https://www.spreekbuis.nl/christenen-ui ... kruisigem/
Ieder heeft in Nederland het recht te denken en uit te spreken wat men denkt.Vooral de combinatie van het woord ‘Kruisigem’ en een crucifix op de achtergrond stuitte veel gelovigen tegen de borst, meldt NOS. Zij zagen in de fictieve plaatsnaam een verband met de voor christenen beladen kreet ‘Kruisig hem’, waarmee volgens de Bijbel werd opgeroepen tot Jezus’ dood.
Iedereen heeft in Nederland het recht om dit te doen in woord en beeld.
Gelukkig.
Iedereen heeft het recht dit soort humor schitterend te vinden.
Ik heb het recht om deze wijze van belachelijk maken smakeloos te vinden.
Ik probeer met alle macht hierin mijn eigen verleden te vergeten.
Zoveel mogelijk te objectiveren, los van mijn beoordelingsvermogen gevormd in mijn religieuze wortels.
Ik heb me vaak afzijdig gehouden, af en toe humor, die ik als goede humor zie, laten zien.
Ik weet 't:
Hier op het forum zal men vaak anders denken, dan ik.
Staan "echte vrijdenkers" op, om voluit te protesteren tegen de protesten van mensen, die zich op hun ziel getrapt voelen.
Vooral als dat boekgelovigen zijn.
Juist dan lijkt het, dat we alles moeten zien als goede grappen en komische boodschappen.
Niet alleen als het gaat om God of Allah belachelijk te maken, maar ook als het gaat om over het geloof van mensen heen te walsen.
Ik begrijp beide kanten.
Maar heb mijn eigen idee van humor, of elkaar uitlachen, of bewust elkaar op de ziel trappen.
Ik weet dat van mezelf, omdat ik hetzelfde heb met andere humor, die niet is gerelateerd aan religies.
Dit soort grappen zal ik nooit grappig vinden. Of humor.