De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed »

Peter van Velzen schreef: 24 jun 2020 04:24 Gerard-M heeft - geloof ik - liefst 5 voorbeelden aangereikt waarvan Rereformed er van twee moest toegeven dat het inderdaad gewoon goede daden waren.
Het was appelfflap die ze aanreikte, en voor de goede orde: ze waren afkomstig van ene Jef Router. Maar petje af voor allebei, en ook voor gerard_m die een hoop geduld had met mij.

Of ik het mezelf kan vergeven het op één punt eens te zijn met Trump weet ik nog niet. Ik volg liever de werkwijze van ChaimNimsky op. :D
Born OK the first time
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Peter van Velzen schreef: 24 jun 2020 04:37
collegavanerik schreef: 23 jun 2020 08:24 Ik ben geen aanhanger van Trump (en ook niet van Biden) maar dat past niet in je mindset hè.
Stop eens met dat zwart-witdenken rere.
In de groen-roodblauwdriehoek zit ik ergens in het paarse vlak.
Afbeelding
Dat maakt jou in de ogen van groene denkers een gevaarlijke extremist. Mogelijk ook in de ogen van de (klimaat)wetenschap, De waarheid ligt waarschijnlijk in alle drie de hoeken van het plaatje. Hangt er van af wat je denkt dat ze betekenen. Ik postuleer: Sociale betrokkenheid, individuele vrijheid en ecologische voorzichtigheid. Allr die zaken waar ik vóór ben.

Trump is tegen alle drie. Dat maakt hem tot een stoomwals, die het hele plaatje zwart wil kleuren
Trump is blauw, en jij bent geel, dus een zelfverklaard extremist.
Boter op je hoofd Peter?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
collegavanerik
Superposter

Peter van Velzen schreef: 24 jun 2020 04:01
collegavanerik schreef: 23 jun 2020 06:54 Peter fijn dat je het met me eens bent dat Trump tot iets goeds in staat is, Rere denkt dat dus niet en daar gaat rere dus categorisch fundamenteel de fout in. Het gaat er dus jet om of ik een tegenvoorbeeld kan verzinnen, want ik men het dagelijkse reiken en zeilen niet. Het gaat mij om de afschildering van Trump als de verpersoonlijking van net kwaad.

Dat is een karikatuur.
Ik vrees dat Trump niet van een karikatuur te onderscheiden is.
Je bent blijkbaar minder op de hoogte van zijn persoon dan ik. Waar ik twee daden van hem heb kunnen vinden die "goed" zijn, heb jij het laten afweten. Misschien moet je je niet in een discussie mengen als je de feiten niet kent.
Ik heb het met opzet laten afweten omdat het niet om een tegenvoorbeeld gaat, maar een fundamentele gereformeerde denkfout uit de Heidelbergse katechismus.
HK schreef:Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaamzijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Rereformed schreef: 24 jun 2020 05:00 Of ik het mezelf kan vergeven het op één punt eens te zijn met Trump weet ik nog niet. Ik volg liever de werkwijze van ChaimNimsky op. :D
Respect 8*) .

Hopelijk drinken we binnenkort een goed glas wijn op het einde van het tijdperk Trump ( als hij toch wordt herverkozen wordt het wat sterkers :? )
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

collegavanerik schreef: 24 jun 2020 07:15 Trump is blauw, en jij bent geel, dus een zelfverklaard extremist.
Boter op je hoofd Peter?
Hangt er vanaf wat blauw inhoudt. als het volledig Trump's eigendunk is dan ben ik inderdaad geel, maar de conclusie dat wie voor Sociale betrokkenheid, individuele vrijheid en ecologische voorzichtigheid is, een extremist is, is - denk ik -uitsluitend jouw mening.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 24 jun 2020 04:49 [-X Niks illusies. Ik heb deze zaak op 20 april al aangekaart: viewtopic.php?p=573778#p573778 . Maar fijn dat je dezelfde mening bent toegedaan.
En nu ik erover nadenk: Trump heeft van de EU geëist dat ze niet in zee gaan met Huawei als provider van het 5G netwerk, en tjemig, Voi herttin tähäre, taikkis sentään ja yhyren kerran! Ik ben het helemaal met hem eens! #-o
dus doet de man ook al eens goede dingen
of het per ongeluk is of de uitzondering die de regel bevestigd weet ik natuurlijk niet.
collegavanerik
Superposter

Peter van Velzen schreef: 24 jun 2020 15:58
collegavanerik schreef: 24 jun 2020 07:15 Trump is blauw, en jij bent geel, dus een zelfverklaard extremist.
Boter op je hoofd Peter?
Hangt er vanaf wat blauw inhoudt. als het volledig Trump's eigendunk is dan ben ik inderdaad geel, maar de conclusie dat wie voor Sociale betrokkenheid, individuele vrijheid en ecologische voorzichtigheid is, een extremist is, is - denk ik -uitsluitend jouw mening.
Blauw staat voor anti-groen en anti-rood, dus een libertarisch gedachtengoed dat stelt dat je je eigen boontjes moet doppen en de natuur naar je hand kunt zetten door ongelimiteerd bossen te kappen en delfstoffen te winnen. Ik meen te kunnen concluderen dat jij anti-blauw bent.
Afbeelding Hebr 6:
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Rereformed schreef: 24 jun 2020 04:49 Voi herttin tähäre, taikkis sentään ja yhyren kerran!
Absoluut! (Oh, de hertog van de hertog, toch magie, en één keer)
Ik ben het helemaal met hem eens! #-o
Oh jee. ;)
Hier moet ik gauw iets aan doen, :D

Je wil natuurlijk niet teveel rondsnuffelende Chinezen in je 5G netwerk hebben.
Rondsnuffelen is voorbehouden aan de VS, UK en Israel...
Een Europese variant gaat er niet komen, we hebben niet de technologie, niet de kennis en vooral de grondstoffen niet.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

collegavanerik schreef: 24 jun 2020 16:53 anti-rood
Ik ben zo rood dat ik net buiten de rode punt van het driehoekje lig, 8*)

Oh naida, ik had helemaal niet gezien dat ik in het 'Trumptopic' zat.
Ik zou hier niet reageren heb ik met mezelf afgesproken. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Peter van Velzen
Site Admin

collegavanerik schreef: 24 jun 2020 16:53 Blauw staat voor anti-groen en anti-rood,
Dus er zijn geen drie maar slechts twee dimensies?
JIj bent dus alleen maar anti-groen, en dus - volgens de wetenschap - een vijand van mijn achterkleinkinderen. Goed dat ik het weet.
Trump is inderdaad ook nog anti-sociaal. dus nog erger. Begrijp je nu waarom sommigen niets goed van hem verwachten? Hij is geen libertarian hoor. Hij is ook nog anti-gay en anti-niet-christen. Libertarians zijn juist vóór persoonlijk vrijheid, Trump is voor bedrijfsvrijheid. Dat is iets heel anders.
Ik wens u alle goeds
collegavanerik
Superposter

Peter van Velzen schreef: 24 jun 2020 18:19
collegavanerik schreef: 24 jun 2020 16:53 Blauw staat voor anti-groen en anti-rood,
Dus er zijn geen drie maar slechts twee dimensies?
JIj bent dus alleen maar anti-groen, en dus - volgens de wetenschap - een vijand van mijn achterkleinkinderen. Goed dat ik het weet.
Trump is inderdaad ook nog anti-sociaal. dus nog erger. Begrijp je nu waarom sommigen niets goed van hem verwachten? Hij is geen libertarian hoor. Hij is ook nog anti-gay en anti-niet-christen. Libertarians zijn juist vóór persoonlijk vrijheid, Trump is voor bedrijfsvrijheid. Dat is iets heel anders.
Get a life peter met je zwart-witdenken, meer woorden maak ik er niet meer aan vuil, vrijdenkermoderator.
Afbeelding Hebr 6:
Peter van Velzen
Site Admin

collegavanerik schreef: 24 jun 2020 18:36 Get a life peter met je zwart-witdenken, meer woorden maak ik er niet meer aan vuil, vrijdenkermoderator.
Ik wou dat je er - in plaats van woorden - eens wat gedachten aan zou besteden.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Het is nu duidelijk dat de VS naar een noodsituatie op weg is, een week of twee nadat Mike Pence opmerkte dat het virus zo goed als verslagen is in de VS. Na de eerste ramp van meer dan 100.000 slachtoffers in de noordelijke staten wordt nu het zuiden overspoeld met een covid-19 golf, een golf die groter lijkt te zijn dat wat de eerste golf op het hoogtepunt heeft laten zien. In tijd van een paar dagen is het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen opgelopen tot recordhoogte, en men verwacht dat het cijfer de komende week of twee weken nog zal oplopen.

Ook is duidelijk dat dit de ondergang van Trump zal worden. Terwijl het virus in Europa aan het wegkwijnen is via de strikte maatregelen die men nam, heeft het in de VS juist de kans gezien om door te woekeren, via te vroege opheffing van de lockdowns, iets waar Trump het gehele voorjaar lang voor pleitte, en afgelopen week nog heeft benadrukt door massabijeenkomsten te organiseren op plaatsen waar men door de nieuwe golf overspoeld wordt. Gisteren hoorde ik ook het nieuws dat Trump inderdaad geen grappen maakte toen hij in zijn speech zei dat hij minder testen wil. Vanaf 1 juli gaan er 13 teststations dicht, oa. in Texas, waar het virus nu juist toeslaat, omdat ze niet meer door de federale regering gesubsidieerd worden. En vandaag hoor ik dat het hoogste gerechtshof een uitspraak gaat doen om Obamacare mogelijk als "illegal" te bestempelen, iets wat Trump voor hun neus heeft geschoven. Oftewel Trump doet nota bene tijdens een epidemie die opnieuw krachtig toeslaat zijn best om de Amerikanen zoveel mogelijk zonder medische zorg te laten zijn. Waarom Trump zijn best doet om steeds de allerslechtste keuzes te maken blijft een raadsel. Wat hij doet of zegt is alsof het door iemand gedaan wordt die graag wil dat hij de verkiezingen verliest. Iedere president die zich volkomen had stilgehouden en de hele coronaramp aan medische experts over had gelaten zou meer stemmen krijgen. Nu de VS de komende maanden op weg is om ook de 200.000 slachtoffergrens te overschrijden zal hij van alle kanten te horen krijgen hoe hij eraan heeft meegewerkt om tweemaal een ramp te veroorzaken in de VS, beide keren door de pandemie niet serieus genoeg te nemen.
Bekijk dit om een idee te krijgen van de stemming op dit moment, drie maanden nadat Donald Trump de eerste noodtoestand uitriep:
https://www.youtube.com/watch?v=LB1xS_MwtHU
Born OK the first time
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

Rereformed schreef: 26 jun 2020 11:41 Het is nu duidelijk dat de VS naar een noodsituatie op weg is,
https://www.youtube.com/watch?v=LB1xS_MwtHU
Ook in dit topic maar even:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/22/tr ... e-a4003540

Ik denk dat dit wel onderstreept dat Trumps achterban OF wat minder enthousiast is OF begrijpt dat een virus iets is om serieus te nemen. Beide lezingen zijn goed nieuws.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

21 juni: 26.000 meldingen van nieuwe coronagevallen
22 juni: 31.500
23 juni: 36.000
24 juni: 38.400
25 juni: 40.200 (absoluut record aantal meldingen op één dag, vorige recorddag lag al twee maanden in het verleden)
26 juni: 47.300 (absoluut record aantal meldingen op één dag)

De volslagen krankjorem reaktie van Trump, of nee, laat ik het in de woorden van dikkemick zeggen: Bij sommigen overstijgt het vrijdenken de realiteit :) : https://www.youtube.com/watch?v=KP44tlyhT34
"We are making a lot of progress with the whole situation that came in from a place called China. But we have a little work to do and will get it done. We are having some very good numbers coming out in terms of the come back of our nation and it's going very rapidly and it's going to be very good."

De vicepresident was al even wereldvreemd en sprak enkel uit wat de president wil horen:
"We have now seen a precipitous rise in covid-19 cases accross the south... The reality is that we are now in a much better place. We have saved lives, we did slow the spread, we flattened the curve."
Born OK the first time
Gesloten