Oei, hier kan ik niet echt in mee, in dit soort redeneringen.Rereformed schreef: ↑15 jun 2020 05:53 Uit het feit dat jullie aan dezelfde kant staan als Trump zou je toch kunnen opmaken dat je het touwtje aan het verkeerde eind trekt.
De moord op George Floyd en de gevolgen.
Moderator: Moderators
Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Waarom de zaak tot in het extreme doortrekken? Dezelfde vreemde reaktie als van Labyrint: terwijl de zaak waar het om gaat is Black Lives Matter ziet hij enkel een door Trumpisten naar voren geschoven dreiging van Antifa, en loopt hij, blind voor waar op dit moment geschiedenis gemaakt wordt, als de grootste domoor mee achter het Trumpkarretje. De woordjes "antifa" of "fundamentalisme" of "anarchie" naar voren schuiven staat gelijk aan de zaak waar het om gaat negeren of tegenstaan.dikkemick schreef: ↑15 jun 2020 07:06Beeldenstormen zijn ook jou niet onbekend. Ik schaar dit onder fundamentalisme. En in dit geval zelfs door een groot deel domme mensen die geen eens weet hebben van het verleden.Rereformed schreef: ↑15 jun 2020 05:53
Wat kijken jullie door een benauwend muf kokertje.
Dat de moord op George Floyd tot gevolg heeft dat standbeelden zelfs aan de andere kant van de wereld worden omvergeworpen is mind blowing, duidt op een watershed moment in ons (=wereldwijd) denken, op gebeurtenissen die later in geschiedenisboekjes worden naverteld. Black Lives REALLY Matter!
Uit het feit dat jullie aan dezelfde kant staan als Trump zou je toch kunnen opmaken dat je het touwtje aan het verkeerde eind trekt. Komen vertellen dat we iets van het dubieuze verleden kunnen leren, maar te verstard en ingebeiteld in de maatschappij die achter ons ligt om daadwerkelijk iets nieuws te leren wanneer het beslissende moment komt.
Maar goed, als een meerderheid vindt dat beelden van Churchill of Piet Hein echt niet (meer) kunnen, dan moet daar over te praten zijn.
De omverwerping en in zee gooien van Edward Colston is juist indrukwekkend en uitermate inspirerend. Eindelijk laat Europa de hele wereld zien dat we korte metten maken met dit verleden, en dat de tijd voorbij is van trots zijn op ons verleden. Het maakt op mij net zo'n indruk als het anarchistische omverwerpen van de Berlijnse muur. Ik heb exact de tegengestelde instelling van Vilaine ("Verwarrende tijden voor een ouwe man als ik"): Wat prachtig dat ik dit nog mag meemaken! Ik zou de video van hoe Edward Colston van zijn voetstuk wordt gehaald en in zee wordt geworpen willen laten zien aan alle mensen die een bloedband met zwart-Afrika hebben, en aan alle schoolkindertjes die wij in Europa geschiedenisles geven: dit is wat wij moderne Europeanen van mening zijn over dat verleden van ons!
Je legt mij woorden in mijn mond die je zelf verzint, oftewel je interpreteert mij verkeerd. Trump is uiteraard niet jullie grote voorbeeld. Ik ben er zelfs uitstekend van op de hoogte hou je over hem denkt. Ik sprak uit dat jullie laten je laten vangen in hetzelfde denken als wij hij voor valt. Juist omdat je Trump en de krachten waar hij op gedijt zo goed doorziet zou je beter moeten weten dan jezelf aan de kant van hem te scharen in deze zaak. Over domheid gesproken!Trump als ons grote voorbeeld noemen, vind ik overigens ook wel wat ver gaan. Geloof niet dat ik ooit 1 goed woord over de man gebezigd heb.
Wat volslagen dwaas om te denken dat dit een tegenargument is. Het is namelijk juist wat JIJ doet door mensen die slavernij normaal vonden op hun voetstuk te laten staan!Geschiedenis kun je niet wissen, MAG je niet wissen.
Juist OMDAT het niet vergeten wordt en misdaad nooit uitgewist wordt, al gebeurde het driehonderd jaar geleden, en men na die driehonderd jaar eindelijk beseft dat de maatschappij het eeuwenlang heeft laten voortsudderen omdat ze zo ondernemend waren en ons rijk hebben gemaakt, en tot in eeuwigheid blijft vergoelijken met een "wij hebben ze beschaving gegeven" (zo werd het opgelepeld in mijn jeugd), of de tegenwoordige nonchalance "Zo was het nu eenmaal", of, nog idioter, "dit is nu eenmaal kunst waar sommige mensen behoefte aan hebben", worden ze omvergeworpen.
Man, keer om, schaam je ervoor standbeelden in stand te willen houden voor mensen die geen standbeeld waard zijn. En leidt de zaak niet op een gigantisch dwaalspoor door te gaan lopen etteren over Wim Kan, standbeelden voor kikkers en kunst, tot aan een beschouwing over de Eiffeltoren toe. Daarmee laat je enkel zien hoe stekeblind je bent voor de hoofdzaak.
Born OK the first time
-
appelfflap
- Banned
als trump beweert dat de aarde rond is heeft hij gelijk, daarmee akkoord gaan getuigt niet van domheid. Wij praten hier over de toestand in Europa en hier slaat het compleet door. Amerika is een ander verhaal. Daar is het vooral een heel rot politiekorps maar treft de hele maatschappij. Iedereen mag een schietwapen dragen en da helpt natuurlijk niet.Rereformed schreef: ↑15 jun 2020 09:11 Je interpreteert mij verkeerd. Trump is uiteraard niet jullie grote voorbeeld. Maar jullie laten je vangen in hetzelfde denken als wij hij voor valt. Juist omdat je Trump en de krachten waar hij op gedijt zo goed doorziet zou je beter moeten weten dan jezelf aan de kant van hem te scharen. Over domheid gesproken!
wat er nu hier in Belgie gebeurt is gewoon fundamentalisme
Dat de taliban alles afbreekt en alles verbiedt waar ze niet mee akkoord gaan is krek hetzelfde als wat ik heir in Belgie zie. Beeldenstorm, men wil strips verbieden, men wil series en films verbannen en censureren. Taalgebruik probeert men met dwang op te leggen
...
de hele geschiedenis bekijk men nu door een bril van 2020 en voor 1850 was vrouwen minachten of slaven houden perfect normale tijdsgeest.
dus nu al die mensen gaan afbranden omdat ze slaven hadden en op vrouwen neerkeken? wetenschappers, kunstenaars, politici, schrijvers,...
een gesprek is volstrekt onmogelijk want elke bedenking tegen dit soort onzin maakt van u automatisch een racist.
Geen idee of het in Ndl even erg is
Heir in Vlaanderen is het alleszins een race to the bottom.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Vanzelfsprekend is Amerika geen ander verhaal. Hé, we leven al dertig jaar in een mondiale wereld. Toegegeven, hun primitieve politieoptreden is geheel hun eigen probleem, maar Black Lives Matter is iets wat ook Europa aangaat. Hoe geweldig! Zelfs tot aan Helsinki toe komt men op voor deze zaak.appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 09:44als trump beweert dat de aarde rond is heeft hij gelijk, daarmee akkoord gaan getuigt niet van domheid. Wij praten hier over de toestand in Europa en hier slaat het compleet door. Amerika is een ander verhaal. Daar is het vooral een heel rot politiekorps maar treft de hele maatschappij. Iedereen mag een schietwapen dragen en da helpt natuurlijk niet.Rereformed schreef: ↑15 jun 2020 09:11 Je interpreteert mij verkeerd. Trump is uiteraard niet jullie grote voorbeeld. Maar jullie laten je vangen in hetzelfde denken als wij hij voor valt. Juist omdat je Trump en de krachten waar hij op gedijt zo goed doorziet zou je beter moeten weten dan jezelf aan de kant van hem te scharen. Over domheid gesproken!
Fijn dat dat eindelijk gebeurt! Dan heeft mijn generatie de kindertjes die nu korte metten met al die zaken maken toch iets goeds bijgebracht! De "perfect normale tijdsgeest" hoef je niet in eerbied te houden, ook hoef je er geen verontschuldigingen voor te bedenken. Hoe goed is het in te zien dat ook de wetenschap zich schuldig maakte aan racisme! Ga er eens op studeren en leer ervan!de hele geschiedenis bekijk men nu door een bril van 2020 en voor 1850 was vrouwen minachten of slaven houden perfect normale tijdsgeest.
dus nu al die mensen gaan afbranden omdat ze slaven hadden en op vrouwen neerkeken? Wetenschappers, kunstenaars, politici, schrijvers,...
Op het moment van een revolutie is het geen moment voor een gesprek. Het gesprek is al tientallen jaren daarvóór gevoerd en heeft dit moment juist opgeleverd. Op dit moment moet je enkel weten aan welke kant je staat.Een gesprek is volstrekt onmogelijk want elke bedenking tegen dit soort onzin maakt van u automatisch een racist.
Geen idee of het in Ndl even erg is
Hier in Vlaanderen is het alleszins een race to the bottom.
En dat een revolutie altijd doorslaat naar het extreme is altijd te betreuren, maar mag geen reden zijn om aan de verkeerde kant te gaan staan.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
De opmerking die je maakt is iemand in een zwart-wit tribaal hokje neerzetten.collegavanerik schreef: ↑15 jun 2020 07:18 Wil je even stoppen met dit zwart-wit tribale hokjesdenken?
Born OK the first time
Is er verder niemand hier die inziet dat er zelfs een kans bestaat op een regelrechte burgeroorlog? Door deze polarisatie?
Voor de goede orde. Kans.
Hopelijk zakken de onlusten weer en gebeurd er een wonder. Maar ik denk zelf dat er een zware tijd zal aanbreken. Gelukkig zit ik op Twitter en niet bij de NPO en NOS etc. waar God zij dank! geen censuur en policor berichtgeving bestaat. https://twitter.com/francis36961488/sta ... 20865?s=21
Voor de goede orde. Kans.
Hopelijk zakken de onlusten weer en gebeurd er een wonder. Maar ik denk zelf dat er een zware tijd zal aanbreken. Gelukkig zit ik op Twitter en niet bij de NPO en NOS etc. waar God zij dank! geen censuur en policor berichtgeving bestaat. https://twitter.com/francis36961488/sta ... 20865?s=21
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Ja en? Hoezeer ik het ook zou betreuren, de echte polarisatie wordt veroorzaakt door het voortdurend racisme. Niet door de slachtoffers en hun bondgenoten die van oordeel zijn dat de tijd van praten voorbij is en dat het hoog tijd is dat er eindelijk iets gebeurt.
Ik zie dit scenario zich heel vaak herhalen. Een bepaalde groep mensen wordt ongelijk behandeld. Ze krijgen een hele tijd voornamelijk lippendienst voor hun zaak. En dan als de druppel die de emmer doet overlopen eindelijk valt, dan worden zij die de ongelijkheid aanklagen ervan beschuldigd dat zij de oorzaak van de polarisatie te zijn.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
-
appelfflap
- Banned
Axx
Hoever moet die race to the bottom nog gaan?
Ik hoop toch dat jij vandalisme afkeurt?
Hoe sta jij tgo het concept tijdsbesef
fde censuur van cultuur
Wat met de semantiek? Vanochtend gelezen dathet woord master best verbannen wordt
Mogen de kindjes nog meester jan zeggen straks? Ben ik wit of blank?
Hoever moet die race to the bottom nog gaan?
Ik hoop toch dat jij vandalisme afkeurt?
Hoe sta jij tgo het concept tijdsbesef
fde censuur van cultuur
Wat met de semantiek? Vanochtend gelezen dathet woord master best verbannen wordt
Ik zie dat heel anders. Zelf sta ik momenteel op de werkvloer met mijn alleraardigste collega’s waarvan de meesten van buitenlandse afkomst zijn. En zij walgen van dit overdreven gedoe en de plunderingen. Ook walgen zij van knielende agenten. Zij kunnen prima voor zichzelf zorgen. Ik werk met 5 Surinamers. 1 ervan is mijn chef.axxyanus schreef: Ja en? Hoezeer ik het ook zou betreuren, de echte polarisatie wordt veroorzaakt door het voortdurend racisme. Niet door de slachtoffers en hun bondgenoten die van oordeel zijn dat de tijd van praten voorbij is en dat het hoog tijd is dat er eindelijk iets gebeurt.
De andere 4 zijn 2 blanke Nederlanders. een Turk en een Marokkaan. Allemaal vinden wij dat iedereen knettergek is geworden. Mijn collega zei vanmorgen offday het wel lijkt alsof deze planeet door een kosmische wolk crack en coke is gevlogen. Ik zei: “Welnee. Dit is de natte droom van George Soros“.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Ik zeg nergens dat iets moet. Maar die race to the bottom zal pas eindigen als racisme serieus wordt aangepakt.
Ik denk dat kindjes beter geen "meester" zeggen. Het is toch opvallend hoe de mannelijke onderwijzer een "meester" is maar de vrouwelijke onderwijzer is een "juffrouw". Dit soort woordgebruik houdt mee ongelijkheden in stand, dus wat mij betreft weg ermee.appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 11:41Wat met de semantiek? Vanochtend gelezen dathet woord master best verbannen wordt
Ja en? Het zou echt niet de eerste keer zijn, dat de enkelingen die grotendeels aan de nadelen van racisme kunnen ontsnappen, dat racisme dan ontkennen. Die denken dat het geluk dat ze gehad hebben, volledig hun eigen verdienste is en daardoor denken dat alle problemen die anderen overkomen hun eigen schuld is.Labyrint schreef: ↑15 jun 2020 12:17Ik zie dat heel anders. Zelf sta ik momenteel op de werkvloer met mijn alleraardigste collega’s waarvan de meesten van buitenlandse afkomst zijn. En zij walgen van dit overdreven gedoe en de plunderingen. Ook walgen zij van knielende agenten. Zij kunnen prima voor zichzelf zorgen. Ik werk met 5 Surinamers. 1 ervan is mijn chef.axxyanus schreef: Ja en? Hoezeer ik het ook zou betreuren, de echte polarisatie wordt veroorzaakt door het voortdurend racisme. Niet door de slachtoffers en hun bondgenoten die van oordeel zijn dat de tijd van praten voorbij is en dat het hoog tijd is dat er eindelijk iets gebeurt.
En denk je nu echt dat deze anti-semitische uitspraak je enige geloofwaardigheid brengt?Labyrint schreef: ↑15 jun 2020 12:17De andere 4 zijn 2 blanke Nederlanders. een Turk en een Marokkaan. Allemaal vinden wij dat iedereen knettergek is geworden. Mijn collega zei vanmorgen offday het wel lijkt alsof deze planeet door een kosmische wolk crack en coke is gevlogen. Ik zei: “Welnee. Dit is de natte droom van George Soros“.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad is "meester" als betiteling voor een onderwijzer een restant van een denken dat volkomen achterhaald is, en fijn dat men het eindelijk beseft! Weg ermee! Zoals men in landen die wat verder gevorderd zijn allang de gewoonte is.appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 11:41 Wat met de semantiek? Vanochtend gelezen dat het woord master best verbannen wordt
Mogen de kindjes nog meester jan zeggen straks?
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welnee, George Soros, net als Bill Gates, is de waan van extreem rechts, waarmee men handig jarenlang een meute heeft kunnen ophitsen. Via nog vier jaar lang op alle mogelijke manieren ophitsing van Trump is alles in de VS naar een hoogtepunt van spanning gegaan dat zich nu ontlaadt, en, zoals je zelf al terecht aangeeft, nog wel eens veel grimmiger kan worden. De VS, en als uitvloeiing daarvan in bepaalde mate ook Europa, krijgt nu het prijskaartje voorgeschoteld dat hing aan het kiezen van een aartsdomme boef tot president.
Born OK the first time
De begrippen master - slave komen uit de IT wereld.
Heb er nooit bij stilgestaan.
En ben al helemaal niet van plan dit te veranderen.
Heb er nooit bij stilgestaan.
En ben al helemaal niet van plan dit te veranderen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Nogmaals, je kunt het verleden bespreken en er van leren. Uitwissen door vernielen is niet de oplossing.appelfflap schreef: ↑15 jun 2020 07:24niet in die tijd
je meot de racismebril van 2020 opzetten, naar 1850 terugreizen en dan kijken wat zijn gedrag was. Is het naar de normen van 2020 racistisch dan moet die toren weg want racistisch, discriminerend, kwetsend, beledigend,...
en uiteraard was dat zo, toen waren negers apen, konden mannen niet zomaar roepen dat ze vrouwen waren zonder in het gesticht te belanden en vrouwen uiteraard minderwaardig. waarom zou die ingenieur er andere denkbeelden op na gehouden hebben?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick