Ik vraag me dan af welke criteria je dan gebruikt; Het christendom is nog het meest verspreid over de wereld met als middel tot conversie; dwang. Zijn we ineens de indianen vergeten? Hele continenten uitgemoord en geplunderd onder lofliederen "U o God U loven wij, O oh God U zijt mijn Heer......."Devious schreef:Toegegeven, Jezus was niets vergeleken bij die Arabische massamoordenaar, kindermisbruiker, slavenhandelaar, struikrover en zelfverklaarde profeet van pakweg 1400 jaar geleden.
Nazisme en heidendom
Moderator: Moderators
-
BR
- collegavanerik
- Superposter
De indianen stierven massaal aan de mazelen, wij kregen de syfilis. De jezuieten probeerden een indianenstaat in Paraguay te stichtenBR schreef:Ik vraag me dan af welke criteria je dan gebruikt; Het christendom is nog het meest verspreid over de wereld met als middel tot conversie; dwang. Zijn we ineens de indianen vergeten? Hele continenten uitgemoord en geplunderd onder lofliederen "U o God U loven wij, O oh God U zijt mijn Heer......."Devious schreef:Toegegeven, Jezus was niets vergeleken bij die Arabische massamoordenaar, kindermisbruiker, slavenhandelaar, struikrover en zelfverklaarde profeet van pakweg 1400 jaar geleden.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
BR
- collegavanerik
- Superposter
inderdaad maar je kunt niet stellen dat de indianen met opzet zijn uitgeroeid door het verspreiden van ziektekiemen. De voornaamste reden van opzettelijk uitroeien was onchristelijke hebzucht naar het goud dat de europeanen zagen. Een beetje vergelijkbaar met de landhonger in de VS waarbij er steeds nieuwe smoesjes werden verzonnen om indianen van hun land te verjagen, oklahoma is daarvan een schrijnend voorbeeld.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Lees goed wat ik zeg. Ik heb niet gezegd dat de misdaden van het Christendom niet zijn vergeleken met die van Islam. Ik heb gezegd dat de misdaden van Jezus zélf (de persoon), zoals die beschreven staat in de Bijbel, in het niet vallen bij die van Mohammed. Jezus was duidelijk gestoord en gevaarlijk, maar hij heeft, voor zover we weten, nooit aan het hoofd van een leger struikrovers gestaan; hij heeft nooit zijn lusten gebotviert op jonge meisjes van negen jaar, hij heeft zich welliswaar niet negatief uitgelaten over slavernij, maar hij heeft niet zelf slaven verhandeld, hij heeft niet opdracht gegeven voor een massamoord op bijna 700 krijgsgevangenen (hij heeft überhaupt geen militaire oorlog gevoerd), en hij heeft nooit opdracht gegeven tot het vermoorden van dichters en zangers die hem uitlachten en bespotten. Mohammed deed dat wel.BR schreef: Ik vraag me dan af welke criteria je dan gebruikt; Het christendom is nog het meest verspreid over de wereld met als middel tot conversie; dwang. Zijn we ineens de indianen vergeten? Hele continenten uitgemoord en geplunderd onder lofliederen "U o God U loven wij, O oh God U zijt mijn Heer......."
Het Christendom is een absurd en gevaarlijk geloof. Ik denk minstens even gevaarlijk als de Islam. Maar je moet de zaak wel zuiver houden. Ik had het puur over de persoon Jezus, zoals we die kennen in de Bijbel.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
BR
Ik lees ook wat je zegt, en omdat ik het zo'n verschrikkelijk stompzinnig vergelijk vind die de discussie naar de profeten verlegt is mijn reactie voornamelijk die van verbazing. Beide godsdiensten hebben als hoofdmiddel verbreiding door middel van geweldadige conversie, oppressie en moord hoog in het vaandel. Alsmede een buitengewoon onverdraagzame filosofie t.o.v. andersdenkenden, vrouwen en homo's. Om niet te spreken van de vele valse moralen die worden gepredikt. Hierbij verbleken de de profeten en messiassen in het niets en is in mijn ogen dan alleen maar een zeer onwelkome, ewn volslagen misplaatse, afleiding van de discussie.
MvrGt,
MvrGt,
- collegavanerik
- Superposter
nou nouBR schreef: Beide godsdiensten hebben als hoofdmiddel verbreiding door middel van geweldadige conversie, oppressie en moord hoog in het vaandel

collegavanerik schreef;
Niet uitsluitend door ziektekiemen nee, men had een heel schandelijke methode bedacht ter aanvulling. Het massaal uitroeien van bisonkudden, om de Indianen hun voedsel te ontnemeninderdaad maar je kunt niet stellen dat de indianen met opzet zijn uitgeroeid door het verspreiden van ziektekiemen
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Het was maar een zijdelingse opmerking, die betrekking had op iets wat Sjun zei over die geweldige 'roerganger' (Jezus) van het Christendom, waarna ik gelijk weer terug kwam op het antisemitisme in het NT. Het wordt pas een off-topic discussie als we hierover doorgaan. Ik stel voor dat we dat niet doenBR schreef:Ik lees ook wat je zegt, en omdat ik het zo'n verschrikkelijk stompzinnig vergelijk vind die de discussie naar de profeten verlegt is mijn reactie voornamelijk die van verbazing. ,
Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)