De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 12 aug 2020 08:52
Peter van Velzen schreef: 12 aug 2020 05:05 Zonder ook maar een enkele getuige te horen hebben zij hem in het impeachment-proces laten aanblijven
het was vanaf dag 1 duidelijk dat heel die procedure maximaal wat cinema voor tv was
zo'n beetje gelijk bij Clinton 25j geleden

@appelfflap
Moet deze opmerking een argument zijn om te ontkennen dat de Republikeinse partij (op Mitt Romney na) volledig corrupt was en al bij voorbaat had bepaald dat ze Trump voor onschuldig houden? Je opmerking is eerder een argument dat mijn aanklacht terecht was.
zoals het nu loopt wordt die mens jammer genoeg herverkozen.
moest ik Amerikaan zijn zou ik de moeite niet doen om te gaan stemmen. Trump of een dementerende 80jarige zijn mijn opties, serieus?
Je verkoopt wel een hoop onzin de laatste tijd. 8*)
1) Het is afgelopen met Trump. Naar alle waarschijnlijkheid verliest hij en is hij niet meer te redden. Dankzij covid-19 en de economische gevolgen daarvan.
Hij zal wel nog alles doen om te verkiezing te saboteren, maar dat zal hem niet redden. Ten hoogste stort hij de VS in een chaotische periode waarin ook binnenlands geweld een rol zal spelen.
2) Biden is niet dement.
En indien dat tijdens zijn presidentschap wel gebeurt is Kamala Harris een kundige vervanger.
3) Natuurlijk is het serieus. Zelfs van essentieel belang dat men ziet dat welk alternatief op Trump dan ook een wending ten goede is voor de VS en de wereld.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 12 aug 2020 09:34
1) Het is afgelopen met Trump. Naar alle waarschijnlijkheid verliest hij en is hij niet meer te redden. Dankzij covid-19 en de economische gevolgen daarvan.
Ik hoop zo dat je gelijk hebt...De verkiezingen aldaar hebben ons eerder verrast.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 12 aug 2020 09:34 @appelfflap
Moet deze opmerking een argument zijn om te ontkennen dat de Republikeinse partij (op Mitt Romney na) volledig corrupt was en al bij voorbaat had bepaald dat ze Trump voor onschuldig houden? Je opmerking is eerder een argument dat mijn aanklacht terecht was.
uw klacht is terecht maar er is een politieke realiteit. Gewoon tellen en je wist op voorhand dat heel dat gedoe pure cinema was.
1) Het is afgelopen met Trump.
ik hoop dat je gelijk hebt maar in 16 kon hij ook onmogelijk winnen
Hij zal wel nog alles doen om te verkiezing te saboteren,
de Vs slachtoffer van een staatsgreep? Trump als dictator à la Loekasjenko? serieus?
2) Biden is niet dement.
Laat ons zeggen dat er cognitieve problemen zijn, perfect normaal voor een 80 jarige.
Als Kamala zo kundig is had ze zich kandidaat gesteld, of heeft ze dat gedaan en verloren?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 12 aug 2020 10:39
Rereformed schreef: 12 aug 2020 09:34 @appelfflap
uw klacht is terecht maar er is een politieke realiteit. Gewoon tellen en je wist op voorhand dat heel dat gedoe pure cinema was.
Ja, en? Jij beweerde dat mijn uitspraak tendentieus was. In werkelijkheid is de totale corruptie van de Republikeinse senators een feit, zoals je nu zelf toegeeft.

appelfflap schreef:
Rereformed schreef:2) Biden is niet dement.
Laat ons zeggen dat er cognitieve problemen zijn, perfect normaal voor een 80 jarige.
Als Kamala zo kundig is had ze zich kandidaat gesteld, of heeft ze dat gedaan en verloren?
Indien je niet weet dat Kamala Harris presidentskandidate was begrijp ik je beter: veel mensen hebben eenvoudig geen idee van talloze zaken die zich in de trumptijd hebben afgespeeld. Bijgevolg beseft men ook niet dat Trump de grootste ramp en het grootste gevaar is voor de Amerikaanse democratie in haar gehele geschiedenis.

Ik ken Senator Harris al drie jaar en raakte bekend met haar en onder de indruk van haar via de hoorzittingen in de Senaat in 2017, waar - nota bene net als senator gekozen - Kamala Harris minister van Justitie "I don't recall" Jeff Sessions aan een stevig en zeer kundig verhoor onderworp. Op één punt zegt Jeff Sessions dat haar verhoor hem nerveus maakt "I am not able to be rushed this fast, it makes me nervous". Haar voornaam betekent in de Finse taal "verschrikkelijk", en ik moest toen lachen: pas maar op dat je niet met "verschrikkelijke Harris" aan de stok krijgt!

Biden is juist de perfecte presidentskandidaat: iemand die van zichzelf zegt een overgangsfiguur te zijn (dwz. slechts voor vier jaar) en rust brengt in een land dat op alle mogelijke manieren in chaos is gestuurd en haat en tegenstellingen vier jaar lang door Trump bewust aangewakkerd zijn. Biden heeft een meesterlijke keus gemaakt voor vice-president, want nu weet iedereen meteen ook wie de Democratische presidentskandidaat in 2024 zal zijn: Kamala Harris! Dus niet alleen het vooruitzicht dat de VS voor het eerst een niet-blanke en vrouwelijke vice-president krijgt, maar ook het vooruitzicht dat men via stemmen de eerste vrouwelijke president zal kunnen kiezen over vier jaar, zal alle niet-blanke stemmers enorm aansporen om te gaan stemmen! Iedereen weet dat de uitkomst van de verkiezingen eenvoudig daarvan afhangt.
Biden laat zich ook als kundig politicus zien door als vice-president iemand te kiezen die tijdens de voorrondes hem meer dan anderen het vuur aan de schenen legde. iets wat zelfs Trump naar voren brengt: Harris was volgens hem de nastiest (de gemeenste) tegen zowel kandidaat voor het hooggerechtshof Kavanaugh als presidentskandidaat Biden. Trump beseft niet dat hij met deze beschrijving juist de hoogste lof over haar uitspreekt.
Born OK the first time
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 12 aug 2020 10:39 Laat ons zeggen dat er cognitieve problemen zijn, perfect normaal voor een 80 jarige.
Heel belangrijk voor iedere leider is welke mensen hij/ zij om zich heen verzamelt en welke ruimte die mensen krijgen. Wil een leider geïnformeerd en gewaarschuwd worden of naar de mond worden gepraat? Is er ruimte voor serieuze adviezen of mag men alleen adviseren wat de leider wil horen?

Anders dan Trump, verwacht ik dat Biden kundige mensen om zich heen zal verzamelen en niet iedereen gaat ontslaan die het niet met hem eens is.

Rereformed schreef:1) Het is afgelopen met Trump. Naar alle waarschijnlijkheid verliest hij en is hij niet meer te redden. Dankzij covid-19 en de economische gevolgen daarvan.
Deze man heeft ons steeds verrast dus ik ben er niet gerust op.
De hele wereld voorspelde in 2016 dat Trump kansloos was, eerst om kandidaat voor de republikeinen te worden en daarna om Clinton te verslaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 12 aug 2020 11:50 Ja, en? Jij beweerde dat mijn uitspraak tendentieus was. In werkelijkheid is de totale corruptie van de Republikeinse senators een feit, zoals je nu zelf toegeeft.
Heeft de president ergens een meerderheid is de kans op zo'n impeachment quasi nul. Gold voor zowel Trump als Clinton
das de politieke realiteit ginds.
Indien je niet weet dat Kamala Harris presidentskandidate was begrijp ik je beter:

dat zegt niet veel goeds over haar om eerlijk te zijn :)
Bijgevolg beseft men ook niet dat Trump de grootste ramp en het grootste gevaar is voor de Amerikaanse democratie in haar gehele geschiedenis.
checks en balances werken in de Vs. Trump is al ettelijke keren teruggefloten door de andere machten.
Een staatsgreep zie ik echt niet gebeuren hoor.
Biden is juist de perfecte presidentskandidaat:
ik respecteer uw mening.
een 80jarige met cognitieve problemen lijkt mij geen geschikte kandidaat voor die functie. Maar als men bij de democraten echt niemand beter vind dan zegt dat veel over heel die partij.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 12 aug 2020 12:24 Heeft de president ergens een meerderheid is de kans op zo'n impeachment quasi nul. Gold voor zowel Trump als Clinton
das de politieke realiteit ginds.
Nee!
In de Clinton-zaak stemden 31 democraten met de republikeinen om de impeachment procedure te beginnen. Het was wat men noemt een bipartisan vote. Zowel in het Congres als in de Senaat waren er vele Republikeinen die "not guilty" uitspraken, en een stuk of vijf Democraten die "schuldig" uitspraken. Dat laat zien dat er toen geen cultus-cultuur was, geen "aan de voeten liggen van de president", en bovendien dat de zaak niet een uitgemaakte zaak was. Geheel integenstelling tot deze impeachment, waar het zo duidelijk is als maar mogelijk kan zijn dat Trump schuldig was.
Daarenboven kan men zeer goed beargumenteren dat liegen vanwege een moment seks wel even van een ander kaliber is, oftewel niet zulke ernstige gevolgen verdient, dan de politieke corruptie waar Trump zich aan schuldig maakte.

Nogmaals, je beweerde dat mijn uitspraak tendentieus was. In werkelijkheid liet de impeachment van Trump zien dat de totale corruptie van de Republikeinse senators een niet te ontkennen feit is. Zoals Peter van Velzen je liet weten waren ze zelfs niet bereid om getuigen op te roepen. Het is te hopen dat met het verlies van Trump de Republikeinen ook de meerderheid in de Senaat verliezen.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

ikvnnd je uitspraak over die senatoren erover
hij is niet de 1e president die een meerderheid heeft in de 2 kamers, da's een perfect normale toestand in de VS.

elke senator die het eens is met Trump,, evtl af en toe, is niet per definitie corrupt hé :)
beetje redelijk blijven
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 12 aug 2020 13:34 elke senator die het eens is met Trump,, evtl af en toe, is niet per definitie corrupt hé :)
beetje redelijk blijven
[-X De redelijkheid is volkomen zoek bij jou. Er is hier niemand die senatoren "per definitie neerzet als corrupt omdat ze het af en toe met Trump eens zijn". Je onwetendheid over de afgelopen vier jaar wordt vemoeiend. Iedereen die de gang van zaken in de VS heeft gevolgd weet dat er geen sprake is van "senatoren die het af en toe met Trump eens zijn", maar om exact het omgekeerde: iemand in de Republikeinse partij die kritiek op zijn talloze onwettelijke en corrupte zaken geeft is als zoeken naar een speld in een hooiberg.

Je blijft ontwijken wat Peter van Velzen je aanzei met betrekking tot de impeachment. Trump was bewijsbaar schuldig aan politieke corruptie. En het was geen kleinigheid, maar iets wat de basis voor de democratie ondermijnt. Hij was aangetoond schuldig aan het afpersen van de Oekraïne, om reden van persoonlijke baat. Al toegezegde financiële hulp aan het land, dat vecht om haar onafhankelijkheid te behouden, schortte hij op totdat het land met beschuldigingen aan zou komen van de opponent van Trump en zijn zoon.
Alle senatoren, met uitzondering van Mitt Romney, hebben zich voor het nageslacht bewezen als door en door corrupt door te stemmen voor het achterwege laten van getuigen op te roepen, en daarna te stemmen om hem voor onschuldig te verklaren.
appelfflap schreef:checks en balances werken in de Vs.
Dat spreekt enkel iemand uit die niet goed volgt wat er zich allemaal afspeelt. Ga dit eens beluisteren:
https://www.youtube.com/watch?v=3KxA3D5LWUY
https://www.youtube.com/watch?v=fIwC7mRs4xo
En dat is enkel de corruptie die in één enkele week naar boven kwam en waar geen republikein over rept.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 12 aug 2020 10:02
Rereformed schreef: 12 aug 2020 09:34
Ik hoop zo dat je gelijk hebt...De verkiezingen aldaar hebben ons eerder verrast.
gerard_m schreef:Deze man heeft ons steeds verrast dus ik ben er niet gerust op.
Wat een Nederlands pessimisme weer. Natuurlijk verliest Trump! Hij heeft in vier jaar nooit iets gedaan om zijn aanhang uit te breiden, maar enkel zijn haat geventileerd voor eenieder die niet op hem gestemd heeft. Een deel van de stemmers op Trump zullen die fout beslist niet nog eens voor de tweede maal doen. Kritische noordelijke staten die hij won zijn nu onherroepelijk voor hem verloren.

En Trump ons verrassen? Er is geen man die voorspelbaarder is dan Trump. Men kan nu al voorspellen dat hij net voor de verkiezing aankomt met het nieuws dat Amerika een vaccine tegen covid-19 heeft uitgevonden. Aangezien niemand valt voor deze goedkope truc zal ook dat hem niet redden. Men kan nu al voorspellen dat hij alles zal doen om de verkiezingsuitkomst corrupt te noemen en ongeldig verklaren. Wat is er in vredesnaam wat we niet weten van deze clown?

Het droevige blijft wel dat hij niet vanwege zijn domheid, corruptie en dictatorneigingen verliest, maar enkel door ramp van buitenaf, een pandemie die hij op de slachts mogelijke manier te weer heeft gestaan. Het droevige is ook dat hij nog steeds om en nabij 60 miljoen stemmen zal krijgen, 50% van alle blanke kiezers stemt op hem. Het droevige is ook dat de relatie tussen Europa en de VS zo beschadigd is dat ik die nooit meer goed zie komen. Geen Europeaan vertrouwt de VS meer.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 12 aug 2020 15:56 [-X De redelijkheid is volkomen zoek bij jou
Ik denk neit dat Trump een gevaar is voor de Amerikaanse democratie laat staan dat hij verkiezingen kan vervalsen en waarom denk ik nu spontaan aan staatsgreep?
ja, het zou me niet verbazen moest hij gewoon herverkozen worden. Dan is het in 2024 met hem gedaan.
Rereformed schreef: 12 aug 2020 15:56En dat is enkel de corruptie die in één enkele week naar boven kwam en waar geen republikein over rept.
en wat is er nu corrupt aan om de verkiezingen uit te stellen of ze via post te laten verlopen? ok, ik hoor een heel intentieproces maar ik denk toch dat je meot vermijden dat op die dag miljoenen amerikanen samenhokken in stemlokalen. Toch zeker een keertje over nadenken
Je kunt nu niet beweren dat de Vs het virus onder controle heeft hé.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Volgens mij vertrouwt vrijwel niemand de man nog.
Ook zijn aanhang niet werkelijk.
Maar ik geef toe, dat ons wereldje een obscuur wereldje is geworden, dus niet te drastisch maar met onze uitspraken...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re:

appelfflap schreef: 12 aug 2020 18:48 en wat is er nu corrupt aan om de verkiezingen uit te stellen of ze via post te laten verlopen? ok, ik hoor een heel intentieproces maar ik denk toch dat je meot vermijden dat op die dag miljoenen amerikanen samenhokken in stemlokalen. Toch zeker een keertje over nadenken
Je kunt nu niet beweren dat de Vs het virus onder controle heeft hé.
De verkiezingen zijn nooit uitgesteld in de VS, zelfs niet in de burgeroorlog en zelfs niet in de tweede wereldoorlog. Maar bovendien heeft Trump geen mogelijkheid om ze uit te stellen, want dat kan enkel het Congres besluiten. Maar bovendien is er geen enkele reden toe, aangezien men per post kan stemmen, en daarmee het probleem van de pandemie is opgelost. Er is dus helemaal geen probleem!
Wel grappig dat je het wat de post betreft helemaal verkeerd begrepen hebt en exact de positie verdedigt van de Democraten.

Het is namelijk juist Trump die zich nu opeens fel gekeerd heeft tegen het stemmen per post (hoewel hij altijd zelf per post gestemd heeft). Hij heeft zonder ook maar enig bewijs de laatste weken ontelbare malen geclaimd dat deze manier van stemmen bijzonder fraudulent is.
Om deze claim voeten in aarde te geven heeft hij ondertussen een nieuw hoofd van de posterij aangesteld, een vriend van hem zonder enige ervaring op het gebied van de post, die als eerste daad heeft gesteld dat de posterij moet bezuinigen en dus duizenden werkkrachten afstoot, en ook overwerk verboden heeft.
Aangezien deze maal een ongekend hoog aantal mensen liever per post wil gaan stemmen (vanwege de pandemie), verzekert Trump zich op deze manier ervan dat de verkiezingsuitslagen niet bekend zullen zijn op de dag na de verkiezing en er bij de post een ongekende chaos zal zijn. Misschien kan de post er zelfs voor zorgen dat mensen in de Democratische staten hun stembiljet niet op tijd krijgen, of net op tijd, maar te laat wanneer ze het versturen. Hij wil het volk vele maanden in het onzekere houden wat betreft de verkiezingsuitkomst, tezelfdertijd de Democraten ervan beschuldigend dat ze op een enorme manier vals gespeeld hebben met stembrieven.
Ga er nog eens op studeren: https://www.youtube.com/watch?v=jGJQbpYXtSs
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Re: Re:

Rereformed schreef: 12 aug 2020 19:06 De verkiezingen zijn nooit uitgesteld in de VS,(...) Maar bovendien is er geen enkele reden toe, aangezien men per post kan stemmen, en daarmee het probleem van de pandemie is opgelost. Er is dus helemaal geen probleem!
.
een verkiezingsdatum is een afspraak tussen mensen. er is ALTIJD een mogelijkheid om ze uit te stellen uit onvoorziene omstandigheden. Je zult nu al per post kunnen stemmen maa' als straks miljoenen dit doen vrees ik dat er een logistiek probleem is voor bv de posterijen en stembureaus.
zoals gezegd, je meot er in de huidige situatie over kunnen nadenken of praten. Wat je uiteindelijk beslist maakt neit uit maar het mag geen autistisch-bureaucratische uitleg zijn genre:" zo staat het op papier en we hebben eht nog nooit anders gedaan"

Het zou netjes zijn mocht je je toon wat laten zakken. Jij hebt iets persoonlijsk tegen trump, dat is bekend maar dat bekend neit dati k nu plots trumpfan ben hé :)
zoals gezegd, er is ook nog een midden.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Rereformed schreef: 12 aug 2020 18:45 Wat een Nederlands pessimisme weer. Natuurlijk verliest Trump! Hij heeft in vier jaar nooit iets gedaan om zijn aanhang uit te breiden, maar enkel zijn haat geventileerd voor eenieder die niet op hem gestemd heeft. Een deel van de stemmers op Trump zullen die fout beslist niet nog eens voor de tweede maal doen. Kritische noordelijke staten die hij won zijn nu onherroepelijk voor hem verloren.
Zijn positie leek eerder hopeloos, voor zijn verkiezing verschenen bijvoorbeeld pijnlijke filmpjes en in de peilingen leek hij kansloos. Maar je optimisme doet goed om te lezen.
En Trump ons verrassen? Er is geen man die voorspelbaarder is dan Trump. Men kan nu al voorspellen dat hij net voor de verkiezing aankomt met het nieuws dat Amerika een vaccine tegen covid-19 heeft uitgevonden. Aangezien niemand valt voor deze goedkope truc zal ook dat hem niet redden. Men kan nu al voorspellen dat hij alles zal doen om de verkiezingsuitkomst corrupt te noemen en ongeldig verklaren. Wat is er in vredesnaam wat we niet weten van deze clown?
We wisten al veel van Trump voor zijn presidentschap, vandaar dat zijn successen tot nu toe zo verrassend zijn geweest. Maar om er optimistisch naar te kijken: ik denk dat zijn verkiezing vooral een reactie was op doorgeslagen " politieke correctheid " in de ogen van velen, een politiek elite die veel te ver van was afgeraakt van wat er leeft bij de gewone man. Clinton was daar zelf een voorbeeld van en daarmee een slechte tegenkandidaat.
Na 4 jaar Trump kan het volk zijn resultaten zien, dat zou moeten helpen. En hopelijk doet Biden het daarnaast ook beter dan Clinton.
Het droevige blijft wel dat hij niet vanwege zijn domheid, corruptie en dictatorneigingen verliest, maar enkel door ramp van buitenaf, een pandemie die hij op de slachts mogelijke manier te weer heeft gestaan. Het droevige is ook dat hij nog steeds om en nabij 60 miljoen stemmen zal krijgen, 50% van alle blanke kiezers stemt op hem. Het droevige is ook dat de relatie tussen Europa en de VS zo beschadigd is dat ik die nooit meer goed zie komen. Geen Europeaan vertrouwt de VS meer.
Hollands/ Fins pessimisme? Na Bush kwam Obama, die al snel heel wat verstoorde relaties wist te herstellen. Er zijn nogal wat bedreigingen in de wereld en een betrouwbare, nog altijd wel machtige VS zal voor veel landen welkom zijn. Juist na een figuur als Trump zal de wereld een redelijke opvolger met open armen ontvangen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gesloten