Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
lanier
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door lanier »

gerard_m schreef: 27 nov 2020 13:27
dikkemick schreef: 26 nov 2020 14:27 Hier nog mensen die zich (uit angst?) niet laten inenten als de mogelijkheid daar is?
Het is merkwaardig dat veel mensen die lachen om het coronavirus wel bang zijn voor een vaccin, dat in feite een onderdeeltje van datzelfde virus is.

Hopelijk wordt het de uitweg uit deze toestanden.
Zodra het kan, neem ik hem.

Vraag maar eens met welk type vaccin ze moeite hebben, dan staan ze met de bek vol tanden. Zo heb je:
Levend verzwakt vaccin
Geïnactiveerde vaccin
Subeenheid vaccin
DNA en RNA vaccin
Vectorvaccin

Ze hebben nog nooit van deze vaccins gehoord, laat staan dat ze weten wat elk vaccin precies doet. Ze menen alleen dat het niet goed voor ze is wat nonsens is. Wetenschap wat betreft klimaat en gezondheidszorg staan plotseling bij hun op losse schroeven. Blijkbaar hebben ze wel vertrouwen in wetenschap achter computers, tablets en smartphones want ze zoeken zich een slag in de rondte op deze apparaten, terwijl de algoritmes van zoekmachines en social media nu juist een gevaar zijn voor de samenleving. En nog steeds is Bill Gates de gebeten hond. Te vaak vroeger een blauw scherm gezien?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik hoor verschillende zorgen over de vaccins.... Waarbij ik me afvraag of iedereen wel van corona af wil. Voor mensen als Willem Engel is deze periode ook interessant. Hoe moet het verder met zijn clubje na deze crisis? " Ziektewinst" heet dat.

Maar los daarvan hoor je bijvoorbeeld dat er nanochips ingestopt worden of delen van embryo's.
Inderdaad is er een grote verscheidenheid aan vaccins die (volgens sommige mensen) merkwaardig genoeg één ding gemeen hebben: Bill Gates stopt er nanochips in. Die man van de blauwe schermen is dan kennelijk briljant genoeg om dit project voor elkaar te krijgen en daar 120 vaccin ontwikkelaars voor te interesseren. Embryo's aanvoeren voor 1 miljard vaccins lijkt me een logistieke uitdaging. En met welk doel?

Een andere vrees is dat RNA vaccins ons DNA veranderen, terwijl we weten dat coronavirussen hetzelfde doen: een stukje RNA in een cel inbrengen die dat gaat kopiëren. Iedere verkoudheid zou dan hetzelfde risico op DNA verandering moeten opleveren.

Ook de snelheid van ontwikkeling wordt genoemd als zorg. Inderdaad weet je niet of het vaccin theoretisch over 10 jaar een bijwerking heeft, wat overigens voor het corona virus zelf ook geldt. Als je het vaccin traag ontwikkelt, weet je dat ook niet: de klinische trails zitten pas aan het eind van het traject. Verder is deze zorg niet logisch als alle noodzakelijke stappen zijn gevolgd.
Als het zo snel lukt, is dat een prestatie van de mensheid als gevolg van enorme investeringen, het wegnemen van bureaucratie en het slim organiseren van het proces. Deels wordt ook voortgebouwd op kennis die bij SARS 1 en MERS al is opgedaan. Voortaan kunnen we sneller vaccins ontwikkelen, net als andere technologieën en processen beter zijn dan vroeger.
De geschiedenis zit vol met zulke doorbraken. Het Apollo programma was bijvoorbeeld ook een megaprestatie die mogelijk werd door een mega investering. Al zal de echte complotdenker wellicht geloven dat we nooit op de maan zijn geweest.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

gerard_m schreef: 28 nov 2020 11:25 Ik hoor verschillende zorgen over de vaccins.... Waarbij ik me afvraag of iedereen wel van corona af wil. Voor mensen als Willem Engel is deze periode ook interessant. Hoe moet het verder met zijn clubje na deze crisis? " Ziektewinst" heet dat.

Inderdaad! Al moet ik zeggen dat het woordje "zorgen" beter door waanideeën zou kunnen worden vervangen. Die kunnen evenwel voor sommigen heel reëel zijn natuurlijk.

In onderstaand filmpje wordt mijns inziens helder uitgelegd hoe het met de 'snelheid' van de ontwikkeling van het vaccin zit.

gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Helder verhaal..... Alleen zal de echte complotdenker het filmpje niet bekijken omdat het van de corrupte media komt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Vraag een complotdenker of hij/zij zin heeft om met je mee te gaan op vakantie als de coronaperiode voorbij is. Helemaal gratis! Jij betaalt! Ze kunnen kiezen uit prachtige rondreizen door Brazilië, China, India of Zuid-Afrika.
Oh shit....dat is waar ook....je moet ingeënt zijn om naar deze landen te mogen reizen vanwege Hepatites A, gele koorts en malaria. Jammer, want vaccinaties zijn gevaarlijk! Vraag wel een ander :D
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Mhhhhh, Ik woon al jaren in China en reis regelmatig naar NL, ben niet gevaccineerd voor malaria en ook niet voor gele koorts... mijn hepatitis a shot nam ik na al jaren in China gewoond te hebben...

https://www.cnbc.com/2020/11/23/covid-v ... park-.html
2020/11/23
Doctors say CDC should warn people the side effects from Covid vaccine shots won’t be ‘a walk in the park’
Verder zal ik dat MRNA vaccine niet nemen, zeker gezien de bij effecten... gezien mijn gezondheid en leeftijd is er een zeer grote kans dat ik niet eens “bij effecten” krijg van het krijgen van Covid zelf :lol:

Verder hoe mRNA vaccines werken;
https://apnews.com/article/9340521654
September 5, 2020

MRNA vaccines work by introducing a messenger RNA molecule into your body, which causes cells to produce a protein that resembles one of the viral proteins that make up SARS-CoV-2, said Brent R. Stockwell, a Columbia University biology and chemistry professor.
oftewel je lichaam maakt dan zelf een gedeelte dat lijkt op die van het virus na. Dat is een heel andere manier dan “conventionele” vaccins. Het werkt(tegen Covid 19), maar er zijn nog geen langdurige studies van wat de introductie van dit soort (nieuwe technologie) vaccines heeft op mensen op de langere duur( zeg maar over 10 jaar), dat kan ook haast niet omdat deze techniek nog altijd niet gebruikt is op grootschalige schaal op mensen. (Is verboden op dit moment, kleinschalige tests zijn wel goedgekeurd door mede van de invloed van “operation warp speed” van Trump, waar ik het overigens niet mee eens ben)

Wellicht zijn er (hopenlijk) geen schadelijke effecten op lange duur. Maar dat weten we nu nog niet (tenminste nog niet voor 100%).
De natuur is veelal gebaseerd op evenwicht, vaak brengt het inbrengen van nieuwe technieken grote impacts op de balans van natuurlijk evenwicht. Dat kan positief zijn voor mensen zoals we zien hoe hygiëne protocollen, medicijnen (bv antibiotica) en kunstmest enorme bevolkings explosies hebben toegelaten, de effecten hiervan ondervinden we nu, sommigen zijn (op korte termijn) voor mensen positief te noemen, maar het “vernietigen” van gehele eco systemen, vervuiling vd oceanen etc, de impact daarvan op mensen zal zich nog verder uitwijzen.

Ik zeg niet dat deze MRNA vaccins zoiets zullen zijn, ik weet het niet. Nu nog moeilijk in te schatten en de voordelen ervan kunnen velen maten groter zijn dan de nadelen. Ik zal proberen dit uit te leggen.

We zien bijvoorbeeld dat “buitenlandse” planten/dieren soorten een gevaar kunnen vormen voor inheemse soorten. Bij sommige mensen bestaat er een soort van xenophobia hiertegen.
MAAR, als we kijken naar Europa, vele volkeren daar eten nu wekenlijks/dagelijks aardappel producten en mais producten etc etc, die oorspronkelijk uit Zuid Amerika komen, het introduceren van deze buitenlandse plant soorten was zo succesvol dat vele volkeren in Europa dit voedsel nu zien als traditioneel “Europees” voedsel, terwijl dit zeker niet het geval was, zo zijn er nog vele voorbeelden waarin buitenlandse en of nieuwe technieken geïntroduceerd werden die positief waren (ook op lange termijn)

Dus persoonlijk ben ik er nog niet uit wat ik van deze Mrna vaccines moet denken...

Zolang het niet “verplicht” word, zal ik het vaccin niet nemen, ook niet de conventionele, voor mijn leeftijdsgroep (en gezondheid) is het hetzelfde als de jaarlijkse “flu shot” niet nodig voor mij. (Gezien de info die er over het virus is)

Maar voor oudere mensen kan Covid (Net zoals o.a. de griep) gevaarlijker zijn, voor die groep en angstige mensen kan een vaccine de uitkomst bieden. Als die het nemen kan ik hen ook niet besmetten, (al helemaal niet als ik besmet raak met Covid op een “natuurlijke” manier, en mijn lichaam zelf effectieve antistoffen aanmaakt tegen de op dat moment (gemuteerde?) heersende vorm van Covid (19,20,21 wie weet)

Ik laat mijn eigen afweer het werk doen, en eigenlijk hoop ik dat ik het snel krijg (wellicht heb ik het al gehad?), zodat ik mijn afweersysteem weer wat kan trainen, zonder dat het “geholpen” moet worden.
https://www.ad.nl/binnenland/goed-nieuw ... ~a56e1750/
26-11-20
Onze afweer tegen corona werkt beter dan gedacht. Bij ruim 90 procent van de mensen die besmet raakten met het coronavirus zijn ruim zes maanden later nog steeds antistoffen te vinden in hun bloed. Die antistoffen zijn ook nog eens sterker geworden....

,We zien dat de antistof die zorgt voor bescherming op lange termijn lang aanwezig blijft en juist sterker wordt.’’
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen »

Chinaman schreef: 30 nov 2020 10:09 Ik laat mijn eigen afweer het werk doen, en eigenlijk hoop ik dat ik het snel krijg (wellicht heb ik het al gehad?), zodat ik mijn afweersysteem weer wat kan trainen, zonder dat het “geholpen” moet worden.
Klinkt buitengewoon onnadenkend.
Ik hoop dat je het pas krijgt als de kwetsbare mensen het vaccin hebben gekregen, en als dat zover is: waarom zou je liever het echte virus krijgen dan een verzwakte vorm (zoals in een traditioneel vaccin). Ben jij graag ziek soms of alleen bang voor injectienaalden?
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Moderator

Waarschuwing (Engels 5 minuten)

Zelfs sporters die geen symptomen vertonen kunnen een hartaandoening oplopen!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Diegenen die bang zijn voor de bijwerkingen, slik aub ook geen paracetamol meer.
In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiënten) kunnen echter de volgende bijwerkingen optreden: duizeligheid, koorts, sufheid, lage bloeddruk, jeuk, huiduitslag, depressie, verwardheid, maag-darmklachten, afwijkende leverfunctie, leverfalen
En de mildere bijwerkingen: https://www.pw.nl/nieuws/2015/paracetam ... an-gedacht
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Chinaman schreef: oftewel je lichaam maakt dan zelf een gedeelte dat lijkt op die van het virus na. Dat is een heel andere manier dan “conventionele” vaccins.
Dit is precies wat het corona virus zelf ook doet: RNA inbrengen waardoor de cel het virus gaat vermenigvuldigen.
Het enige verschil is dat je cel in dit geval geen RNA+ eiwitten gaat vermenigvuldigen maar alleen het spike eiwit.
Verder verdwijnt het ingebrachte RNA in zeer hoog tempo weer uit je lichaam. Bij het coronavirus moet je dat nog maar afwachten.

Wat betreft wat langere termijn effecten: bij corona weten we inmiddels zéker dat die er voor heel wat mensen zijn, ook voor jongeren.
Bij het vaccin zijn ze bij 10.000-en proefpersonen niet gebleken.

We weten niet wat er over 10 jaar aan effecten bekend zal zijn van zowel het coronavirus zelf als een vaccin, maar de kans dat een fragmentje van een virus wel bijverschijnselen geeft en het gehele virus niet, lijkt niet heel groot.

Iedereen moet natuurlijk zelf zijn afwegingen maken, maar de vaccin discussies laten goed zien hoe slecht de mens is in het rationeel risico's afwegen. Misschien komt het ook omdat we de gruwelijke gevolgen van ziektes als difterie, pokken en tetanus niet meer om ons heen zien dankzij vaccins.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Peter van Velzen schreef: 01 dec 2020 02:16
Chinaman schreef: 30 nov 2020 10:09 Ik laat mijn eigen afweer het werk doen, en eigenlijk hoop ik dat ik het snel krijg (wellicht heb ik het al gehad?), zodat ik mijn afweersysteem weer wat kan trainen, zonder dat het “geholpen” moet worden.
Ik hoop dat je het pas krijgt als de kwetsbare mensen het vaccin hebben gekregen, en als dat zover is: waarom zou je liever het echte virus krijgen dan een verzwakte vorm (zoals in een traditioneel vaccin). Ben jij graag ziek soms of alleen bang voor injectienaalden?
neen, hoe sneller ik het krijg, en daarna op natuurlijke manier afweer heb, hoe sneller ik minder gevaar vorm voor kwetsbare mensen.

Verder is de kans groter op bijwerkingen van dat vaccin dan op symptomen van Covid krijgen in mijn geval.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Peter van Velzen
Moderator

Ondertussen is het aantal doden in november anderhalf keer zo groot als in oktober. Mijn eerdere inschatting van 1,3 mijoen doden aan het einde van dit jaar is nu reeds ruimschoots gepasseerd. Het worden er waarschijnlijk 1,6 miljoen. Alleen de binnenkort beschikbare vaccins zijn enige reden voor hoop in 2021. Nochthans zal het aantal slachtoffers komend jaar wellicht even groot zijn als dit jaar. al kan een slimme vaccinatie-strategie dat waarschijnlijk voorkomen.
Ik wens u alle goeds
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

dikkemick schreef: 01 dec 2020 08:57 Diegenen die bang zijn voor de bijwerkingen, slik aub ook geen paracetamol meer.
In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiënten)
dat is een zeer laag percentage, dat Mrna vaccin heeft veel hogere percentages
Peter van Velzen
Moderator

Chinaman schreef: 01 dec 2020 11:24
Peter van Velzen schreef: 01 dec 2020 02:16
neen, hoe sneller ik het krijg, en daarna op natuurlijke manier afweer heb, hoe sneller ik minder gevaar vorm voor kwetsbare mensen.

Verder is de kans groter op bijwerkingen van dat vaccin dan op symptomen van Covid krijgen in mijn geval.
waarop baseer je die eigenaardige beweringen?
Zolang je niet geinfecteerd bent vorm je geen enkel gevaar, en dat jij de enige in de wereld bent die meer risico loopt door een verzwakt virus dan door het echte spul lijkt me ook inbeelding. Als veel mensen redeneren zoals jij, dan houd ik mijn hart vast.
Ik wens u alle goeds
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Eigenaardig? Er zijn nog geen vaccins op de markt, en hoe eerder ik antistoffen heb (op natuurlijke manier, er is geen andere keuze nu, behalve me inschrijven als proefpersoon in trials) hoe minder gevaarlijk ik ben voor kwetsbaren, pure logica.

Als veel mensen redeneren zoals jij, dan houd ik mijn hart vast, totaal geen logica op dit punt.
Plaats reactie