Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden
Moderator: Moderators
Re: Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden
Ze hadden ook veel zaad en eicellen ingevroren om inteelt te voorkomen. Al die kennis is jammer genoeg verloren gegaan.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
maar, maar, maar, Kan me niet herinneren gelezen te hebben dat er toen al zendmasten stonden.Vilaine schreef: ↑09 jan 2018 15:38 Noach kan wel degelijk stalen binten hebben gebruikt. De techniek was voor de zondvloed redelijk ver ontwikkeld. Denk aan Atlantis.
In ieder geval hadden ze in de tijd van Noach al mobieltjes. Dat moet toch wel iets zeggen over de stand van de techniek, die door de zondvloed verloren is gegaan.
En dat je daar tinnitus van kan krijgen zal dan ook wel uit de duim gezogen zijn..
Zijn ze trouwens tijdens die zondvloed niet op het idee gekomen om het in te stralen en te verkopen? Water genoeg zou ik zeggen.
Gemiste kans
Wat zullen de alterneuten hier wel niet van denken. ojee ojee...
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
In ieder geval een aardige schadepost:
https://www.destentor.nl/urk/ark-van-no ... ~a692c43c/
Maar God zal dit wel vergoeden neem ik aan? Met zo'n groot geloof in God heb je geen verzekering nodig natuurlijk!
Maar God zal dit wel vergoeden neem ik aan? Met zo'n groot geloof in God heb je geen verzekering nodig natuurlijk!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Uit dat Stentorartikel: "Peters is eigenaar, maar geen zeeman." Zoals ik al zei:lost and not found yet! schreef: ↑10 jan 2018 17:36 In ieder geval een aardige schadepost:
Nou ja, in ieder geval heeft die knurft een verzekering. Even veronderstellend dat dat een aansprakelijkheidsverzekering is en geen regenverzekering, is het nu maar hopen dat hij niet die goedkope wel-premie-betalen-geen-schade-vergoeden-polis, die verzekeringsmaatschappijen zo graag uitschrijven, heeft gekozen. Er zit natuurlijk ook een zekere poëzie in "Eigenaar ark failliet door schadeclaims".De Encyclopedist schreef: ↑03 jan 2018 17:16 goed zeemanschap [laat] zich niet goed vervangen door goedgelovigheid.
Laatst gewijzigd door De Encyclopedist op 10 jan 2018 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Zo is dat maar net.lost and not found yet! schreef: ↑10 jan 2018 17:36 In ieder geval een aardige schadepost:
Een verzekering nemen is een gebrek aan vertrouwen en dat pikt God niet.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Zie ook.
Op drift
Op drift
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Britten beschouwen Nederlandse 'Ark van Noach' als niet-zeewaardig
Hij blijft liggen waar hij ligt en blijft elke dag geld te kosten.
Hij blijft liggen waar hij ligt en blijft elke dag geld te kosten.
Het drijvende Bijbelmuseum VerhalenArk mag de haven van het Engelse Ipswich voorlopig niet verlaten. Het Nederlandse schip, ook wel bekend als de Ark van Noach, is al in november 2019 aangemeerd in de Oost-Engelse kustplaats. Maar volgens de Britse kustwacht is het vaartuig niet-zeewaardig, melden lokale media en de BBC. Het is onveilig om te vertrekken, zegt de kustwacht.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dat schip heeft ook de verkeerde vorm. De oorspronkelijke ark (uit de Mesopotamische mythe) was een rond vlot. Het had niet ten doel ergens heen te varen maar simpelweg te dobberen.
Nihil est sine ratio.
Dat is niet hoe het in de bijbel staat:
Statenvertaling
Genesis 6:15 En aldus is het, dat gij haar maken zult: driehonderd ellen zij de lengte der ark, vijftig ellen haar breedte, en dertig ellen haar hoogte.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Die docu heb ik ook gezien, maar dan wel volledig.
Wetenschappelijk gezien, gewoon flauwekul.
PS.
Teksten lezen, maakt nog geen goede scheepsbouwer.
- Peter van Velzen
- Site Admin
De Soemerische versie was ouder dan de Bijbel en wordt daarom als oorsponkelijker beschouwd. WIe de bijbel gelooft meent zelfs dat ze ouder is dan de vloed zelfeMullog schreef: ↑06 jun 2021 13:39Dat is niet hoe het in de bijbel staat:Statenvertaling
Genesis 6:15 En aldus is het, dat gij haar maken zult: driehonderd ellen zij de lengte der ark, vijftig ellen haar breedte, en dertig ellen haar hoogte.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het zou goed zijn om de volle docu eens bekijken.Peter van Velzen schreef: ↑07 jun 2021 02:21De Soemerische versie was ouder dan de Bijbel en wordt daarom als oorsponkelijker beschouwd. WIe de bijbel gelooft meent zelfs dat ze ouder is dan de vloed zelfeMullog schreef: ↑06 jun 2021 13:39Dat is niet hoe het in de bijbel staat:Statenvertaling
Genesis 6:15 En aldus is het, dat gij haar maken zult: driehonderd ellen zij de lengte der ark, vijftig ellen haar breedte, en dertig ellen haar hoogte.![]()
Die ronde vorm komt nu juist (volgens die Schriftgeleerde) uit die ouder Soemerische teksten.
Er zijn er wereldwijd niet zoveel die die teksten ook kunnen lezen, dus is het lastig na te gaan of hij het goed heeft vertaald.
PS.
Ook al heeft hij het goed vertaald, dan blijft de zondvloed een mythe.
- Peter van Velzen
- Site Admin
NB IK bedoelde met de laatste zin dat je op grond van de Bijbel tot de conclusie zou komen dat het soemerische verhaal minstens 700 jaar vóór de vloed geschreven is. Maar je hebt uiteraard gelijk. Het is een mythe.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑07 jun 2021 11:14Ook al heeft hij het goed vertaald, dan blijft de zondvloed een mythe.Peter van Velzen schreef: ↑07 jun 2021 02:21 De Soemerische versie was ouder dan de Bijbel en wordt daarom als oorsponkelijker beschouwd. WIe de bijbel gelooft meent zelfs dat ze ouder is dan de vloed zelfe![]()
Ik wens u alle goeds