Op links wordt al heel snel de fascismekaart getrokken, zodra maar iets een zweempje van rechts heeft, dus nee ik ben niet onder de indruk.Peter van Velzen schreef: ↑16 jun 2020 08:12Zwart-wit denken is een probleem maar cultuurrelativisme? Wat is dat? Leg eens uit!collegavanerik schreef: ↑16 jun 2020 07:31 Maar waar leg je de grens tussen goed en fout?
Waar leg je de grens tussen kunst en kitsch?
Het eigenlijke probleem is zwart-witdenken en cultuurrelativisme. Dat leidt tot beeldenstormen van mensen met een rigide mening. Dat geldt voor Taliban en IS, maar ook voor antifa en BLM.
UIteraard zijn veel zaken niet zwart-wit maar Fascisme is mijns inziens niet iets dat we moeten accepteren, evenmin als de minachting die de moordernaar(s) van George Floyd toonden voor menselijk leven. Zwarte levens doen er net zo goed toe.
Dat neemt weer niet weg dat ook rechten van Fascisten en van misdadigers gerespecteerd moeten worden. en dat men niet elk standbeeld uit een tijd waarin er slaven werden verhandeld omver moet gooien.
Ik wil geen onwrikbare grenzen stellen, maar in elk geval de optie opnehouden om p[ een rationeel verantwoordde wijze de juiste morele beslissing te nemen.
De fundamentalisten hebben doorgaans ongelijk, maar als ze goede argumenten hebben. dienen wij zelfs naar hén te luitsteren.
Natuurlijk ben ik tegen fascisme, maar ik denk dat mijn definitie van fascisme een andere is dan die van jou.
En dat is dus het hele probleem: spraakverwarring.
Hebr 6: