Want Trump wat?collegavanerik schreef: ↑17 jun 2020 07:22
Dat bedoel ik dus: zwart-wit denken, alsof Trump het enige gekkie met macht op deze wereld is. China? Rusland? Korea? Trump kan per definitie nooit iets goeds doen in jullie ogen, want Trump.
HIj kan wel degelijk iets goed doen in mijn ogen, en zo nu en dan doet hij dat ook. Zo heeft hij meermalen voorde keuze gestaan om een conflict al dan niet te escaleren en heeft hij dat toen niet gedaan. Hij heeft (helaas te laat) de covid-19 pandemie tot nationale noodtoestand uitgeroepen. Dusmijn bewering dat "de hele wereld meelijdt bij ALLES wat hij doet" was inderdaad onjuist. Ik had moeten stellen "bij alles wat hij VERKEERD doet". Dat is lang niet alle maar helaas wel veel. Daar zijn ook zinnige dingen bij, waarmee ik het totaal oneens ben. Buiten kijf staat dat hij zich nog altijd verzet tegen elke maatregel die de opwarming van het klimaat bestrijd. Dus wat hij ook goed doet, dat in elk geval niet.
De Chinese leiders zijn niet gek, evenmin als Poetin. Ze zijn respectievelijk volop anti-democratisch en bijzonder autoritair, maar wel degelijk competent. Ook Korea heeft ook geen leiders die incompetent zijn (laat staan gek), Het Noorden heeft helaas een leider die alleen zijn eigen macht tracht te behouden. Zuid Korea heeft een regering die duidelijk goed functioneert en wel degelijk het welzijn van de bevolking voor ogen heeft.
een mogelijk nog incompetenter (en wellicht nog gekker) machthebber dan Trump is daarentegen Jair Bolsenaro. Ik verbaas me erover dat je die niet noemt, maar alleen de vijandbeelden uit de vorige eeuw hanteert.
Hebr 6: