Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door appelfflap »

groepsimmuniteit is in 1e instantie uw zwaksten laten sterven
VK heeft die onzin al opgegeven, ben echt benieuwd wanneer Nederland volgt want de situatie in Brabant ziet er toch echt erg uit

de privatisering zorgt er nu al blijkbaar voor dat ziekenhuizen buiten brabant koudweg coronapatienten uit Brabant weigeren. Zijn bij de verkeerde verzekeraar aangesloten en andere bureaucratische onzin dus te duur waarschijnlijk

Kan de Ndl overheid überhaupt nog in- en doorgrijpen zoals in Frankrijk?
https://www.demorgen.be/nieuws/nederlan ... ~b4179788/

Maar de Nederlandse begroting is volledig op orde
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

axxyanus schreef: 21 mar 2020 15:44 Waarom zou (groeps)immuniteit anders werken wanneer de immuniteit verkregen wordt doordat voldoende mensen ziek werden en herstelden dan wanneer voldoende mensen gevaccineerd werden? De groepsimmuniteit is toch gewoon de bescherming die onbesmette mensen genieten doordat ze in een omgeving leven waarin voldoende mensen immuun zijn.
Omdat ze zichzelf tegenwerkt, Hoe meer mensen immuun zijn des te minder worden er besmet, als er minder besmet raken dan er geboren worden dan neemt de immuniteit niet langer toe, Maar vaccineren kan gewoon doorgaan. Daarom doet men dat ook!
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 21 mar 2020 16:04
axxyanus schreef: 21 mar 2020 15:44 Waarom zou (groeps)immuniteit anders werken wanneer de immuniteit verkregen wordt doordat voldoende mensen ziek werden en herstelden dan wanneer voldoende mensen gevaccineerd werden? De groepsimmuniteit is toch gewoon de bescherming die onbesmette mensen genieten doordat ze in een omgeving leven waarin voldoende mensen immuun zijn.
Omdat ze zichzelf tegenwerkt, Hoe meer mensen immuun zijn des te minder worden er besmet, als er minder besmet raken dan er geboren worden dan neemt de immuniteit niet langer toe, Maar vaccineren kan gewoon doorgaan. Daarom doet men dat ook!
Jij argumenteert nu alsof we pas van groepsimmuniteit kunnen spreken als die niet meer kan verdwijnen. Groepsimmuniteit is er gewoon omdat er (op dat moment) voldoende mensen immuun zijn. Dat groepsimmuniteit weer kan verdwijnen als we niet langer voldoende immune mensen hebben, is geen reden om te ontkennen dat we het op een bepaald moment hadden. Door de dalende vaccinatie is in heel wat populatie daar ook de dreiging dat de groepsimmuniteit verdwijnt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Peter van Velzen
Site Admin

De groepsbescherming neemt niet langer toe als er evenveel kinderen geboren worden als mensen geinfecteerd. Dat zijn zo'n 13.000 infecties per uur. Stel een drager is gemiddeld 4 weken lang besmettelijk voor zijn omgeving, dan zijn er zo'n 9 miljoen besmettelijken. Dat is wat we - als er geen maatregelen genomen werden wereldwijd over ongeveer een maand kunnen verwachten. Dat levert ongeveer 180.000 doden per maand op. Als je dat groepsimmuniteit noemt OK.

Maar als er een vaccin is, dan kan het tot veel minder terugebracht worden.
Evebgoed schrikken hoe snel het aantal slachtoffers zou hunnen oplopen zonder maatregelen, De toename blijkt tot nu toe ongeveer 15% per dag te zijn geweest, oftewel 2,5 keer zo veel na één week. Dat verklaart de angst wel een beetje: April 180.000 doden. Mei: 1,2 miljoen. Zoiets zou stervens hard gaan!
Ik wens u alle goeds
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

appelfflap schreef: 21 mar 2020 15:51 de privatisering zorgt er nu al blijkbaar voor dat ziekenhuizen buiten brabant koudweg coronapatienten uit Brabant weigeren. Zijn bij de verkeerde verzekeraar aangesloten en andere bureaucratische onzin dus te duur waarschijnlijk
Dit schrijf je om 16.51 vandaag en afgelopen nacht zijn ze al begonnen met patiënten uit Brabant over te brengen.

In de nacht van vrijdag op zaterdag arriveerden vanuit Brabantse ziekenhuizen de eerste zieken op verpleegafdelingen in Friesland, Groningen en Drenthe. De noordelijke ambulancediensten vervoeren dit weekend in totaal zo’n zeventig patiënten. (L.C.)
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 21 mar 2020 18:47 De groepsbescherming neemt niet langer toe als er evenveel kinderen geboren worden als mensen geinfecteerd. Dat zijn zo'n 13.000 infecties per uur. Stel een drager is gemiddeld 4 weken lang besmettelijk voor zijn omgeving, dan zijn er zo'n 9 miljoen besmettelijken. Dat is wat we - als er geen maatregelen genomen werden wereldwijd over ongeveer een maand kunnen verwachten. Dat levert ongeveer 180.000 doden per maand op. Als je dat groepsimmuniteit noemt OK.
Ik heb de indruk dat je helemaal de context uit het oog verliest waarin deze opmerkingen geplaatst werden. Namelijk dat de Nederlandse overheid tot groepsimmuniteit wil komen. Nu de enige manier waarop ze daar op dit moment toe kan komen is doordat er voldoende mensen ziek worden en herstellen. En als ze die doelstelling halen, dan zal dat helemaal vanzelf gekomen zijn en niet doordat ze het anders aangepakt hebben dan b.v. zuid-korea.

Nu mag je natuurlijk de haalbaarheid van die doelstelling in twijfel trekken maar dan lijkt het me beter dat je dat doet door te reageren op de bijdrage die die doelstelling ter sprake brengt dan op latere reacties die misschien gewoon even meedenken vanuit het idee dat dat inderdaad een haalbare doelstelling is.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Het Coronavirus heeft slechts weinig positieve kanten. Zoals na de pest in de 14e eeuw, komt er ineens ruimte in de arbeidsmarkt. Meer positiefs kan ik niet echt verzinnen. :wink:
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

PetervanVelzen schreef: .. .
Maar als er een vaccin is, dan kan het tot veel minder terugebracht worden.
...
Zolang er geen vaccin inzetbaar is rest er weinig anders dan de ziekenhuiscapaciteit niet te overspoelen met, als het kan een geoptimaliseerd percentage kudde-immuniteit *)

Ik verwacht niet dat er iemand is die het inzetten van een vaccin zou willen uitstellen omdat de kudee-immuniteit zo goed bevalt. Maar zelfs dan wordt complete vaccinatie alleen een doel als het uitroeien vamn de ziekte het doel is.

Roeland
https://nl.wikipedia.org/wiki/Groepsimmuniteit schreef:Groepsimmuniteit, kudde-immuniteit of collectieve immuniteit is een vorm van indirecte bescherming tegen infectieziektes die wordt bereikt doordat een groot deel van een populatie immuun is voor een infectie en deze zich niet of moeilijk kan verspreiden.[1]
Groepsimmuniteit kan ontstaan door vaccinatie of doordat een groot deel van de populatie geïnfecteerd is geweest en antilichamen heeft opgebouwd.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Peter van Velzen
Site Admin

axxyanus schreef: 21 mar 2020 19:17

Nu mag je natuurlijk de haalbaarheid van die doelstelling in twijfel trekken maar dan lijkt het me beter dat je dat doet door te reageren op de bijdrage die die doelstelling ter sprake brengt dan op latere reacties die misschien gewoon even meedenken vanuit het idee dat dat inderdaad een haalbare doelstelling is.
We praten weer een langs elkaar heen,
Ik spreek bij 180.000 doden per vier weken niet van groepsimmuniteit al is die er formeel wel.
Jij had waarschijnlijk helemaal geen aantallen in je hoofd.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Vilaine schreef: 21 mar 2020 18:53 Dit schrijf je om 16.51 vandaag en afgelopen nacht zijn ze al begonnen met patiënten uit Brabant over te brengen.
ik zag de titel
feit blijft natuurlijk dat dit wel dramatisch is hé. Ben blij dat er nu een oplossing is maar dit probleem zou zich nooit mogen stellen, in dit soort situatie moeten ziekenhuizen 100% solidair zijn.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Rereformed schreef: 20 mar 2020 16:18
MaartenV schreef: 19 mar 2020 16:21 Meer en meer bewijs dat het vermaledijde Youtubefilmpje wel eens het juiste antwoord zou kunnen hebben:
(Chloroquine als medicijn):
https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~bee62ad4/
Ik hoopte ook daarop maar hier hoor ik Dr. Anthony Fauci, de nummer 1 authoriteit in de VS, dit tegenspreken: "non proven, anecdotal data that it works".
In het artikel in de morgen staat dat de farma industrie er alles aan zal doen om dit medicijn af te breken omdat het te goedkoop is en zij er niks aan verdienen. Wat een perverte farma industrie!
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
en: Death does not exist in first-person mode.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het vervelende is dat veel mensen zich niet lijken te houden aan de 'social distancing". Drukte bij bouwmarkten, afval stations, bos en strand. Misschien komt toch het moment voor gedwongen thuisblijven. Nu moeten er nog steeds mensen naar hun werk, we moeten toch boodschappen doen of laten doen. Ik weet eigenlijk niet wat er in Brabant allemaal dicht is.
Beginnen met 'ophokplicht' voor 70+?

Als je de verschillende sites van deskundigen kijkt, blijven er voorstanders van 'lock-down' en voorstanders van 'mitigation'.
Komt er een tweede piek bij het 'lock-down' scenario? Zo ja, weegt dat op tegen de tijd die je 'koopt'?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ophokplicht? Niet alleen 70+ is vatbaar voor corona, op de IC is de helft van de patiënten jonger dan 50. Die mensen worden kunstmatig in slaap gehouden en verliezen veel spiermassa. Na 4 weken in deze toestand moet je een half jaar tot een jaar revalideren. Sommige blijven longschade houden, hun leven lang. Niet alleen oudjes hebben minder weerstand, ook ik, en met mij vele anderen, heb op dit moment veel minder weerstand en ik ben een veertiger. Het enige wat mensen nu niet moeten doen is samenscholen. Als je ziet dat het ergens druk wordt, rij dan door en ga niet in de rij staan. Als het zo door gaat komt er een lockdown, van mij mag het direct ingaan.
appelfflap
Banned

https://ibb.co/bm9S84R
valt er iets op? maakt dat niet bang?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

appelfflap schreef: 21 mar 2020 22:53 maakt dat niet bang?
Wat me bang maakt is dat Italië in een totale lockdown zit en dat het niet uit lijkt te maken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie