Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Rereformed »

Bonjour schreef: 28 mar 2020 07:05
Rereformed schreef: 28 mar 2020 05:58 Wie legt mij uit waarom het sterftecijfer in Duitsland wezenlijk lager ligt dan in alle andere Europese landen met duizenden gevallen?
Ze hebben testen.
Sorry, maar dat is toch helemaal geen uitleg? Kun je het zo uitleggen dat ik het ook snap?

Kijk eens naar het dodental, Nederland heeft 38% meer sterfgevallen terwijl Duitsland een vijf maal zo grote bevolking heeft. :shock:
En het verschil met Duitsland is ook dat de Nederlandse efficiency een ander effect nu heeft dan de Duitse grundlichkeit. Er ligt hier geen meter spoor teveel, geen vierkante meter asfalt en geen huis teveel en geen bed teveel. En we stemmen graag op partijen die dat in stand houden.
Ik snap van deze redenering ook helemaal niets. Er is tot nu toe helemaal geen tekort aan wat dan ook. Moet dat een uitleg zijn voor mijn vraag? Wat bedoel je te zeggen?
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 28 mar 2020 10:05 Sorry, maar dat is toch helemaal geen uitleg? Kun je het zo uitleggen dat ik het ook snap?
Het sterftecijfer is het aantal doden / aantal besmette mensen.

80% van de besmette mensen gaan niet naar een ziekenhuis. In Nederland is de keus gemaakt die mensen niet te testen. Die zien we dus in geen enkele statistiek terug. In Duitsland test men zoveel mogelijk mensen.

We hebben geen benul van het sterftecijfer, want we kennen het aantal besmette mensen niet, niet hier en niet in Duitsland. De toegepaste formule is:
het aantal doden /de positief geteste mensen.
en dan maar hopen dat het iets zinnigs is. In Nederland is dus het verschil tussen positief geteste mensen en het aantal besmette mensen veel groter dan in Duitsland. Tussen de aantallen besmette mensen en positief geteste kan wel een factor 10 of 20 tussen zitten. Niemand die het weet, want je moet een bloedtest daarvoor doen en daarvan is er ook nog nauwelijks testcapaciteit.

Een vergelijkbaar probleem is met het aantal herstelde mensen. Die staat in de statistieken op 3 wat totaal ongeloofwaardig is. Maar zonder test ben je niet genezen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 28 mar 2020 07:06 Volgens onze favoriete president Trump heeft alles nu te maken met de hoeveelheid testen die afgenomen worden, waardoor dus het besmettings-en sterftecijfer veelal niet kan kloppen (vertekend beeld), BEHALVE uiteraard in USA, waar "TREMENDOUS" getest wordt, waardoor het aantal besmettingen dan weer zo explosief LIJKT toe te nemen.
Onderzoek toont uiteraard aan dat zelfs Nederland nog meer testen afneemt!
Begrijp ik. Ik begrijp nu ook dat mijn vraag verkeerd gesteld is. Sterftecijfer is de hoeveelheid doden per totaal aan geconstateerde gevallen.

Ik bedoel dat men eenvoudig puur naar het aantal sterfgevallen dat per land wordt opgegeven kan kijken om wezenlijke verschillen te kunnen opmerken. Het is duidelijk dat Duitsland, en ook Oostenrijk en Zwitserland en Zuid-Korea het veel beter doen dan een hoop andere Europese landen met veel gevallen, waaronder ook Nederland en Beligië.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 28 mar 2020 10:05 Kijk eens naar het dodental, Nederland heeft 38% meer sterfgevallen terwijl Duitsland een vijf maal zo grote bevolking heeft.
Dat zegt alleen iets over de verspreiding. Nederland is waarschijnlijk al eerder besmet dan Duitsland en dat is een tijd onder de radar gebleven. Daardoor is de exponentiele curve eerder begonnen.
Rereformed schreef: 28 mar 2020 10:05 Ik snap van deze redenering ook helemaal niets. Er is tot nu toe helemaal geen tekort aan wat dan ook.
Door de efficiency is er geen test teveel ingekocht. Dus het RIVM moest al heel snel het traceren van mogelijk besmette mensen opgeven.
En door de efficiency hebben we een tekort aan bedden binnenkort. Als je grundlig bent zorg je voor overcapaciteit.

Maar het is een dogma te denken dat je door strenge maatregelen je land virus vrij kan houden. China, Japan en Zuid-Korea zijn niet virus vrij. En de ervaring in Nederland is dat het virus al aardig onder de radar kan verspreiden. Daarom stel ik ook voor om het virus te hernoemen naar het carnavalsvirus. Klinkt wat vrolijker.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 28 mar 2020 10:22 Het is duidelijk dat Duitsland, en ook Oostenrijk en Zwitserland en Zuid-Korea het veel beter doen dan een hoop andere Europese landen met veel gevallen, waaronder ook Nederland.
Hoe definieer je 'beter'? Je weet niet wat het uiteindelijk aantal doden zijn.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bonjour schreef: 28 mar 2020 10:28Nederland is waarschijnlijk al eerder besmet dan Duitsland en dat is een tijd onder de radar gebleven. Daardoor is de exponentiele curve eerder begonnen.
Dat is een uitleg die ik begrijp. Maar de uitleg lijkt mij nogal onwaarschijnlijk. Waarom zou Nederland eerder besmet zijn?
Maar het is een dogma te denken dat je door strenge maatregelen je land virus vrij kan houden. China, Japan en Zuid-Korea zijn niet virus vrij.
Uiteraard, maar er is niemand die dit dogma onderhoudt. Strenge maatregelen, zoals die in Finland genomen zijn, zijn enkel om de situatie onder controle te krijgen. Het gaat er niet om virus-vrij te worden, maar om noodsituaties in ziekenhuizen te voorkomen.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 28 mar 2020 10:37 Waarom zou Nederland eerder besmet zijn?
Geen idee. Een ski-oort in Zwitserland wat onder Nederlanders populair is en besmet was? Zwitserland en Oostenrijk hebben het ook zwaar.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Rereformed schreef: 28 mar 2020 10:22
Ik bedoel dat men eenvoudig puur naar het aantal sterfgevallen dat per land wordt opgegeven kan kijken om wezenlijke verschillen te kunnen opmerken. Het is duidelijk dat Duitsland, en ook Oostenrijk en Zwitserland en Zuid-Korea het veel beter doen dan een hoop andere Europese landen met veel gevallen, waaronder ook Nederland en Beligië.
Allereerst: het aantal testen beïnvloedt de statistieken, maar ook het tempo waarmee de epidemie zich verspreid. Veel testen = veel gevallen vinden en isoleren. Waarschijnlijk hebben minder niet-gevonden gevallen anderen besmet dus is het totale aantal patiënten ook lager. Je verwacht dat dit verschil nu steeds kleiner wordt omdat de meeste landen in lock down zitten.

Daarnaast is de zorg in Duitsland heel goed georganiseerd. Het aantal IC bedden per inwoner is het hoogste van Europa. De meeste dodelijke slachtoffers in Nederland bereiken de IC's niet eens omdat de kans dat ze nog lang doorleven niet groot is. Ik vermoed dat in Duitsland die afweging minder speelt. Een deel van deze mensen overlijdt aan iets anders.

Verder weet ik niet hoe betrouwbaar en actueel de cijfers voor aantal overleden mensen zijn, misschien zijn de Duitse cijfers onvolledig.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bonjour schreef: 28 mar 2020 10:43
Rereformed schreef: 28 mar 2020 10:37 Waarom zou Nederland eerder besmet zijn?
Geen idee. Een ski-oort in Zwitserland wat onder Nederlanders populair is en besmet was? Zwitserland en Oostenrijk hebben het ook zwaar.
Dat klinkt niet erg overtuigend. Duitsers gaan ook naar diezelfde vakantieoorden en zullen overal in de meerderheid zijn geweest.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 28 mar 2020 10:58 Duitsers gaan ook naar diezelfde vakantieoorden en zullen overal in de meerderheid zijn geweest.
De ene bar kan vol zitten met Nederlanders en besmet en de andere met Duitsers en vrij zijn. De wet van grote getallen gaat niet op voor het begin van een epidemie in een land.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

België vandaag bijna tweemaal zoveel nieuwe gevallen als eerdere dagen.
Born OK the first time
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Mogelijk verklaring:
In totaal zijn er in heel het land 1.850 nieuwe besmettingen bijgekomen. Dat is een forse stijging, maar dat heeft deels te maken met de opgedreven labocapaciteit en een (uitgestelde) rapportering van een groot Waals labo.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Een maand geleden (op 27 feb.) maakte Nederland de eerste officiële Corona besmetting bekend: een man uit Loon op Zand. Een maand eerder (op 27 jan.) had Duitsland reeds de eerste officiële besmetting. Wat we niet weten, is hoeveel het er werkelijk waren. Een mogelijkheid is, dat er in Nederland meerdere mensen rondliepen met het virus en anderen besmetten zonder het te weten en dat dit in Duitsland minder het geval was. Op 16 Maart - toen het totale aantal besmettingen de 1.600 had bereikt en zo'n 300 patienten in het ziekenhuis lagen - sprak Rutte de bevolking toe. Duitsland had toen al meer dan 5.000 bevestigde besmettingen. Dit is exponentieel toegenomen.

Vooral vreemd is niet zozeer het aantal besmettingen (want dat is in beide landen exponentieel toegenomen), maar het veel grotere aantal mensen dat in Nederland sterft: Duitsland heeft nu meer dan 53.000 besmettingen, maar minder dan 400 doden, terwijl Nederland ''slechts'' 8,603 besmettingen kent, maar tegelijk reeds 546 doden te betreuren heeft.

Of Nederland heeft zelfs meer dan 53.000 besmettingen onder de radar die grotendeels in Duitsland door tests aan het licht zijn gekomen, of er deugt iets niet met het zorgstelsel in NL waardoor er procentueel veeeeel meer mensen overlijden dan in Duitsland. Ik vermoed het eerste. Dat impliceeert dat het aantal nieuwe besmettingen in NL feitelijk sterker stijgt dan in Duistland.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 28 mar 2020 11:34 België vandaag bijna tweemaal zoveel nieuwe gevallen als eerdere dagen.
blijkbaar gaan we goede richting uit volgens experten,

800 liggen er op intensienve en de capaciteit was 1900. Trek de mensen af, die er liggen zonder corona, en op 10 dagen tijd is 50% vd bedden bezet.
ik vind dat het afschuwelijk snel gaat

tellen is een lastige
wie telt men mee, wie niet, wat die je met doden die je vindt (testen of niet)
wat zijn de politieke belangen? N-Korea telt nog steeds 0 coronadoden

gisteren een interview gezien met een wanhopige amerikaanse verpleegster in new york
een onnozele ct-foto na een beenbreuk en die mens heeft gewoon coronalongen.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ik hoop overigens dat deze gegevens incorrect zijn:

In Nederland zijn er 546 doden en slechts 3 genezen verklaard.
In Duitsland zijn er 395 doden en 6.658 genezen verklaard.

Indien dit correct is, dan is er iets heel erg mis in Nederland waar 99% van de zware gevallen sterft (in Duitsland is dat slechts een kleine 6% :shock: ).
Zionist
Plaats reactie