Rutte doctrine
Moderator: Moderators
- Chinaman
- Diehard
Re: Rutte doctrine
Ik had het een beetje gevolgd, een hoop onbelangrijke dingen zoals wanneer ze bepaalde krantenartikelen hadden gezien etc... Bijna Iedereen daaro stelt domme vragen en speelt mee in het toneel, want iedereen weet dat het gewoon leugenaars zijn...
Maar ja... Misschien dat (gecensureerd) Kaag nu de machtigste word, niet dat zoiets enig verschil uitmaakt m.i.
Alhoewel met haar achtergrond Nederland nog meer UN agenda’s zaken gaat regelen...
Alles om een foto, dat ze daar jaren liegen is al tegenwoordig normaal en geaccepteerd in NL lijkt het...
Rutte doctrine... Kaag wist natuurlijk van niks? Of heeft die ook al last van geheugenverlies...
Wat een circus zeg....
Maar ja... Misschien dat (gecensureerd) Kaag nu de machtigste word, niet dat zoiets enig verschil uitmaakt m.i.
Alhoewel met haar achtergrond Nederland nog meer UN agenda’s zaken gaat regelen...
Alles om een foto, dat ze daar jaren liegen is al tegenwoordig normaal en geaccepteerd in NL lijkt het...
Rutte doctrine... Kaag wist natuurlijk van niks? Of heeft die ook al last van geheugenverlies...
Wat een circus zeg....
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Kaag was helemaal niet aanwezig bij dat gesprek. Hoe moet ze dan weten wat er gezegd is?? Als je het eem beetje volgt dan weet je dat Rutte de gebeten hond is, niemand heeft het over Kaag.Rutte doctrine... Kaag wist natuurlijk van niks? Of heeft die ook al last van geheugenverlies...
Ik denk dat Rutte een stap terug moet doen. Hij kan zo geen coalitie vormen. De eventuele partners (want ik zie geen regering voor me zonder VVD) zullen strenge eisen stellen aan het regeerakkoord in hun voordeel. Kaag kan premier worden en een coalitie over links leiden. Een ander binnen de VVD zal de kar moeten trekken.
Het vertrouwen in de beste man is in ieder geval een flink eind gedaald. Een leugentje teveel.
Maar Rutte is wat mij betreft wel HET voorbeeld van mensen die het blijven redden vanwege hun innemendheid en (bijna superieure verbale) intelligentie.
Daar kun je blijkbaar lang misbruik van maken, tot op het moment dat mensen er doorheen gaan prikken en het niet meer voor zoete koek aan blijven nemen.
Maar Rutte is wat mij betreft wel HET voorbeeld van mensen die het blijven redden vanwege hun innemendheid en (bijna superieure verbale) intelligentie.
Daar kun je blijkbaar lang misbruik van maken, tot op het moment dat mensen er doorheen gaan prikken en het niet meer voor zoete koek aan blijven nemen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nee, ze hebben gewoon gelogen.Peter van Velzen schreef: ↑02 apr 2021 10:28 IK vraag me af of Rutte echt gelogen heeft. Ook Ollogren en Jorritsma konden zich niet herinneren dat Rutte het over Omtzigt had gehad. Ben ik te achterdochtig of heeft een van zijn ambtenaren (die het verslag schreef) hem een kunstje geflikt?
vegan-revolution schreef: ↑01 apr 2021 23:36Inderdaad, want als D'66 dat wél doet breekt D'66 de door D'66 gedane verkiezingsbelofte dat ze niemand zouden laten vallen.
Zij speelt - net als Hoekstra - het spel even mee. CDA en D66 willen Rutte maximaal beschadigen zonder dat hij omvalt. Want als Rutte wegvalt dan is dat ook een bedreiging voor hun kans om in een coalitie te komen.
Ik vind dat Hoekstra daarmee duidelijk te weinig voor Omzigt opkomt. Ze vinden Omzigt een prachtig middel om Rutte te verzwakken om er zo relatief t.o.v. de VVD sterker uit te komen, maar verder vinden Hoekstra en de partij hem duidelijk een bedreiging voor het CDA, juist omdat het zo'n sterk kamerlid is, en juist omdat hij zoveel voorkeursstemmen trekt. Omzigt dreigt sterker te worden dan het CDA, en dat is voor de essentie van deze partij - de immer sterkere rechter vleugel die de linkervleugel slechts parasiteert - zeer bedreigend.
D66 heeft hier ook in verschillende opzichten boter op het hoofd:
1. Het is met stip de partij die af wilde van de rol van de Koning in de formatie, maar heeft nog nooit nagedacht over hoe bestuurlijke vernieuwing m.b.t. formeren dan moet worden vorm gegeven, in ieder geval t.a.v. de rol van de verkenners. Het is vooral de partij van afschaffing van bestuurlijk verouderde elementen, maar niet de partij van het vormgeven van bestuurlijke vernieuwing voor wat daarvoor dan in de plaats moet komen.
2. Ollongren is D66. Ook die zegt naar buiten toe dat niet over Omzigt is gesproken, terwijl dat binnenskamers duidelijk wel is gedaan. Ze doet dit niet alleen, maar samen met Jorritsma en Rutte, en dat lijkt me geen verzachtende omstandigheid.
3. Bestuurlijke vernieuwing zou toch vandaag de dag in de eerste plaats meer transparantie moeten betekenen, en daar waar het schadelijk wordt voor de machtspositie van D66 wordt er wel afgekeurd om Rutte zoveel mogelijk te beschadigen ten faveure van de eigen positie t.o.v. de VVD, maar wordt er geen motie van wantrouwen gesteund tegen Rutte, omdat de eigen coalitiekansen dan toch weer belangrijker zijn dan een daadwerkelijk goed functioneren van de democratie.
D66 is eigenlijk gewoon niet zo'n heel democratische partij, dat hebben we de afgelopen week wel gezien. Het is vooral een partij die voor de afschaffing is van wat bestuurlijk eind jaren '60 uit de mode was, maar geen partij die weet wat er dan voor in de plaats moet komen. Zie ook de verlegenheid met het referendum. Ook daar blijkt dat het alternatief niet werkt, en notabene door D66 zelf dan maar weer gesaboteerd wordt.
M.i. is Volt een partij die veel meer bezig is met wat er bestuurlijk in de toekomst nodig is. We hebben in Europa duidelijk Europese partijen nodig, en geen onlogische samenraapsels van nationale partijen. Dáár is op dit moment sprake van groots bestuurlijk achterlopen t.o.v. wat de wereld van vandaag bestuurlijk nodig heeft.
Hoe meer transparantie, hoe meer er boven komt drijven en bloot komt te liggen.
Waarheid als een koe?
Dit plaatje zou kunnen gelden voor alle politici, die aan het hoofd staan van alle papieren instanties, die weer verantwoordelijk zijn voor een uitvoerend orgaan.
.

Waarheid als een koe?
Dit plaatje zou kunnen gelden voor alle politici, die aan het hoofd staan van alle papieren instanties, die weer verantwoordelijk zijn voor een uitvoerend orgaan.
.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Chinaman
- Diehard
Rutte heeft het natuurlijk nooooit met Kaag erover gehad terwijl ze bezig waren met de strategie van het opzetten van een nieuwe regering... En en Ollongren die voor opper (gecensureerd) D’66 Kaag bezig is natuurlijk ook nooooit...
De mainstream media en hun prietpraat programma’s praten er dus ook niet over. En als ze dat eventueel later wel gaan doen is het de “stage/bühne” zetten voor Kaag die dan wist van niets, of het kwam allemaal van Rutte.
Met nu Kaag met veel meer macht, zal er ook weinig veranderen. De Rutte doctrine zal worden doorgezet, met of zonder Rutte.
Wat toneel voor lege beloftes van meer openheid, en het circus gaat gewoon door. Alleen zullen de machthebbers nu nog veel voorzichtiger zijn met “documenten” .
Om dan weer lekker gezellig bij de oh zo niet transparante Bilderberg meetings aan tafel te gaan zitten, waar uiteraard ook noooit wat geregeld word....
Het kan en mag allemaal, de Rutte Doctrine werkt...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Als je niet over de lijsttrekker van D'66 kunt spreken zonder zelfcensuur toe te moeten passen draagt dat niet bij tot een rationele conversatie.
Ik wens u alle goeds
Tot zover kon ik je sarcastische bericht volgen.Chinaman schreef: ↑03 apr 2021 00:34Rutte heeft het natuurlijk nooooit met Kaag erover gehad terwijl ze bezig waren met de strategie van het opzetten van een nieuwe regering... En en Ollongren die voor opper (gecensureerd) D’66 Kaag bezig is natuurlijk ook nooooit...
De mainstream media en hun prietpraat programma’s praten er dus ook niet over. En als ze dat eventueel later wel gaan doen is het de “stage/bühne” zetten voor Kaag die dan wist van niets, of het kwam allemaal van Rutte.
Met nu Kaag met veel meer macht, zal er ook weinig veranderen. De Rutte doctrine zal worden doorgezet, met of zonder Rutte.
Wat toneel voor lege beloftes van meer openheid, en het circus gaat gewoon door. Alleen zullen de machthebbers nu nog veel voorzichtiger zijn met “documenten” .
Deze opmerking kan voor mij bij het vullis.Om dan weer lekker gezellig bij de oh zo niet transparante Bilderberg meetings aan tafel te gaan zitten, waar uiteraard ook noooit wat geregeld word....
Het kan en mag allemaal, de Rutte Doctrine werkt...
Waardoor ook de rest, oké geen goede reden misschien, maar opnieuw werd er een voor mij ongeloofwardige toon gezet.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Chinaman
- Diehard
Geen probleem hoor, iedereen zijn eigen mening. 
Ik ben het vaak ook met gedeeltes van andere mensen hun mening eens, en niet alles, hartstikke normaal
Ik ben het vaak ook met gedeeltes van andere mensen hun mening eens, en niet alles, hartstikke normaal
Uiteraard. Het heeft allemaal maar weinig met nationale verkiezingen meer te maken. Ze hebben ook merkwaardige afspraken gemaakt buiten Nederland over "The Great Reset" waar Klaus Schwab COVID 19 ziet als "A great opportunity" en waar hij een dik boek over heeft geschreven.

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Een wazige foto waarop misschien een aantal politici staan die met Klaus Schwab praten. Dat is inderdaad een sterk bewijs voor je theorieLabyrint schreef: ↑03 apr 2021 08:42Uiteraard. Het heeft allemaal maar weinig met nationale verkiezingen meer te maken. Ze hebben ook merkwaardige afspraken gemaakt buiten Nederland over "The Great Reset" waar Klaus Schwab COVID 19 ziet als "A great opportunity" en waar hij een dik boek over heeft geschreven.
img]https://i.postimg.cc/bNK1TvPL/FWE.jpg[/img]
Ik heb de img code in citaat gebroken. Maria
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
De spelling van Ruttes voornaam zegt voor mij ook al genoeg. 
Het is een begin voor jullie te onderzoeken wat er aan gekonkel speelt. U kent Google wellicht. The Great Reset en het boek van Schwab over Covid 19 is geen complot-theorie maar een simpel terug te zoeken feit.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)