Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Rereformed »

Labyrint schreef: 11 dec 2020 11:40 Beter immers dan trollen over zaken waar je je totaal niet in hebt verdiept.
Een opmerking die rationaliteit tot ondeugd bombardeert en onnozelheid verheft tot deugd.

Een man die zogenaamd "een ingewijde" is die iets "openbaart" waar de mensheid helemaal "niet rijp" voor is, is eenvoudig een contradictio in terminis.

En Trump die zogenaamd hiervan weet heeft, maar het niet verklapt, is evenzo een contradictio in terminis. Moeilijker te geloven dan in de Galactische Federatie. :lol:

En hoe zou men zich kunnen verdiepen in een bewering als "aliens have prevented nuclear apocalypses" of "the Galactic Federation reportedly stopped him from doing so"? "Reportedly"? "Naar verluidt"? Of in modern Nederlands "volgens sommigen"? Dus de man die een buitenissige bewering doet, doet een beroep op anoniemen die garant staan voor wat hij zegt?

"the Beresheet spacecraft, which crashed after engineers lost contact with it" Domkoppen. Wel met aliens samenwerken, maar vergeten ze te vragen om informatie om een degelijke raket te bouwen.

Overigens wordt de reden voor geheimhouding al zo'n vijftig jaar steevast gegeven door deze predikers die er wat aan willen verdienen, of om andere reden graag willen dat mensen hierin zouden gaan geloven. Uiteraard omdat de goedgelovige mensheid juist heel rijp is voor deze boodschap, maar de prediker een argumentatienodig heeft met behulp waarvan men oneindig lang door kan gaan met de verkondiging van iets waarvoor totaal geen enkel bewijs is. Het staat volkomen gelijk aan de redenen die christenen geven waarom gebed niet verhoord wordt. Zoals ufo-geloof überheupt moeilijk van religie is te onderscheiden. ( http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/20a.htm#ufo ) :wink:

Man, trollen is exact het omgekeerde: aankomen met dit soort crap en voorstellen dat men die informatie serieus moet nemen.
Born OK the first time
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Je hebt je voor niets druk gemaakt.
Ik voel me niet aangesproken door je bericht waarin je mij quote. Je had beter in die tijd wat anders kunnen doen. Toch? Ik heb UAP vakantie. 😁
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

MaartenV schreef: 11 dec 2020 01:59 Ofwel is hij dement, ofwel is hij een klokkenluider die nu eindelijk vrij kan spreken.

Mocht hij dement zijn, zou hij op andere vlakken en mbt tot andere onderwerpen in zijn leven die symptomen ook vertonen. Daar is nergens melding van. Mensen uit zijn omgeving zouden daarop wijzen.

De man is ook niet zomaar iemand.

Ik lees Wikipedia:

"Haim Eshed (Hebrew: חיים אשד; born 1933)[1] is a retired brigadier general in the Israel Defense Forces (IDF), professor at the Asher Institute for Space Research at the Technion – Israel Institute of Technology and former director of space programs for the Israel Ministry of Defense for nearly 30 years.[2][3][4][5] He was also an officer in the Israeli Military Intelligence.

In 1967 Eshed was awarded the Chief of Staff Citation, the highest non-combat decoration awarded by the IDF. Throughout his career he also received the Israel Defense Prize - the highest civilian defense honor of the State of Israel - three times, but the reasons remain classified.

Eshed served at the highly secretive Unit 81, which provided technological solutions to the IDF's Military Intelligence Directorate."

Als zo iemand met zoiets naar buiten komt, roept dat toch vragen op.
Nou en of!
En de allereerste is:
Waarom kom iemand als MaartenV hier commentaarloos mee naar voren?
Onvoldoende onderscheidingsvermogen?
Of een persoonlijke demo goedgulzigheid?

Roerland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Labyrint schreef: 11 dec 2020 13:44 Je hebt je voor niets druk gemaakt.
Ik voel me niet aangesproken door je bericht waarin je mij quote. Je had beter in die tijd wat anders kunnen doen. Toch? Ik heb UAP vakantie. 😁
Als je je niet aangesproken voelde en op UAP vakantie was had je niet gereageerd.
Blijkbaar ken ik je beter dan jij jezelf kent. :wink:

En nee, mijn bijdrage is niet voor niets. Een lange forumbijdrage is nooit bedoeld voor één persoon. Jij beschuldigde forummers die eenvoudig rationaliteit laten zien van trollen. Zoiets straf ik af, omdat dat het hart van dit forum aantast.
Born OK the first time
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Heeft het eigenlijk nog zin om de discussie met MaartenV verder te zetten ?

Het gaat altijd ongeveer zo :
- MaartenV komt met een straffe uitspraak af
- sommigen reageren hierop met (ik spreek hier niet in naam van sommigen maar wel zoals ik hun reacties interpreteer) : Onzin
- dan een paar keer heen en weer geschiet zonder enige beweging aan beider kanten
- dan stopt het eventjes

en even later terug naar :
MaartenV komt met een andere straffe uitspraak af
etc .....

Dit gaat nu al lang zo door.
Vandaar mijn vraag : heeft het nog zin na al die tijd ?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

outremer schreef: 11 dec 2020 14:02
Dit gaat nu al lang zo door.
Vandaar mijn vraag : heeft het nog zin na al die tijd ?
Tsja, MaartenV fungeert net als de christen die langskomt als stimulerend middel om bijdragen van freethinkers op te wekken. Oftewel zijn bijdragen zijn nuttig zoals het onkruid nuttig is: het zet tuiniers aan het werk. Naar mijn mening gaat het in de regel niet om de persoon, maar om de creatie van een topic dat voor jan en alleman interessant kan zijn.

Zonder Strengholt zou ik bijvoorbeeld niet dit topic hebben geschreven. Het doet er helemaal niet toe of Strengholt het ooit gelezen heeft. Ik hoop zelfs van niet, want het gaat me er niet om iemand te kijk te zetten. Ik schrijf niet voor de persoon op wie ik reageer, maar voor iedereen die het aanklikt, leest en overdenkt. Onlangs merkte ik op dat dat topic in zeven jaar tijd wel 60.000 maal is aangeklikt. Dat is voor een topic met enkel lange preken van één persoon heel veel. Dán zeg ik dat het niet vergeefs is geweest. "Mission accomplished".
Born OK the first time
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Rereformed schreef: 11 dec 2020 13:54
Labyrint schreef: 11 dec 2020 13:44 Je hebt je voor niets druk gemaakt.
En nee, mijn bijdrage is niet voor niets. Een lange forumbijdrage is nooit bedoeld voor één persoon. Jij beschuldigde forummers die eenvoudig rationaliteit laten zien van trollen. Zoiets straf ik af, omdat dat het hart van dit forum aantast.
Het is zeker voor niets. Want het is officieel.

https://www.defense.gov/Newsroom/Releas ... ask-force/

😁
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Zeer interessant. Men neemt het fenomeen dus zeer ernstig. Zover is duidelijk.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Labyrint schreef: 11 dec 2020 11:40
Ronaldus67 schreef:Vraag is natuurlijk wat je hier dan nog te zoeken hebt tussen al die doven en blinden?
Omdat het niet zo hoeft te zijn?
Misschien bedoelt hij het als een uitdaging.
Men zegt ook wel eens: “Je leert het nooit”
Dat kan voor sommige domme mensen een uitdaging zijn het toch te leren.
Beter immers dan trollen over zaken waar je je totaal niet in hebt verdiept.
Trollen? Dat uitgerekend iemand die zelf het patent op dit begrip lijkt te hebben hiermee nu komt aanzetten. Enfin, dat ik mij niet zo bezeten in het onderwerp verdiep dan jij dit doet, moge duidelijk zijn. Hopelijk ben je door deze bezetenheid juist niet zelf doof en blind voor alleszins redelijke scepsis geraakt?

Ik verdiep mij ook niet in het idee van een platte Aarde. Dit terwijl er 'believers' zijn die ook menen zich heel 'deskundig' in het onderwerp te hebben verdiept. Hopelijk neem je het mij niet kwalijk dat ik ook die 'deskundigheid' aan mij voorbij laat gaan. Als ik straks zelf een rondvlucht in een UFO heb mogen maken, zul je alle credits van mij ontvangen. En eerlijk is eerlijk; jij en MaartenV verdienen dan sowieso het eerste ritje.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Te dom om te poepen. Het is officieel.
https://www.defense.gov/Newsroom/Releas ... e/2314065/establishment-of-unidentified-aerial-phenomena-task-force/
The Department of Defense established the UAPTF to improve its understanding of, and gain insight into, the nature and origins of UAPs.
Het staat er echt. "to improve its understanding"
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Labyrint schreef: 11 dec 2020 17:17Het staat er echt. "to improve its understanding"
Ja en? Niemand ontkent dat er mensen zijn die "onverklaarbare fenomenen" menen te zien vliegen. En niemand heeft wat tegen op "improving understanding of it".
Tijdens de koude oorlog besteedde de VS en (vooral) de Sowjet Unie veel geld aan het onderzoek naar paranormale verschijnselen. Heeft een hoop opgeleverd! De Russen waren overtuigd dat telepathie bestond, en men had bewijzen van telekinese die je vast nog wel op YouTube terug kan vinden, en MaartenV. gelooft er vast nog in. Over bioplasma zijn ze het nooit eens geworden, maar MaartenV. zal het vast nog wel een kans geven. Hij hoeft enkel maar te horen dat sommigen het serieus nemen.
https://blogs.scientificamerican.com/ne ... 008-10-29/

Waar ik en anderen op reageerden en wat jij als trollen beschouwde waren opmerkingen naar aanleiding van de post van MaartenV. waar een hoogbejaarde die nog een zakcentje wil verdienen met een boek, of misschien gewoon lekker geniet van 's mensen goedgelovigheid, een intergalactische boodschap voor ons mensheid geeft.
Born OK the first time
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Rereformed schreef: 11 dec 2020 18:59
Labyrint schreef: 11 dec 2020 17:17Het staat er echt. "to improve its understanding"
Niemand ontkent dat er mensen zijn die "onverklaarbare fenomenen" menen te zien vliegen. En niemand heeft wat tegen op "improving understanding of it".
Mooi om te horen. :)
Rereformed schreef: 11 dec 2020 13:54Als je je niet aangesproken voelde en op UAP vakantie was had je niet gereageerd.
Blijkbaar ken ik je beter dan jij jezelf kent. :wink:
Tot vandaag. Mijn laatste bijdrage hier was van 18-11. Ik zag dat er was gereageerd.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed. wat doe je nou? Ik had Labyrint bijna "bekeerd" en nu stuur jij hem weer richting contramine! :)
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Bekeren van wat? Het nieuws volgen? Ik vind mijzelf redelijk objectief. Al sinds het begin houdt ik gewoon het nieuws erover bij. Wat ik vanaf daar er allemaal bij vermoed is verder niet zo belangrijk. Met alles wat er voortdurend over in de media verschijnt zal er vanzelf wel een conclusie volgen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Peter van Velzen schreef: 12 dec 2020 01:35 Rereformed. wat doe je nou? Ik had Labyrint bijna "bekeerd" en nu stuur jij hem weer richting contramine! :)
Nja, hij was het alleen met je eens omdat hij weet dat de mensheid nog niet rijp is om de waarheid onder ogen te zien.
Born OK the first time
Plaats reactie