Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Bonjour »

Boerenverstand schreef: 03 apr 2020 10:37 Ik zou graag dat artikel zien. Welke maatregelen vergelijkt het onderzoek?
Ik heb de uitspraak uit dit artikel:
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/zw ... -1.1648516
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

gerard_m schreef: 03 apr 2020 10:48 En verder is in Italië een groot aantal artsen overleden, dat waren vast niet allemaal bejaarden of mensen met obesitas.
Ik ben bang dat die artsen veel te lang achtereen gewerkt hebben, waardoor de weerstand achteruit ging en het virus ruim baan had.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Arjen2015 schreef: 03 apr 2020 10:24
Rereformed schreef: 03 apr 2020 09:57
Dat laatste lijkt me een vrij nonchalante aanname, en in werkelijkheid is het dus maar de vraag.

Ben dat niet helemaal met je eens, de uitbraak in Brabant (zonder strenge maatregelen) liet al zien dat er nauwelijks onder de 50 op de ic komen.
De druk op de ic kwam door de 50 plussers , niet door de sub 50
dus ja met strenge maatregelen voor de 50 plus waar ik volledig achter sta en nog veel strenger had gemoeten, leeftijds segregatie , zal dit ook niet anders zijn en tevens een vermindering voor de ic 50 plus.

wat klopt hier niet aan?
Je redenatie is absoluut niet gek en geeft te denken.
Maar met verschillende uitkomsten, die ieder voor zich weer te denken geven.
Dat zou dan toch betekenen, dat je virus bij de jongeren gewoon uit laat vieren om zo eerder aan een immuniteitspercentage te komen.

Maar dat zou meteen ook betekenen dat bijna iedereen ziek zou kunnen worden, en daar er toch ook een substantieel deel van de jongeren zwaar ziek wordt, zou dit dan wel eens wat aantallen betreft ook ver boven het aantal kunnen komen van wat we nu kunnen voorzien aan de hand van de gemiddelde cijfers.
Een vertienvoudiging van zieken betekent ook een vertienvoudiging van de jongeren, die zwaar ziek worden.

Wat de ouderen isoleren betreft:
Alleen de meest zorgbehoevenden wonen in een verpleeginrichting, die afgesloten zou kunnen worden.

Ik denk, dat het niet te realiseren is 50+ mensen te isoleren.
Dat zijn vaak nog mensen, die vol in het leven staan en meestal zelfs nog met kinderen thuis, zeker in de laatste jaren nu mensen steeds op hogere leeftijd hun kinderen krijgen.
Zelfs 60+ zal heel lastig zijn.
Dat is al een heel grote groep van de bevolking, die overal woont
Zelfs de meeste 80+ wonen her en der verspreid en zijn veelal nog zelfstandig wonend.
Die zouden dan allemaal van buiten af verzorgd moeten worden.
En niet dus alleen degenen, die nu al in het zorgcircuit zitten.

Maar het wordt steeds duidelijker, dat ook de mensen in de zorg heel grote verspreiders van het virus zijn (geweest).
Dat zou bij compleet isoleren van ouderen niet minder zijn geweest, maar door de meerdere soorten zorg die er dan zou moeten zijn, zoals oa. ook het boodschappen doen, eerder erger.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Mensen die denken dat ze het virus kunnen weg krijgen met lange lockdowns moeten eens naar dit filmpje kijken:
https://edition.cnn.com/videos/world/20 ... kg-vpx.cnn

Doden liggen op straat in Ecuador. Het virus kan daar zijn gang gaan. Zolang het ergens op de wereld heerst, verspreidt het zich, tenzij je alle landen die het zoveel zwaarder hebben achter een muur zet. Probleem is dat India daar bv ook bij zit en daar komen bv medicijnen vandaan.
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

Bonjour schreef: 03 apr 2020 10:50 Ik heb de uitspraak uit dit artikel:
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/zw ... -1.1648516
Dankjewel Bonjour. Interessant. Ik hoop dat dit beleid goed zal uitpakken voor de Zweden. Voor wetenschappelijk onderzoek is een afwijkende aanpak ook nuttig. Ondanks dat je landen niet met elkaar kan vergelijken, zijn er dan wel meer gegevens om onderzoek naar te doen.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Bonjour schreef: 03 apr 2020 11:00 Mensen die denken dat ze het virus kunnen weg krijgen met lange lockdowns moeten eens naar dit filmpje kijken:
https://edition.cnn.com/videos/world/20 ... kg-vpx.cnn

Doden liggen op straat in Ecuador. Het virus kan daar zijn gang gaan. Zolang het ergens op de wereld heerst, verspreidt het zich, tenzij je alle landen die het zoveel zwaarder hebben achter een muur zet. Probleem is dat India daar bv ook bij zit en daar komen bv medicijnen vandaan.
Shockerend.
Maar ik zit dat al weken te denken en is voorspelbaar voor overal in de wereld, waarvan we weten dat er enorme hoeveelheden mensen wonen, maar waar maar enkele besmettingen worden gemeld en ook maar enkele doden.
Het grootste deel van Zuid Amerika, India, heel Sub Sahara Afrika.
Zo ook heel China als het niet om Hubei gaat.

Vwb. de rest kunnen we slechts raden of het accurate getallen zijn.
Zo is het doden aantal in Frankrijk ook gisteren pas bijgesteld.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

laatste cijfers van 100 ic opnames

https://www.ntvg.nl/artikelen/de-eerste ... s/volledig

de vraag is dus is leeftijds segegratie te moeilijk?
ouderen binnen blijven….?
sub50 wordt dus niet opgenomen op de ic….
Martim Cymbron -
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Arjen2015 schreef: 03 apr 2020 10:24 wat klopt hier niet aan?
Opnieuw de macht vh getal

in Ndl zullen, grof geschat 5 à 6 miljoen mensen onder de 20 zijn
onder die groep sterft uiteindelijk, pure statistiek, een halve procent. Onlangs is er hier een meisje van 1é gestorven
dat zijn heel vele dode kinderen, zelfs al raakt hooguit 70% vd 5 miljoen besmet

80% vd doden zijn inderdaad + 60 maar door de massa kun je niet gewoon beslissen om niets te doen
Dat Virus discrimineert niet op leeftijd

of ga je nu al preventief op leeftijd selecteren (of gewicht/ondelriggende ziektes,...)? Iets wat men in Spanje en Italie noodgedwongen moet doen
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Maria schreef: 03 apr 2020 10:59
Arjen2015 schreef: 03 apr 2020 10:24
Rereformed schreef: 03 apr 2020 09:57
Dat laatste lijkt me een vrij nonchalante aanname, en in werkelijkheid is het dus maar de vraag.

Ben dat niet helemaal met je eens, de uitbraak in Brabant (zonder strenge maatregelen) liet al zien dat er nauwelijks onder de 50 op de ic komen.
De druk op de ic kwam door de 50 plussers , niet door de sub 50
dus ja met strenge maatregelen voor de 50 plus waar ik volledig achter sta en nog veel strenger had gemoeten, leeftijds segregatie , zal dit ook niet anders zijn en tevens een vermindering voor de ic 50 plus.

wat klopt hier niet aan?
Je redenatie is absoluut niet gek en geeft te denken.
Maar met verschillende uitkomsten, die ieder voor zich weer te denken geven.
Dat zou dan toch betekenen, dat je virus bij de jongeren gewoon uit laat vieren om zo eerder aan een immuniteitspercentage te komen.

Maar dat zou meteen ook betekenen dat bijna iedereen ziek zou kunnen worden, en daar er toch ook een substantieel deel van de jongeren zwaar ziek wordt, zou dit dan wel eens wat aantallen betreft ook ver boven het aantal kunnen komen van wat we nu kunnen voorzien aan de hand van de gemiddelde cijfers.
Een vertienvoudiging van zieken betekent ook een vertienvoudiging van de jongeren, die zwaar ziek worden.

Wat de ouderen isoleren betreft:
Alleen de meest zorgbehoevenden wonen in een verpleeginrichting, die afgesloten zou kunnen worden.

Ik denk, dat het niet te realiseren is 50+ mensen te isoleren.
Dat zijn vaak nog mensen, die vol in het leven staan en meestal zelfs nog met kinderen thuis, zeker in de laatste jaren nu mensen steeds op hogere leeftijd hun kinderen krijgen.
Zelfs 60+ zal heel lastig zijn.
Dat is al een heel grote groep van de bevolking, die overal woont
Zelfs de meeste 80+ wonen her en der verspreid en zijn veelal nog zelfstandig wonend.
Die zouden dan allemaal van buiten af verzorgd moeten worden.
En niet dus alleen degenen, die nu al in het zorgcircuit zitten.

Maar het wordt steeds duidelijker, dat ook de mensen in de zorg heel grote verspreiders van het virus zijn (geweest).
Dat zou bij compleet isoleren van ouderen niet minder zijn geweest, maar door de meerdere soorten zorg die er dan zou moeten zijn, zoals oa. ook het boodschappen doen, eerder erger.
Je punten zijn valid, helemaal over 50 plussers die kinderen thuis hebben...die discussie overleeftijds splitsing mis ik dus alleen in het nieuws, het blijkt dat ouderen toch besmet lijken te worden al zijn de eerste aanduidingen dat het nu langzamer gaat. De vraag is dus nu hoe kan er meer gestuurd worden op besmetting van ouderen te voorkomen. mij lijkt ouderen thuis te blijven...
Daar wordt in mijn ogen onvoldoende op gestuurd, behalve dat we nu bereiken met de maatregel voor iedereen geldt dat groepsimmuniteit erg langzaam wordt bereikt.
En ja in verpleeghuizen is er minimale quarantaine, verpleeghuispersoneel besmet inderdaad de zwakke ouderen. Ze zijn er niet klaar voor.
Ik denk dat Nederland geen ervaring heeft, en of dit haalbaar is, om een 50 scheiding aan te brengen, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit meer prioriteit moet hebben...hoe? ja dat is misschien niet zo simpel als ik schreef.
maar dat een hele economie wordt platgelegd, terwijl de sub 50 redelijk door kan gaan vind ik een aanpak van een been amputeren terwijl de voet eraf had gemoeten…
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

appelfflap schreef: 03 apr 2020 11:50
Arjen2015 schreef: 03 apr 2020 10:24 wat klopt hier niet aan?
Opnieuw de macht vh getal

in Ndl zullen, grof geschat 5 à 6 miljoen mensen onder de 20 zijn
onder die groep sterft uiteindelijk, pure statistiek, een halve procent. Onlangs is er hier een meisje van 1é gestorven
dat zijn heel vele dode kinderen, zelfs al raakt hooguit 70% vd 5 miljoen besmet

80% vd doden zijn inderdaad + 60 maar door de massa kun je niet gewoon beslissen om niets te doen
Dat Virus discrimineert niet op leeftijd

of ga je nu al preventief op leeftijd selecteren (of gewicht/ondelriggende ziektes,...)? Iets wat men in Spanje en Italie noodgedwongen moet doen
Waar haal je dat getal 0.5% vandaan? ik kan dat tot nu toe nergens vinden.
Ik kan tot nu toe alleen vinden dat er geen gezonde mensen onder de 50 zijn overleden na een maand uitbraak zonder maatregelen.
en ja het virus selecteert wel degelijk op leeftijd, je suggereert dat iedereen de klos is...
Martim Cymbron -
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Arjen2015 schreef: 03 apr 2020 11:54 Waar haal je dat getal 0.5% vandaan? ik kan dat tot nu toe nergens vinden.
Ik kan tot nu toe alleen vinden dat er geen gezonde mensen onder de 50 zijn overleden na een maand uitbraak zonder maatregelen.
en ja het virus selecteert wel degelijk op leeftijd, je suggereert dat iedereen de klos is...
naar aanleiding van de 12jarige overlden kwam dat hier ter sprake. 0.x% van die groep zal overlijden en op de zoveel doden is 1 dood kind dus perfect logisch/normaal
(journaal/terzake/de afspraak/...). geen idee of je dat als Nederlander kunt zien.

blijkbaar heerst hier de impliciete visie, zo komt het bij mij over, dat enkel oude zieke mensen aan corona sterven.
zij zorgen voor de overbelasting vh systeem. Eufemistisch kun je dat Nederlandse nuchterheid noemen denk ik.
Dat is natuurlijk een illusie. Met cijfertjes kun je veel bewijzen, het is maar hoe je ze draait en keert. Bij het grote aantal besmettingen zijn ook kleine percentages heel snel veel mensen of mensen die je niet verwacht.

geen idee wat ik ervan moet denken. Enerzijds wil men bij jullie zuid-Europa laten verrekken omdat zij schulden hebben maar anderzijds stuurt men de eigen coronapatienten naar Duitsland.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Bonjour schreef: 02 apr 2020 12:20
heeck schreef: 02 apr 2020 12:01 Hoe bepaal ik jouw betrouwbaarheid, terzake kennis en verdere invloed, cq belangen?
Arjen rekent het je voor. Dan hoef je niet zijn autoriteit op rekengebied in twijfel te trekken. Als je het niet vertrouwt, doe je het sommetje over of je zoekt een fout in de redenatie.
Bonjour,

Dat is precies het soort vertier waar ik, zoals al eerder vermeld, absoluut geen heil in zie.
De Volkskrant verzon er een mooi woord voor: Opiniedemie.
In de slipstream van de covid-19-pandemie is inmiddels een ware opiniedemie ontstaan. Filosofen, psychiaters, psychologen, sociologen, BN’ers en columnisten buitelen over elkaar heen om de crisis te verhelderen met duidingen en adviezen.
. .
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Arjen2015 schreef: 03 apr 2020 11:52 De vraag is dus nu hoe kan er meer gestuurd worden op besmetting van ouderen te voorkomen. mij lijkt ouderen thuis te blijven...
Daar wordt in mijn ogen onvoldoende op gestuurd, .................
Dan mis je toch een belangrijk deel van de adviezen en de boodschappen.
Ik heb ook niet die indruk, dat mensen daar lak aan hebben.
Ik ben zelfs verrast hoe belangrijk mensen dit vinden en er gehoor aan geven.
Misschien woon jij in een gebied waar men wel gewoon zijn gang wil gaan?

Samen met mijn broers en zussen en vooral door mijn man, hoor ik bij de risico groep.
Gelukkig vermaken we ons prima in huis en in de tuin.
Overal merk ik op, dat juist de groep 70 plus aan zelf isolatie doet, zoals ook geadviseerd wordt.
Geen visites, verjaardagsfeestjes, minder winkelen door voorraad voor een week, en alleen in minder drukke tijden.
Heel veel maken nu gebruik van boodschappen op bestelling bij de supers en te laten brengen.
De meeste oma's en opa's hebben hun oppas dag opgeschort enz...............
Overal hoor en lees ik, dat ze de kleinkinderen en andere sociale contacten missen.

En natuurlijk zijn er mensen, die dom zijn en ook die er lak aan hebben.
We lezen het in het nieuws van de afgelopen weken.
Zij en hun omgeving worden dan ook direct afgestraft.
Een paar plaatsen in Nederland zijn zo haarden geworden en rest leert ervan.
En ja in verpleeghuizen is er minimale quarantaine, verpleeghuispersoneel besmet inderdaad de zwakke ouderen. Ze zijn er niet klaar voor.
Ik denk dat Nederland geen ervaring heeft, en of dit haalbaar is, om een 50 scheiding aan te brengen, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit meer prioriteit moet hebben...hoe? ja dat is misschien niet zo simpel als ik schreef.
Ik denk niet, dat het een kwestie van er niet klaar voor zijn is.
Er is gewoon een schreeuwend tekort, mede doordat zij idd. ook ziek worden.
Door de maatregelen die jij voor wil staan, zal dat alleen maar gedurende een bepaalde tijd heel veel erger zijn.

En minder zorgpersoneel, omdat een groot gedeelte ook al 50 + is.
Er is heel veel professionele zorg, die niet actief werkte, opnieuw ingezet.
Wat denk je dat de leeftijd van die verpleegkundigen en thuiszorgers is?
En wat te denken van de leden van thuiszorgers ?
Daar zouden er veel meer van moeten zijn en die groep bestaat al grotendeels uit parttime mensen, herintredend omdat de kinderen de deur uit zijn.

De theorie zou goed en te overdenken zijn, maar we weten dat de praktijk idd. totaal anders is.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

heeck schreef: 03 apr 2020 12:24 Dat is precies het soort vertier waar ik, zoals al eerder vermeld, absoluut geen heil in zie.
Niemand verplicht je het te lezen.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Bonjour schreef: 03 apr 2020 12:32
heeck schreef: 03 apr 2020 12:24 Dat is precies het soort vertier waar ik, zoals al eerder vermeld, absoluut geen heil in zie.
Niemand verplicht je het te lezen.
Dat kan niet want:
"The proof of the pudding is in the eating."

Maar als jullie hier plezier aan beleven dan doe ik even aan onthoudinhg.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie