Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door gerard_m »

Chinaman schreef: 15 mar 2021 20:07 Ik denk niet dat het getal kleiner is dan 0.38% maar hoger, dit waren allen medisch personeel die hierin goed opgeleid waren en geen arme Vietnamezen, zwakkere en of oude mensen.
Ik zie geen reden waarom bijwerkingen meer zouden voorkomen bij hoogopgeleid personeel.
Ook ben ik bang dat die groepen niet zo accuraat zullen worden geregistreerd als de eerste groep van medische medewerkers, vooral in een derde wereld land als Vietnam
Datzelfde geldt voor corona zelf en "long covid" schade, waartegen je het risico zou moeten afzetten.
Wat ik mis bij “blindelings vaccins gelovers” is de kans dat je langdurig last houdt van de gevolgen van zo’n experimenteel vaccin.
Die kans is slechts een fractie t.o.v. bijvoorbeeld langdurig medicijngebruik omdat de stof je lichaam alweer snel verlaat.
Het is in de hele vaccinatie geschiedenis dan ook slechts hoogstzelden voorgekomen.
Bovendien is dit geen experimenteel vaccin: het is even zorgvuldig getest als al langer bestaande vaccins.

https://www.erasmusmagazine.nl/2021/01/ ... onavaccin/
Er word meestal gezegd veilig veilig, terwijl er toch risico’s aan liggen.
Nee hoor, tijdens de studies is al uitgebreid naar bijwerkingen gekeken. De AstraZeneca studie heeft tijdelijk stil gelegen om een mogelijke bijwerking eerst te onderzoeken.

Als je voor 100,0% veiligheid gaat, neem ik aan dat je nooit aan het verkeer deelneemt en dat je je volledig isoleert om geen corona op te lopen?

Verder kan een “normalere” reactie zoals bv een hoge koorts voor een ouder zieker persoon ook gevaarlijk zijn, de persoon kan dan ook overlijden, niet direct aan de reacties natuurlijk, maar omdat de persoon zelf al zwak was...
Dat klopt, en aangezien men met vaccineren is begonnen bij de zwakste groepen is het niet heel vreemd dat dit in zeldzame gevallen gebeurt. Als ik morgen de 1.000.000 zwakste Nederlanders een bloemetje stuur, weet ik zeker dat binnen een week een paar ontvangers gaan overlijden.
Ik ben niet tegen vaccins, ik vind het prima dat velen dit Covid 19 vaccin nemen, maar dat wil niet zeggen dat er geen risico’s zijn.
Inderdaad, het is altijd een afweging tussen risico's. Dat geldt voor ieder medicijn dat je slikt en in feite voor iedere activiteit die een mens onderneemt.
Gelukkig nemen de Covid 19 sterfte percentages steeds meer af nu men langzaam meer weet over deze ziekte.
De belangrijkste reden in Europa is dat steeds meer zwakkeren inmiddels gevaccineerd zijn. In landen als Brazilië ligt het sterftecijfer juist hoger dan ooit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Men weet nog altijd niet veel van wat er met deze vaccins kunnen gebeuren, niet voor niks heeft de EMA (European Medicines Agency) pas vorige week besloten dat Anaphylaxis en andere ernstige allergieën nu ook op de bijsluiter zou moeten staan van AstraZeneca.

Verder denk ik juist dat het bij hoogopgeleid personeel het om een lager percentage gaat. Hoger risico dan 0.38% Anaphylaxis voor dus zwakkere, oudere en of armere mensen... van de andere ernstige bijwerkingen heb ik nog weinig cijfers gezien alhoewel dat niet will zeggen dat ze niet bestaan,de EMA zal dat advies niet voor niks hebben uitgebracht...

Het is in de hele vaccinatie geschiedenis Trouwens nog nooit voorgekomen dat in zo’n korte tijd door noodwetten experimentele vaccins op zo’n grote schaal op de bevolking word gebruikt... doorgaans duurt dit proces 10 jaar voordat een vaccin echt word goedgekeurd. We zijn nu slechts pas begonnen. Experts zeggen zelf dus dan men virtueel niks kan weten over lange term bijeffecten....

Iedereen moet zelf weten wat ie met zijn lichaam wilt doen, persoonlijk wacht ik liever nog, zowieso zal ik wachten totdat de hele wereld een internationaal systeem heeft qua “vaccinatie paspoorten” die men er hoogstwaarschijnlijk toch zal doordrukken. er komen nu zoveel dingen op de markt...

In bijv China is dat Pfizer vaccin (nog) niet goedgekeurd voor noodgebruik.

Op dit moment bijv is de AstraZeneca ook nog niet in gebruik in de VS omdat deze nog geen emergency use authorization, or EUA daar heeft gekregen... dat kan wellicht in April gebeuren of niet...

Er zijn ook velen die wachtten totdat deze vaccins helemaal goedgekeurd worden en niet alleen onder deze noodwetten, (FDA approved) want onder deze noodwetten zijn de fabrikanten van deze vaccins “onschendbaar”...

Maar ik denk niet dat ik zolang zal gaan wachtten, ik wacht totdat het “vaccine passport” internationaal word, zodat wanneer ik hoort :D “Covid Ausweis!” Ik dan de juiste papieren en of electronisch bewijs heb...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

5/12/2020 CNBC news...
https://www.msn.com/en-us/money/markets ... r-BB13Z1d3
Dit is trouwens wat Fauci pas een paar maanden terug zei; wat stukjes...
Fauci tells Congress: 'There's no guarantee that the vaccine is actually going to be effective'

Fauci also warned there's a potential for a vaccine to make the course of the disease even stronger.
verder...
As experimental vaccines are created, they will also need to be mass produced to be administered to the more than 7.6 billion people around the world. In the meantime, there are not yet proven treatments for virus.
5/12/2020 CNBC news...Slechts een paar maanden geleden...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Chinaman schreef: 15 mar 2021 22:12 5/12/2020 CNBC news...
https://www.msn.com/en-us/money/markets ... r-BB13Z1d3
Dit is trouwens wat Fauci pas een paar maanden terug zei; wat stukjes...
Fauci tells Congress: 'There's no guarantee that the vaccine is actually going to be effective'

Fauci also warned there's a potential for a vaccine to make the course of the disease even stronger.
verder...
As experimental vaccines are created, they will also need to be mass produced to be administered to the more than 7.6 billion people around the world. In the meantime, there are not yet proven treatments for virus.
5/12/2020 CNBC news...Slechts een paar maanden geleden...
Een paar maanden geleden was er nog bijna niemand gevaccineerd. Inmiddels ligt dat anders. Vergelijk de cijfers van de VS toen en nu met die van Brazilië en je ziet het eeffect bewezen. Hopelijk zet de trend zich voort. Binnenkort hopelijk ook in Brazilië
Ik wens u alle goeds
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Ik zie niet bewezen aan resultaten dat de vaccins nu zoveel hebben bijgedragen aan vermindering.

Dat is nog moeilijk te zeggen daar het overgrote deel vd mensen zich nooit getest hebben, plus nog eens de false positives in de begin periode... (hopenlijk is dat nu beter)

Als 10% vd wereldbevolking zich getest heeft is dat nu al veel te noemen, ik denk dat dit nummer veel lager ligt.

Verder zijn 80% vd mensen asymptomatisch, in hoeverre deze mensen bijgedragen aan betere resultaten is nu ook nog moeilijk te zeggen... Wat vele experts zeggen is dat deze mensen nog altijd besmettelijk kunnen zijn, maar dat zeggen ze ook over mensen die al gevaccineerd zijn...

Verder van de mensen die al gestorven zijn aan Covid had 94% een andere (ernstige) aandoening aldus het CDC, dus van die mensen zijn de meest zwakke al gestorven, dit kan wellicht ook bijdragen aan betere cijfers nu...

Het is nu nog te kort om te zeggen, het experiment is nog lopende...
https://www.who.int/news-room/articles- ... travellers
5 February 2021

WHO position

At the present time, it is WHO’s position that national authorities and conveyance operators should not introduce requirements of proof of COVID-19 vaccination for international travel as a condition for departure or entry, given that there are still critical unknowns regarding the efficacy of vaccination in reducing transmission.
.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

https://www.npr.org/sections/health-sho ... -mutations
2021/02/10 NPR
wat stukjes
COVID-19 Vaccines Could Add Fuel To Evolution Of Coronavirus Mutations

Mutations in the new coronavirus could reduce the effectiveness of vaccines against it. But vaccines themselves can also drive viral mutations

Paul Bieniasz, a Howard Hughes investigator at the Rockefeller University, is particularly concerned this could happen between the time of an initial vaccination and a second shot to maximize the immune response.
"They might serve as a sort of a breeding ground for the virus to acquire new mutations," he says.

"There are really too many unknowns to really be definitive and positive about what the best way forward is, what the most effective way to use the available vaccine doses is," Bieniasz says.

And even a fully vaccinated person can still play host to an evolving virus, in situations where the vaccine prevents illness but still allows a virus to replicate. That appears to happen even with the most effective COVID-19 vaccines.

To slow this evolutionary process as much as possible, he says, the best strategy is to slow the spread of the virus right now, using masks and social distancing, so people who get vaccinated are at lower risk for getting infected in the first place
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

https://www.geertvandenbossche.org/
Why should current Covid-19 vaccines not be used for mass vaccination during a pandemic?
Vaccines Summit Ohio 2021 March 1-3, 2021
Ohio, USA
PUBLIC HEALTH EMERGENCY OF INTERNATIONAL CONCERN
Why mass vaccinaton amidst a pandemic creates an irrepressible monster March 6, 2021
Geert Vanden Bossche received his DVM from the University of Ghent, Belgium, and his PhD degree in Virology from the University of Hohenheim, Germany. He held adjunct faculty appointments at universities in Belgium and Germany. After his career in Academia, Geert joined several vaccine companies (GSK Biologicals, Novartis Vaccines, Solvay Biologicals) to serve various roles in vaccine R&D as well as in late vaccine development. Geert then moved on to join the Bill & Melinda Gates Foundation’s Global Health Discovery team in Seattle (USA) as Senior Program Officer; he then worked with the Global Alliance for Vaccines and Immunization (GAVI) in Geneva as Senior Ebola Program Manager. At GAVI he tracked efforts to develop an Ebola vaccine. He also represented GAVI in fora with other partners, including WHO, to review progress on the fight against Ebola and to build plans for global pandemic preparedness. Back in 2015, Geert scrutinized and questioned the safety of the Ebola vaccine that was used in ring vaccination trials conducted by WHO in Guinea. His critical scientific analysis and report on the data published by WHO in the Lancet in 2015 was sent to all international health and regulatory authorities involved in the Ebola vaccination program. After working for GAVI, Geert joined the German Center for Infection Research in Cologne as Head of the Vaccine Development Office. He is at present primarily serving as a Biotech/ Vaccine consultant while also conducting his own research on Natural Killer cell-based vaccines.
Deze wetenschapper gelooft dat de huidige Covid19 vaccins heel erg gevaarlijk zijn omdat ze “broedplaatsen” vormen voor meer gevaarlijke mutaties van de Covid 19 virus. Omdat de huidige vaccins weliswaar je op dit moment minder ziek maken, maar niet infecties en verspreiding tegenhouden wat op den duur volgens hem leid tot extreem gevaarlijke geëvolueerde mutaties... hij noemt de huidige vaccins zelfst “killer vaccines”

Zijn website bevat zeer veel wetenschappelijke info, voor mensen die geïnteresseerd zijn m.i. Een aanrader om het allemaal te lezen. (Veel materiaal, en wellicht voor sommigen wat moeilijk, maar dat mag je wel verwachten van een wetenschapper die bv ook in de Lancet gepubliceerd werd)
If we, human beings, are commited to perpetuatng our species, we have no choice lef but to eradicate these highly infectous viral variants. This will, indeed, require large vaccinaton campaigns. However, NK cell-based vaccines will primarily enable our natural immunity to be beter prepared (memory!) and to induce herd immunity (which is exactly the opposite of what current Covid-19 vaccines do as those increasingly turn vaccine recipients into asymptomatc carriers who are shedding virus). So, there is not one second lef for gears to be switched and to replace the current killer vaccines by life-saving vaccines.
Dit is zijn LinkedIn. Zijn CV ziet er indrukwekkend uit https://be.linkedin.com/in/geertvandenbossche
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Geert van den Bossche laat een ander geluid horen dan de overgrote meerderheid van de wetenschappers en dat is prima voor de wetenschappelijke discussie, maar niet persé de juiste mening t.o.v. zijn vakgenoten die dat anders zien.

Grootste kans op mutaties ontstaat wanneer het afweersysteem het virus er niet onder krijgt, en het virus dus eindeloos door gekopieerd wordt. Iedere extra kopie is een extra kans op mutatie. Vervolgens moet die zich kunnen verspreiden, dus moet de patiënt iemand anders besmetten. Die kans lijkt veel groter bij mensen die ziek zijn.

Vaccins voorkomen (ernstige) ziekte doordat het lichaam sneller het virus weet op te ruimen. Dat betekent minder duplicatie en minder kans om anderen te besmetten en dus ook minder kans op mutaties.

Anderzijds: een bestaande mutatie waarop het vaccin niet (of minder) werkt, zal zich mogelijk veel sneller verspreiden als veel mensen gevaccineerd zijn omdat die in het voordeel is. Grote kans dus dat vaccins aangepast moeten worden en mensen vaker gevaccineerd moeten worden.

Maar goed, ik ben ook maar een van de 17 miljoen hobby-virologen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Chinaman schreef: 16 mar 2021 08:02 Ik zie niet bewezen aan resultaten dat de vaccins nu zoveel hebben bijgedragen aan vermindering.
Naar ik begrijp is Israël ver vooruit met vaccineren. Ook bij zwangeren. Ze hebben veel vaccins gekregen onder voorwaarde dat ze de fabrikanten data aanleveren.

We zouden Israël in de gaten moeten houden. Gaan de cijfers daar binnenkort dalen in vergelijking met landen waar nauwelijks gevaccineerd wordt, dan lijken de vaccins effectief.
Gaan de cijfers stijgen t.o.v die andere landen, dan kan er sprake zijn een killervaccin.

De komende weken zal moeten aantonen of er daadwerkelijk een stijging of daling plaats gaat vinden.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

@Gerard M
Ik weet ook niet of die Belgische wetenschapper (gerenomeerd dat wel) 100% gelijk heeft, ik heb die post en die post ervoor geplaatst vanwege wat Fauci beweerde;
En daarna ben ik (hobby) onderzoek gaan doen, waarna ik dus bij die artikelen uitkwam. In zijn “thesis” zit wel een bepaalde logica, maar idd of dat echt uitkomt zullen we nog moeten zien. Er is ook een andere ex Pfizer “hoge piet” wetenschapper met een interessante kijk op deze pandemie, Dr. M. Yeadon, Pfizer's former Vice President and Chief Scientist for Allergy & Respiratory. Maar wat hij zegt is weer een andere “thesis” dan wat Geert van den Bossche beweerd.
Vilaine schreef: 18 mar 2021 13:10We zouden Israël in de gaten moeten houden.
Idd, Israël is een interessant Laboratorium experiment.... Jerusalem post...
https://m.jpost.com/breaking-news/pfize ... nbc-660349
FEBRUARY 27, 2021
Pfizer CEO Albert Bourla calls Israel 'world's lab' in interview to NBC

Bourla further noted that studies on the risk of the vaccine are also underway on pregnant women and younger children.

"I believe Israel has become the world's lab right now because they are using only our vaccine at this state and they have vaccinated a very big part of their population, so we can study both economy and health indices,"
Wat ik wel tegenwoordig mis zijn studies op zeg maar zwangere dieren populaties en of jonge dieren... daar heb ik nog geen goede studies van gezien met concrete cijfers, hoe men de experimenten heeft gedaan etc... Want men begint nu dus direct met studies waar zwangere vrouwen en kinderen worden ingeënt...

Wellicht heeft een van jullie goede info erover???

Verder weet ik ook niet vanuit wat ik van van den Bossche gelezen heb, hoelang het zou duren voordat zo’n “monstervirus” zich zou evolueren, hij heeft het over de nabije toekomst.... of dat “de komende weken” is of de komende maanden??? Je kan alleen hopen dat ie ongelijk heeft...
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Vilaine schreef: 18 mar 2021 13:10 [We zouden Israël in de gaten moeten houden. Gaan de cijfers daar binnenkort dalen in vergelijking met landen waar nauwelijks gevaccineerd wordt, dan lijken de vaccins effectief.
Gaan de cijfers stijgen t.o.v die andere landen, dan kan er sprake zijn een killervaccin.

De komende weken zal moeten aantonen of er daadwerkelijk een stijging of daling plaats gaat vinden.
Goed idee:
Hier de statistiek van Israel
Hier de toestand in de hele wereld

Wie meent dat je moet vergelijken met een staat in dezelfde regio
Hier de toestand in de palestijnse gebieden.

Het lijkt wel genocide. maar dat valt tot nu toe nog mee In doden permiljoen inwoners staat Palestina 69e en doet Israel het t/m nu nog slechter (55e). Dat laat denk ik zien wat de prijs is voor meer bewegingsvrijheid. Verwachting voor morgen echter nog slechter voor Palestina en nog beter voor Israel. Het wordt tijd om ook de Palestijnen te vaccineren. WIe niet trouwens?

We hoeven geen weken te wachten: Het helpt enprm!
Ik wens u alle goeds
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Zeer tegenvallende cijfers als je rekening houd dat Israël een vd beste medische zorg heeft vd wereld en er veel meer getest is daar, vooral in vergelijking met derde wereld landen waar zeer weinig getest word maar wel de doden van Covid geregistreerd worden...

Verder recente ontwikkelingen. Jerusalem post wat stukjes.
https://m.jpost.com/israel-news/coronav ... nes-662003
MARCH 14, 2021
8% of hospitalized cases received both Pfizer vaccines...
...out of 1,003 patients in Israeli hospitals, 83 were infected with the virus after receiving both vaccines.
8% dat kun je veel of weinig noemen... Het zijn dus wel 8% die naar het ziekenhuis moesten, en niet asymptomatische mensen die al 2 shots gekregen hadden... denk dat het nog veelst te vroeg is om conclusies te trekken...

Maar goed, ook die 8% zegt me weinig... Omdat het alleen gaat over 1003 mensen die vanwege Covid naar het ziekenhuis moesten gaan...

Naar een klein jaar van hobby onderzoek, ben op zoek naar cijfers of percentages die best wel ingewikkeld zijn, en waarschijnlijk is er op dit moment nog gewoon te weinig data...

Ik zoek het cijfer/percentage van als ik geen Covid vaccinatie neem en er ziek van (Covid) kan worden met een kleine percentage kans op ernstige Covid ziekte(let wel 80% van geïnfecteerden word helemaal niet ziek) plus nog eens de kans dat ik helemaal niet geïnfecteerd raak...

Tegenover als ik wel een vaccin neem, waar 10% bijwerkingen van krijgt met een kleine percentage kans op ernstige bijwerkingen... (bv Astrazenica risico van 0.38% Anaphylaxis???)

Natuurlijk zal dit cijfer van land tot land verschillen, (zeg maar malaria vaccin is in vele plaatsen onnodig) waar ik woon kan ik rustig zeggen (op dit moment) dat niet een vaccinatie nemen velen tig malen minder risico geeft op iets ernstigs dan wel een vaccinatie nemen...

Maar hoe zou zo’n cijfer er in NL uitzien of in Israël?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Even tijd voor wat relativering misschien...........

Als ik de aantallen trombose gevallen van een aantal landen t.o.v. het aantal Astrazeneca vaccins bekijk, schat ik de kans in op ongeveer 25-50 per miljoen. Hier kom je nog veel lager uit, maar deze bron zegt dan weer 11 gevallen op 215.000 in België.

Een groot deel hiervan is toeval, in eerdere studies lag het aantal gevallen van trombose zelfs hoger in de placebo groep. Trombose komt nu eenmaal veel voor, zeker bij kwetsbare ouderen.

Maar laten we eens van de worst case uitgaan: de hoogste schatting én aannemen dat al deze gevallen door het vaccin zijn veroorzaakt, dus het vaccin veroorzaakt 50 trombose gevallen per miljoen.

En zet dit af tegen:
- Kans op trombose als gevolg van autorijden (komt voor op langere ritten) > 2 uur: 80 /mln. (per jaar)
- Kans op trombose tijdens een langere vliegreis: 200/ mln. (per vlucht)
- Kans op trombose als gevolg van gebruik anti conceptie pil: 600- 1.200 / mln.
- kans op trombose als je corona krijgt: 2.000 / mln.

Allemaal bij elkaar gegoogeld, deels vind je deze info op www.trombosestichting.nl

Conclusie: wie bang is voor trombose, kan beter andere zaken heroverwegen dan een Astra Zeneca Vaccin.

PS:
- kans op een ernstig verkeersongeval (Nederland, uitgaande van 7.000 ernstig gewonden op 17 mln. mensen): 411 /mln. (per jaar)
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Lol, interessante trombose onderzoek =D>
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Over trombose en astrazenica gesproken, persoonlijk vind ik het een zeer klein probleem, het schijnt een veel kleiner risico te zijn dan bijv andere ernstige allergische reacties zoals Anaphylaxis. Maar daar hoor ik de in de mainstream weinig over...

Maar goed, hier een bericht waar ik eigenlijk wel moest van lachen/huilen... wat stukjes...
https://financialpost.com/pmn/business- ... suspension
Reuters
Publishing date:Mar 19, 2021

France’s medical regulator approved the resumed use of AstraZeneca’s COVID-19 vaccine on Friday, but said it should only be given to people aged 55 and older....

“However, the EMA has identified a possible increased risk of (thrombosis) in people under 55 years old. The HAS recommends using the AstraZeneca vaccine at this stage only for people aged 55 and over, who represent the majority of priority people.”

When France first approved use of the AstraZeneca shot in early February, it said it should be only for under 65s, with President Emmanuel Macron calling it “quasi-ineffective” for anyone beyond their mid-60s.
Ik heb niet het idee dat men een flauw benul had waar men mee was begonnen met die vaccins daaro....
Plaats reactie