Zouden we dan niet kunnen overleven met kennis van hutten bouwen en voedsel verzamelen. Veel meer heb je dan wellicht niet nodig...?
Dan streep je zo het gros van de elektrische apparaten weg?
Moderator: Moderators
Zouden we dan niet kunnen overleven met kennis van hutten bouwen en voedsel verzamelen. Veel meer heb je dan wellicht niet nodig...?
Dan streep je zo het gros van de elektrische apparaten weg?
De mensheid in zijn voortbestaan heeft idd. niet veel meer nodig.LonelyThinker schreef: ↑14 dec 2018 12:43Zouden we dan niet kunnen overleven met kennis van hutten bouwen en voedsel verzamelen. Veel meer heb je dan wellicht niet nodig...?
Die waren er al heel lang voordat de kennis van de kwantummechanica er was.
Maria schreef: ↑14 dec 2018 08:42Zou een mooi ander topic kunnen worden.Petra schreef: ↑14 dec 2018 07:54 Overigens...of taal ontdekt of bedacht is, ben ik nog steeds niet uit. Of is dat (zal weer niet) teveel off topic of reeds uit en te na besproken?
Het spontaan ontdekken van het kúnnen vormen van klanken versus het bedenken dat je klanken wilt vormen.
Nou ben ik heus niet te beroerd om er een ander topic voor te openen maar ja hè; al dat ge-NOMA![]()
Klanktechnisch of taaltechnisch?
Beide.
Zijn er taalkundigen of logopedisten in de zaal?
Maar zeker wel mensen die het interesseert, gezien de vele taalpuristen, die in de loop van de tijd zijn langs gekomen.![]()
Niet zo heel lang! Tussen de gloeilamp en de quantummechanica zat ongeveer 70 jaar. Maat er werd dan ook beweerd: Het Gros -niet alle electrische apparaten,
Door iets waardevol voor de mensheid in het algemeen te schrijven en dan te switchen naar een mens in het hedendaagse en in het het Westen, krijg je vanzelf dat je langs elkaar heen gaat praten.Peter van Velzen schreef: ↑16 dec 2018 07:56Niet zo heel lang! Tussen de gloeilamp en de quantummechanica zat ongeveer 70 jaar. Maat er werd dan ook beweerd: Het Gros -niet alle electrische apparaten,
grosHet gros" is eigenlijk een duister word, want gros betekende bij mij op school 144. Bedoeld werd wellicht "de meeste", of dat zo is weet ik niet, maar "een hoop" lijkt me zeker.
Als je de reacties leest in de linkdie ik doorgaf, dan zie je dat men het met jouw eerste zin grotendeels eens is. Theoretisch begrip is niet altijd nodig voor praktische toepassingen.
Ik denk dat dat een punt is, waar ik me ook aan vasthoudt, als ik het niet sceptisch wil zien, dat de mens op zich niet van nut is voor het voortbestaan van leven op aarde.Peter van Velzen schreef: ↑17 dec 2018 03:21 Wat we bedoelen met waardevol voor de mensheid in zijn geheel, verandert voortdurend, net als de mensheid en haar omgeving. Voor mij is het criterium. "Is het waardevol voor onze achterkleinkinderen?"