Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef: 17 nov 2020 18:56 Maar evengoed. SETI zoekt niet naar vliegende objecten maar luistert met radiotelescopen naar signalen van ver uit de ruimte van een eventueel buitenaardse beschaving. Ze hebben geen luchtmacht en hebben in principe dus geen flauw idee wat er in ons luchtruim speelt.

Je zult toch echt de linkjes moeten beluisteren om te kunnen mee-praten en bevatten waarover je het mis hebt.
Ik wacht gewoon af. SETI was leuk, vermakelijk en vooral tijdrovend. De kans dat er buitenaardse signalen (beschaving) zou worden opgevangen is ZO ONTZETTEND MINIEM. Het heelal is nl. veel te groot (in ruimte EN in tijd). Het was een voorhand gedoemd te mislukken project.

En ik denk dat dat met dit onderwerp eveneens aan de hand is. Ik geloof absoluut dat er beelden zijn maar een beschaving van buitenaf? Ik durf hier, juist gezien de grootte van dit heelal (in ruimte en tijd) glashard te beweren: NO WAY! We zijn totaal onvindbaar in dit melkwegstelsel, laat staan in het heelal.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef: 17 nov 2020 19:12En ik denk dat dat met dit onderwerp eveneens aan de hand is. Ik geloof absoluut dat er beelden zijn maar een beschaving van buitenaf? Ik durf hier, juist gezien de grootte van dit heelal (in ruimte en tijd) glashard te beweren: NO WAY! We zijn totaal onvindbaar in dit melkwegstelsel, laat staan in het heelal.
Dat ligt aan de topic titel. Je kunt de aliens ook gewoon helemaal weglaten. Dat maakt helemaal niets uit.
Duidelijk is dat we niet weten wat er aan de hand is, maar dat er wat aan de hand is is 100% zeker.
En de sneeuwbal van TTSA wordt alsmaar groter in de media en politiek.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ben niet bekend met TTSA
Wat ufo's en/of aliens betreft (of ETI): Ik wacht de feiten wel af.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 17 nov 2020 19:12 En ik denk dat dat met dit onderwerp eveneens aan de hand is. Ik geloof absoluut dat er beelden zijn maar een beschaving van buitenaf? Ik durf hier, juist gezien de grootte van dit heelal (in ruimte en tijd) glashard te beweren: NO WAY! We zijn totaal onvindbaar in dit melkwegstelsel, laat staan in het heelal.
Ik denk dat er evengoed buitenaardse oorzaken een rol kunnen spelen, maar dan wel hoogst waarschijnlijk binnen ons zonnestelsel. Maar labyrint noemt dat kul.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef: 17 nov 2020 22:13 Ben niet bekend met TTSA
Dan is dus van inhoudelijk reageren geen sprake.
Dan zijn dus ook je 'argumenten' op TTSA, en de onderzoeks feiten niet geschikt.
Dan is afwachten inderdaad het beste wat je kunt doen.
Peter van Velzen schreef: 18 nov 2020 04:57Ik denk dat er evengoed buitenaardse oorzaken een rol kunnen spelen, maar dan wel hoogst waarschijnlijk binnen ons zonnestelsel. Maar labyrint noemt dat kul.
Het is geen kul. Het is enorm grote kul. De planeer Venus (je voorbeeld) vermenigvuldigd zich niet in verschillende planeten die meer dan 200 dagen per jaar door de radar worden onderschept. En de vermenigvuldigde planeten vliegen ook niet boven het wateroppervlak en al helemaal niet eronder.
En het, niet (willen) ingaan, beargumenteren, op de inbreng (bijvoorbeeld die van Chris Mellon in de podcast) kan niet anders worden opgevat dan trollen en topic vervuiling. Maar ja. Wie gaat daar wat van zeggen? Je bent immers zelf een moderator. Je zou dus beter moeten weten.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: 18 nov 2020 06:31
dikkemick schreef: 17 nov 2020 22:13 Ben niet bekend met TTSA
Dan is dus van inhoudelijk reageren geen sprake.
Dan zijn dus ook je 'argumenten' op TTSA, en de onderzoeks feiten niet geschikt.
Dan is afwachten inderdaad het beste wat je kunt doen.
Peter van Velzen schreef: 18 nov 2020 04:57Ik denk dat er evengoed buitenaardse oorzaken een rol kunnen spelen, maar dan wel hoogst waarschijnlijk binnen ons zonnestelsel. Maar labyrint noemt dat kul.
Het is geen kul. Het is enorm grote kul. De planeer Venus (je voorbeeld) vermenigvuldigd zich niet in verschillende planeten die meer dan 200 dagen per jaar door de radar worden onderschept. En de vermenigvuldigde planeten vliegen ook niet boven het wateroppervlak en al helemaal niet eronder.
Waar heb je het over? Er zijn in het verleden veel UFO-meldingen geweest van mensen die dachten door een licht te worden achtervolgd, maar die slechts het effect hebben waargenomen, dan dingen op grote afstand met je mee lijken te bewegen. Dát bedoelde ik met mijn opmerking over Venus. De meer serieuze meldingen waarop ik doelde zijn mogelijk in enkele gevallen veroorzaakt door zonne-emissies. Lang niet allemaal uiteraard. Dat had ik al eerder opgemerkt, maar iij gelooft daar niet in, Het is echter geen Kul. Ik meende het serieus. Venus is inderdaad geen 200 dagen per jaar goed zichtbaar (zie hier) maar ik beweerde ook helemaal niet dat iedere sighting Venus was) Het is wel mogelijk dat een enkel object door spiegelingen meerdere beelden veroorzaakt, maar dat zal meestal niet Venus zijn, maar iets binnen de atmosfeer. Waarom moet het bij sommigen altijd óf alles zijn óf niets? Er is geen enkele reden waarom alle Ufo-sightings een en dezelfde oorzaak zouden moeten hebben. als je dat wist dan was het een IFO, niet een UFO!
En let op, ik noem jou beweringen geen kul!
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Waar heb je het over?
Over je mijden van inhoudelijkheid tav TTSA. en bijvoorbeeld de inhoud van het gesprek met Chris Mellon in de podcast en andere inhoudelijke links die ik hier geef.

Wat een bewust geklier dus met onzinnigheid.
Voor jou is hetzelfde antwoord als aan Dikkemick dus relevant. Ik laat het er weer even bij.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 17 nov 2020 17:44
doctorwho schreef: 17 nov 2020 16:58Nee Peter heeft gelijk zoals je ook kan lezen in het boekje How UFO's concquered the world wat ik al twee maal in dit draadje heb aanbevolen.
Ja dat heb ik gezien. Hij is niet leverbaar.
https://www.bol.com/nl/p/how-ufos-conqu ... 8096/?s2a=

Het lijkt me een enorme tijdsverspilling die ik beter kan besteden sinds al de ontwikkelingen tot in het Pentagon aan toe.
Het bestaan van UAP is immers officieel erkend door de Department of Defence en de NAVY.
Als je e-book selecteert zal je zien dat deze gewoon leverbaar is. En tijdverspilling het is een serieuze must read voor de echt geïnteresseerde in UFO''s en vooruit ook in de UAP ?
Kortom dit is juist een degelijke basis die toekomstig dwalen wat doelgerichter kan maken. Een beetje als een vogelaar die eerst eens wat over vogelspotten leert ,alvorens overal blauwgebekte koekoeksjongen te zien.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 18 nov 2020 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 18 nov 2020 04:57
dikkemick schreef: 17 nov 2020 19:12 En ik denk dat dat met dit onderwerp eveneens aan de hand is. Ik geloof absoluut dat er beelden zijn maar een beschaving van buitenaf? Ik durf hier, juist gezien de grootte van dit heelal (in ruimte en tijd) glashard te beweren: NO WAY! We zijn totaal onvindbaar in dit melkwegstelsel, laat staan in het heelal.
Ik denk dat er evengoed buitenaardse oorzaken een rol kunnen spelen, maar dan wel hoogst waarschijnlijk binnen ons zonnestelsel. Maar labyrint noemt dat kul.
Ja kijk, een komeet is ook buitenaards. In die zin kunnen we hier te maken hebben met buitenaardse invloeden. Maar (intelligent) leven van elders uit het heelal dat dan ook nog "contact" weet te maken met onze kleine rots in ons kleine melkwegstelsel...No way!

En met zoveel UNidentified aerial phenomena wordt het de allerhoogste tijd dat er eens 1 overduidelijk geïdentificeerd wordt.
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef: 18 nov 2020 16:53En met zoveel UNidentified aerial phenomena wordt het de allerhoogste tijd dat er eens 1 overduidelijk geïdentificeerd wordt.
Nederlands praten lukte niet helemaal.
Je kan engels verstaan? Dan toch weer even in het Nederlands.
Komt 'ie: ---->>> Luister dan de door mij laatst geplaatste podcast.
Daarin wordt op je vraag antwoord gegeven in het laatste kwartier.

edit: Om precies te zijn vanaf: 00:37:34
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

"There may be an alien power wich can whipe us out tomorrow..."
Dat wil je als militair dus de bevolking niet wijsmaken? Maar het zou zomaar kunnen?!

Ik ben hier helaas afgehaakt. Sorry. Zo zullen er ongetwijfeld ook podcasts zijn over de twin towers. Luister er lang genoeg naar en George W Bush zelf heeft de explosieven geplaatst.
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ik begrijp niets van je reactie. :) Sorry
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef: 18 nov 2020 17:53 Ik begrijp niets van je reactie. :) Sorry
Ik luister het laatste kwartier van de link die je aanbeveelt en hoor: "There may be an alien power wich can whipe us out tomorrow..." met de mededeling dat je dit tegen burgers beter niet kunt zeggen. Dit suggereert m.i. dat wordt gewezen op een feit dat er buitenaardsen van alles van plan met ons zouden kunnen zijn. Maar goed, misschien viel ik midden in een anekdotisch grapje...
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ik zei al eerder: Je kunt de aliens ook gewoon helemaal weglaten.
Dat maakt helemaal niets uit.
En vrijwel iedereen hier mist een hele berg context.
Ik kom inhoudelijk ook niet ver in het Trump topic. Gemis aan context, kennis en interesse van mijn kant.
Verder is al 3 jaar duidelijk dat dit hele traject dat TTSA aflegt en uitvoert niet gaat stoppen.
Er is wel degelijk iets aan de hand.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef: 18 nov 2020 18:29 Verder is al 3 jaar duidelijk dat dit hele traject dat TTSA aflegt en uitvoert niet gaat stoppen.
Er is wel degelijk iets aan de hand.
Uitstekend. Ik wacht het af...
Einstein/Mick
Plaats reactie