De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door vegan-revolution »

axxyanus schreef: 30 apr 2020 09:42Na al wat er aan het licht gekomen is, zie ik geen enkel extra element dat dergelijke "twijfelaars" kan overhalen niet voor Trump te stemmen.
Ik denk dat je op een verkeerd spoor zit wanneer je je eigen intelligentie en inzicht als maatstaf neemt voor anderen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 02 mei 2020 11:13 Trump meent bewijs te hebben tegen China. Het virus zou uit een lab in Wuhan ontsnapt zijn. Het zal mij wederom benieuwen...
Hoe ziet deze Trump dat allemaal?

https://edition.cnn.com/2020/05/06/heal ... index.html
Trump heeft er geen zin in, heeft hij laten weten. Het duurt hem te lang, het kost teveel, hij veegt het van tafel... :shock:
Ik snap wat hij op de VS ziet afkomen... Maar desalniettemin: reueueuze riskant.

Naar mijn gevoel kan je wat dikkemick postte zien in dat kader. Dat bewijs is er niet, maar roep maar en maak ze maar in?!?

Misschien denkt Trump dat hij het zó kan:
http://feeds.nos.nl/~r/nosnieuwsbuitenl ... 24/2333023
¥¥
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ld-leaders

China’s failure to cooperate fully with the WHO and its heavy-handed diplomacy has won Beijing few friends, despite its dispatch of medical assistance around the world. But the German news weekly Der Spiegel argued that Trump had single-handedly managed to spare Beijing the worst of the global consequences for its failings.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Deel wat gaat over de moord op George Floyd en gevolgen afgesplitst.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Nog 152 dagen tot de verkiezingen op 3 november. Trump staat achter in de polls in cruciale staten als Arizona, Ohio en Wisconsin. Maar ja, het duurt nog lang en veel vertrouwen in Biden heb ik niet. Biden is een derde keus, is nog minder populair dan Hillary en zal weinig Trump kiezers naar zich toe trekken (in tegenstelling tot Sanders, die zich heftig verzet tegen de ongelijke verdeling tussen rijk en arm). Ik vermoed dat het volk niet staat te trappelen.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 04 jun 2020 23:59 veel vertrouwen in Biden heb ik niet. Biden is een derde keus, is nog minder populair dan Hillary en zal weinig Trump kiezers naar zich toe trekken (in tegenstelling tot Sanders, die zich heftig verzet tegen de ongelijke verdeling tussen rijk en arm). Ik vermoed dat het volk niet staat te trappelen.
Is het niet juist omgekeerd? Omdat deze man de derde keus is, al met één been in het graf staat, maakt hij het voor veel mensen die nooit op de Democraten stemden mogelijk om voor hem te kiezen. Trump wordt weggestemd omdat mensen alles beter vinden dan vier jaar deze verschrikking nog langer aan te zien en mee te werken aan de dood van de Amerikaanse democratie. Trump doet zichzelf de das om.
Als er kans is op een kleurloze, uitgebluste, stokoude president, dan des te beter. Daar zou een Republikein die niet op Trump stemt nog op kunnen stemmen. Bij een andere tegenkandidaat zou deze stemmer thuisblijven. Waar velen bovenal naar verlangen is een president waar je (bij wijze van spreken) maar één keer per maand wat van hoort.
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

In Amerika is de partij belangrijker dan de vertegenwoordiger. Men heeft de hakken in het zand gezet en de verdeeldheid is groter dan ooit. Vraag is ook wie er gaan stemmen. Gaan bijvoorbeeld de zwarten en latino's grotendeels achter Biden staan? Trump maakt nog steeds kans mits hij belangrijke staten zoals Florida voor zich weet te winnen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De Amerikaanse president Donald Trump heeft zich op Twitter afgevraagd of de val van de 75-jarige demonstrant na een duw door de politie in de stad Buffalo niet een vooropgezet plan was. Hij zou een provocateur van de extreemlinkse antifa geweest kunnen zijn, meent het staatshoofd.
https://www.ad.nl/buitenland/trump-ziet ... ~afd35758/

HOE LANG NOG???
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

dikkemick schreef: 09 jun 2020 18:27 De Amerikaanse president Donald Trump heeft zich op Twitter afgevraagd of de val van de 75-jarige demonstrant na een duw door de politie in de stad Buffalo niet een vooropgezet plan was. Hij zou een provocateur van de extreemlinkse antifa geweest kunnen zijn, meent het staatshoofd.
https://www.ad.nl/buitenland/trump-ziet ... ~afd35758/

HOE LANG NOG???
De man lijkt het kwaad zelve te zijn. Het is een onrechtsminnaar. Onrecht is het doel, en leugens zijn het instrument.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Terwijl ik vermoed dat de politiemannen in kwestie niet bewust de man op de grond hebben doen belanden, gelooft Trump dat Martin Gugino zich bewust op zijn achterhoofd heeft laten vallen.

Wat de politie fout deed? Allereerst duwde een derde poltieinab die achter zijn twee collega's stond MArtin zonder dat hij een duidelijk beeld van de situatie had. Dat kan hem als roekeloos worden aangerekend.
Vervolgens echter laat men na eerste hulp te bieden aan iemand die zojuist door een val op zijn achterhoofd bewusteloos is geraakt.

Twee agenten hadden zich over Martin moeten ontfermen. Een had hem aan moeten spreken om vats te stellen of hij al dan niet bij bewustzijn was, vervolgens had een agent hem opzijn zij moeten leggen *stabiele zijligging, terwijl de ander het hoofd vasthield. Daarna had een van hen een ambulance moeten regelen terwijl de ander bij het slachtoffer had moeten blijven totdat een beter geschoold iemand hem kwam aflossen. Dat ontbrak ten ene male op de beelden die we hebben gezien. Trump blijkt niet in staat zich in de positie van het slachtoffer te denken. Hij mist voldoende empathisch vermogen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En ik denk
Ik hoop!
Dat George Floyd er (onder andere) toe bijdraagt dat Trump NIET herkozen wordt straks.
Dat zijn houding in deze de druppel is.
Kun je dan nagaan wat er in Amerika voor nodig is om zo'n dwaas niet nogmaals 4 jaar te boel te laten verstieren.

Een raar land!!!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

dikkemick schreef: 10 jun 2020 06:47 En ik denk
Ik hoop!
Die combinatie lijkt een beetje op geloven, dickemick.... ;) Te lang op geloofsgesprek rondgelopen? ;)
dikkemick schreef: 10 jun 2020 06:47 Dat George Floyd er (onder andere) toe bijdraagt dat Trump NIET herkozen wordt straks.
Dat zijn houding in deze de druppel is.
Kun je dan nagaan wat er in Amerika voor nodig is om zo'n dwaas niet nogmaals 4 jaar te boel te laten verstieren.

Een raar land!!!!!
Als een emmer niet overstroomt van een zondvloed, dan gaat een zo'n druppeltje ook weinig verschil maken.
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

Peter van Velzen schreef: 10 jun 2020 03:53 Wat de politie fout deed? Allereerst duwde een derde poltieinab die achter zijn twee collega's stond MArtin zonder dat hij een duidelijk beeld van de situatie had. Dat kan hem als roekeloos worden aangerekend.
Vervolgens echter laat men na eerste hulp te bieden aan iemand die zojuist door een val op zijn achterhoofd bewusteloos is geraakt.

Twee agenten hadden zich over Martin moeten ontfermen. Een had hem aan moeten spreken om vats te stellen of hij al dan niet bij bewustzijn was, vervolgens had een agent hem opzijn zij moeten leggen *stabiele zijligging, terwijl de ander het hoofd vasthield. Daarna had een van hen een ambulance moeten regelen terwijl de ander bij het slachtoffer had moeten blijven totdat een beter geschoold iemand hem kwam aflossen. Dat ontbrak ten ene male op de beelden die we hebben gezien. Trump blijkt niet in staat zich in de positie van het slachtoffer te denken. Hij mist voldoende empathisch vermogen.
Ik heb ooit "Zeitoun" van Dave Eggers gelezen. Dan geeft wel een bepaald beeld van politie in de VS. Ik denk ook niet dat twee ambtstermijnen van elk 4 jaar voldoende zijn om op dit vlak een cultuursverandering te bewerkstelligen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ook al ken je ondertussen heel wat van zijn acties.
Dus is toch weer ongelofelijk.
Trump schrapt medische bescherming voor transgenderpersonen
De regering van de Amerikaanse president Donald Trump heeft vrijdag een wet teruggedraaid die transgenderpersonen bescherming biedt als zij op medisch gebied worden gediscrimineerd. De wet werd ingesteld door zijn voorganger Barack Obama en gaf transgenderspersonen juridische zekerheid als zij door artsen, ziekenhuizen of verzekeraars werden uitgesloten.

Uit recent onderzoek blijkt dat transgenderpersonen in de VS veel discriminatie ervaren als zij om medische hulp vragen. Een kwart van hen stelt in het verleden ervaring te hebben gehad met discriminatie of zelfs het weigeren van medische hulp omdat zij zichzelf als transgender identificeren.

Mensenrechtenorganisaties reageerden vrijdag furieus op het besluit van de regering Trump. De aankondiging valt samen met de herdenking van de schietpartij in een homobar in Orlando, vier jaar geleden. Een man doodde 49 bezoekers. Dat was een van de grootste bloedbaden in de Amerikaanse geschiedenis.
Trump maakt zijn beloftes waar. :evil3:
22 oktober 2018
'Regering Trump wil erkenning transgenders terugdraaien'

Een paar van de originele bronnen.
https://edition.cnn.com/2020/06/12/poli ... index.html
https://www.nytimes.com/2020/06/12/us/p ... ights.html
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... rotections
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

BdO schreef: 10 jun 2020 09:23
dikkemick schreef: 10 jun 2020 06:47 En ik denk
Ik hoop!
Die combinatie lijkt een beetje op geloven, dickemick.... ;) Te lang op geloofsgesprek rondgelopen? ;)
Ai, ai :lol:
Born OK the first time
Gesloten