Ik zie geen reden waarom bijwerkingen meer zouden voorkomen bij hoogopgeleid personeel.
Datzelfde geldt voor corona zelf en "long covid" schade, waartegen je het risico zou moeten afzetten.Ook ben ik bang dat die groepen niet zo accuraat zullen worden geregistreerd als de eerste groep van medische medewerkers, vooral in een derde wereld land als Vietnam
Die kans is slechts een fractie t.o.v. bijvoorbeeld langdurig medicijngebruik omdat de stof je lichaam alweer snel verlaat.Wat ik mis bij “blindelings vaccins gelovers” is de kans dat je langdurig last houdt van de gevolgen van zo’n experimenteel vaccin.
Het is in de hele vaccinatie geschiedenis dan ook slechts hoogstzelden voorgekomen.
Bovendien is dit geen experimenteel vaccin: het is even zorgvuldig getest als al langer bestaande vaccins.
https://www.erasmusmagazine.nl/2021/01/ ... onavaccin/
Nee hoor, tijdens de studies is al uitgebreid naar bijwerkingen gekeken. De AstraZeneca studie heeft tijdelijk stil gelegen om een mogelijke bijwerking eerst te onderzoeken.Er word meestal gezegd veilig veilig, terwijl er toch risico’s aan liggen.
Als je voor 100,0% veiligheid gaat, neem ik aan dat je nooit aan het verkeer deelneemt en dat je je volledig isoleert om geen corona op te lopen?
Dat klopt, en aangezien men met vaccineren is begonnen bij de zwakste groepen is het niet heel vreemd dat dit in zeldzame gevallen gebeurt. Als ik morgen de 1.000.000 zwakste Nederlanders een bloemetje stuur, weet ik zeker dat binnen een week een paar ontvangers gaan overlijden.Verder kan een “normalere” reactie zoals bv een hoge koorts voor een ouder zieker persoon ook gevaarlijk zijn, de persoon kan dan ook overlijden, niet direct aan de reacties natuurlijk, maar omdat de persoon zelf al zwak was...
Inderdaad, het is altijd een afweging tussen risico's. Dat geldt voor ieder medicijn dat je slikt en in feite voor iedere activiteit die een mens onderneemt.Ik ben niet tegen vaccins, ik vind het prima dat velen dit Covid 19 vaccin nemen, maar dat wil niet zeggen dat er geen risico’s zijn.
De belangrijkste reden in Europa is dat steeds meer zwakkeren inmiddels gevaccineerd zijn. In landen als Brazilië ligt het sterftecijfer juist hoger dan ooit.Gelukkig nemen de Covid 19 sterfte percentages steeds meer af nu men langzaam meer weet over deze ziekte.