Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 11 okt 2020 11:08Ik bedoel dat men helaas nog altijd in staat is raketten met kernkoppen te lanceren.

Dus hebben we meer van die UAP nodig zodat ze ze allemaal stuk voor stuk, stil komen leggen? Of "onklaar" komen maken?
Waar wil je nu naartoe?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: 11 okt 2020 11:17
Peter van Velzen schreef: 11 okt 2020 11:08Ik bedoel dat men helaas nog altijd in staat is raketten met kernkoppen te lanceren.

Dus hebben we meer van die UAP nodig zodat ze ze allemaal stuk voor stuk, stil komen leggen? Of "onklaar" komen maken?
Waar wil je nu naartoe?
Ik wilde slechts uitleggen dat Ongeidentificeerdeatmosferische Fenomen geen nuclwaire raketten tegen houden.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 11 okt 2020 11:26Ik wilde slechts uitleggen dat Ongeidentificeerdeatmosferische Fenomen geen nuclwaire raketten tegen houden.
Wel. Ga je gang. :)
Graag zelfs....

edit: vals alarm. Ik hoor alweer 'krekels', en Peter is maar weer gaan slapen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

What Disabled Missiles at Malmstrom Air Force Base?

4 minuten

____

edit:

En vers van de pers....

Over de documentaire: "the Phenomenon"

5 minuten
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik heb geen betrouwbare informartie over het veronderstelde incident kunnen vinden, wel ontdekt dat de 200 minuteman raketten, twee maanden later volledig operationeel waren. Dat bleven ze tot aan het START 1 akkoord,
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ok. En?
Nogmaals, waar wil je nu naartoe met je inbreng? Je argument?
Wat voegt het (namens jou) toe aan het officieel bevestigd bestaan van UAP?
ERGO: De alternatieve uitleg. De 'natuurlijke-fenomenen' waarmee je zou gaan komen?

We hebben het er in 2018 al over gehad.

viewtopic.php?p=542737#p542737
____
viewtopic.php?p=543122#p543122

Dus ga je gang ......
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 11 okt 2020 13:47 Ok. En?
Nogmaals, waar wil je nu naartoe met je inbreng? Je argument?
Wat voegt het (namens jou) toe aan het officieel bevestigd bestaan van UAP?
ERGO: De alternatieve uitleg. De 'natuurlijke-fenomenen' waarmee je zou gaan komen?

We hebben het er in 2018 al over gehad.

viewtopic.php?p=542737#p542737
____
viewtopic.php?p=543122#p543122

Dus ga je gang ......
Ik houd het in deze op een vastzittende hibbel van de raketten die het na een reset weer deden. Er was tegelijkertijd een ongeïdentificeerd object dat voor de ingang hing. Een correlatie betekent niet hetzelfde als causaliteit :)
NB in de tijd dat dit voorviel was het zo ongeveer het hoogtepunt van de koude oorlog en waren er wereldwijd 70.000 kernkoppen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

doctorwho schreef: 11 okt 2020 15:31Ik houd het in deze op een vastzittende hibbel van de raketten die het na een reset weer deden. Er was tegelijkertijd een ongeïdentificeerd object dat voor de ingang hing. Een correlatie betekent niet hetzelfde als causaliteit :)
NB in de tijd dat dit voorviel was het zo ongeveer het hoogtepunt van de koude oorlog en waren er wereldwijd 70.000 kernkoppen.
Volgens mij waren wij hier gebleven met ons gesprek.
viewtopic.php?p=580211#p580211
Dat eerst. :)

Dus ga je gang ......
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 11 okt 2020 15:45
doctorwho schreef: 11 okt 2020 15:31Ik houd het in deze op een vastzittende hibbel van de raketten die het na een reset weer deden. Er was tegelijkertijd een ongeïdentificeerd object dat voor de ingang hing. Een correlatie betekent niet hetzelfde als causaliteit :)
Volgens mij waren wij hier gebleven met ons gesprek.
viewtopic.php?p=580211#p580211
Dat eerst. :)

Dus ga je gang ......
[-X Dat was de hibbel van het sensor lock system daar was ik al klaar mee. Er blijkt nu ook een storing in een lanceerinrichting te zijn op zich niet raar als er eens iets niet werken wil. Wat er precies niet werkte werd uit het verhaal van de oud legermeneer in het filmpje niet verteld. Enkel dat er een storing was. Zoals Peter fijntjes aangaf heeft de installatie daarna nog jaren dienst (gelukkig niet echt) gedaan.
Je hebt zeker niet het incidenten logboek van de technische dienst ter plekke kunnen achterhalen?
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

doctorwho schreef: 11 okt 2020 17:23
[-X Dat was de hibbel van het sensor lock system daar was ik al klaar mee.
Je hibbel argumenten zijn 100% onzinnig, vervelend, en totaal off-topic. [-X

Zoals ik al zei.
Eerst dit in plaats van je niet aflatende topic vervuiling.
Labyrint schreef: 28 sep 2020 19:56
Even als on-topic bijstuurder:

Pentagon Has a 'Lot More' Classified UFO Videos, Says Ex Head of Secret Government Program

https://www.newsweek.com/pentagon-lot-m ... am-1517003

Elizondo stresses that we simply don't know what these phenomena are, saying he welcomed this kind of skepticism.
"I think healthy skepticism is important. I think the more data points we get, the better. I would just encourage those who jump to conclusions prematurely to take in all the data that's available, because it's not just eyewitness testimony. It is electro-optical data from some of the most sophisticated intelligence sensors that we have on the planet. It's also radar data all looking at the same object and coming to the same conclusion that the eyewitnesses are coming to."

"So the only thing I would say is, for those who are sceptical, that's fine, remain skeptical but please do due diligence, do your homework, make sure that you don't cherry pick one piece of information or the other. Look at everything collectively and holistically in order to make an informed opinion. Let's not forget that in today's age of social media, anytime a video comes out within 24 hours, someone has been able to disprove it. In this case, that's never happened. They truly are anomalous."
Graag een inhoudelijke reactie die on-topic ingaat op wat Elizondo hier stelt. :!:
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ik heb ondertussen alvast even gezocht naar wat inhoudelijke kikkers uit deze onstuimige kruiwagen rit, die aansluiten bij de vermeend ‘natuurlijke fenomenen’ vs kernwapens waar Peter het ‘over heeft gehad’ vandaag. Want ik ben zo nieuwsgierig!

Het was even zoeken naar een serieuzere toon in dit topic. De "mirages" als optie, van Peter.
……. viewtopic.php?p=554839#p554839

Hup! Terug in de kruiwagen….
“Peter van Velzen” schreef:Een gebrek aan het woord UFO is dat het impliciet aanneemt dat datgene dat men waarneemt een vlliegend object is en niet het beeld van een object. Denk bijvoorbeeld aan een schaduw. De schaduw van een object dat zich duizend maal verder van ons vandaan bevindt dan van de lichtbron er achter,beweegt zich duizend maal sneller dan het object zelf. Een schaduw kan zich in theorie sneller verplaatsen dan het licht. De waarnemingen die een ongelooflijke groter versnelling tonen die voor een vliegend object zoals een straaljager, onmogelijk is doen mij daarom denken aan dergelijke indirecte waarnemingen, waarbij we dus niet het object zelf zien,maar een geprojecteerd beeld. Zolang er geen fysieke bewijzen zijn van het tegendeel (zolang het object dus nergens mee botst) acht ik andere verklaringen onwaarschijnlijk.

Ik hoop dat Peter zijn reactie van welleer hier nog even persoonlijk opwarmt en bevestigt.
Dan nemen we dat ook netjes mee in de argumenten.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 11 okt 2020 17:46
doctorwho schreef: 11 okt 2020 17:23
[-X Dat was de hibbel van het sensor lock system daar was ik al klaar mee.
Je hibbel argumenten zijn 100% onzinnig, vervelend, en totaal off-topic. [-X
Nee hoor het is gewoon een term voor een storing in respectievelijk sensor lock system en lanceerinstallatie.
Volkomen legitiem en in de lijn van Ockhams razor
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Dus?
Ga dan nu hierop je gang met je monniken mesje

viewtopic.php?p=580770#p580770

Ik ben zo benieuwd! :)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 11 okt 2020 19:11 Dus?
Ga dan nu hierop je gang met je monniken mesje

viewtopic.php?p=580770#p580770

Ik ben zo benieuwd! :)
Ik ook :)

https://theintercept.com/2019/06/01/ufo ... -pentagon/
https://www.skeptic.com/reading_room/pe ... ia-frenzy/
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Met die stukjes uit 2017 en 2019 loop je toch wel een beetje achter de recente feiten en ontwikkelingen aan. Een kijk op Elizondo in 2017. Het prille begin van TTSA waar Luis nog ouderwets “onder de loep” genomen werd door een paar skeptische mopperaars.

Maar ok. Het is en blijft CIA he?. :D
Inmiddels zijn we 3 (en 1) jaar verwijderd van de stukje(s), en hebben we een opgericht UAP Taskforce Force en een officieel erkend UAP probleem namens de NAVY waarover inmiddels drie senatoren in het Witte Huis zich buigen, met in de toekomst nog een aangekondigde congressional hearings hierover. Inclusief de (openlijke) “kernwapens vs UAP” onderzoeken.

Dit alles zo overhoop trekken lijkt me wat overdreven vanwege een hibbeltje of twee.

De tweede link.

Ja geweldig. Dat skeptisch knipseltje dat jij stuurt dat had Heeck ook al aangevoerd. viewtopic.php?p=564744#p564744 Er staat daar zo goed als niets wat ik nog niet wist. Keith Kloor volg ik al een paar jaar op Twitter, evenals Mick West. Ze hebben vanuit hun stoel hun theorietjes over de 3 grappige filmpjes maar daar blijft het bij.

Er staat misschien terecht de klacht:

One seriously wonders why, if unknown objects were supposedly seen “almost daily” for nearly a year, and hung around “all day,” we don’t have overwhelming video, photographic, and instrumental evidence of them, removing all doubt about their appearance and behavior? In reality, all we see are the same three blurry infrared videos promoted by TTSA, over and over again. This makes no sense at all. Doesn’t the Navy have any cameras, radar and other surveillance equipment?

Ik denk soms ook: “Schiet nou op”.
Wat doe je eraan he?

Merk op dat de nieuwsstroom via TTSA, dan weer sluit, dan weer opent. Elk aantal maanden doet men steeds weer een volgende stap via de media met weer iets bijzonders erover als aanvulling. Dat is een onderdeel van de conditionering.
Er komt nog lang geen persconferentie. Dat is wellicht riskant.
Mensen gaan voor minder de straat op.

Je zou toch zeggen dat als er dus werkelijk een mededeling in de planning staat met een enorm psychologisch gewicht, dat men dan vooraf jaren lang heeft overlegd over hoe men deze werkelijkheid niet al te hard te zullen doen laten inslaan in de onvoorbereide psyche van grote groepen (en religieuze) mensen tegelijk.

"We have deliberately stayed away from going down the rabbit hole of who's behind the wheel and what are their intentions because a lot of people have a lot of feelings about that and are very emotional about that," Elizondo said. "I wanted to allow the data to speak for itself." - Aldus Luis Elizondo - 2018

Dat “conditioneren” waar ik steeds op wijs. Mensen worden momenteel verzadigd met UAP verhalen en gebeurtenissen.

Het algemeen collectief incasseringsvermogen wordt wellicht mentaal voorbereid en gesterkt om waarschijnlijk straks een meer definitieve mededeling te kunnen verwerken over de situatie met deze UAP en het definitieve antwoord op wat het voor objecten zijn, en waartoe ze er zijn. En door wie of wat.

De dag waardoor waarschijnlijk iedereen ineens 1 en al oor is?

En dat is een dag die ze het liefst willen uitstellen?
Plaats reactie