pallieter schreef: ↑22 mei 2019 11:55
Ingi schreef: ↑21 mei 2019 22:59
De mens zelf. Mensen in een organisatie/systeem, klein of groot zijn niet altijd even betrouwbaar als het gaat om de belangen die ze in allerlei functies en posities vertegenwoordigen. Hoe hoger en afhankelijker hoe kwetsbaarder wordt je in een dergelijke positie. In het klein werkt het al zo. Veel gezien in allerlei organisaties waar ik voor gewerkt heb. Je kunt m.i. daarom nooit 100 procent weten, hoe al die tegengestelde belangen een rol spelen in de besluitvorming omtrent allerlei onderwerpen en wat er gebeurt met de beschikbare kennis en informatie.Idem gezondheidszorg. En wat wij wel en niet te horen krijgen of anders dan oorspronkelijk uitgevonden. En al helemaal niet die, waarin zoveel geld omgaat. En tegenwoordig draait alles om meer ..geld, macht en status, daarop is toch het hele maatschappelijke leven ingericht. Van de wieg tot het graf worden wij geacht dit te dienen. En daar horen natuurlijk ook de nodige maatregelen bij, zodat dit systeem op deze wijze kan blijven voort bestaan. Er gebeuren ook teveel dier - en mensonvriendelijke dingen op grote schaal in onze maatschappij. Ten bate van hetzelfde systeem. Hoe is het mogelijk dat een mens dat kan toelaten en daar niet tegenin gaat. De mensen in hogere posities zouden dat kunnen bewerkstelligen, als ze er zich werkelijk voor zouden willen inzetten. Hoe kun je er dan nog op vertrouwen dat mensen die het voor het zeggen hebben het in ieder geval goed voorhebben met de gewone burger. En die die het wel hebben..hebben weinig kansen, want die schaden met hun idealen de economie. Voor mij is het een gewoon simpel soort van psychologisch rekensommetje. Er zijn vast wetenschappelijke psychologische studies te vinden hoe de mens in elkaar zit en in de samenleving functioneert.
Je hebt gelijk , Ingi, de mens kan zeer onethisch handelen.
Maar tegelijk kan de mens als kudde ook extreem dom zijn.
Je moet begrijpen, Ingi, dat niet de bedrijven aan de alarmbel trekken tegen de antivaxxers maar kinderartsen, de wereld gezondheids-organisatie en de volksgezondheid. Dit doen ze niet zo maar. De laatste jaren/maanden zien we een enorme stijging van ziektes zoals mazelen. We zien kinderen sterven omdat ouders niet meer willen vaccineren. We zien ziektes terug de kop opsteken omdat er bewust niet gevaccineerd wordt. We weten uit ervaring in bijvoorbeeld oorlogsgebieden wat er gebeurd wanneer er niet meer gevaccineerd wordt en dit is verschrikkelijk. Je moet maar eens aan artsen zonder grenzen vragen waarom ze hun leven riskeren om kinderen te vaccineren en vraag hun tegelijk wat er gebeurd wanneer dit niet meer lukt.
Wij weten wat de gevolgen zijn van niet vaccineren. Wij weten ook dat er vandaag geen correlatie bestaat tussen autisme en vaccinatie.Wij hebben vandaag geen enkele aanwijzing dat vaccin ergere bijwerkingen geven dan een heel kleine kans op een allergische reactie. Wij weten dat vaccinatie honderden en honderden miljoenen mensen hebben gered van de dood of verminking. Wij zien nergens serieuze problemen met vaccinatie.
Wetenschappelijk zal je nooit een absolute waarheid verkondigen, incluis dat morgen de zon zal gaan opgaan. Wij noemen dat dan gewoon met aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Zelfde bij vaccins.
Gezien je uitspraken begrijp ik dat je serieus gelooft dat officiële instanties en media geen gevaar lopen niet altijd even onafhankelijk te opereren en hooguit de belanghebbende bedrijven de boosdoener zijn. Overal zijn mensen (uitvoerend) werkzaam met hun belangen en/of voor andermans belangen. De economische (en status) belangen hebben zoals ik dat observeer min of meer voorrang op het welzijn van mensen. Zo werkt ons systeem gewoon.
Alles op te hangen aan een detail zoals autisme laat zien dat je de zorgen niet echt begrijpt en ook niet weet, dat deze ouders en mensen niet zomaar meelopers zijn. Onder hen zijn mensen die soms herhaald met hun kind met levensbedreigende toestanden vlak na vaccinatie in het ziekenhuis zijn beland en zich niet serieus genomen voelen in hun zorgen en het risico gewoon niet willen nemen dat het toch ermee te maken heeft. Velen zijn daarna pas begonnen zich in te lezen en doen alle mogelijk moeite om zeker wel wetenschappelijke bronnen te vinden voor hun zorgen. Toch worden ze e als min of meer idioten en/of criminelen neergezet, die eens ergens wat gelezen hebben. Als je een allergische reactie oploopt ( of wederkerende hoofdpijnen/migraine) vlak na het eten/nuttigen ergens van, ben je mooi in de aap gelogeerd als men dan ook niet de verbanden
zou willen onderzoeken. Dan is het wel vanzelfsprekend en moet je de stoffen mijden die de aanvallen zouden kunnen veroorzaken. Zeker als het levensbedreigend is, al is het voorlopig maar voor de zekerheid.
Artsen leren volgens mijn informatie niets over vaccinaties en/of voeding en kunnen in die zin ook alleen maar alarm slaan vanuit de algemene informatie. Het hele systeem met zijn instanties en overheden en uitvoerende organen zoals het functioneert is mensenwerk en wordt vanuit mensen met allemaal verschillende of soms gezamenlijke belangen bestuurt. En toch wordt je geacht, alles te geloven onder de mantel van wetenschap en deskundigheid. Bovendien heb ik begrepen dat vaccinaties niet voldoende zijn onderzocht. Iemand opperde ooit (was jij dat niet) dat het niet ethisch zou zijn de ene de echte middelen te geven en de ander alleen maar het placebo. En als ik dan nog hoor dat mensen eruit gehaald worden bij studies, als ze bepaalde bijwerkingen vertonen, dan weet ik het al helemaal niet meer wat ik van allerlei beweringen moet denken.
De waarheid kan /zal ergens in het midden liggen..je hebt uiteraard niet alleen maar mensen die alleen het eigen belang dienen en ook echt began zijn met de mens..maar of ze een kans maken ?
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.