De moord op George Floyd en de gevolgen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.

Bericht door Fenomeen »

appelfflap schreef: 12 jun 2020 07:48 toont natuurlijk de hypocrisie
Met duitsers moogt ge niet lachen maar met Spanjaarden en manuel wel?
"It'd be quicker to train a monkey."

Strikt genomen is het een Catalaan ("he's from Barcelona")
Ik moet nog even nadenken wie nou gediscrimineerd wordt. ;)

John Cleese heeft in gesprek met The Sydney Morning Herald gereageerd op het nieuws dat het Britse UKTV een befaamde aflevering van Fawlty Towers heeft verwijderd. De hoofdrolspeler kan zich niet vinden in het besluit en meent dat de betreffende scène niet als racistisch, maar juist als kritiek op racisme moet worden gezien.

"Tja, als mensen te stom zijn om dat niet te niet begrijpen - wat kan ik er dan over zeggen? Fawlty Towers heeft ontzettend veel mensen vreugde gebracht, waarom zou je dat tot een einde willen brengen", vraagt de Brit zich af.

https://www.nu.nl/film/6057544/cleese-v ... cisme.html

Ik kan nog wel effe doorgaan; Are You Being Served - German Week, Mr Grainger:

"silly bull necked kraut"
"we did win, you know?"
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

alles van voor de milleniumwissel kan en zal de racismecheck van 2020 nooit doorstaan.
die organisaties hebben een bestaansreden nodig dus isop termijn ook de hollandermop bruut en onvervalst racisme.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Het is toch een vreemde toestand. Een beveiligingscamera legde het bezoek aan een winkel vast.
Het filmpje is van gisteren. Althans de upload. En geluidloos.
Duur 1 minuut en 18 seconden.

De gevolgen van de moord op Floyd lijken nog wel even door te gaan.
Wanneer zal dit stoppen?
Elders knielt de politie vroom op de knieën onder geschreeuw, gelach en gejoel waarbij men zich verdringt om het geheel vast te leggen op hun mobiele telefoons.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Er is weer een beeldenstorm gaande. Typisch een uiting van onverdraagzaam fundamentalisme.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Als het "vaasje van Rutte" maar heel blijft. Veel mensen zijn anti vaas.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: 12 jun 2020 06:36
Peter van Velzen schreef: 12 jun 2020 05:42Ik heb er geen problemen mee dat men de Stalinlaan weer heeft omgedoopt tot Vrijheidslaan, maar ik zou er fel tegen protesteren indien ook maar één van Stalin's daden (goed of slecht) uit de geschiedenisboeken zou worden verwijderd.
Die straat die ken ik niet. Ik ga graag voor wat meer context en realisme trouwens wanneer ik George Orwell probeer.. te begrijpen.
Zo vind ik o.a. D66 een echte varkens-partij (naar Orwell)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheidslaan

Ik geef de voorkeur aan de realiteit boven het verwarren van D'66 met Stalinisten.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

De aflevering van Fawlty Towers komt weer online.

https://www.ad.nl/show/bbc-krabbelt-al- ... ~af52da29/
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Labyrint schreef: 12 jun 2020 20:41 Als het "vaasje van Rutte" maar heel blijft. Veel mensen zijn anti vaas.
Volgens mij staat de VVD nu op 44 zetels. Dat zegt natuurlijk niet veel over de komende verkiezingen want we weten niet hoezeer de economische crisis ons pijn gaat doen. Wel zegt het iets over het vertrouwen in Rutte.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van Everduim bij Beau een paar dagen geleden. Hij was rustig, niet emotioneel, en wist een boodschap uit te dragen. Volgens hem is de tijd van emotioneel reageren voorbij, er moet nu eea in gang worden gezet.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

lanier schreef: 13 jun 2020 13:29
Labyrint schreef: 12 jun 2020 20:41 Als het "vaasje van Rutte" maar heel blijft. Veel mensen zijn anti vaas.
Volgens mij staat de VVD nu op 44 zetels. Dat zegt natuurlijk niet veel over de komende verkiezingen want we weten niet hoezeer de economische crisis ons pijn gaat doen. Wel zegt het iets over het vertrouwen in Rutte.
Ik schrik niet meer van peilingen. Die zeggen niet heel veel tot hooguit vlak voor de daadwerkelijke verkiezingen.
En dan nog pakt het op de dag van de verkiezingen anders uit dan je denkt. Ook iets wat ik heb moeten leren.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Labyrint schreef: 13 jun 2020 11:11 De aflevering van Fawlty Towers komt weer online.
Het was ook te gek om los te lopen.
En die disclaimers die er nu komen zitten me ook niet lekker.

NPO Start plaatst disclaimer over vooroordelen bij serie Little Britain

https://www.nu.nl/media/6057799/npo-sta ... itain.html

"De serie bevat satirische sketches die drijven op vooroordelen en stereotyperingen met betrekking tot ras en seksuele geaardheid op een manier die mogelijk niet meer past in de wereld van vandaag."

Ik ben nog nooit een homo tegengekomen die zich hier aan stoorde, integendeel; hoe harder hoe beter. :?
In LB worden alle stereotypes dik aangezet.
Er is amper een bevolkingsgroep die niet afgezeikt wordt en dat was afaik nooit een probleem.
Zie ondertitel.

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Fenomeen schreef: 13 jun 2020 22:46
Labyrint schreef: 13 jun 2020 11:11 De aflevering van Fawlty Towers komt weer online.
Het was ook te gek om los te lopen.
En die disclaimers die er nu komen zitten me ook niet lekker.

NPO Start plaatst disclaimer over vooroordelen bij serie Little Britain

https://www.nu.nl/media/6057799/npo-sta ... itain.html

"De serie bevat satirische sketches die drijven op vooroordelen en stereotyperingen met betrekking tot ras en seksuele geaardheid op een manier die mogelijk niet meer past in de wereld van vandaag."

Ik ben nog nooit een homo tegengekomen die zich hier aan stoorde, integendeel; hoe harder hoe beter. :?
In LB worden alle stereotypes dik aangezet.
Er is amper een bevolkingsgroep die niet afgezeikt wordt en dat was afaik nooit een probleem.
Zie ondertitel.

Netflix doet dat ook voor bepaalde afleveringen met meer geweld en/of seks
Of de onzin dat de weergegeven meningen niet persé de meningen vd acteurs zijn

Beetje onnozel maar niet echt storend,
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Netflix is USA, van dat domme volk en hun fatsoensnormen kijk ik niet echt meer op.
Maar de NOS en de BBC? :(

Belgen/Belgie krijgen er ook flink van langs in Little Britain.
Ik kan me niet voorstellen dat jij je er aan stoort.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Vanuit een emancipatoir gay perspectief vind ik Little Britain juist een enorme vooruitgang:

In the seventies was je crimineel, ziek en vies.
Dat beeld werd vrijwel altijd in de media aangehouden.

The Sexual Offences Act 1967 was accordingly passed and received royal assent on 27 July 1967 after an intense late-night debate in the House of Commons. It maintained general prohibitions on buggery and indecency between men, but provided for a limited decriminalisation of homosexual acts where three conditions were fulfilled: 1) the act had to be consensual, 2) the act had to take place in private and 3) the act could involve only people that had attained the age of 21. This was a higher age of consent than that for heterosexual acts, which was set at 16. Further, "in private" limited participation in an act to two people. This condition was interpreted strictly by the courts, which took it to exclude acts taking place in a room in a hotel, for example, and in private homes where a third person was present (even if that person was in a different room). These restrictions were overturned by the European Court of Human Rights in 2000.

Are You Being Served was een belangrijk keerpunt met Mr. Humphries:

Though Mr. Humphries exhibits many of the behaviors typical of a gay stereotype, his true sexual orientation is never explicitly confirmed in the series. The reticence was a necessity given prevailing attitudes at the time the series was produced: after the first five episodes of Are You Being Served?, a senior BBC executive ordered David Croft to "Get rid of the poof" from the show – Croft declined, saying: "If the poof goes, I go."

In the eighties was men een stuk directer in Allo Allo met leftennent Gruber, het werd niet expliciet benoemd maar hij was duidelijk gay.
De politiek werkte echter niet echt mee.
Die mad old cow (Thatcher) bv met Section 28 uit 1988:

The 1980s saw a setback for LGBT rights. The availability in the libraries of schools run by the Inner London Education Authority of a book considered by some to "promote" homosexuality led to protests and a campaign for new legislation.
Consequently, the Local Government Act 1988 included a provision prohibiting "the intentional promotion of homosexuality" by any local authority and "the teaching in any maintained school of the acceptability of homosexuality as a pretended family relationship."

Protestnummer met mijn favoriete intro aller tijden:

Boy George - No Clause 28

https://www.youtube.com/watch?v=MI0tZjH06BQ

De vervolgstap naar Little Britain noem ik een enorme sprong voorwaarts.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lanier schreef: 13 jun 2020 13:32 Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van Everduim bij Beau een paar dagen geleden. Hij was rustig, niet emotioneel, en wist een boodschap uit te dragen. Volgens hem is de tijd van emotioneel reageren voorbij, er moet nu eea in gang worden gezet.
Juist. Daar draait het ook om. Niet beelden bekladden of omver trekken, maar de politiek is aan het woord. De vraag is alleen "HOE?"
Zelf zit ik ook nog in een status quo wat gedachten betreft. Je bent geen racist als je zwarte piet een leuke kindertraditie vindt. Dat piet een racistisch verleden heeft, kan ik inkomen, maar als ik met mijn kinderen liedjes sta te zingen bij de aankomst van de goedheiligman, ben ik GEEN racist.
Zo vind ik het ook de meest grote onzin dat er beelden omver getrokken worden. JA, we hebben een dubieus verleden, maar dit IS ons verleden. Dit is niet meer terug te draaien en we kunnen er van leren.
Geldt overigens niet voor zwarte piet. Daar is best gele piet van te maken (tenzij de Chinezen hier met een scheef ook naar gaan kijken...)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie