@Maria,
Nee hoor! Niet dat ik vaak reageer, maar ik lees wel. En ik hou niet van winkelen en over schoenen en vrouwenonderwerpen praten. Wat zijn precies vrouwenonderwerpen?
Moderator: Moderators
@Maria,
Weet jij het? Ik niet.appelfflap schreef: ↑11 aug 2019 20:34yep
hoeveel mannen zitten er op een forum over jaloersheid, baby's ed?
Het gaat meniet om de cijfers, maar met deze reactie bevestig jij mij alleen in mijn uitspraak.
Tjemig, ik ga me nu toch echt een freak voelen bij dit soort uitspraken.![]()
Ben ik dan zo'n uitzondering?
Mag ik dat tegenspreken?
Met vrouwenonderwerpen wordt bedoeld: Onderwerpen waar je over het algemeen veel vrouwen en weinig mannen over hoort praten. Voor mannenonderwerpen geldt het tegenovergestelde.Storm schreef: ↑11 aug 2019 20:52@Maria,
Nee hoor! Niet dat ik vaak reageer, maar ik lees wel. En ik hou niet van winkelen en over schoenen en vrouwenonderwerpen praten. Wat zijn precies vrouwenonderwerpen?
Hoe meer je mijn woorden tegenspreekt en hoe meer je mijn woorden in twijfel trekt, hoe meer we van elkaar kunnen leren. Dus ja, je mag wat ik zeg tegenspreken. Graag zelfs.
Wie ontkent dat?dbdb521 schreef: ↑11 aug 2019 21:11Maar sommige dingen zijn gewoon overduidelijk. Ontkennen dat er over het algemeen duidelijk van elkaar te onderscheiden mannen- en vrouwen-interesses zijn is net zo raar als ontkennen dat honden over het algemeen er niet van houden om achter een bal aan te rennen als je die weggooit.
Kun je toelichten wat je tegenspreekt en waarom je het tegenspreekt? Ik zal je waarschijnlijk verkeerd begrepen hebben.Maria schreef: ↑11 aug 2019 21:37Wie ontkent dat?dbdb521 schreef: ↑11 aug 2019 21:11Maar sommige dingen zijn gewoon overduidelijk. Ontkennen dat er over het algemeen duidelijk van elkaar te onderscheiden mannen- en vrouwen-interesses zijn is net zo raar als ontkennen dat honden over het algemeen er niet van houden om achter een bal aan te rennen als je die weggooit.
Hebben we het daarover?
Degene die iets stelt zal dat moeten aantonen.
Het is mij er met de pap-lepel ingegoten dat jongens en meisjes en mannen en vrouwen hetzelfde zijn en kunnen. Daarbij wordt ook in de media heel sterk de mening verspreid dat mannen en vrouwen hetzelfde zijn. Denk aan alle actie-films met sterke vechtende vrouwen in de hoofdrol en televisieseries over onafhankelijke en werkende vrouwen. In het Koninkrijk Zweden gaan witte mensen zelfs nog veel verder in het afdwingen van hun geforceerde genderneutrale rolpatroon aan hun kinderen. Een genderneutraal rolpatroon is immers ook gewoon een geforceerd cultureel rolpatroon.
jij weet perfect waarom er op dit forum bijna geen vrouwen zijn
Ja hoor.dbdb521 schreef: ↑11 aug 2019 18:06 Hoe kun je een forum als deze in stand houden met vrouwen die geen interesse hebben in de hier besproken onderwerpen? Als je vrouwen op dit forum zou neerzetten die geen interesse hebben in de hier besproken onderwerpen en je zou ze laten praten over hun eigen interesses, dan zou dit vrijdenkersforum vanzelf veranderen in bijvoorbeeld een kinderkleding- of een schoenenforum.
Dat is stompzinnig.
De onderwerpen die op dit forum besproken worden zijn genderneutraal. Er is niets mannelijks of vrouwelijks aan een discussie over politiek. Maar omdat veel mannen en weinig vrouwen een interesse hebben in deze onderwerpen, wordt er over "mannenonderwerpen" gesproken met als doel om aan te geven dat veel mannen en weinig vrouwen interesse hebben in het onderwerp.Petra schreef: ↑12 aug 2019 09:00 Ja hoor.
Vrouwen moeten of 'one of guys' lijken of ze hebben het alleen maar over kinderkleding en schoenen.
Ik weet niet wat voor vrouwen jij in je omgeving hebt, maar misschien 's wat vaker met vrouwen in gesprek gaan is wellicht een optie om dat beeld bij te stellen.
Jammer.
Zijn actiefilms in het algemeen een afspiegeling van de werkelijkheid?Denk aan alle actie-films met sterke vechtende vrouwen in de hoofdrol en televisieseries over onafhankelijke en werkende vrouwen.
Genderneutraal is niet gelijk aan gendergelijkheid.In het Koninkrijk Zweden gaan witte mensen zelfs nog veel verder in het afdwingen van hun geforceerde genderneutrale rolpatroon aan hun kinderen. Een genderneutraal rolpatroon is immers ook gewoon een geforceerd cultureel rolpatroon.
Misschien spreek je hier voor jezelf, maar dit is niet algemeen.Mijn opa en oma zijn opgegroeid met sterke culturele rolpatronen over dat mannen werken en vrouwen voor de kinderen zorgen. Mijn generatie is opgegroeid met sterke culturele rolpatronen over dat mannen en vrouwen in alle opzichten gelijk zijn.
is dat zo?