Achteraf........misschien was het een blauwe spar, met z'n voeten in de whiskey gezetdoctorwho schreef:Waarschijnlijk een grove denBR schreef:Nou, kerstbomen kunnen beledigend zijn hoor, vorig jaar één in de kamer gehad die bleef maar vloeken en vunzige taal uitspreken!
Kerstbomen zijn beledigend.
Moderator: Moderators
-
BR
Xmas
Dag Balou,
Prettige kerst, menora, iets anders of niks.
Groeten.
Fons.
Dat wordt dan een wedstrijd wie het minst beschaafd is. Iedereen voelt zich aangevallen en niemand vindt dat hij zelf aanvalt omdat alléén hij zowel de waarheid als de wijsheid in pacht heeft. ‘Pot(je) versus ketel(tje)’.Je schreef:Want juist in amerika zijn het de atheisten die door gelovigen het meest worden aangevallen.
Prettige kerst, menora, iets anders of niks.
Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Die Rabbijn weet natuurlijk ook dat een Menorah niet geassocieerd wordt met kerstmis, maar met Hanukkah, dus ik vind het gedrag op zijn minst een beetje kleinzielig te noemen.Sararje schreef:Ik vind op zich dat die Rabbijn een punt heeft. Als je met de ene religie begint, moet je met alle religies beginnen en dan is er geen houden meer aan, dan maar liever allemaal weg.
Groetjes,
Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
De kerstboom is helemaal niet zo algemeen christelijk. En dat kerstmis wordt meer als lux vreetfestijn dan als devoot geboortefeest gevierd. Overigens was het geen eens in december, maar in het voorjaar en is aangepast aan de Germaanse midwinterfeesten.Sararje schreef:Ik vind op zich dat die Rabbijn een punt heeft. Als je met de ene religie begint, moet je met alle religies beginnen en dan is er geen houden meer aan, dan maar liever allemaal weg.
Dus waar maken al die fanatieke gelovigen zich druk om.
Hier zijn het de kerststallen die dus wel heel katholiek zijn en ieder huis en stadhuis heeft dan ook zijn belen, zoals ze heten. Er zitten heel mooie bij met uitgebreide miniatuur stads gezichten. Kerstbomen beginnen een beetje in te komen en staan wel in de steden. In Málaga staat een kerstboom constructie van 30 meter hoog met 18000 lichtjes.
Ik heb er nog geen kritiek op gehoord.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
Goh ja, is er nog iemand die de germaanse pantheon met de hele cultus weer in de oude glorie wil herstellen?De kerstboom is helemaal niet zo algemeen christelijk. En dat kerstmis wordt meer als lux vreetfestijn dan als devoot geboortefeest gevierd. Overigens was het geen eens in december, maar in het voorjaar en is aangepast aan de Germaanse midwinterfeesten.
Dus waar maken al die fanatieke gelovigen zich druk om.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Nu heb ik het idee dat Spanje gedurende de geschiedenis over het algemeen gesproken (disclaimer;-) vrij streng katholiek is gebleven in vergelijking met vele andere Europese landen. Don Diego, heb jij de indruk dat dit vandaag den dag nog steeds opgaat?Don Diego schreef:In Málaga staat een kerstboom constructie van 30 meter hoog met 18000 lichtjes.
Ik heb er nog geen kritiek op gehoord.
Groetjes,
Baruch
@Sararje:
Ik vind het ook een verkeerde reactie op dit soort bezwaren. Je moet m.i. in discussie gaan met deze mensen over tolerantie en niet de weg van de minste weerstand volgen en de boel maar opruimen. Waar is anders het eind? Ik ben lid van een religieus genootschap dat zich erg stoort de tuinkabouters. Van mij moeten ze allemaal verdwijnen. En ik sta hierin niet alleen!
Nou, dat vind ik dus eigenlijk niet. Het is m.i. een theoretisch standpunt. Als het nou zo was dat naast de heilige steen in Mekka een kerstboom zou kunnen staan, heb je een punt. Dat is wat anders dan de joodse godsdienst maar je begrijpt m'n punt. Ik heb begrepen dat in sommige Engelse steden de burgers gevraagd is de kerstverlichting te verwijderen omdat er islamitische bevolkingsgroepen aanstoot aan namen. Het moet toch niet gekker worden!Ik vind op zich dat die Rabbijn een punt heeft. Als je met de ene religie begint, moet je met alle religies beginnen en dan is er geen houden meer aan, dan maar liever allemaal weg.
Ik vind het ook een verkeerde reactie op dit soort bezwaren. Je moet m.i. in discussie gaan met deze mensen over tolerantie en niet de weg van de minste weerstand volgen en de boel maar opruimen. Waar is anders het eind? Ik ben lid van een religieus genootschap dat zich erg stoort de tuinkabouters. Van mij moeten ze allemaal verdwijnen. En ik sta hierin niet alleen!
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Elk land zijn eigen tradities. Als het die rabijn niet bevalt blijft hij maar weg.Sararje schreef:Ik vind op zich dat die Rabbijn een punt heeft. Als je met de ene religie begint, moet je met alle religies beginnen en dan is er geen houden meer aan, dan maar liever allemaal weg.
We huren vanaf Seatle toch ook geen boeing 747 om boven Israel demonstratief de sabath te verstoren.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
"German settles migrated to Canada from the United States in the 1700's. They brought with them many of the things associated with Christmas we cherish today: Advent calendars, gingerbread houses, cookies--and Christmas trees. When Queen Victoria’s German husband, Prince Albert, put up a Christmas tree at Windsor Castle in 1848, the Christmas tree became a tradition throughout England, the United States and Canada."Sararje schreef:Akkersloot: Canada is geen Christelijke natie.
Bron : Christmas Tree Traditions Around the World
Groetjes,Akkersloot schreef: Elk land zijn eigen tradities. Als het die rabijn niet bevalt blijft hij maar weg.
Baruch
Laatst gewijzigd door Baruch op 11 dec 2006 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Wat een onzin, De kersboom is een oud keltisch/germaans midwindernacht winterfeest. Die Chistenen denken echt dat alle cultuur van hen afkomstig is. Het tegenovergestelde is echter waar, vrijwel alles in de christelijke cultuur is overgenomen van oudere and andere culturen.els schreef:Ik als atheist heb geen probleem met kerstbomen. Zijn er hier beledigde atheisten eigenlijk?
Ik heb wel eens tegen iemand gezegd dat ik kerstbomen leuk vond, die persoon ging mij toen vertellen dat dat hypocriet van me was, als ik niet in god geloofde, moest ik ook de kerstboom afwijzen.![]()
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 11 dec 2006 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Dan is Canada nog steeds geen Christelijk land zoals ik zeg. Dan kan je nl. elke voormalige kolonie van west-Europa Christelijk noemen."German settles migrated to Canada from the United States in the 1700's. They brought with them many of the things associated with Christmas we cherish today: Advent calendars, gingerbread houses, cookies--and Christmas trees. When Queen Victoria’s German husband, Prince Albert, put up a Christmas tree at Windsor Castle in 1848, the Christmas tree became a tradition throughout England, the United States and Canada."Sararje schreef:Akkersloot: Canada is geen Christelijke natie.
Bron : Christmas Tree Traditions Around the World
Laatst gewijzigd door Sararje op 12 dec 2006 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Sararje schreef:Dan is Canada nog steeds geen Christelijk land zoals ik zeg. Dan kan je nl. elke voormalige kolonie van west-Europa Christelijk noemen.
Groetjes,Akkersloot schreef: Elk land zijn eigen tradities. Als het die rabijn niet bevalt blijft hij maar weg.
Baruch