De moord op George Floyd en de gevolgen.
Moderator: Moderators
Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.
@rereformed
Ik laat anderen zich obsessief met Trump en rascisme in de USA bezighouden.
Ik zit hier in Nederland namelijk.
Dit land is onder de tafel verkocht en betaald.
Wat Nederland betreft. We zijn niet meer van ons. Men (de EU) speelt de Europese bevolking tegen elkaar uit.
Men wil chaos en “heet ijzer” zodat er kan worden “gesmeed”
“Ordo Ab Chao” heet dat. En dat is wat er hier in Europa gebeurd, en dat is de nimmer falende “elitaire” eeuwen oude politiek psychologische taktiek volkeren te “ hoeden”
We worden bewust ,met alle middelen, vol met stress en zorgen voor de toekomst gepompt door “de machthebbers” via de EU. En als het hier in Europa “totaal uit de hand zal gaan lopen”, en als gevolg daarvan iedereen om hulp roept en moord en brand schreeuwt (na bijvoorbeeld aanslagen etc. etc. dan kunnen zij hun “middelen” zoals het Europese leger (PESCO) als EU politiemacht in eindelijk eens gaan inzetten, en ons dan dus komen ‘redden’ van de ellende waarin zijZELF ons feitelijk hebben gestort.
Aan het EU infuus. Ambachten (en dus ook de opleidingen en motivatie) in Nederland worden bedreigd (de vissers, boeren, bouwpersoneel, en diverse andere beroepen zodat we niet zonder hulp van buitenaf en miljoenen immigranten meer kunnen.
De tradities moeten worden kapot gemaakt zodat we geen empathie en binding meer hebben met de lands cultuur, of met “elkaar” en niet meer weten “wie we zijn”. En vast zitten met vele miljoenen apathische migranten.
Veel jonge gezinnen die het betalen kunnen gaan straks wellicht voorgoed uit Nederland weg.
En als daarnaast die lastige kostbare “ vergrijzing “ ook nog eens is verdwenen en begraven dan weten steeds minder mensen hoe het in Nederland was, en staat er een generatie “landlozen“ klaar om te kunnen worden omgekneed tot “Europeaan”
Alles wat maar degelijke “Nederlandse ambachten en soevereiniteit” ademt moet ‘hervormd’ of kapot. Ze zullen ons onze zelfredzaamheid, en onze vaardigheden, en mogelijkheden en opties ontnemen, ze zullen in onze contacten met elkaar een sociologisch wig drijven, ons vermoeien, ons tegen elkaar opzetten, zodat we als land en samenleving van elkaar vervreemden en elkaar verzwakken, verklonteren, oplossen, en zo voor altijd afhankelijk zullen zijn van de groot Europese plannen.
Krachteloos en machteloos.
Nooit meer een land te kunnen zijn of blijven al zouden we dat willen.
Dit heeft niets van doen met rascisme maar met het hoeden van de bevolking
Ik laat anderen zich obsessief met Trump en rascisme in de USA bezighouden.
Ik zit hier in Nederland namelijk.
Dit land is onder de tafel verkocht en betaald.
Wat Nederland betreft. We zijn niet meer van ons. Men (de EU) speelt de Europese bevolking tegen elkaar uit.
Men wil chaos en “heet ijzer” zodat er kan worden “gesmeed”
“Ordo Ab Chao” heet dat. En dat is wat er hier in Europa gebeurd, en dat is de nimmer falende “elitaire” eeuwen oude politiek psychologische taktiek volkeren te “ hoeden”
We worden bewust ,met alle middelen, vol met stress en zorgen voor de toekomst gepompt door “de machthebbers” via de EU. En als het hier in Europa “totaal uit de hand zal gaan lopen”, en als gevolg daarvan iedereen om hulp roept en moord en brand schreeuwt (na bijvoorbeeld aanslagen etc. etc. dan kunnen zij hun “middelen” zoals het Europese leger (PESCO) als EU politiemacht in eindelijk eens gaan inzetten, en ons dan dus komen ‘redden’ van de ellende waarin zijZELF ons feitelijk hebben gestort.
Aan het EU infuus. Ambachten (en dus ook de opleidingen en motivatie) in Nederland worden bedreigd (de vissers, boeren, bouwpersoneel, en diverse andere beroepen zodat we niet zonder hulp van buitenaf en miljoenen immigranten meer kunnen.
De tradities moeten worden kapot gemaakt zodat we geen empathie en binding meer hebben met de lands cultuur, of met “elkaar” en niet meer weten “wie we zijn”. En vast zitten met vele miljoenen apathische migranten.
Veel jonge gezinnen die het betalen kunnen gaan straks wellicht voorgoed uit Nederland weg.
En als daarnaast die lastige kostbare “ vergrijzing “ ook nog eens is verdwenen en begraven dan weten steeds minder mensen hoe het in Nederland was, en staat er een generatie “landlozen“ klaar om te kunnen worden omgekneed tot “Europeaan”
Alles wat maar degelijke “Nederlandse ambachten en soevereiniteit” ademt moet ‘hervormd’ of kapot. Ze zullen ons onze zelfredzaamheid, en onze vaardigheden, en mogelijkheden en opties ontnemen, ze zullen in onze contacten met elkaar een sociologisch wig drijven, ons vermoeien, ons tegen elkaar opzetten, zodat we als land en samenleving van elkaar vervreemden en elkaar verzwakken, verklonteren, oplossen, en zo voor altijd afhankelijk zullen zijn van de groot Europese plannen.
Krachteloos en machteloos.
Nooit meer een land te kunnen zijn of blijven al zouden we dat willen.
Dit heeft niets van doen met rascisme maar met het hoeden van de bevolking
Laatst gewijzigd door Labyrint op 15 jun 2020 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Nogmaals, bespreken en van leren doe je op school of in lezingen. Standbeelden zijn bedoeld ter verering van personen. Rotte appels weggooien, omdat ze ten ontechte verering suggereren, is geen vernieling maar gezonde opruiming.
Born OK the first time
- collegavanerik
- Superposter
Dat kan beter rere, probeer het nog eens?Rereformed schreef: ↑15 jun 2020 10:46De opmerking die je maakt is iemand in een zwart-wit tribaal hokje neerzetten.collegavanerik schreef: ↑15 jun 2020 07:18 Wil je even stoppen met dit zwart-wit tribale hokjesdenken?
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Standbeelden omver trekken doet men in een democratisch land niet op fascistische wijzeRereformed schreef: ↑15 jun 2020 12:54 Nogmaals, bespreken en van leren doe je op school of in lezingen. Standbeelden zijn bedoeld ter verering van personen. Rotte appels weggooien, omdat ze ten ontechte verering suggereren, is geen vernieling maar gezonde opruiming.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Anti semitisch! Ik? hahahahaaxxyanus schreef:En denk je nu echt dat deze anti-semitische uitspraak je enige geloofwaardigheid brengt?
Of jij persoonlijk anti-semitisch bent, daar spreek ik mij niet overuit maar die uitspraak over Soros was wel degelijk anti-semitisch.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Wat is er dan precies anti-semitisch aan?
-
appelfflap
- Banned
neen, maar je voert wel zo'n discours
ik bepaal wat racistisch, tem woordkeuze, en wie niet akkoord gaat is eigenlijk een racist.
dat leidt automatisch tot iets waar het einde niet van in zicht is en stoot veel mensen tegen de borst.
de vrouwelijke variant is juf maar jij stapt dus mee in de redenering dat meester of master, ineens en totaal uit het neits, een racistische ondertoon heeft en dus moet verdwijnen. dat leg je dus eigenlijk op.appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 11:41 Ik denk dat kindjes beter geen "meester" zeggen. Het is toch opvallend hoe de mannelijke onderwijzer een "meester" is maar de vrouwelijke onderwijzer is een "juffrouw". Dit soort woordgebruik houdt mee ongelijkheden in stand, dus wat mij betreft weg ermee.
besef dat je dat dit soort werkwijze compleet averechts werkt?
een masterdiploma is een racistische term? serieus blijven zou ik zeggen
Als inleiding: https://www.trouw.nl/opinie/je-voelt-he ... bee67a015/
Het is me niet helemaal duidelijk hoe jouw bedrading gesponnen is. Maar het knettert.
Waar heb ik juist wat geschreven?appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 15:04neen, maar je voert wel zo'n discours
ik bepaal wat racistisch, tem woordkeuze, en wie niet akkoord gaat is eigenlijk een racist.
Dat maakt het niet onjuist. Spijtig genoeg stuit het veel mensen tegen de borst als je er op wijst dat hun acties/woorden racisme bevorderen.appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 15:04dat leidt automatisch tot iets waar het einde niet van in zicht is en stoot veel mensen tegen de borst.
Nee dat de term meester IMO moet verdwijnen in het onderwijs heeft te maken met de assymetrie "meester" vs "juffrouw", die de tegenstelling in stand houdt dat de man de meester is en de vrouw maar een juffrouw.appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 15:04de vrouwelijke variant is juf maar jij stapt dus mee in de redenering dat meester of master, ineens en totaal uit het neits, een racistische ondertoon heeft en dus moet verdwijnen. dat leg je dus eigenlijk op.besef dat je dat dit soort werkwijze compleet averechts werkt?appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 11:41 Ik denk dat kindjes beter geen "meester" zeggen. Het is toch opvallend hoe de mannelijke onderwijzer een "meester" is maar de vrouwelijke onderwijzer is een "juffrouw". Dit soort woordgebruik houdt mee ongelijkheden in stand, dus wat mij betreft weg ermee.
Waarom niet?
Die begrippen komen helemaal niet uit de IT-wereld. De IT-wereld heeft die termen overgenomen. En als er bezwaren zijn, dan mag men toch eens nadenken of we die termen wel verder willen gebruiken?
Dit voorbeeld illustreert mooi hoe we woorden gaan veranderen in de hoop een probleem op te lossen.Axxyanus schreef:Nee dat de term meester IMO moet verdwijnen in het onderwijs heeft te maken met de assymetrie "meester" vs "juffrouw", die de tegenstelling in stand houdt dat de man de meester is en de vrouw maar een juffrouw.
We spreken niet meer van "blank" maar van een " wit" vanwege de positieve bijklank bij het woordje blank. Omgekeerd gebruiken we niet meer "zwart" maar " afro" . De vraag is of dit alles gaat bijdragen aan een oplossing voor de echte problemen (het begon met racistisch politiegeweld) of misschien juist averechts gaat werken?
Gaat het laten vervallen van het woord "master" iets bijdragen aan (in dit geval) discriminatie van vrouwen?
Of gaat het gebruik van correcte woorden - evenals het neerhalen van standbeelden - vooral irritatie oproepen bij grote groepen mensen? Die misschien volop tegen het echte racisme zijn, maar die je nu kwijtraakt van dit doorschieten in correctheid?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Voor de vraag alleen al een ...
Soms hoort dat erbij. Als we vrouwen en mannen als gelijke willen beschouwen, dan horen daar woorden bij die dat weerspiegelen. En niet een woord voor de man dat gezag uitstraalt en een woord voor de vrouw dat onvolwassenheid uitstraalt.gerard_m schreef: ↑15 jun 2020 17:32Dit voorbeeld illustreert mooi hoe we woorden gaan veranderen in de hoop een probleem op te lossen.Axxyanus schreef:Nee dat de term meester IMO moet verdwijnen in het onderwijs heeft te maken met de assymetrie "meester" vs "juffrouw", die de tegenstelling in stand houdt dat de man de meester is en de vrouw maar een juffrouw.
Spijtig genoeg komt dat "echte" racisme er maar al te vaak op neer dat dat het racisme is, dat men bij anderen herkent, terwijl als de mogelijkheid ter sprake komt dat men zelf soms racistisch zou kunnen reageren, men dat interpreteert als doorgeschoten correctheid.gerard_m schreef: ↑15 jun 2020 17:32Gaat het laten vervallen van het woord "master" iets bijdragen aan (in dit geval) discriminatie van vrouwen?
Of gaat het gebruik van correcte woorden - evenals het neerhalen van standbeelden - vooral irritatie oproepen bij grote groepen mensen? Die misschien volop tegen het echte racisme zijn, maar die je nu kwijtraakt van dit doorschieten in correctheid?