heeck schreef: ↑16 jul 2019 11:12
Petra schreef:Pluimballen kunnen leuk zijn dat ligt maar de ballenbak, de speelballen en wat voor ballen ze opgooien Roeland.
Het wordt ook best wel een beetje eentonig zo. Wellicht is het tijd om weer 's wat andere onderwerpen aan te snijden.
Ik zit nog even verkleefd aan de titel en jouw placebo-bal, die ik kaatste met de vraag naar de behandelingseffectiviteiten van homeopathie bij resp. lepra en ebola.
Die bal eerst even uitspelen en dan evt een nieuw topic om de verwerving van kennis en het vermogen tot kiezen aan te snijden.
Of wat je ook maar wilt en waar ik ook belangstelling voor mocht hebben.
Roeland
Herhalen dan maar.
Mijn mening over placebo's en alternatieve therapieën; een greep uit vele reacties van mij.
Ik zal het voor je plakken.
Neem dan een paar flinke slokken van je kostbare krachtwatertje, lees daarna nog 's je verwijzing over curiosa en vraag je dan af hoe dat met jouw onderscheidingsvermogen zit.
Of niet.
viewtopic.php?f=29&t=17149&p=541301&hil ... el#p541280
Petra schreef: ↑10 jan 2018 00:56
Er wordt me teveel poespas bijgehaald bij dat hele Reiki verhaal.
Ik geloof wel in mens en energie en dergelijke maar er wordt naar mijn smaak wat al te hoogdravend/ingewikkeld mee omgegaan door er allerhande filosofiën aan op te hangen.
Dat vind ik trouwens ook van mediteren en alle egoloosheids wanen, zal wel door m'n enorme ego komen.
Wat handopleggingen betreft geloof ik namelijk wel in de heilzame werking van het aanraken (i.t.t. tot het Reiki niet aanraak-gezweef). Waarschijnlijk omdat ik zelf nogal aanrakerig ben.
Daar zijn dan weer wel meerdere heuse wetenschappelijke onderzoeken naar geweest. Kindertjes die nooit aangeraakt worden (in kindertehuizen b.v.) ontwikkelen zich schrikbarend slecht.
Ook de volwassen mens verpietert zonder aanrakingen!
Dus mijn simpele zielen gedachte neigt meer naar het koppie thee met een chocolaatje, een kusje op de zere plek en een fijn knuffeltje om je chakra's gezellig open te zetten.
Gooi er nog een schuddebuikend lachsalvo tegenaan en je chi stroomt weer uit je zonnevlecht als nooit tevoren.
Stiekem denk ik dat ik het met mijn heilzame behandelplan nog wel tegen willekeurig welke Reiki master op kan nemen.
Tevens vind ik het een stuk eerlijker en dus meedogender voor de ernstig zieke mens die zo kwetsbaar is. Waarbij ik elke vorm van hoopgevende alternatieve zgn. hulpvaardige behandeling onnodig wreed en daarmee mensonterend vind.
Wat denk jij daarvan?
viewtopic.php?f=29&t=17149&p=541301&hil ... el#p541301
Petra schreef: ↑10 jan 2018 02:29
Het is de hoop op verbetering of genezing wat ik bedoel. Mensen waar alle bodem bij is weggeslagen kunnen daardoor blijven zoeken en hopen, zelfs tegen beter weten in, terwijl m.i. acceptatie heilzamer is. Voor diegene maar ook voor diens omgeving, er gaat helaas veel kostbare tijd en energie verloren bij het zoeken naar en het meegaan in alternatieve 'geneeswijzen'.
En daarmee spreek ik uit ervaring. In je laatste weken jezelf met alle ellende en pijn dagelijks, voor een hoop geld!, naar een 'telefooncel' achtig apparaat slepen om je energie in balans te brengen, in e.o.a. verre stad bij e.o.a. zgn. hulpgever. dat is wat ik wreed en mensonterend noem.
Petra schreef: ↑29 dec 2017 09:59
Roeland, je kunt dingen ook nodeloos ingewikkeld maken. Sommige dingen zijn gewoon ehhh gezellig. Fun. Leuk!
Een beetje Reiki doen of whatever, zonder daar kwaad mee te doen of mensen te beschadigen is m.i. niks verkeerds aan.
Sterker nog; vaak knappen mensen alleen al op door de persoonlijke aandacht en de positiviteit die ervan uitgaat.
Daar hebben ze dan meer baat bij dan bovis scores.
Er is een verschil tussen de oplichters annex kwak uitbaters en 'het gewone volk' die een positieve bijdrage cadeau doet. En dat laatste is volgens mij een gezellig stukje magie, wat wel degelijk helpt.
'T is allemachtig prachtig hoor, dat strijden tegen 'kwak' oplichters, maar soms kun je je ook afvragen tegen wie je moet strijden en waarom.
Komt ze weer aan met : Dat goeie en blije gevoel! (Wat machines nu eenmaal niet hebben

) Daar kan geen pillenfabriek tegenop.
Gooi d'r voor de gezelligheid weer 'n fijn bekkie achteraan.
viewtopic.php?f=24&t=5666&p=561071&hili ... ek#p561071
Petra schreef: ↑28 dec 2017 11:08
Ik heb speciaal voor jou het fijnste heilwater voor kniesoren gebrouwen, maar meteen in een literfles natuurlijk.
Als je eenmaal genezen bent van dat kwaaltje heb ik de flesjes met krachtwater al klaarstaan.
Ik heb er lieve tekstjes opgeplakt, toegesproken met goeie bedoelingen, 'n nachtje maanlicht, wat zonnestraaltjes, er nog wat edelstenen in geflikkerd, magische spreuken uitgeroepen, met een pendeltje gezwierd, er met een paar naalden in zitten prikken, om helemaal zeker te zijn ook maar ff met een haaknaald en breinaald, (je ken nie weten tenslotte), en er uiteindelijk feeëriek omheen gedanst.
De flesjes krijgen een prachtetiketje: 'Flesje waar mensen blij van worden'.
Aangezien ik er zelf heel blij van word en jij natuurlijk ook als de centen eenmaal binnenstromen is er geen woord aan gelogen.
P.S.
Ik verkleef niet aan *titels, ballen, etc. Roeland.
Mensen interesseren me, al die takken.. ach; luchtballonnen die je door kunt prikken of oplaten just for the fun of it.
viewtopic.php?p=524402#p524402
Wat zijn dat voor takken in dat takkebos?
* Traditie, Religie, Cultuur, Normen & Waarden, Autoriteit, Geld, Status, Macht, Consumeren, Bezit, Ratio, Erbij horen… etc etc etc .
Er zijn zoveel bomen in onze menselijke jungle, waar zo stevig aan vastgeklampt wordt dat ik me altijd afgevraagd heb hoe de wereld eruit zou kunnen zien als iedereen ’s los ging laten. Misschien als al die bomen verbonden zijn, dat ze het dan aandurven om één hand los te gooien.
Misschien dat we dan 's een keertje leren om mensen niet meer als
pakken suiker te behandelen.