Mhhhhh, Ik woon al jaren in China en reis regelmatig naar NL, ben niet gevaccineerd voor malaria en ook niet voor gele koorts... mijn hepatitis a shot nam ik na al jaren in China gewoond te hebben...
https://www.cnbc.com/2020/11/23/covid-v ... park-.html
2020/11/23
Doctors say CDC should warn people the side effects from Covid vaccine shots won’t be ‘a walk in the park’
Verder zal ik dat MRNA vaccine niet nemen, zeker gezien de bij effecten... gezien mijn gezondheid en leeftijd is er een zeer grote kans dat ik niet eens “bij effecten” krijg van het krijgen van Covid zelf
Verder hoe mRNA vaccines werken;
https://apnews.com/article/9340521654
September 5, 2020
MRNA vaccines work by introducing a messenger RNA molecule into your body, which causes cells to produce a protein that resembles one of the viral proteins that make up SARS-CoV-2, said Brent R. Stockwell, a Columbia University biology and chemistry professor.
oftewel je lichaam maakt dan zelf een gedeelte dat lijkt op die van het virus na. Dat is een heel andere manier dan “conventionele” vaccins. Het werkt(tegen Covid 19), maar er zijn nog geen langdurige studies van wat de introductie van dit soort (nieuwe technologie) vaccines heeft op mensen op de langere duur( zeg maar over 10 jaar), dat kan ook haast niet omdat deze techniek nog altijd niet gebruikt is op grootschalige schaal op mensen. (Is verboden op dit moment, kleinschalige tests zijn wel goedgekeurd door mede van de invloed van “operation warp speed” van Trump, waar ik het overigens niet mee eens ben)
Wellicht zijn er (hopenlijk) geen schadelijke effecten op lange duur. Maar dat weten we nu nog niet (tenminste nog niet voor 100%).
De natuur is veelal gebaseerd op evenwicht, vaak brengt het inbrengen van nieuwe technieken grote impacts op de balans van natuurlijk evenwicht. Dat kan positief zijn voor mensen zoals we zien hoe hygiëne protocollen, medicijnen (bv antibiotica) en kunstmest enorme bevolkings explosies hebben toegelaten, de effecten hiervan ondervinden we nu, sommigen zijn (op korte termijn) voor mensen positief te noemen, maar het “vernietigen” van gehele eco systemen, vervuiling vd oceanen etc, de impact daarvan op mensen zal zich nog verder uitwijzen.
Ik zeg niet dat deze MRNA vaccins zoiets zullen zijn, ik weet het niet. Nu nog moeilijk in te schatten en de voordelen ervan kunnen velen maten groter zijn dan de nadelen. Ik zal proberen dit uit te leggen.
We zien bijvoorbeeld dat “buitenlandse” planten/dieren soorten een gevaar kunnen vormen voor inheemse soorten. Bij sommige mensen bestaat er een soort van xenophobia hiertegen.
MAAR, als we kijken naar Europa, vele volkeren daar eten nu wekenlijks/dagelijks aardappel producten en mais producten etc etc, die oorspronkelijk uit Zuid Amerika komen, het introduceren van deze buitenlandse plant soorten was zo succesvol dat vele volkeren in Europa dit voedsel nu zien als traditioneel “Europees” voedsel, terwijl dit zeker niet het geval was, zo zijn er nog vele voorbeelden waarin buitenlandse en of nieuwe technieken geïntroduceerd werden die positief waren (ook op lange termijn)
Dus persoonlijk ben ik er nog niet uit wat ik van deze Mrna vaccines moet denken...
Zolang het niet “verplicht” word, zal ik het vaccin niet nemen, ook niet de conventionele, voor mijn leeftijdsgroep (en gezondheid) is het hetzelfde als de jaarlijkse “flu shot” niet nodig voor mij. (Gezien de info die er over het virus is)
Maar voor oudere mensen kan Covid (Net zoals o.a. de griep) gevaarlijker zijn, voor die groep en angstige mensen kan een vaccine de uitkomst bieden. Als die het nemen kan ik hen ook niet besmetten, (al helemaal niet als ik besmet raak met Covid op een “natuurlijke” manier, en mijn lichaam zelf effectieve antistoffen aanmaakt tegen de op dat moment (gemuteerde?) heersende vorm van Covid (19,20,21 wie weet)
Ik laat mijn eigen afweer het werk doen, en eigenlijk hoop ik dat ik het snel krijg (wellicht heb ik het al gehad?), zodat ik mijn afweersysteem weer wat kan trainen, zonder dat het “geholpen” moet worden.
https://www.ad.nl/binnenland/goed-nieuw ... ~a56e1750/
26-11-20
Onze afweer tegen corona werkt beter dan gedacht. Bij ruim 90 procent van de mensen die besmet raakten met het coronavirus zijn ruim zes maanden later nog steeds antistoffen te vinden in hun bloed. Die antistoffen zijn ook nog eens sterker geworden....
,We zien dat de antistof die zorgt voor bescherming op lange termijn lang aanwezig blijft en juist sterker wordt.’’
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.