Maria schreef: ↑22 aug 2020 17:23
Lekker een moorkop.
Jammie.
Maar het feuilleton is nog niet afgelopen.
Sinds black lifes matter mag je blijkbaar weer zwart zeggen.
Of toch niet? Mag een alleen een "zwarte" dat van zichzelf zeggen?
In ieder geval heet een blanke tegenwoordig wel een witte.
Het laatste nieuws en wat mij direct raakt, is dat ik voortaan een witte genoemd wordt.
En dat terwijl ik mijn halve leven een witte ben genoemd, wat niet bedoeld was als een compliment, omdat ik maar geen gezond bruin kleurtje kan krijgen in de zomer en alleen maar verbrand of bruine sproeten krijg.
Een half leven heb ik daardoor complexen gehad en me in de schaduw moeten begeven, als iedereen met de benen bloot ging.
De laatste tijd is het toch duidelijk geworden, dat ik een "afwijking" heb.
Een vroegtijdige aftakeling van mijn huid, minstens 20 jaar eerder dan "normaal" en de bekende "woekeringen" van allerlei slag een aanvang hebben genomen.
Bah....bah.....bah........
Het is toch wel kwetsend voor ons soort "wit huidigen".
Een probleem in onze wereld is, dat we vreselijk neigen naar hypen, tot hysterie.
Of we het nou hebben over discriminatie of over wat men doet bij enge ziekten (denk aan Covid-19),
met alle gevolgen van dien.
Ik heb de indruk, dat mensen wereldwijd een beetje oververhitte hoofden hebben ontwikkeld.
En wacht u voor de heethoofden... 'De koppen staan weer op oorlog' naar mijn gevoel.
Misschien zit 'm dat wel in het voedsel of in het besef dat wij onze planeet een beetje apocalyptisch aan't mollen zijn.
Maar het stoort me.
En ik wens jou sterkte met jouw 'afwijking', maar ik zou me niet door beoordelingen van anderen laten storen in deze.