Ja, de "maha-mantra" bestaat uit 8 regels en slechts 3 namen (Haré, Krishna en Ráma). De mantra wordt gezongen en daarnaast gereciteerd met behulp van een gebedssnoer. Dit laatste neemt circa 2 uur in beslag aangezien de mantra 16 x 108 = 1728 keer herhaald moet worden.
Maar tijdens het ochtend- en avondprogramma worden ook complexere liederen gezongen in het Bengaals en Sanskriet. Plus dan nog een lezing van circa een uur over de Bhagavad-gita, de Srimad-Bhagavatam of een van de andere teksten.
Slaapgebrek was voor mij een groot probleem, mede doordat ik nog relatief jong was. Ik had als 18-jarige tenminste 8 uur slaap nodig, maar in de slaapvertrekken was het meestal pas rond een uur of 22:15 stil, en vaak stonden de eerste personen al rond 3:45 op. Da's dus vijf en een half uur stilte... Aan de andere kant lukte het me meestal wel om door het geluid heen te slapen, van circa 21:00 tot 4:00, dus zo'n 7 uur, met overdag nog een dutje van een half uur. Tijdens die dutjes (meestal na de hoofdmaaltijd) regelmatig te maken gehad met slaapverlamming, een merkwaardig verschijnsel.