Rereformed schreef: ↑11 dec 2020 18:59
Labyrint schreef: ↑11 dec 2020 17:17Het staat er echt. "to improve its understanding"
Ja en? Niemand ontkent dat er mensen zijn die "onverklaarbare fenomenen" menen te zien vliegen. En niemand heeft wat tegen op "improving understanding of it".
Sommigen onder de Freethinkers geven nochthans sterk de indruk het hele UFO-gebeuren te ontkennen.
Rereformed schreef:Tijdens de koude oorlog besteedde de VS en (vooral) de Sowjet Unie veel geld aan het onderzoek naar paranormale verschijnselen. Heeft een hoop opgeleverd! De Russen waren overtuigd dat telepathie bestond, en men had bewijzen van telekinese die je vast nog wel op YouTube terug kan vinden,
Conclusie? (voor iemand die zich louter laat leiden waarheen de bewijsvoering hem of haar brengt op basis van de voor handen zijnde informatie?)
Rereformed schreef:en MaartenV. gelooft er vast nog in.
Ik volg waar de bewijzen volgens de mij voorhanden zijnde informatie mij heen leiden, ongeacht wat ik er zelf van wil denken. (officiële overheidsbronnen, documenten van defensie enz.)
Rereformed schreef: Over bioplasma zijn ze het nooit eens geworden, maar MaartenV. zal het vast nog wel een kans geven. Hij hoeft enkel maar te horen dat sommigen het serieus nemen.
Ik ben een vrije denker: ik laat mij leiden door de bewijsvoering. Ik ben niet gebonden aan wat andere mogelijks denken over mijn denken, wat wetenschappers die een carriere ambiëren en gebonden zijn aan een bepaalde universiteit wel zijn. Ik denk vrij.
Rereformed schreef:Waar ik en anderen op reageerden en wat jij als trollen beschouwde waren opmerkingen naar aanleiding van de post van MaartenV. waar een hoogbejaarde die nog een zakcentje wil verdienen met een boek, of misschien gewoon lekker geniet van 's mensen goedgelovigheid, een intergalactische boodschap voor ons mensheid geeft.
Je hebt veel meer gelezen dan wat er staat vanuit een biased beeld van een zekere MaartenV in je hoofd. Ik schreef: 'ik vind het merkwaardig'. Dat betekent niet dat ik het zomaar geloof. Blijkbaar was ik niet de enige die merkwaardig vond, want de grote mediakanalen sprongen er overal ter wereld mee op.
Ikzelf schreef ook nog dat de man ofwel dement is ofwel iets onthult dat hij alleen kan weten vanuit zijn positie.
Ik nam dus geen positie in. Blijkbaar lees je daar allemaal over.
Wie de man 'dement' verklaart (Peter), dient daar ook met bewijzen af te komen als je consequent wil zijn met je uitgangspunten als freethinker. Dementie omvat bepaalde specifieke symptomen waarvan in de media geen gewag wordt gemaakt bij de man. Dat is dus een onbewezen claim. Jij komt echter met een andere claim dan Peter. Als je verklaart dat hij dat doet om een boek te verkopen, dien je dat ook te bewijzen. Over iemand van 87 jaar oud zeggen dat hij omwille van de verkoop van zijn boek sensationele zaken zegt die niet waar zijn, is ook geen bewezen claim. Dat is een onbewezen veronderstelling. Ik kan me niet voorstellen dat iemand op die leeftijd, met zo'n staat van dienst nog wakker ligt van de opbrengst van zijn boekenverkoop. Hoeveel tijd heeft hij nog om het geld dat hij eruit zou kunnen halen te spenderen? Lijkt me geen realistische veronderstelling dat hij om die redenen de sensatie op zou zoeken. Het enige wat we zeker kunnen weten van die man is wat Wikipedia ons vertelt: een bijzondere staat van dienst voor iemand die dicht bij ruimte-onderzoek en missies stond. Dat is het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen. Al de rest zijn onbewezen claims.