Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 11 jul 2021 10:32 Waarom is dat laatste zo? Een ver gevorderde beschaving vernaggelt de planeet niet. Die houdt de overlevingskansen gewoon in stand.
Prima, dat vergroot eveneens hun overlevingskansen. En denk je dat vernaggelen van de eigen planeet het enige is dat een beschaving bedreigt? Meteoren, astrioden, natuurlijke klimaatveranderingen, etc., vormen eveneens een bedreiging voor het voortbestaan van een intelligente soort. Expansie betekent de overlevingskansen vergroten.
En nee...wij zijn zeker niet de kroon op de schepping.
Zover ga ik niet eens. Ik houd het op vrijwel zeker.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:34
dikkemick schreef: 11 jul 2021 10:27 Ik heb het over de combinatie oneindigheid....goden. In een oneindig universum zit er ergens een ChaimNimky te forummen met Dikkemick.
Definieer wat goden zijn. Als gezegd, is er geen enkele aanwijzing dat er Scheppers bestaan, dus waarom uitgaan van hun bestaan? Bij buitenaards intelligent leven ligt de aannemelijkheid tegengesteld: er is vrijwel geen wetenschapper die er niet van uitgaat.
Ik heb het nu over het fenomeen oneindigheid.
En ook ik vind het absoluut aannemeljk dat er leven elders in het heelal is. Ik heb moeite met de overige aannames.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Chaim” schreef: Bij buitenaards intelligent leven ligt de aannemelijkheid tegengesteld: er is vrijwel geen wetenschapper die er niet van uitgaat.
Wat wil je hier dan nog meer bereiken?
“Ons” opvijzelen tot het niveau van die wetenschappelijke meerderheid?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:38 Prima, dat vergroot eveneens hun overlevingskansen. En denk je dat vernaggelen van de eigen planeet het enige is dat een beschaving bedreigt? Meteoren, astrioden, natuurlijke klimaatveranderingen, etc., vormen eveneens een bedreiging voor het voortbestaan van een intelligente soort. Expansie betekent de overlevingskansen vergroten.
En dan ga je als beschaving naar de aarde? Met onze samenstelling qua water/gassen etc. Deze beschaving heeft dus eveneens een lichaam ontwikkeld dat onder deze omstandigheden kan overleven? Met onze virussen/bacterieen/levensvormen?

Ik moest denken aan "war of the worlds"
Laatst gewijzigd door dikkemick op 11 jul 2021 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 11 jul 2021 10:44 Ik heb het nu over het fenomeen oneindigheid.
Het fenomeen oneindigheid kan onmogelijke zaken niet mogelijker maken, maar mogelijke zaken wel mogelijker maken.
En ook ik vind het absoluut aannemeljk dat er leven elders in het heelal is.
Prima.
Ik heb moeite met de overige aannames.
De tegenargumenten zijn zojuist uit het water geschoten, tenzij je nog wat toe te voegen hebt.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:50 De tegenargumenten zijn zojuist uit het water geschoten, tenzij je nog wat toe te voegen hebt.
Virussen, water, bacteriën, zwaartekracht, druk etc etc Een kneiter van een argument erbij.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 11 jul 2021 10:50
ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:38 Prima, dat vergroot eveneens hun overlevingskansen. En denk je dat vernaggelen van de eigen planeet het enige is dat een beschaving bedreigt? Meteoren, astrioden, natuurlijke klimaatveranderingen, etc., vormen eveneens een bedreiging voor het voortbestaan van een intelligente soort. Expansie betekent de overlevingskansen vergroten.
En dan ga je als beschaving naar de aarde? Met onze samenstelling qua water/gassen etc.
Wij gaan toch ook naar Venus en Mars? Wij onderzoeken de overige planeten en manen toch ook?
Deze beschaving heeft dus eveneens een lichaam ontwikkeld dat onder deze omstandigheden kan overleven? Met onze virussen/bacterieen/levensvormen?
Ik moest denken aan "war of the worlds"
Heb het niet over wezens die de aarde willen veroveren, want daarvoor is genetische aanpassing aan onze habitat benodigd. Het heelal biedt legio andere opties dan de aarde.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 11 jul 2021 10:52
ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:50 De tegenargumenten zijn zojuist uit het water geschoten, tenzij je nog wat toe te voegen hebt.
Virussen, water, bacteriën, zwaartekracht, druk etc etc Een kneiter van een argument erbij.
Als gezegd, hebben we het niet over wezens die de aarde willen veroveren, want daarvoor is genetische aanpassing aan onze habitat benodigd. Het heelal biedt legio andere opties dan de aarde.
Zionist
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:14
axxyanus schreef: 11 jul 2021 09:38 Het bovenstaande is een argument of the gaps.

Het verschilt in vorm niet van een bewijs voor een god of the gaps.
Integendeel. Jouw gebrek aan een werkbaar alternatief enerzijds en de suggestie dat er vast wel een werkbaar alterntief zal worden gevonden anderzijds, is geheel vergelijkbaar met een god of the gaps.
Dit is een stroman. Wijzen op de zwakheden in andermans argumenten, is geen argument voor een alternatief. Verwachten dat een ander met een alternatief komt, is een argumentum ad ignorantiam.
Het bovenstaande is geen tastbaar bewijs.
Feit is dat de nieuwste kansberekeningen uitgaan van minimaal 36 intelligente communicerende beschavingen op dit moment alleen al in ons eigen sterrenstelseltje,
Een argumentum Ad Nauseum. Je herhaalt steeds opnieuw de zelfde argumenten waarbij je de bedenkingen die anderen daarbij maken vaak negeert.
Jouw antwoord daarop is dat je die twee categorieën niet als het zelfde ziet.
Het rapport maakt een duidelijk onderscheid.
Ja en? Dat het rapport dat onderscheid maakt, is niet tegenstrijdig met Erich von Danikens hypothese.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:57 Wij gaan toch ook naar Venus en Mars? Wij onderzoeken de overige planeten en manen toch ook?
Ja en de omstandigheden zijn er dusdanig dat we er direct wat gaan rondbazuinen. Ook qua afstand is dit op schaal van het universum gezien, totaal nietszeggend. Dat bedoel ik met samenstelling van onze habitat. Die vergevorderde beschaving moet er maar tegen kunnen met hun apparatuur/lichaam.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:58 Als gezegd, hebben we het niet over wezens die de aarde willen veroveren, want daarvoor is genetische aanpassing aan onze habitat benodigd. Het heelal biedt legio andere opties dan de aarde.
Wil ik me graag even beperken tot de aarde als je het niet erg vindt. Wat er elders in het multiversum plaatsvindt is NOG meer speculatie.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

axxyanus schreef: 11 jul 2021 10:59
ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:14Integendeel. Jouw gebrek aan een werkbaar alternatief enerzijds en de suggestie dat er vast wel een werkbaar alterntief zal worden gevonden anderzijds, is geheel vergelijkbaar met een god of the gaps.
Dit is een stroman.
Het is een gegeven.
Wijzen op de zwakheden in andermans argumenten, is geen argument voor een alternatief. Verwachten dat een ander met een alternatief komt, is een argumentum ad ignorantiam.
Indien alternatieven ontbreken, wat blijft er dan over?

Een argumentum Ad Nauseum. Je herhaalt steeds opnieuw de zelfde argumenten waarbij je de bedenkingen die anderen daarbij maken vaak negeert.
Je herhaalt steeds je onbeargumenteerde bedenkingen waarbij je de daadwerkelijke data in de wind slaat.
ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 10:14Het rapport maakt een duidelijk onderscheid.
Ja en?
Exact. Het rapport geeft de stand van zaken aan.
Dat het rapport dat onderscheid maakt, is niet tegenstrijdig met Erich von Danikens hypothese.
Weer ontwijk je kansberekeningen en tracht je een karikatuur te maken. Het feit dat de nieuwste kansberekeningen uitgaan van minimaal 36 intelligente communicerende beschavingen op dit moment alleen al in ons eigen sterrenstelseltje, terwijl het rapport toegeeft dat ''A handful of UAP appear to demonstrate advanced technology'', waarvan een groot deel door meerdere sensoren is bevestigd en men er eveneens exliciet op wijst dat niets erop duidt dat een grote technologische vooruitgang door een potentiële tegenstander de oorzaak zou zijn, voegt iets substantieels toe, hetgeen je telkens negeert.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dan even over communicerend. Is dat communicatie vergelijkbaar met die van ons. Radiogolven etc? Wederom een aanname
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 11 jul 2021 11:23 Dan even over communicerend. Is dat communicatie vergelijkbaar met die van ons. Radiogolven etc? Wederom een aanname
Indien je ervan uitgaat dat communicatie vergelijkbaar is met die van ons, doe je inderdaad een aanname die ik nergens heb gedaan.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 11 jul 2021 11:26
dikkemick schreef: 11 jul 2021 11:23 Dan even over communicerend. Is dat communicatie vergelijkbaar met die van ons. Radiogolven etc? Wederom een aanname
Indien je ervan uitgaat dat communicatie vergelijkbaar is met die van ons, doe je inderdaad een aanname die ik nergens heb gedaan.
En zo is dit hele onderzoek aanname op aanname. En dan rest 1 ding: Wachten op bewijs. Als zijn het maar die signalen van elders uit het universum.
Einstein/Mick
Plaats reactie