Dat is niet meer dan een etiket die de lading niet hoeft te dekken. Het is niet automatisch zo dat iets waar is omdat het onder het volk grotendeels aanvaard wordt als waar (en mogelijk mede of misschien zelfs vooral onder invloed van eenzijdige dubieuze propaganda).
De moord op George Floyd en de gevolgen.
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- Peter van Velzen
- Site Admin
En vervolgens kom je weer met een aantal (vaak juiste) bewerigen die mijn standpunt verder onderbouwen.appelfflap schreef: ↑05 jul 2020 10:29onzinPeter van Velzen schreef: ↑05 jul 2020 06:20 Waar het maatschappelijk om gaat is dat de leden van een minderheid dikwijls de macht ontberen om te discrimineren.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Niet bij elk onderwerp is de middengroep het grootste. Maar je voorbeeld komt wel sterk overeen met deMaria schreef: ↑05 jul 2020 11:01 Als je beide uitersten bij elkaar optelt kun je idd. een meerderheid krijgen van mensen met goede bedoelingen, maar niet met goede bedoelingen voor allemaal.
Als voorbeeld een 30 + 40 + 30 verdeling.
Hier is het 60% die zich verhard en ieder voor zich goede bedoelingen heeft.
Het is de middengroep, de grootste groep, die in de knel komt en haast niet gehoord wordt.
poltitke situatie in de VS waar de verhouding (Democraten-Onafhankelijken-Republikijnen) 31-36-30 is. De meerderheid
Sinds de moord op George Floyd steunt echter de meerderheid de Black lives matter beweging
https://edition.cnn.com/2020/06/18/poli ... index.html
Ik wens u alle goeds
Heerlijke ...gevolgen... allemaal. De valse polariserende en tevens extreem linkse beweging laat zich wel heel erg makkelijk kennen.
White People Are ‘Genetic Defects’ Says BLM Leader Who Mulled How Whites Could Be ‘Wiped Out’
(Blanke mensen zijn ‘genetische defecten’, zegt BLM-leider die overweegt hoe blanken kunnen worden weggevaagd)
Blij mee. Ik hou absoluut en oprecht van dit soort duidelijkheid en vrijheid van spreken.
Nu alle Marxisten nog. Ga los! Wees duidelijk.
"Kill the boer!"
Ander continent. Maar ook zo lekker duidelijk en actueel.
White People Are ‘Genetic Defects’ Says BLM Leader Who Mulled How Whites Could Be ‘Wiped Out’
(Blanke mensen zijn ‘genetische defecten’, zegt BLM-leider die overweegt hoe blanken kunnen worden weggevaagd)
Blij mee. Ik hou absoluut en oprecht van dit soort duidelijkheid en vrijheid van spreken.
Nu alle Marxisten nog. Ga los! Wees duidelijk.
"Kill the boer!"
Ander continent. Maar ook zo lekker duidelijk en actueel.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Nou, de debatten die ik hoor en uitspraken die ik lees, doen toch op z'n minst suggereren dat zowel Wilders als Baudet het beste voorhebben voor DE Nederlander. Ik geloof niet dat beiden staan te springen om een multi-culti samenleving (zoals we dit nu zijn). En dat racisme noemen is misschien net een klein stapje te ver. Maar daar waar GroenLinks iedereen wel wil binnenhalen, zijn voornoemde partijen daar toch iets voorzichtiger in...(eufemisme).vegan-revolution schreef: ↑06 jul 2020 00:51Dat is niet meer dan een etiket die de lading niet hoeft te dekken. Het is niet automatisch zo dat iets waar is omdat het onder het volk grotendeels aanvaard wordt als waar (en mogelijk mede of misschien zelfs vooral onder invloed van eenzijdige dubieuze propaganda).
En dat geldt toch altijd voor alles. De 1 is voor, de ander is tegen en je hebt een middenweg. En nu op dit moment hebben de voor-en tegenstanders de grootste mond en meeste aanhang. Een nuancerend midden hoor je nauwelijks.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Marxisten zijn er maar weinig en een leider hebben ze al helemaal niet (BLM ook nauwelijks) De communisten vroeger wél maar de grootste communistische partij er wereld heeft voor kapitalisme onder supervisie gekozen, Niet bepaald iets dat Marx voor ogen stond.
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
toont vooral aan je dat je de boodschap neit begrijptPeter van Velzen schreef: ↑06 jul 2020 04:21 En vervolgens kom je weer met een aantal (vaak juiste) bewerigen die mijn standpunt verder onderbouwen.![]()
Racisme is een criminele handeling waaraan iedereen zich schuldig kan maken.
het is geen weegschaaloefening waarbij de handeling plots niet meer crimineel is omdat de dader tot een, volgens jou althans, minderheidsgroep behoort.
zolang jij dat soort zaken er blijft bijkleuren, net zoals veel BLM-organisaties, lijkt het er inderdaad op dat sommige zich blijkbaar niet aan die misdaad kunnen schuldig maken, of dat het plots vele minder erg is.
verkracht worden door een blanke of zwarte maakt geen verschil en dat blanke dames minder vaak slahtoffer zijn is echt volstrekt geen argument.
daar kun ej zoveel wiskundige modellen op loslaten als je wil.
maar ook nu zul je wel iets lezen wat je punt bevestigd vrees ik
Inderdaad zorgelijk. Onaanraakbaar via sociale media, en iedere linkse extremist geeft er een zo een eigen anarchistische draai aan. Dergelijke linkse groeperingen worden anders wel deels gesubsidieerd door George Soros. Had ik begrepen.Peter van Velzen schreef: ↑06 jul 2020 08:58Marxisten zijn er maar weinig en een leider hebben ze al helemaal niet (BLM ook nauwelijks)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Racisme is een criminele handeling waaraan iedereen zich schuldig maakt.appelfflap schreef: ↑06 jul 2020 09:09
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
zijn we weer bij definities hé
vandaag zijn er zelfs mensen die zich nog net niet verontschuldigen omdat ze hun eigen familie en kinderen bevoordelen, omdat ze denken dat dit daar ook al onder valt.
dat zou ik toch geen racisme of discriminatie noemen.
Dat is niet waar. Sociaal racisme en legaal racisme zijn niet het zelfde. Er zijn heel wat handelingen die we als racisme erkennen maar die toch niet tegen de wet ingaan.dikkemick schreef: ↑06 jul 2020 12:01Racisme is een criminele handeling waaraan iedereen zich schuldig maakt.appelfflap schreef: ↑06 jul 2020 09:09
bv: Als jij een feestje geeft waarop je een aantal collega's uitnodigt en waarbij de huidskleur van je collega's mee een rol speelt om hen wel of niet uit te nodigen, dan is dat een vorm van racisme maar dat is perfect wettelijk en er is geen enkel risico dat je daarvoor gearresteerd wordt.
De wet is een bot instrument en het lijkt me geen goed idee om racisme te beperken tot wat wettelijk verboden is.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ik ook niet. Dat is dan weer genetisch bepaald. De eerste problematiek is geconditioneerd.appelfflap schreef: ↑06 jul 2020 12:06zijn we weer bij definities hé
vandaag zijn er zelfs mensen die zich nog net niet verontschuldigen omdat ze hun eigen familie en kinderen bevoordelen, omdat ze denken dat dit daar ook al onder valt.
dat zou ik toch geen racisme of discriminatie noemen.
@Axxyanus: Als je racisme in een schaal gaat verdelen heb je gelijk.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dit is aantoonbaar racisme. Het gedachtengoed van deze BLM racist hieronder.
https://newspunch.com/white-people-gene ... wiped-out/
Weet je wat een markant detail is. We zijn naar alle waarschijnlijkheid toch echt ontstaan in Afrika met dus naar alle waarschijnlijkheid ook met een donkere huid. Dat het blanke "ras" hierna is gaan overheersen heeft wel met cultuur te maken denk ik.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
blanken ontmenselijken noem ik dat al.Labyrint schreef: ↑06 jul 2020 12:46 Dit is aantoonbaar racisme. Het gedachtengoed van deze BLM racist hieronder.
maar men zal haar wel niet vervolgen