Ik heb de uitspraak uit dit artikel:Boerenverstand schreef: ↑03 apr 2020 10:37 Ik zou graag dat artikel zien. Welke maatregelen vergelijkt het onderzoek?
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/zw ... -1.1648516
Moderator: Moderators
Ik heb de uitspraak uit dit artikel:Boerenverstand schreef: ↑03 apr 2020 10:37 Ik zou graag dat artikel zien. Welke maatregelen vergelijkt het onderzoek?
Ik ben bang dat die artsen veel te lang achtereen gewerkt hebben, waardoor de weerstand achteruit ging en het virus ruim baan had.
Je redenatie is absoluut niet gek en geeft te denken.Arjen2015 schreef: ↑03 apr 2020 10:24Rereformed schreef: ↑03 apr 2020 09:57
Dat laatste lijkt me een vrij nonchalante aanname, en in werkelijkheid is het dus maar de vraag.
Ben dat niet helemaal met je eens, de uitbraak in Brabant (zonder strenge maatregelen) liet al zien dat er nauwelijks onder de 50 op de ic komen.
De druk op de ic kwam door de 50 plussers , niet door de sub 50
dus ja met strenge maatregelen voor de 50 plus waar ik volledig achter sta en nog veel strenger had gemoeten, leeftijds segregatie , zal dit ook niet anders zijn en tevens een vermindering voor de ic 50 plus.
wat klopt hier niet aan?
Dankjewel Bonjour. Interessant. Ik hoop dat dit beleid goed zal uitpakken voor de Zweden. Voor wetenschappelijk onderzoek is een afwijkende aanpak ook nuttig. Ondanks dat je landen niet met elkaar kan vergelijken, zijn er dan wel meer gegevens om onderzoek naar te doen.Bonjour schreef: ↑03 apr 2020 10:50 Ik heb de uitspraak uit dit artikel:
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/zw ... -1.1648516
Shockerend.Bonjour schreef: ↑03 apr 2020 11:00 Mensen die denken dat ze het virus kunnen weg krijgen met lange lockdowns moeten eens naar dit filmpje kijken:
https://edition.cnn.com/videos/world/20 ... kg-vpx.cnn
Doden liggen op straat in Ecuador. Het virus kan daar zijn gang gaan. Zolang het ergens op de wereld heerst, verspreidt het zich, tenzij je alle landen die het zoveel zwaarder hebben achter een muur zet. Probleem is dat India daar bv ook bij zit en daar komen bv medicijnen vandaan.
Opnieuw de macht vh getal
Je punten zijn valid, helemaal over 50 plussers die kinderen thuis hebben...die discussie overleeftijds splitsing mis ik dus alleen in het nieuws, het blijkt dat ouderen toch besmet lijken te worden al zijn de eerste aanduidingen dat het nu langzamer gaat. De vraag is dus nu hoe kan er meer gestuurd worden op besmetting van ouderen te voorkomen. mij lijkt ouderen thuis te blijven...Maria schreef: ↑03 apr 2020 10:59Je redenatie is absoluut niet gek en geeft te denken.Arjen2015 schreef: ↑03 apr 2020 10:24Rereformed schreef: ↑03 apr 2020 09:57
Dat laatste lijkt me een vrij nonchalante aanname, en in werkelijkheid is het dus maar de vraag.
Ben dat niet helemaal met je eens, de uitbraak in Brabant (zonder strenge maatregelen) liet al zien dat er nauwelijks onder de 50 op de ic komen.
De druk op de ic kwam door de 50 plussers , niet door de sub 50
dus ja met strenge maatregelen voor de 50 plus waar ik volledig achter sta en nog veel strenger had gemoeten, leeftijds segregatie , zal dit ook niet anders zijn en tevens een vermindering voor de ic 50 plus.
wat klopt hier niet aan?
Maar met verschillende uitkomsten, die ieder voor zich weer te denken geven.
Dat zou dan toch betekenen, dat je virus bij de jongeren gewoon uit laat vieren om zo eerder aan een immuniteitspercentage te komen.
Maar dat zou meteen ook betekenen dat bijna iedereen ziek zou kunnen worden, en daar er toch ook een substantieel deel van de jongeren zwaar ziek wordt, zou dit dan wel eens wat aantallen betreft ook ver boven het aantal kunnen komen van wat we nu kunnen voorzien aan de hand van de gemiddelde cijfers.
Een vertienvoudiging van zieken betekent ook een vertienvoudiging van de jongeren, die zwaar ziek worden.
Wat de ouderen isoleren betreft:
Alleen de meest zorgbehoevenden wonen in een verpleeginrichting, die afgesloten zou kunnen worden.
Ik denk, dat het niet te realiseren is 50+ mensen te isoleren.
Dat zijn vaak nog mensen, die vol in het leven staan en meestal zelfs nog met kinderen thuis, zeker in de laatste jaren nu mensen steeds op hogere leeftijd hun kinderen krijgen.
Zelfs 60+ zal heel lastig zijn.
Dat is al een heel grote groep van de bevolking, die overal woont
Zelfs de meeste 80+ wonen her en der verspreid en zijn veelal nog zelfstandig wonend.
Die zouden dan allemaal van buiten af verzorgd moeten worden.
En niet dus alleen degenen, die nu al in het zorgcircuit zitten.
Maar het wordt steeds duidelijker, dat ook de mensen in de zorg heel grote verspreiders van het virus zijn (geweest).
Dat zou bij compleet isoleren van ouderen niet minder zijn geweest, maar door de meerdere soorten zorg die er dan zou moeten zijn, zoals oa. ook het boodschappen doen, eerder erger.
Waar haal je dat getal 0.5% vandaan? ik kan dat tot nu toe nergens vinden.appelfflap schreef: ↑03 apr 2020 11:50Opnieuw de macht vh getal
in Ndl zullen, grof geschat 5 à 6 miljoen mensen onder de 20 zijn
onder die groep sterft uiteindelijk, pure statistiek, een halve procent. Onlangs is er hier een meisje van 1é gestorven
dat zijn heel vele dode kinderen, zelfs al raakt hooguit 70% vd 5 miljoen besmet
80% vd doden zijn inderdaad + 60 maar door de massa kun je niet gewoon beslissen om niets te doen
Dat Virus discrimineert niet op leeftijd
of ga je nu al preventief op leeftijd selecteren (of gewicht/ondelriggende ziektes,...)? Iets wat men in Spanje en Italie noodgedwongen moet doen
naar aanleiding van de 12jarige overlden kwam dat hier ter sprake. 0.x% van die groep zal overlijden en op de zoveel doden is 1 dood kind dus perfect logisch/normaalArjen2015 schreef: ↑03 apr 2020 11:54 Waar haal je dat getal 0.5% vandaan? ik kan dat tot nu toe nergens vinden.
Ik kan tot nu toe alleen vinden dat er geen gezonde mensen onder de 50 zijn overleden na een maand uitbraak zonder maatregelen.
en ja het virus selecteert wel degelijk op leeftijd, je suggereert dat iedereen de klos is...
Bonjour,
RoelandIn de slipstream van de covid-19-pandemie is inmiddels een ware opiniedemie ontstaan. Filosofen, psychiaters, psychologen, sociologen, BN’ers en columnisten buitelen over elkaar heen om de crisis te verhelderen met duidingen en adviezen.
. .
Dan mis je toch een belangrijk deel van de adviezen en de boodschappen.
Ik denk niet, dat het een kwestie van er niet klaar voor zijn is.En ja in verpleeghuizen is er minimale quarantaine, verpleeghuispersoneel besmet inderdaad de zwakke ouderen. Ze zijn er niet klaar voor.
Ik denk dat Nederland geen ervaring heeft, en of dit haalbaar is, om een 50 scheiding aan te brengen, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit meer prioriteit moet hebben...hoe? ja dat is misschien niet zo simpel als ik schreef.
Niemand verplicht je het te lezen.
Dat kan niet want: