lanier schreef: ↑20 jan 2021 11:51
Ik moest gistermorgen in de spits naar het ziekenhuis en schrok van het vele verkeer op de weg. Moeten al die mensen nu echt fysiek op hun werk aanwezig zijn? Leek mij zeer onwaarschijnlijk.
Precies. Het kan veel rustiger. Vlak na de eerste lockdown wás het ook veel rustiger. Maar daar kwam al vrij snel de klad in. Helaas kijkt het kabinet hier weg.
Het is een beetje als met de maximum snelheid. Die bestaat ook alleen maar zodat het kabinet kan zeggen dat er een regeltje is. Maar handhaven ho maar, en allerhande flitswaarschuwingsapps mogen in Nederland allemaal gebruikt worden, waar dat in het buitenland vaak gewoon verboden is. Zo ook met het niet-thuiswerken. Bewust wegkijken, omdat rechtse hobbies gedoogd moeten worden, en ondertussen het onderwijs van onze jongste kinderen de nek omdraaien.
Ik begrijp je standpunten uitstekend en als alle 17 miljoen Nederlanders zo zouden denken (en zich aan de regels zouden houden!) , had het virus al op z'n retour geweest.
Maar de regering heeft absoluut steken laten vallen, maar ook de zogenaamde 'nuchtere' Nederlander. Die Nederlander die helemaal niet nuchter is (eerder hysterisch) omdat ze werkelijk overal een (tegendraadse) mening over moet hebben. Want die mening moet en zal tegendraads zijn.
Laatst weer die demonstraties in A'dam. Om te janken wat een triest volk daar loopt. Ik begrijp als geen ander dat iedereen dit virus zat is, maar met dat eeuwige polderen en privacy-geleuter krijgen we dit nooit voor elkaar!
Ja...het is VEEL TE DRUK op straat. Er zijn nog net geen files. Ik vraag me dan ook altijd af wat voor malloten dit zijn? Moeten ze echt fysiek aanwezig zijn op het werk (of ontvluchten ze de thuissituatie?).
Handhaving is ook een probleem. Wegbezuinigd in de laatste kabinetten. Lik op stuk beleid is wat hier nodig is. Dus ook als jij je straks (eigenwijs, omdat je je reden meent te hebben, zoals al die miljoenen Nederlanders) op straat loopt nadat die avondklok is ingegaan.
Want ik ben die Nederlandse mentaliteit best wel zat aan het worden.
Iedereen MOET een mening hebben die tegen het wetenschappelijk verantwoorde beleid indruist. En dan moet ik aan een uitspraak van Dirty Harry denken: "Opinions are like assholes everybody has one". Maar dit virus houdt zich niet aan meningen!
JA! Er worden dus fouten gemaakt, maar die straf je niet af door eigenwijs te gaan lopen doen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mcmadtasty schreef: ↑19 jan 2021 18:44
hmmmm, het gaat nu dus al over wie laten we leven en wie laten we sterven.......
Je kunt natuurlijk ook afstand doen van je eigen vaccinatie...........
Als je een kluizenaar bent, dan is daar niet het minste bezwaar tegen.
Alweer de bepaling over de ander.........
Alweer commentaar op een ander.......
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ik begrijp je standpunten uitstekend en als alle 17 miljoen Nederlanders zo zouden denken (en zich aan de regels zouden houden!) , had het virus al op z'n retour geweest.
Maar de regering heeft absoluut steken laten vallen, maar ook de zogenaamde 'nuchtere' Nederlander. Die Nederlander die helemaal niet nuchter is (eerder hysterisch) omdat ze werkelijk overal een (tegendraadse) mening over moet hebben. Want die mening moet en zal tegendraads zijn.
Laatst weer die demonstraties in A'dam. Om te janken wat een triest volk daar loopt. Ik begrijp als geen ander dat iedereen dit virus zat is, maar met dat eeuwige polderen en privacy-geleuter krijgen we dit nooit voor elkaar!
Ja...het is VEEL TE DRUK op straat. Er zijn nog net geen files. Ik vraag me dan ook altijd af wat voor malloten dit zijn? Moeten ze echt fysiek aanwezig zijn op het werk (of ontvluchten ze de thuissituatie?).
Handhaving is ook een probleem. Wegbezuinigd in de laatste kabinetten. Lik op stuk beleid is wat hier nodig is. Dus ook als jij je straks (eigenwijs, omdat je je reden meent te hebben, zoals al die miljoenen Nederlanders) op straat loopt nadat die avondklok is ingegaan.
Want ik ben die Nederlandse mentaliteit best wel zat aan het worden.
Iedereen MOET een mening hebben die tegen het wetenschappelijk verantwoorde beleid indruist. En dan moet ik aan een uitspraak van Dirty Harry denken: "Opinions are like assholes everybody has one". Maar dit virus houdt zich niet aan meningen!
JA! Er worden dus fouten gemaakt, maar die straf je niet af door eigenwijs te gaan lopen doen.
Als je daarbij niet bijdraagt aan de verdere verspreiding lijkt me er moreel weinig op tegen om wel eigenwijs te doen. Dat is natuurlijk wel precies het verschil tussen iemand die onnodig naar kantoor gaat en iemand die een avondwandeling maakt.
Nee hoor, geen commentaar, slechts het delen van een waarneming.
Neen het is niet gewoon het delen van een waarneming. Die "Alweer" waarmee je je bijdrage begon, drukt over het algemeen een moreel oordeel uit. Dat maakt van je bijdrage commentaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
BdO schreef: ↑20 jan 2021 12:53
Als je daarbij niet bijdraagt aan de verdere verspreiding lijkt me er moreel weinig op tegen om wel eigenwijs te doen. Dat is natuurlijk wel precies het verschil tussen iemand die onnodig naar kantoor gaat en iemand die een avondwandeling maakt.
Ik ben het 100% met je eens dat heel wat fouten zijn gemaakt door dit kabinet, en naar mijn idee ook door het RIVM. Deels is dat de oorzaak voor de toestand waar we nu in zitten.
De vraag blijft dan nog steeds hoe we de komende maanden door komen zonder nog dieper in de ellende te zakken met nieuwe corona varianten.
We gaan het straks horen, maar bij een avondklok vanaf 20:30 u kun je nog steeds een aardige avondwandeling maken. Probleem met een wandeling om half 10 is inderdaad niet de verspreiding van corona, maar wel dat je het handhavers nog moeilijker maakt en andere mensen daarmee uitnodigt om ook de avondklok te negeren. Daarmee raak je niet zo zeer het kabinet, maar wel de bestrijding van corona.
Het kabinet raken kun je in maart doen met je stem.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
hmmmm, het gaat nu dus al over wie laten we leven en wie laten we sterven.......
Het gaat al heel lang over wie we laten leven en wie niet.
Ieder vaccin kun je maar één keer gebruiken. Het is (scherp gezegd) een keuze tussen de levens redden van hoogbejaarden die als ze ziek worden het ziekenhuis niet eens bereiken of de levens redden van iets minder bejaarden door besmettingen te voorkomen. Dan heb ik het nog niet over de schade voor andere patiënten voor wie te weinig plaats is als we deze epidemie laten door etteren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
FENCED IN Germany to hold Covid rule breakers in REFUGEE CAMPS
GERMANY'S worst Covid rule breakers will be held in detention centres under new proposals being drawn up by a number of state governments.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
axxyanus schreef: ↑20 jan 2021 13:32
Neen het is niet gewoon het delen van een waarneming. Die "Alweer" waarmee je je bijdrage begon, drukt over het algemeen een moreel oordeel uit. Dat maakt van je bijdrage commentaar.
De alweer heeft betrekking op mijn voorgaande reactie, waarin ik aangeef dat je in plaats van een ander te belasten met ontzeggingen ook jezelf iets kunt ontzeggen.
Wederom wordt de last bij een ander gelegd. vandaar alweer. Niets te maken met een moreel oordeel maar zoals ik al zei het delen van een waarneming.
Het gaat al heel lang over wie we laten leven en wie niet.
Ieder vaccin kun je maar één keer gebruiken. Het is (scherp gezegd) een keuze tussen de levens redden van hoogbejaarden die als ze ziek worden het ziekenhuis niet eens bereiken of de levens redden van iets minder bejaarden door besmettingen te voorkomen. Dan heb ik het nog niet over de schade voor andere patiënten voor wie te weinig plaats is als we deze epidemie laten door etteren.
Het gaat dus steeds over anderen en niet over onszelf.
axxyanus schreef: ↑20 jan 2021 13:32
De alweer heeft betrekking op mijn voorgaande reactie, waarin ik aangeef dat je in plaats van een ander te belasten met ontzeggingen ook jezelf iets kunt ontzeggen.
Wederom wordt de last bij een ander gelegd. vandaar alweer. Niets te maken met een moreel oordeel maar zoals ik al zei het delen van een waarneming.
Het delen van een waarneming is niet in tegenstelling met het geven van een moreel oordeel. Waarom kies jij er net deze waarneming uit? Waarom vind je het belangrijk om deze herhaling onder onze aandacht te brengen? Er bestaat niet zoiets als gewoon het delen van een waarneming. Gewoon het feit dat je juist deze waarneming hebt uitgekozen om te delen en ons opmerkzaam wil maken dat het alweer gebeurt geeft duidelijk aan welke boodschap je impliciet doorgeeft, hoe expliciet je dat ook ontkent.
Het gaat dus steeds over anderen en niet over onszelf.
Misschien begrijp ik je niet goed. Het zou naar mijn idee moeten gaan over de samenleving als geheel.
Iedereen die zich nu aan regels houdt, ontzegt zichzelf van alles.