekers (vaak ook criminelen) moeten aanpassen.

Het tweede punt wijs ik 1000% af, er zijn al een tienvoud aan mensen op deze aardkloot dan wenselijk en jij wil er een fok premie bovenop leggen.
(trouwens waarom moet ik dat gene...k van een ander betalen?}

Het derde punt.
Er zullen witte scholen blijven, dure voor mensen met veel geld, zoals F. Halsema van Groen Links die haar kinderen bewust naar een Witte School stuurde.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Zo te zien ontbreekt het ons niet aan vrijheid van meningsuiting. Ondertussen hebben we wel andere problemen die de komende generaties zullen teisteren dan gebrek aanecht kinderen of geleuter over de tint van onze huid.

We plegen een zondanige roofbouw op onze aarde dat mogelijkerwijs de bewoners van de polder zelf vluchteling zullen worden als we geen maatregelen nemen om een echte overstroming met water te voorkomen.

Uiteraard zal de ellende weer het grootst blijken te zijn voor hen die tot de armsten in de wereld behoren. Maar aan ons privilege om er aan te ontsnappen zal wellicht een einde komen.
ur
We zijn wel erg kleinzielig als we ons aan de gevoeligheid van anderen storen en onszelf daarom als slachtoffer portretteren,

Het feit dat men zich meer bewust wordt van de ongelijkheid en de onrechtvaardigheden in de wereld is niet wat ons bedreigtm eerder maak ik mij zorgen over het feit dat velen er niet van willen weten. En maak je geen zorgen, als mensen hun kinderen naar "witte" scholen willen sturen, dan is dat niet vanwege de bleke neusen daar, maar vanwege de hogere sociale klasse waartoe men ze wil zien behoren. Ook als dat ten koste gaat van hen die uit een armer gezin komen.

Jammergenoeg zoet bijna niemand de echte kloof: Die tussen arm en rijk. Tussen hoog opgeleide en laag opgeleide ouders. Men rekent zich rijk als de gemeente Notabene exuses maakt voor de slavernij, maar wie doet er iets aan de inkomensverschillen die daar de aanleiding zowel als het gevolg van waren?
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ivar schreef: 02 jul 2021 08:14 Mijn "voorstel" is om immigratie van buiten de EU te beperken (vluchtelingen uit verre landen opvangen in de eigen regio). Het lage geboortecijfer aanpakken met overheidssteun aan jonge, werkende ouders.
Er is al overheidssteun voor jonge werkende ouders en deze mag wat mij aangaat voor iedereen gelden tot maximaal 2 kinderen. Dit laatste vanwege mijn overbevolkingstokpaardje waar velen de oogjes stijf dichtgeknepen bij blijven houden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

doctorwho schreef: 03 jul 2021 15:34
Ivar schreef: 02 jul 2021 08:14 Mijn "voorstel" is om immigratie van buiten de EU te beperken (vluchtelingen uit verre landen opvangen in de eigen regio). Het lage geboortecijfer aanpakken met overheidssteun aan jonge, werkende ouders.
Er is al overheidssteun voor jonge werkende ouders en deze mag wat mij aangaat voor iedereen gelden tot maximaal 2 kinderen. Dit laatste vanwege mijn overbevolkingstokpaardje waar velen de oogjes stijf dichtgeknepen bij blijven houden.
Eens.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

doctorwho schreef: 03 jul 2021 15:34
De effecten van zo een beleid daarop lijken elders te voorschijn te komen als ik

https://ugp.rug.nl/ast/article/download/24129/21580/

oppervlakkig doorlees.

Lagere totale geboortecijfers trekken zich weinig aan van het intrekken van fokpremies. Tenminste in culturen zonder kinderarbeid en met AOW en andere sociale voorzieningen zoals we die hier kennen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

doctorwho schreef: 03 jul 2021 15:34 maximaal 2 kinderen. Dit laatste vanwege mijn overbevolkingstokpaardje waar velen de oogjes stijf dichtgeknepen bij blijven houden.
Geboortebeperking heeft alleen nut binnen een gesloten systeem. Nederland is onder de huidige omstandigheden (Marrakech pact etc.) alles behalve een gesloten systeem. De regering zal hoe dan ook een bepaalde bevolkingstoename realiseren. En slimme, hoger opgeleide mensen uit andere landen aantrekken is een onethische brain drain van die landen, die daardoor nog meer sociale en economische problemen krijgen.

Zolang de Nederlandse economie meer kinderen vergt, zou de regering onbeperkt de autochtone gezinsuitbreiding moeten stimuleren (en met autochtoon bedoel ik in deze context simpelweg de Nederlandse en Nederlands sprekende staatsburgers).
Nihil est sine ratio.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ivar schreef: 10 jul 2021 10:20 Zolang de Nederlandse economie meer kinderen vergt, zou de regering onbeperkt de autochtone gezinsuitbreiding moeten stimuleren (en met autochtoon bedoel ik in deze context simpelweg de Nederlandse en Nederlands sprekende staatsburgers).
Is dat zo dat de Nederlandse economie meer kinderen vergt? Ik denk dat het break even point voor optimaal welzijn op een lager aantal inwoners liggen zal. Uit welke samenstelling dit aantal bestaat is van geen belang zolang het maar geen zeloten of ongeëmancipeerden zijn.
Nidi en CBS rekenden voor dat als vrouwen, allochtonen en ouderen meer gaan werken, de vraag naar buitenlandse arbeid spectaculair daalt. Minder huishoudens betekent minder vraag naar woningen,

bron en meer
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ook.com%2F
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ivar schreef: 10 jul 2021 10:20Zolang de Nederlandse economie meer kinderen vergt, zou de regering onbeperkt de autochtone gezinsuitbreiding moeten stimuleren (en met autochtoon bedoel ik in deze context simpelweg de Nederlandse en Nederlands sprekende staatsburgers).
Onze economie vergt helemaal niet meer kinderen\mensen dat is een hardnekkig sprookje.
Daarbij is het bij voorbaat een doodlopend pad.
Plaats reactie