Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 04 apr 2021 09:09 In zekere zin is de huidhige toestand dus ook nog ernstig,
uiteraard is de situatie ernstig, maar de acute nood en het verrassingseffect is al lang weg. dus is het tijd om een deftig wettelijk kader te creëren rond alle aspecten.
dat gebeurt niet en is gevaarlijk
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 04 apr 2021 09:46
Peter van Velzen schreef: 04 apr 2021 09:09 In zekere zin is de huidhige toestand dus ook nog ernstig,
uiteraard is de situatie ernstig, maar de acute nood en het verrassingseffect is al lang weg. dus is het tijd om een deftig wettelijk kader te creëren rond alle aspecten.
dat gebeurt niet en is gevaarlijk
Daar ga ik in mee.

Regenten houden van macht en geven die meestal niet terug als ze hem eenmaal hebben.
Als het ze uitkomt zullen ze het ook voor andere zaken gaan gebruiken en komen we op een hellend vlak.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ja regenten houden van macht, maar het valt me op hoe ontzettend weinig vertrouwen er is in de democratie.
Anders dan in Myanmar, kunnen we regenten weg stemmen en hebben ze andere partijen nodig om aan de macht te blijven.

Als de crisis voorbij is en we houden bijvoorbeeld iets als een avondklok, dan voorspel ik massale demonstraties (waar ik zelf aan mee doe), maar ik zie geen reden om hier nu bang voor te gaan zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 04 apr 2021 11:16 Ja regenten houden van macht, maar het valt me op hoe ontzettend weinig vertrouwen er is in de democratie.
Anders dan in Myanmar, kunnen we regenten weg stemmen en hebben ze andere partijen nodig om aan de macht te blijven.

Als de crisis voorbij is en we houden bijvoorbeeld iets als een avondklok, dan voorspel ik massale demonstraties (waar ik zelf aan mee doe), maar ik zie geen reden om hier nu bang voor te gaan zijn.
We kunnen ze eigenlijk alleen maar op papier wegstemmen, er komt een wat andere samenstelling en greshuffel,
maar alles gaat daarna op de oude voet door.

Myanmar is een goed voorbeeld, dat kan ook hier gebeuren met een beroep op de noodzaak en een beroep op de wet.
Het verschil zit hem meer in de uitvoering, die gaat hier wat minder bruut geweld gepaard.

Ook doet het ""Vrije Westen onder leiding van Biden""niets wezenlijks om de militairen in Myanmar terug te roepen.
Dat moet ook voor ons een waarschuwing zijn.
appelfflap
Banned

gerard_m schreef: 04 apr 2021 11:16 Ja regenten houden van macht, maar het valt me op hoe ontzettend weinig vertrouwen er is in de democratie.
op zich heb ik wel vertrouwen ind e democratie maar het afgelopen jaar bewijst toch wel hoe snel die kan verdwijnen en hoe snel een volk daar dan ook in meegaat.

wie vandaag over grondwet begint laat mensen sterven, of het scheelt niet veel, een drogreden zo groot als ene huis maar wie maalt daar nog om.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Langzaam begint de hysterie te verdwijnen en gaan we richting een normalere maatschappij m.i.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6222252 ... inpaspoort
Wat stukjes...
In de Verenigde Staten is veel ophef over het vaccinpaspoort vanwege de overtuiging dat die een tweedeling creëert. De kritische professoren Jay Bhattacharya (Stanford University) en Martin Kulldorff (Harvard University) schreven dinsdag in een opinieartikel in de Wall Street Journal dat vaccinpaspoorten ’een dwangmiddel zijn om vaccinatie aan te moedigen’ en ’lockdowns verlengen’ in plaats van een manier zijn om de maatschappij te openen, terwijl ze vanuit gezondheidsoogpunt niet veel zouden bijdragen. Vaccins zijn nodig voor de kwetsbaren, maar niet voor iedereen, schrijven zij.
Verder, NL.
In Nederland woedt de discussie ook. Jona Walk, recent gepromoveerd op vaccin-immunologie, en arts-microbioloog Bert Mulder stelden in vakblad Medisch Contact dat vaccineren een individuele keuze is en dat ’je het vaccin NIET VOOR ELKAAR, maar om jezelf te beschermen’ neemt. Ook UvA-hoogleraren Aart Nederveen en Lukas Stalpers schreven eerder in De Telegraaf dat een vaccinpaspoort ’leidt tot een onverantwoorde tweedeling in de maatschappij’.
hier trouwens dat Wall Street Journal artikel...
https://www.wsj.com/articles/vaccine-pa ... 1617726629

Verder Fauci in December... https://www.newsweek.com/what-dr-anthon ... ts-1581066
As for a COVID-19 vaccine passport, Fauci said: "Anything is on the table. Anything is possible, of course." In December, Fauci expressed interest in the idea of requiring vaccine passports...
En Europese leiders in Januari...
https://www.msn.com/en-us/news/world/eu ... r-BB1cL7ky
European leaders push for vaccination passports to facilitate travel between countries

Nou, als er geen vaccinatie paspoort komt zal ik ook geen vaccinatie nemen, vooral omdat deze Coronavaccins nog altijd niet FDA goedgekeurd zijn... Mijn inziens zijn vaccins die alleen met “Warp” speed (noodwetten) zijn goedgekeurd, nog te onduidelijk betreft eventuele bijeffecten op lange duur... Ik verwacht in de toekomst hierover nog toestanden, maar hoop dat ik het in dit geval bij het verkeerde been heb... Hopenlijk blijft het bij kleine incidenten...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Beste Chinaman De term ""Warp-speed" heeft niets met noodwetten te maken, maar met het etgelijkertijd doen van zaken die normaliter vanwege de financiiële risico's na elkaar plaats vinden, Het idee is dat overheid of filantropen die risico's deels afdekken,

Bijvoorbeeld tegelijkertijd uitgebreid testen van het vaccin en inrichten van een productielijn. Hetgeen weggegooid geld is als het testen slecht uitpakt (of slechter dan dat van een concurrent).
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 04 apr 2021 12:16 Ook doet het ""Vrije Westen onder leiding van Biden""niets wezenlijks om de militairen in Myanmar terug te roepen.
Dat moet ook voor ons een waarschuwing zijn.
Dat komt waarschijnlijk doordat het :vrije westen" daar geen "baat" bij heeft, en mischien ook omdat China de schurken de hand boven het hoofd houdt. Er is wel formele afkeuring. dat is al iets, Toen Pol Pot veel erger deed keurden de VS alleen het ingrijpen door Vietnam af. (en China viel VIetnam zelfs Militair aan) Vooruigang gaat in treden op de trap, achteruitgang vaak halsoverkop. Maar wellicht komt men toch boven.
Ik wens u alle goeds
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

@Peter

De “warp” speed sloeg hier op de snelheid waarmee de FDA de vaccins het voor Emergency Use Authorization goedkeurden. (Noodgebruik, via noodwet)
https://covidvaccinestatus.info/fda-at-warp-speed/
FDA at Warp Speed
Updated FDA Guidance Document
https://www.washingtonexaminer.com/news ... -not-stick
FDA moved at warp speed on COVID-19 vaccine, but the ...
https://childrenshealthdefense.org/defe ... arp-speed/
How FDA Approved Pfizer COVID Vaccine at Warp Speed
Jij bedoelt Operation warp speed.

Verder wat Pol pot betreft, naar mijn weten werd ie ook gesponsord door het westen, en kreeg de Khmer Rouge miljoenen dollars via CIA aan hulp... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Allegat ... hmer_Rouge
Undisputed U.S. support....
The U.S. provided millions of dollars of annual food aid to 20,000-40,000 Khmer Rouge insurgents in Khmer Rouge bases in Thailand.
jaarlijks...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Chinaman schreef: 07 apr 2021 06:48 @Peter

De “warp” speed sloeg hier op de snelheid waarmee de FDA de vaccins het voor Emergency Use Authorization goedkeurden. (Noodgebruik, via noodwet)
https://covidvaccinestatus.info/fda-at-warp-speed/
Zolang dezelfde controle stappen sneller worden uitgevoerd, is er niets mis mee.

De goedkeuring ging normaal gesproken bijvoorbeeld gepaard met een indrukwekkende bureaucratie. De FDA is daar vanaf gestapt onder druk van de crisis. Overigens de EMA niet helemaal. Verder is de FDA niet de enige instelling die de studies heeft gecontroleerd. Onafhankelijk doen vele instanties hetzelfde en komen tot dezelfde conclusies.

Verder zou na honderden miljoenen prikken elk risico allang aan het licht moeten komen.
De voorwaardelijke goedkeuring betekent nu juist dat elk risico gemonitord wordt. Hoe veilig wil je het hebben?

Verder wat Pol pot betreft, naar mijn weten werd ie ook gesponsord door het westen, en kreeg de Khmer Rouge miljoenen dollars via CIA aan hulp... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Allegat ... hmer_Rouge
Yep, midden in de koude oorlog toen de USA vooral alles wat Russisch was bestreed, Pol Pot zag me aanvankelijk als buffer tegen communistisch Vietnam. Andere tijden.
Nou, als er geen vaccinatie paspoort komt zal ik ook geen vaccinatie nemen, vooral omdat deze Coronavaccins nog altijd niet FDA goedgekeurd zijn... Mijn inziens zijn vaccins die alleen met “Warp” speed (noodwetten) zijn goedgekeurd, nog te onduidelijk betreft eventuele bijeffecten op lange duur... Ik verwacht in de toekomst hierover nog toestanden, maar hoop dat ik het in dit geval bij het verkeerde been heb... Hopenlijk blijft het bij kleine incidenten...
Wat is nu de afweging? Als het je meer vrijheid oplevert, neem je hem en anders vind je het te eng? Het risico hangt toch niet af van een paspoort?

Vooropgesteld: je bent helemaal vrij in je keuze. Toch vind ik het interessant waarom mensen die dit soort risico's te groot vinden bijvoorbeeld wel in de auto of het vliegtuig stappen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Voor mij zijn de belangrijkste afwegingen het feit dat men nu onmogelijk de eventuele lange term bijeffecten kan weten, je kunt wel redeneren, van dezelfde stappen etc, maar sommige dingen hebben gewoon tijd nodig...

Verder gaat het nu ook nog eens over nieuwe technieken, vooral de MRNA vaccins, dat die Emergency Use Authorization gekregen hebben vind ik nog altijd niet normaal, zeker als men dus weet dat die dingen (techniek) nog nooit op zo’n grote schaal op mensen is gebruikt voor vaccins... Maar ja, de invloed van mensen zoals Bill Gates is groot, die lobbyen er wel doorheen...

Voor meer conventionele vaccins heb ik daar meer begrip voor, NL vaccins die werken met “dode” of beter gezegd “inactieve” virus (deeltjes)....
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Van een tijdje terug... toen bleek ook al dat voor vaccins Emergency Use Authorization Ongewoon is/was...
https://news.yahoo.com/doctors-alarmed- ... ccounter=1
September 1, 2020
Doctors alarmed as FDA floats 'emergency use' of COVID-19 vaccine, bypassing trials

The FDA commissioner can issue a so-called emergency use authorization (EUA) on his own if he determines that the benefits of rushing the vaccine into production outweigh the risks, but several vaccine experts told Yahoo News they are deeply concerned by the idea. No vaccine has ever been approved on an EUA basis, said Dr. Peter Hotez, a top vaccine expert, except once to overcome unusual technicalities on a military anthrax vaccine.

“We don’t do EUAs for vaccines,” Hotez said. “It’s a lesser review, it’s a lower-quality review, and when you’re talking about vaccinating a large chunk of the American population, that’s not acceptable.”
Meerdere top experts noemden dit al “onacceptabel” om op zo’n grote schaal Amerikanen te gaan vaccineren met alleen EUAs, omdat het “testen” van mindere en lagere kwaliteit zou zijn.

hier nog een bron Washington Post...
https://www.washingtonpost.com/health/2 ... authority/
Sep 03, 2020 · A fierce debate has erupted over whether the Food and Drug Administration should use its emergency authority to clear a coronavirusvaccine
Die experts zeiden dat toen ook al, maar ondanks dat is het gewoon erdoor gedrukt, de Pharma lobby is machtig...
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Chinaman schreef: 07 apr 2021 11:04 Voor mij zijn de belangrijkste afwegingen het feit dat men nu onmogelijk de eventuele lange term bijeffecten kan weten, je kunt wel redeneren, van dezelfde stappen etc, maar sommige dingen hebben gewoon tijd nodig...

Verder gaat het nu ook nog eens over nieuwe technieken, vooral de MRNA vaccins, dat die Emergency Use Authorization gekregen hebben vind ik nog altijd niet normaal, zeker als men dus weet dat die dingen (techniek) nog nooit op zo’n grote schaal op mensen is gebruikt voor vaccins... Maar ja, de invloed van mensen zoals Bill Gates is groot, die lobbyen er wel doorheen...

Voor meer conventionele vaccins heb ik daar meer begrip voor, NL vaccins die werken met “dode” of beter gezegd “inactieve” virus (deeltjes)....
Allereerst werken sommige van de vaccins op basis van traditionele technieken.

Kun je uitleggen waarom Bill Gates er belang bij heeft dat iedereen een (riskant) vaccin zou krijgen, en waarom de hele wereld naar die man zou luisteren?

Overigens: de " Big Pharma " wordt niet rijk van vaccins van hooguit een paar tientjes die een epidemie stopt. Die zouden juist rijk kunnen worden van een dooretterende pandemie waarvoor medicatie nodig is.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Chinaman schreef: 07 apr 2021 12:03Die experts zeiden dat toen ook al, maar ondanks dat is het gewoon erdoor gedrukt, de Pharma lobby is machtig...
Eens.
Zelfs te machtig.
appelfflap
Banned

Chinaman schreef: 07 apr 2021 11:04 Voor mij zijn de belangrijkste afwegingen het feit dat men nu onmogelijk de eventuele lange term bijeffecten kan weten, je kunt wel redeneren, van dezelfde stappen etc, maar sommige dingen hebben gewoon tijd nodig...
dat geldt voor elk vaccin

95-99% vd bijwerkingen vindt men binnen de 1e 3 à 4 maanden
de bijwerking van 1 op een miljoen? geen enkele studie kan die vinden.
en zelfsols je die hebt, is dat genoeg om het vaccin neit meer te geven?N kijk naar zeneca en eht vermoeden van trombose, is dat ene geval genoeg om alles stil te leggen? sommige landen zeggen ja en andere neen
Plaats reactie