Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Bonjour »

Zouden ze een microfoon en luidspreker ingebouwd hebben. Kan me voorstellen dat wanneer iemand tegen je voertuig gaat schreeuwen, dat je wat terug wilt zeggen, al is een gesprek lastig met zoveel vertraging op de lijn.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Bonjour schreef: 20 feb 2021 08:23 Zouden ze een microfoon en luidspreker ingebouwd hebben. Kan me voorstellen dat wanneer iemand tegen je voertuig gaat schreeuwen, dat je wat terug wilt zeggen, al is een gesprek lastig met zoveel vertraging op de lijn.
Daar is al lang een film van:

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Aliens kunnen geheel anders uitzien dan media ons doen geloven. Zoals grote vliegelarven bijvoorbeeld. Ik droomde er deze nacht over. Er waren overal zulke als vliegelarven uitziende schepsels die rondvlogen met een angel in het geweer. Zij vielen en mensen aan en staken hen in de net. Eerst waren het er weinig, daarna kwamen er meer. Zij waren plots met velen en staken mensen. Ze kwamen allen van een moederschip.
Geen communicatie mogelijk met deze aliens, zij hadden heel eigen op deze schepsels afgestemde technologie om tot hier te raken.

Ik wil maar een beeld schetsen van hoe aliens er kunnen uitzien.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Afbeelding
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

MaartenV schreef: 02 mar 2021 15:24 Aliens kunnen geheel anders uitzien dan media ons doen geloven. Zoals grote vliegelarven bijvoorbeeld. Ik droomde er deze nacht over. Er waren overal zulke als vliegelarven uitziende schepsels die rondvlogen met een angel in het geweer.
We zijn denk ik een beetje dom als we dromen. Ons systeem 2 ligt dan meestalstil. Larven steken niet, dat doen volwassen insecten, Waarschijnlijk waren het ook geen aliens maar hun nanobots, die ons tegen virussen kwamen vaccineren. :)
Ik wens u alle goeds
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

MaartenV en anderen ook;

dat wordt een mode-explosie van ruimtepakjes; bubbels waarzonder de aliens ook niet kunnen:

https://www.florianmehnert.de/index_en.html

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

MaartenV schreef: 02 mar 2021 15:24 Aliens kunnen geheel anders uitzien dan media ons doen geloven. Zoals grote vliegelarven bijvoorbeeld. Ik droomde er deze nacht over. Er waren overal zulke als vliegelarven uitziende schepsels die rondvlogen met een angel in het geweer. Zij vielen en mensen aan en staken hen in de net. Eerst waren het er weinig, daarna kwamen er meer. Zij waren plots met velen en staken mensen. Ze kwamen allen van een moederschip.
Geen communicatie mogelijk met deze aliens, zij hadden heel eigen op deze schepsels afgestemde technologie om tot hier te raken.

Ik wil maar een beeld schetsen van hoe aliens er kunnen uitzien.
Lang niet alle vormen van leven zijn door hun bouw instaat om een technologie op te zetten ook al zijn ze hyperintelligent.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ons meest bekende voorwerp dat van buiten ons zonnestelsel kwam was waarschijnlijk een stuk bevroren stikstof (en geen ruimtezeil) lees ik in dit bericht Evengoed bijzonder, maar we lopen dsar uiteraard niet warm voor!
Nummer 2 (2I/Borisov) was trouwens "gewoon" een komeet. Het wachten is op nummer 3,
Ik wens u alle goeds
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Het Amerikaanse ministerie van Defensie gaat op 1 juni een rapport publiceren met daarin nooit eerder vrijgegeven ufomeldingen. Dat heeft John Ratcliffe gezegd, de voormalige directeur van de nationale inlichtingendienst onder president Donald Trump. ‘Voor sommige van de dingen die we zagen, hebben wij gewoon de technologie niet’, zei hij op nieuwszender Fox News.
bron: https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~b126949c/
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MaartenV schreef: 22 mar 2021 11:10 Het Amerikaanse ministerie van Defensie gaat op 1 juni een rapport publiceren met daarin nooit eerder vrijgegeven ufomeldingen. Dat heeft John Ratcliffe gezegd, de voormalige directeur van de nationale inlichtingendienst onder president Donald Trump. ‘Voor sommige van de dingen die we zagen, hebben wij gewoon de technologie niet’, zei hij op nieuwszender Fox News.
bron: https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~b126949c/
Niet de technologie om de gedragingen van het object na te bootsen of niet de technologie om verklaarbaar waar te nemen. Natuurlijk mag hierbij een vastzittende hibbel sensorlock niet veronachtzaamd worden. :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Het hier gegeven argument dat aliens technologisch niet in staat zouden zijn tot hier te komen, is met deze studie nu ook definitief weerlegd: https://www.newscientist.nl/nieuws/surf ... -mogelijk/

Wanneer aliens in staat zouden zijn om te 'surfen op de ruimtetijd' zouden ze superluminale snelheden kunnen bereiken.

‘Het is geen crackpot fysica’, onderstreept Beenakker. Het buigen van de ruimtetijd, zoals Lentz beschrijft, is daadwerkelijk mogelijk. Bron.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Ik raad mensen hier aan op Netflix de documentaire over Bob Lazar te bekijken, zonder vooroordeel. En ze vooral volledig uit te kijken, zodat je een goed beeld krijgt van die wetenschapper. Je zal zien dat het - als je intellectueel eerlijk bent - je het zal doen twijfelen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MaartenV schreef: 27 mar 2021 04:44 Ik raad mensen hier aan op Netflix de documentaire over Bob Lazar te bekijken, zonder vooroordeel. En ze vooral volledig uit te kijken, zodat je een goed beeld krijgt van die wetenschapper. Je zal zien dat het - als je intellectueel eerlijk bent - je het zal doen twijfelen.
Beste Maarten, bij Cees Dekker twijfel ik aan zijn eerlijkheid, niet aan zijn intellect. Maar de combinatie is zeer wel mogelijk, behalve dan op dat ene vlak! Heb geen Netflix maar ik trek je vergelijking even door naar die enkele gelovige professor/wetenschapper. Het blijkt in de geest te combineren te zijn.
Het gaat er maar net om hoever je je overtuiging doortrekt in het irrationele. Hoeveel aannamen je moet maken om je overtuiging in stand te kunnen houden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MaartenV schreef: 27 mar 2021 04:44 Ik raad mensen hier aan op Netflix de documentaire over Bob Lazar te bekijken, zonder vooroordeel. En ze vooral volledig uit te kijken, zodat je een goed beeld krijgt van die wetenschapper. Je zal zien dat het - als je intellectueel eerlijk bent - je het zal doen twijfelen.
Dus als je toch geen twijfel hebt ben je niet intellectueel eerlijk :?
Eerlijk gezegd heb ik wel wat beters met mijn tijdsbesteding voor
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Dit is een onderwerp dat me al vanaf mijn zesde levensjaar boeit, via Star Wars en daarna E.T.

Vanuit filosofisch perspectief zijn dit mijn gedachten erover:

1) Er zijn miljoenen zonnestelsels met miljoenen planeten waarop in de afgelopen miljoenen jaren het ontstaan van leven mogelijk was.

2) Als primitieve levensvormen op aarde konden evolueren tot zoogdieren en primaten, dan is er geen reden waarom dit proces niet ook op andere planeten zou hebben plaatsgevonden.

3) Als ijstijden bij hebben gedragen aan de evolutie van mensachtigen tot de huidige Homo sapiens sapiens, dan is er geen reden waarom een soortgelijke evolutie niet ook op andere planeten heeft plaatsgevonden, aangezien bekend is dat ook planeten als Mars al vele ijstijden hebben doorgemaakt.

4) De bewoonbare zone van een zonnestelsel is groot genoeg voor meerdere aarde-achtige planeten. Er is geen reden waarom er in één of meerdere zonnestelsels niet meerdere planeten met een biosfeer aanwezig zijn. Een dergelijk zonnestelsel zou de aanwezige mensen beslist aanmoedigen (en belonen) om ruimteschepen en ruimtestations te ontwikkelen.

5) Het is niet ondenkbaar dat een dergelijke beschaving ook een methode heeft ontwikkeld om andere zonnestelsels te bereiken, maar toegegeven: vanaf dit punt gaat de logische redenatie over in speculatie en gaan we voor het volgende punt over op een gedachtenexperiment.

6) Als dit soort reizen mogelijk zijn, dan vergt het maar één zo'n beschaving om een permanente bevolking en samenwerkingsverband van meerdere zonnestelsels op poten te zetten: een "Intergalactische Federatie". Net als leven op aarde zou een dergelijke federatie door de enorme omvang vrijwel onvernietigbaar zijn. Het hoeft daarom maar één keer te gebeuren.

7) Als dit mogelijk is, dan is er geen reden waarom dit de afgelopen miljoenen jaren niet al in meerdere zonnestelsels is gebeurd.

8) Men heeft dan ongetwijfeld al ruimschoots ervaring met het maken van "contact", en geleerd dat een mensheid waar nog abrahamisme en wokeness heerst, ongeschikt is voor aansluiting bij de Intergalactische Federatie.

9) Het is niet ondenkbaar dat onze huidige mensheid nog tenminste één ijstijd (of in ieder geval het begin ervan) vergt om volledig te evolueren tot het rationele niveau waarop aansluiting bij de federatie mogelijk is. Daarom worden we op dit moment in de gaten gehouden, maar vindt er nog geen (uitvoerig) contact plaats.

10) Dat de aarde vervuild raakt door plastic en andere troep zal de federatie niet leuk vinden, maar noodgedwongen accepteren als onvermijdelijk onderdeel van de menselijke evolutie. En als al het bovenstaande waar is, dan is de toekomstige mens de maximale evolutie van de kosmos (waarlijk een gemeenschap van "goden") en daarom de meest waardevolle levensvorm op deze planeet en in het bestaan.
Nihil est sine ratio.
Plaats reactie