Peter van Velzen schreef: ↑04 jul 2020 11:45
Bommetje? Je maakt blijkbaar net zo makkelijk typefouten als ik. Een oud blank omaatje(?) is waarschijnlijk helemaaal niet machtig. zeker als ze niet meer dan 20 Euro heeft. Dus is het wel erg! Probeer alsjeblieft geen stropop te gebruikten.
textcorrector doet vervelend
het vervelende is net dat dit geen stropop is, dit is de realiteit in grootsteden en vooral allochtone wijken. Ik woon in een wijk waar 60 à 70% allochtoon is en dan vooral Marokkaans. Surf maar op Antwerpen en granaten, hebt ge een idee waar ik woon. zijt ge verbaast dat de autochtone bevolking massaal wegtrekt en verhuist? diegenen die blijven stemmen uiteraard rechts.
in die context behoor ik tot de absolute minderheid hier (blank en rolstoel). Als de meerderheid hier dan klaagt over racisme, de Marokkanen, en jij komt dan af met een verhaal over machtelozen? Of dat hun racisme en discriminatie minder erg zou zijn.
dat is jammer genoeg eveneens een wijdverspreid discours bij blanken en autochtonen die niet in dit soort wijken wonen. Die hebben volstrekt geen idee vd problematiek.
allochtonen zijn de machtelozen en dus per definitie het slachtoffer, zit in dezelfde lijn als dat filmpje waar negers zich per definitie niet aan racisme zouden kunnen schuldig maken.
racisme en discriminative zijn handelingen
het is net zo god racisme ls je beweert dat die misdaad minder erg zou zijn, afhankelijk vd huidskleur van dader en slachtoffer.