Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door Peter van Velzen »

Chinaman schreef: 23 sep 2020 05:54 @Peter
Er komt binnenkort weer een rapport uit betreft Biden en Ukraine (Burisma), de senaat heeft nieuwe “ subpoenas” al goedgekeurd. Verder onderzoekt het ook andere Democraten onder de Obama administratie.

Ron Johnson (Chairman of the Senate Committee on Homeland Security and Governmental Affairs) gaat dit rapport uitbrengen
16 September 2020
In de Senaat zijn de republikijnen in de meerderheid en die partij heeft als verkiezingsprogramma: Alles doen wat Donald Trump wii. Dus neem ik ze niet serieus. Ron Johnson al helemaal niet. Hij beweerde dat klimaatwetenschappers gek waren. Evenzogoed heeft hij inmiddels zijn rapport al uitgebracht, en hij heeft niets gevonden. Je loopt blijkbaar achter met je informatie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Johns ... #Joe_Biden
Ik wens u alle goeds
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

@Peter
Klopt, het rapport is gisteren uitgekomen

September 23, 2020
https://edition.cnn.com/2020/09/23/poli ... index.html

Er schijnt inderdaad weinig nieuws gevonden te zijn, maar goed dit was pas gisteren
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

https://news.yahoo.com/senate-report-de ... 54858.html

Hier een link met meer concretere informatie wat in dat rapport staat. Schijnt dat 3.5 miljoen heeft gekregen van een Russische vrouw de getrouwd was van een ex burgemeester van Moskou, en miljoenen van Chinese bedrijven etc etc...
Het artikel eindigt met het volgende zinnetje...
Editor’s Note: This is a developing story and will be updated

Dus ik weet eigenlijk niet of de invloed van dit rapport nu al eigenlijk voorbij is. Maar goed, ik zie dus miljoenen over de bank gaan, blijkbaar legaal allemaal??????
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

https://www.usatoday.com/story/news/pol ... 510914001/
WASHINGTON – President Donald Trump declined to commit Wednesday to providing a peaceful transfer of power if he loses the election.....
"Well, we're going to have to see what happens," Trump said when asked directly whether he would commit to a peaceful transition, assuming he lost the election.

"You know that I've been complaining very strongly about the ballots and the ballots are a disaster," Trump told reporters, referring to state where ballots are mailed automatically to registered voters. "Get rid of the ballots and you'll have a very a peaceful – there won’t be a transfer, frankly, there’ll be a continuation.”
Ziet er uit voor een scenario van totale chaos, een van de beide kandidaten, zal echt met heel overtuigende cijfers moeten winnen om deze chaos te kunnen voorkomen, helaas denk ik dat dit niet zal gebeuren...
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Chinaman schreef: 24 sep 2020 12:20 Ziet er uit voor een scenario van totale chaos, een van de beide kandidaten, zal echt met heel overtuigende cijfers moeten winnen om deze chaos te kunnen voorkomen, helaas denk ik dat dit niet zal gebeuren...
Tenzij iedereen die quote hoort of leest en hem bpvendien letterlijk neemt. "ballot" betekent namelijk "stembiljet", Als Trump er werkelijk tegen is, roept hij dus op om niet te gaan stemmen, maar hem zonder verkiezingen te houden te laten aanblijven. Maar waarschijnlijk weet hij dat niet want hij gaat nooit bij een stembureau stemmen. Of de man is werkelijk gestoord in zijn spraakvermogen, Ernstiger dan Biden die slechts een stotteraar is.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 23 sep 2020 10:03... indien de Democraten Trump het Witte Huis uit krijgen en in de Senaat inderdaad de meerderheid krijgen, is de weg naar de bak geplaveid voor de Narcist in Chief.

Ik vermoed dat het afgelopen is met deze man. Ook als Trump na het verlies af zal treden en in de 'lame Duck' periode in januari Pence aanstelt als vervanger, zal deze hem geen gratie kunnen verlenen zolang Trump officieel nergens van beschuldigd wordt. Dat spectakel waar Trump de bak indraait, staat ons pas tijdens Bidens presidentschap te wachten. Na vier magere jaren komen vier vette jaren. Het ziet er rooskleurig uit. Nog eventjes.
Ik dacht gisteren te reageren door mijn verbazing uit te spreken over je optimisme, of eigenlijk vond ik je optimisme zo moeilijk te geloven dat ik dacht dat deze tekst er tongue in cheek was neergezet. Maar indien je serieus was dan is naar alle waarschijnlijkheid vandaag je optimisme volledig de grond in geboord.
Trump heeft zich nu geheel openlijk laten zien als de fascist die hij is. Hij laat nu al weten dat hij de verkiezingsuitslag niet zal accepteren, maar die beschouwt als vals. Met de aanklacht dat de uitslag door de democraten via stemmen per post valselijk gemachineerd zal zijn. En dat hij die uitslag zal aanvechten tot in het Hoge Gerechtshof, die dan moet uitspreken dat de per post uitgebrachte stemmen niet meetellen. En hij is naar gewoonte zo oerdom om van tevoren geheel openlijk te zeggen dat dat de reden is waarom hij zo spoedig mogelijk een nieuwe opvolgster voor Ginsburg wil aanstellen, omdat hij op die manier zich ervan wil verzekeren dat de door hem gecreëerde verkiezingschaos in zijn voordeel zal beslist worden. Een andere mogelijkheid voor hem om te worden uitgeroepen tot volgende president van de VS is wanneer hij in swing states de kiesmannen eenvoudig zo gek krijgt dat ze ook in geval dat Biden in hun staat wint op Trump hun stem uitbrengen, via dezelfde redenatie waarmee Trump al maandenlang het volk ophitst. De Russische propagandamachine zal de komende weken op alle mogelijke manieren de complottheorieën aanwakkeren om de verkiezingsuitslag in twijfel te brengen.

We staan nu oog in oog met de ondergang van de democratie in de VS. Met hopen op "een overwinnning met heel overtuigende cijfers" redden de Democraten het niet. Het aantal deplorables oftewel vijanden van de democratie in de VS is in ieder geval 42% van de stemmers. De komende dagen zullen heel spannend worden. Indien de Republikeinse senators zich niet uitspreken voor de democratie en Trump niet durven tegenspreken, maar in stilzwijgen blijven toekijken, zijn ze medeplichtig aan de ondergang van de democratie in de VS.
Ikzelf heb de moed opgegeven ook maar iets goeds te verwachten van de Republikeinse partij van dit moment en verwacht dat het uitloopt op een burgeroorlog.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik ben het eens met je Rereformed. Ondertussen blijft de sh.t maar komen; na de aanval van 'de president' op de McCains nu:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ni ... ontent=Net binnen
De nicht van de Amerikaanse president Trump, Mary Trump, sleept haar oom en andere familieleden voor de rechter. Ze stelt dat ze voor tientallen miljoenen dollars is bedrogen. Trump en de rest van de familie zouden ervoor hebben gezorgd dat zij nauwelijks wat zag van de erfenis van haar vader.
Mary publiceerde in juli een vernietigend boek over haar oom. In de bestseller doet ze al uitvoerig uit de doeken hoe haar familie handelde na de dood van haar vader en zij er daardoor bij inschoot.
Het zal wel kloppen, schat ik.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

@Gerard R

Ik denk het ook, de man is hartstikke corrupt, ik kan me nog goed deze quote van hem herinneren toen hij nog geen president was
During the 2016 primary, Trump said, “It’s interesting: I was looking at the ones I’m running against. I’ve contributed to most of them. Can you believe it? I’ve given to Democrats. I’ve given to Hillary. I’ve given to everybody! Because that was my job. I gotta give to them. Because when I want something, I get it. When I call, they kiss my a**.”
Omkopen was (is?) een way of life voor Orange man.Dat was zijn werk...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

@Chinaman
Sterker nog: het doel heiligt de middelen bij dit soort, niets maar dan ook niets is verboden. Lieg, bedrieg en treiter.
Dan voelt hij zich 'The Greatest', de Zonnekoning. En hij denkt dat dat vervolgens net zo geldt voor de VS 'in een wereld vol sukkels'. (Waarbij hij voorzichtig is met Poetin en immer vrienden is met Israël.)

Ik was daar al snel van overtuigd en die overtuiging is alleen maar sterker geworden bij mij.
Wat ik wel heb gezien is dat de man een heel grote dreigende bek kan hebben maar dat hij 't dan vervolgens vaak niet doet.
Ik weet niet wat het gevaarlijkst is... En het kan óók nog voor een goed deel allemaal rookgordijn van hem zijn. Zie wat er stiekem gebeurt. Dat wil je niet weten. En misschien is het wel alles tegelijk in de beren-put...

Ik ben benieuwd of Biden hier iets mee zal kunnen. Het is de hardste noot, die je je maar kunt voorstellen...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Rereformed schreef: 24 sep 2020 18:21
ChaimNimsky schreef: 23 sep 2020 10:03... indien de Democraten Trump het Witte Huis uit krijgen en in de Senaat inderdaad de meerderheid krijgen, is de weg naar de bak geplaveid voor de Narcist in Chief.

Ik vermoed dat het afgelopen is met deze man. Ook als Trump na het verlies af zal treden en in de 'lame Duck' periode in januari Pence aanstelt als vervanger, zal deze hem geen gratie kunnen verlenen zolang Trump officieel nergens van beschuldigd wordt. Dat spectakel waar Trump de bak indraait, staat ons pas tijdens Bidens presidentschap te wachten. Na vier magere jaren komen vier vette jaren. Het ziet er rooskleurig uit. Nog eventjes.
Ik dacht gisteren te reageren door mijn verbazing uit te spreken over je optimisme, of eigenlijk vond ik je optimisme zo moeilijk te geloven dat ik dacht dat deze tekst er tongue in cheek was neergezet. Maar indien je serieus was dan is naar alle waarschijnlijkheid vandaag je optimisme volledig de grond in geboord.
Trump heeft zich nu geheel openlijk laten zien als de fascist die hij is. Hij laat nu al weten dat hij de verkiezingsuitslag niet zal accepteren, maar die beschouwt als vals. Met de aanklacht dat de uitslag door de democraten via stemmen per post valselijk gemachineerd zal zijn. En dat hij die uitslag zal aanvechten tot in het Hoge Gerechtshof, die dan moet uitspreken dat de per post uitgebrachte stemmen niet meetellen. En hij is naar gewoonte zo oerdom om van tevoren geheel openlijk te zeggen dat dat de reden is waarom hij zo spoedig mogelijk een nieuwe opvolgster voor Ginsburg wil aanstellen, omdat hij op die manier zich ervan wil verzekeren dat de door hem gecreëerde verkiezingschaos in zijn voordeel zal beslist worden. Een andere mogelijkheid voor hem om te worden uitgeroepen tot volgende president van de VS is wanneer hij in swing states de kiesmannen eenvoudig zo gek krijgt dat ze ook in geval dat Biden in hun staat wint op Trump hun stem uitbrengen, via dezelfde redenatie waarmee Trump al maandenlang het volk ophitst. De Russische propagandamachine zal de komende weken op alle mogelijke manieren de complottheorieën aanwakkeren om de verkiezingsuitslag in twijfel te brengen.

We staan nu oog in oog met de ondergang van de democratie in de VS. Met hopen op "een overwinnning met heel overtuigende cijfers" redden de Democraten het niet. Het aantal deplorables oftewel vijanden van de democratie in de VS is in ieder geval 42% van de stemmers. De komende dagen zullen heel spannend worden. Indien de Republikeinse senators zich niet uitspreken voor de democratie en Trump niet durven tegenspreken, maar in stilzwijgen blijven toekijken, zijn ze medeplichtig aan de ondergang van de democratie in de VS.
Ikzelf heb de moed opgegeven ook maar iets goeds te verwachten van de Republikeinse partij van dit moment en verwacht dat het uitloopt op een burgeroorlog.
Dat gaat allemaal niet lukken. Ga je als robuuste Finse positivist nu de Nederlandse en Belgische Freethinkers achterna in het voorbarig onderschatten van de vechters-mentaliteit van de meerderheid van onze trans-Atlantische broeders die juist jíj zo hoog achtte? Of is je sisu even op vakantie? :(

Laat dit als voorbode dienen. Trump gaat het niet alleen verliezen, maar hij draait ook de bak in en dan ga jij het uitgebreid vieren en wordt je voor het eerst in je leven dronken.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 25 sep 2020 00:56Dat gaat allemaal niet lukken. Ga je als robuuste Finse positivist nu de Nederlandse en Belgische Freethinkers achterna in het voorbarig onderschatten van de vechters-mentaliteit van de meerderheid van onze trans-Atlantische broeders die juist jíj zo hoog achtte? Of is je sisu even op vakantie? :(

Laat dit als voorbode dienen. Trump gaat het niet alleen verliezen, maar hij draait ook de bak in en dan ga jij het uitgebreid vieren en wordt je voor het eerst in je leven dronken.
Dat laatste is wel zo'n leuk vooruitzicht dat ik er alles aan zal doen om in je optimisme te proberen te geloven. Deze video hielp een beetje, mja, niet genoeg nog.
Trump is een meester in het zaaien van chaos en zal dit de volgende veertig dagen opvoeren totdat iedereen gaat duizelen.

Het ergste is niet Trump, een volledig krankjorem, dom en misdadig persoon, maar dat 42% van de bevolking, zelfs na vier jaar liegen, bedriegen, domheid en misdadig handelen, op deze man stemt, er geen probleem mee heeft, of daar heel tevreden mee is. En 55% van de bevolking, zelfs nu de VS in gevaar is te veranderen in een dictatuur, geen reden ziet om te stemmen.
Dat doet mij alle geloof in de mensheid verliezen. Het ondermijnt alles waar wij vrijdenkers voor staan: dat je mensen via redelijkheid, feiten, rationaliteit kunt overtuigen. Dat menselijke deugd, eerlijkheid, je voor iets goeds inspannen, ook maar iets van waarde is.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Vandaag de te verwachten kop: "Republicans Largely Silent on Trump’s ‘Peaceful Transfer of Power’ Comments"

Maar bemoedigend is een artikel in de New York Daily News. Twee psychologen komen aan met de kop:

"Say it plainly: Trump is a psychopath".

Hij is “the most psychiatrically disordered president in history”, “We are psychologists, and we are convinced Donald Trump is a psychopath. His malignant behavior over the past four years is growing and escalating right before our eyes. Trump’s psychopathy will change us forever if he is not stopped.”

Jammergenoeg is het artikel op de site van de krant voor mij in Finland niet te lezen, maar wel via andere sites: http://thenewstalkers.com/community/dis ... daily-news

De psychologen geven een lange lijst van redenen waarom Trump op deze manier gekwalificeerd kan worden, en waarom ze geloven dat hij “may well destroy our 244-year-old democracy” als hij niet weggestemd wordt in november:

This is not hyperbole. This is not an expression of "a left-wing agenda." This is a mental health opinion based on thousands of hours of documented behavior by this president.

He breaks norms, rules, and laws with impunity.

He lies, on average, 15 times a day.

He peddles fake conspiracy theories and irrational magical thinking.

He has been accused of sexually predatory behavior by at least 25 women.

He blames, scapegoats and gaslights as easily as he breathes.

He undermines the vital role of the free press because he abhors oversight and accountability.

His lies and anti-scientific advice and intentional downplaying of the coronavirus pandemic has led to countless American deaths.

He is callous and cold and unfeeling because he has no conscience.

He denigrates and humiliates anyone and everyone in his path.

He has no respect for military heroes or renowned experts.

He is racist and xenophobic.

He incites violence and culture wars.

He is obsessed with power and adoration.

He is a greedy opportunist.

He is corrupt to the core.

Trump is the most psychiatrically disordered president in history.

Donald Trump is dishonest and destructive and evil. He has become embolden and empowered by the complicity of his Republican sycophants. Sadly, he now believes he is destined to carry on his mission. He feels unstoppable. And he must be stopped before it is too late.

Bravo voor deze moedige personen.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 25 sep 2020 12:01 Maar bemoedigend is een artikel in de New York Daily News. Twee psychologen komen aan met de kop:
"Say it plainly: Trump is a psychopath".
hoe lang en intens sief hebben ze hem onderzocht?
Wat mij betreft mag je dit soort "psychologen" hun erkenning onmiddellijk intrekken.

ik vind dit soort onzin net aartsgevaarlijk
dit soort onzin is pure polarisatie en paniekzaaierij die nergens op slaat.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 25 sep 2020 12:39 hoe lang en intens sief hebben ze hem onderzocht?
Wat mij betreft mag je dit soort "psychologen" hun erkenning onmiddellijk intrekken.

ik vind dit soort onzin net aartsgevaarlijk
dit soort onzin is pure polarisatie en paniekzaaierij die nergens op slaat.
Ze hebben hem vier jaar lang op het hoogste podium bezig gezien en op basis van hun kennis voelen ze de verantwoordelijkheid de mensen te moeten waarschuwen voor deze man. Een moedige daad. Dat deze president duidelijk een schroefje los heeft in z'n bovenkamer en een aantoonbaar gevaar is voor het functioneren en het voortbestaan van de democratie in de VS, lijdt geen twijfel.

Maar hij staat flink achter in de opiniepeilingen en zal - tenzij Biden de debatten verprutst - normaal gesproken geen enkele kans maken. Indien de Democraten de Senaat eveneens naar zich toe kunnen trekken, zal deze president achter de tralies eindigen.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 25 sep 2020 13:10 Ze hebben hem vier jaar lang op het hoogste podium bezig gezien
dus op basis van persconferenties en tweets maken die dit soort afstandsdiagnoses.
mja

Misschien een gedacht voor universitaire ziekenhuizen hé. gewoon door iemands sociale media scrollen en je kunt diagnoses stellen
spaart wel veel tijd en geld voor beiden.
de patient meot niet eens meer een consult betalen :)
Gesloten