Labyrint schreef: ↑01 jun 2020 03:08
Peter van Velzen schreef: ↑01 jun 2020 01:24PS Ik hoop Labyrint dat jouw bericht even ironisch was als het mijne.
Nee mijn bericht was niet ironisch bedoeld. Trump had het over Antifa. En dat hij die wil verbieden als terroristische organisatie. En er zijn ook hier in Nederland zulke groepen die dergelijk geweld zoals tegen de politie verheerlijken of tot anarchie opstoken. Men verwacht in Europa ook zulke rellen in de steden.
Dan moet ik je toch echt vertellen dat je er volkomen naast zit
zie deze pagina
De dodelijke aanslagen die in 2019 niet door rechts-extremisten werden gepleegd werden allen door radicale moslims gepleegd, Er is geen enkele aanslag gepleegd door Anti-facisten. Anti-facisten hebben evenmin iets te maken met de huidige rellen. (Of je moet alle zwarte demonstranten daartoe rekenen). Voor zover er slachtoffers vielen (tot gisteren toe 2) waren dat waarschijnlijk demonstranten. Je opmerking dat dat Donald Trump iets doet om de facisten in bescherming te nemen is dan ook zeer kwalijk.
Erratum:
Ik heb me vergist. de beelden die ikheb gezien lijken er op te duiden dat de meeste betogers niet zwart zijn. Ook is antifa er blijkbaar wel bij betrokken. Maar of ze iets met plunder en branstichting te maken hebben is - zover ik weet - niet bekend. Neemt niet weg dat er geen reden is om anti-fascisten als buitengewoon geweldadig te bschouwen. Ze zoeken wel de confrontatie met de fascisten op.
De meeste demonstranten lijken niet geweldadig, maar ze houden geen 1,5 meter afstand dus ik maak me zorgen over de gezondheid van hun ouders en zou willen dat ze daar meer rekening zouden houden.
Ideologisch acht ik mijzelf ook een ant-fascist, maar qua actie-bereidheid scoor ik buitengewoon laag. Ik kom in mijn hele leven tot één keer bijwonen van de herdenking van de februari-staking, één bezoek aan de dam op 4 mei, en eenmaal uitfoeteren van iemand die meende dat men alle zigeuners tegen de muur moest zetten. Minder kan haast niet.