Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Maria »

collegavanerik schreef: 17 apr 2020 17:38
Maria schreef: 17 apr 2020 14:45
collegavanerik schreef: 17 apr 2020 14:21 Vergelijk met het verloop van de griepepidemie, (zie de sterke griepgolf in voorjaar 2018)
Is geen vergelijking.
Deze grafiek zegt alleen wat over de aantallen mensen met griepachtige klachten tgv. een virus, wat zonder rem en isolatie iedereen met wat vatbaarheid kon besmetten, het hele land door.
En tegelijkertijd het aantal mensen dat daarvoor de huisarts consulteert.
Zoals elk jaar in meer of mindere mate zich voordoet.

Maar zegt helemaal niets over de ernst van het de ziekte, en het dodental wat er het directe gevolg van is.
Wel als je de griepincidentie van 2018 vergelijkt met de oversterfte van 2018, dan kun je de griepsterfte van 2020 inschatten, de rest is dan corona. Corona is niet "griepachtig", corona is een virale longontsteking.
Uit de grafiek, die jij plaatste, zie ik op geen enkele manier wat de griepsterfte is.
Voor niet één jaar.
Dus ik begrijp nog steeds niet wat je wil zeggen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

heeck schreef: 17 apr 2020 16:13 1) Jouw case-arts doet volgens zijn website al aan orthomoleculairiteiten *)

*) https://www.kwakzalverij.nl/over-ons/va ... rantwoord/
Van diezelfde vereniging tegen de kwakzalverij dit :

Voedingssupplementen zijn zinloos

Daaruit :
Er zijn overigens gezondheidssituaties waarbij extra vitamines of mineralen nodig zijn, het zijn situaties die door een arts beoordeeld moeten worden.
Nou jij weer.

Als ik zo vergaand zou redeneren als jij zou ik in de meer dan 30 jaar dat ik nu veganist ben ook nooit ("orthomoleculaire") vitamine B12 supplementen hebben hoeven in te nemen en toch kerngezond hebben kunnen blijven.
heeck schreef: 17 apr 2020 16:132) Jij vond hem zo een eerlijk voorkomen hebben
Ik had het niet over "eerlijk". Ik had erover dat hij op mij niet de indruk maakte een kwakzalver te zijn.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

collegavanerik schreef: 17 apr 2020 17:38 Wel als je de griepincidentie van 2018 vergelijkt met de oversterfte van 2018, dan kun je de griepsterfte van 2020 inschatten, de rest is dan corona. Corona is niet "griepachtig", corona is een virale longontsteking.
Corona: Koorts, Luchtwegklachten zoals hoesten, Verkoudheid, Niezen, Kortademigheid

Griep:koude rillingen, hoofdpijn, heftige spierpijn en vermoeidheid, keelpijn en droge hoest, (hoge) koorts
Sommige mensen hebben een grotere kans op ernstige klachten als ze griep krijgen zoals longontsteking en ernstige benauwdheid. Dit geldt voor ouderen en mensen met een chronische ziekte. Mensen die al hart- en longklachten hebben kunnen door griep daar meer last van krijgen.

Corona heeft dus wel degelijk griepachtige verschijnselen. Daarom zijn die twee grafieken, over elkaar heen gelegd, zo veelzeggend.
In absolute zin heeft Maria natuurlijk gelijk, het kan toeval zijn en de sterftecijfers kunnen net zo goed veroorzaakt worden door een enorme piek in zelfmoorden of aanslagen, maar dat is gezien de epidemiologische c.q. statistische gegevens erg onwaarschijnlijk.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Heeck schreef:maar zolang niet bekend is hoe het nu precies zit met de vanwege het ziek zijn aan deze Corona, opgebouwde immuniteits-intensiteit en -duur, blijft het merendeel van de toekomst nog onbekend.
Helaas, maar daar ging ik al van uit.
Bedankt voor de moeite!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Vilaine schreef: 17 apr 2020 22:15
collegavanerik schreef: 17 apr 2020 17:38 Wel als je de griepincidentie van 2018 vergelijkt met de oversterfte van 2018, dan kun je de griepsterfte van 2020 inschatten, de rest is dan corona. Corona is niet "griepachtig", corona is een virale longontsteking.
Corona: Koorts, Luchtwegklachten zoals hoesten, Verkoudheid, Niezen, Kortademigheid

Griep:koude rillingen, hoofdpijn, heftige spierpijn en vermoeidheid, keelpijn en droge hoest, (hoge) koorts
Sommige mensen hebben een grotere kans op ernstige klachten als ze griep krijgen zoals longontsteking en ernstige benauwdheid. Dit geldt voor ouderen en mensen met een chronische ziekte. Mensen die al hart- en longklachten hebben kunnen door griep daar meer last van krijgen.

Corona heeft dus wel degelijk griepachtige verschijnselen. Daarom zijn die twee grafieken, over elkaar heen gelegd, zo veelzeggend.
In absolute zin heeft Maria natuurlijk gelijk, het kan toeval zijn en de sterftecijfers kunnen net zo goed veroorzaakt worden door een enorme piek in zelfmoorden of aanslagen, maar dat is gezien de epidemiologische c.q. statistische gegevens erg onwaarschijnlijk.
Er is nog een grafiekje bij het RIVM: dit laat het verloop van de virusstammen in de tijd zien. Hieruit blijkt dat er een griepepidemie is geweest en dat personen met "griepachtige klachten" nu voornamelijk coronapatienten zijn (lichtblauw)
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Veel zieken om me heen met diffuse klachten. (koorts, malaise, hoesten, buikklachten, diarree, rillerig, keelpijn maar die treden lang niet allemaal op, dat verschilt heel erg per persoon)
Rhinovirus kan, maar de klachten leken daar toch niet helemaal op.
Wijst toch vaak echt naar COVID.
Bij één iemand was het na een nacht met koorts en malaise de volgende dag duidelijk, wondroos.
We houden nu zieke vrienden en kennissen goed in de gaten en als er na 3 dagen geen verbetering is; contact opnemen met arts.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Hoe zal de situatie zijn na de Coronacrisis? Moeten we de schulden die we nu maken, vervolgens niet gewoon terug betalen van ons eigen geld dat we niet hebben? De statistieken zijn bekend. Moeten we het voorbeeld van Zweden niet zo snel mogelijk volgen? Wat let ons nog?
Zionist
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De verwachting is dat het lang gaat duren voordat we deze crisis te boven zijn. Het gaat hard naar beneden en de dip zal niet snel hersteld zijn. Dus geen V maar een L grafiek.
Op het wereldtoneel zal China profiteren en de VS zal moeten inboeten.
ChaimNimsky
Superposter

Terwijl wij thuis moeten zitten en ons werk verliezen (zoals ikzelf), geven de regeringen niet miljoenen, maar honderden miljarden uit. Waarom volgen we niet het voorbeeld van Zweden? Dood gaan we uiteindelijk allemaal en ik neem liever een risico dan dat ik de rest van m'n leven de banken terug moet betalen van het geld dat ik niet meer heb aan wat de regering nu uitgeeft om me te beschermen tegen m'n wil. De ouderen en zwakkeren moeten we beschermen, maar de overheid - die reeds lang wist dat de bejaarden- en verzorgingstehuizen met een probleem kampten en juist daar niet tot actie overging - laat iedereen gedwongen thuis blijven en later de rest van hun leven deze schulden aan de banken terugbetalen. Geven we nu niet ons zakcentje en de rest van ons leven protestloos in de handen van de banken en geldschieters?
Zionist
collegavanerik
Superposter

Fenomeen schreef: 17 apr 2020 22:40 Veel zieken om me heen met diffuse klachten. (koorts, malaise, hoesten, buikklachten, diarree, rillerig, keelpijn maar die treden lang niet allemaal op, dat verschilt heel erg per persoon)
Rhinovirus kan, maar de klachten leken daar toch niet helemaal op.
Wijst toch vaak echt naar COVID.
Bij één iemand was het na een nacht met koorts en malaise de volgende dag duidelijk, wondroos.
We houden nu zieke vrienden en kennissen goed in de gaten en als er na 3 dagen geen verbetering is; contact opnemen met arts.
Klopt, vanaf week 10 is het volgens de virusanalyse vrijwel volledig corona.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Beetje off topic:
Heb eens gezocht in hoeverre de toestand in Nederland na 1918 weer terug naar "normaal" was. Maar hier nog geen informatie gevonden. Tijdens de Spaanse griep overleden in Nederland 30.000 mensen op een bevolking die krap 40 procent van het huidige aantal is. Vooral mensen tussen de 20 en 40 werden anders dan nu het slachtoffer.

https://www.henw.org/artikelen/de-huisa ... -1918-1920
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

collegavanerik schreef: 17 apr 2020 22:32 Er is nog een grafiekje bij het RIVM: dit laat het verloop van de virusstammen in de tijd zien. Hieruit blijkt dat er een griepepidemie is geweest en dat personen met "griepachtige klachten" nu voornamelijk coronapatienten zijn (lichtblauw)
Grafiek griep voorjaar 2019
collegavanerik schreef: 18 apr 2020 10:49 Klopt, vanaf week 10 is het volgens de virusanalyse vrijwel volledig corona.
Ieder jaar lopen er in het griepseizoen nog andere virussen van eerdere jaren mee, waar mensen voordien nog geen antistoffen voor hadden opgebouwd.
De grafiek die je plaatste is van vorig jaar, met in week 10 2019 griep veroorzaakt door Sars Covid-2.
Ook een corona virus, maar toch niet hetzelfde.
In hoeverre vind je deze cijfers gerelateerd zijn aan het "nieuwe corona virus" Covid-19 en relevant voor nu in 2020?

Meerdere soorten griep zullen er nu ook wel tussendoor lopen.
Maar die gegevens en cijfers hebben we nog niet.
En misschien zullen ze ook niet echt duidelijk worden en betrouwbaar zijn, nu covid-19 zo alle aandacht opeist, dus ook met overeenkomstige symptomen, als er niet getest is en wordt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
collegavanerik
Superposter

Maria schreef: 18 apr 2020 12:32
collegavanerik schreef: 17 apr 2020 22:32 Er is nog een grafiekje bij het RIVM: dit laat het verloop van de virusstammen in de tijd zien. Hieruit blijkt dat er een griepepidemie is geweest en dat personen met "griepachtige klachten" nu voornamelijk coronapatienten zijn (lichtblauw)
Grafiek griep voorjaar 2019
collegavanerik schreef: 18 apr 2020 10:49 Klopt, vanaf week 10 is het volgens de virusanalyse vrijwel volledig corona.
Ieder jaar lopen er in het griepseizoen nog andere virussen van eerdere jaren mee, waar mensen voordien nog geen antistoffen voor hadden opgebouwd.
De grafiek die je plaatste is van vorig jaar, met in week 10 2019 griep veroorzaakt door Sars Covid-2.
Ook een corona virus, maar toch niet hetzelfde.
In hoeverre vind je deze cijfers gerelateerd zijn aan het "nieuwe corona virus" Covid-19 en relevant voor nu in 2020?

Meerdere soorten griep zullen er nu ook wel tussendoor lopen.
Maar die gegevens en cijfers hebben we nog niet.
En misschien zullen ze ook niet echt duidelijk worden en betrouwbaar zijn, nu covid-19 zo alle aandacht opeist, dus ook met overeenkomstige symptomen, als er niet getest is en wordt.
Nee de rode lijn is de huidige griep- en coronagolf,
Afbeelding
vanaf week 10 zijn de "griepachtige" symptomen vrijwel allemaal gerelateerd aan corona.
Afbeelding
De oversterfte dit jaar is volledig coronagerelateerd (want na week 10, ik dacht eerder dat er dit jaar ook nog een griepcomponent in de oversterfte zat, maar dat blijkt dus niet het geval griep en corona komen na elkaar):
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Vegan-Resolution schreef: Nou jij weer.
Nee, dank je want we raken steeds verder van jouw eerste actie af:
Jouw opvoeren van een huisarts die wat zinvols-omtrent-Corona? zou hebben ondernomen en waarover jij 12 april vraagt:
Als medische leek weet ik niet wat ik hiervan moet denken. Misschien dat doctorwho hier zijn licht over kan laten schijnen?
Je hebt nu uitvoerig reacties gehad, waarop jij naar mijn inzicht voldoende hebt verduidelijkt dat je graag enerzijds wilt blijven aannemen wat je al vond en anderzijds niet weet wat je ervan moet denken.

Mooi geweest zo,

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
ChaimNimsky
Superposter

Dit lijkt me bijzonder veelbelovend nieuws dat we in de gaten zouden moeten houden: https://edition.cnn.com/2020/04/16/heal ... index.html
CNN schreef: Covid-19 patients who are getting an experimental drug called remdesivir have been recovering quickly, with most going home in days, STAT News reported Thursday after it obtained a video of a conversation about the trial.

The patients taking part in a clinical trial of the drug have all had severe respiratory symptoms and fever, but were able to leave the hospital after less than a week of treatment, STAT quoted the doctor leading the trial as saying.
(Lees verder op CNN)
Zionist
Plaats reactie