TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 apr 2022 11:34
De jagers maken hun regels zelf.
Het lijkt de overheid maar die laat nu eenmaal de oren naar de jagers (vissers boeren) hangen.
Je bronnen zeggen me dus niet zo veel.
De bron "rijksoverheid" zegt mij zeer veel.
En zeker, dat er geprobeerd wordt met overleg onderling met "ieders belang" rekening te houden.
Wat mensen in de praktijk doen, dat is juist de reden van de wet.
Deze wet is de laatste jaren met de veranderde inzichten zelfs regelmatig bijgesteld.
Dat mensen dat regelmatig aan hun laars lappen, zegt dus niets over de overheid, maar alles over mensen, die hier niet mee kunnen dealen en hun eigen wensen belangrijker vinden. Ieder vanuit de eigen motieven.
Willem Alexander jaagt zoveel als hij wil en feitelijk wordt er niets aan gedaan, zogaat dat in die wereld.
Houdt hij zich aan de wet, dan is hij privé gerechtigd te doen, wat hij doet.
Wat anderen, veschillende soorten groepen, roepen, doen zij dan vaak vanuit hun eigen sentimenten.
Begrijpelijk, maar zo heeft ieder zijn eigen gevoel en motivaties.
Zonder gedegen bronnen, waarin duidelijk is waar hij zg. onwettig zou handelen, is dit slechts stemmingmakerij.
Daar doe ik niet aan mee.
Ook in de volle natuur regelen de grote katten en beren niet de wildstand.
Dat dacht men vroeger maar uit onderzoek is gebleken dat ze weinig invloed hebben.
Ik ben altijd in voor onderzoeksresultaten.
Zeker, als ik dat zelf ook kan nalezen.
Voor nu:
Natuurlijk zijn niet alleen de eters verantwoordelijk voor de wildstand.
In de natuur is er ook zeer veel sterfte door epidemieën door overbevolking, verhongering en klimaatomstandigheden.
De rede had men toen niet achterhaald, ... n de dijk.
Welke bronnen?
En kun je bij deze laatste zin verklaren, wat dan de reden kan zijn, dat zij daarom niet de wilstand van andere diersoorten mede reguleren?
Wolven regulieren wel, maar dat mag weer niet van de boeren en die maken de dienst uit.
Klopt.
Maar zou je bij je argumentaties dit laatste anders willen formuleren?
Want voorbijgaand aan de feiten van overleg en kiezen voor de minst schadelijk oplossing voor alle partijen, klinkt dit weer heel erg als een eigen gevoelsreactie.
Wat je weliswaar met heel wat mensen deelt, maar ik in een discussie over voors en tegens, alleen kan zien als ook stemmingmakerij.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.