ChaimNimsky schreef: ↑27 nov 2018 00:31
Waarom? schreef: ↑26 nov 2018 16:12
Rapport is openbaar....zonder data is elk rapport waardeloos...niemand die het kan natrekken. Is bv probleem in de rechtspraak bij inbreng van niet openbare bronnen van geheime diensten, meestal gaat daar een rechter niet in mee...en vertrouwen dat het wel goed zit....mag je niet....alleen controle...
De aannemelijkheid van de buitenaardse hypothese hangt niet af van het rapport, maar van de practische bevestiging van de theoretische mogelijkheid ruimte te vervormen & de kansberekening die verband houdt met het vrijwel oneindige aantal planeten in een vrijwel oneindig heelal, heb ik enkele paginas geleden reeds een aantal malen gegeven en toegelicht. De hoeveelheid energie die tegenwoordig benodigd is, is reeds werkbaar op kleine schaal (vandaar dat de NASA begonnen is met de experimentele fase). Heb tevens nergens beweerd dat het rapport van hoge kwaliteit zou zijn (integendeel) aangezien we de uitkomst niet kunnen staven, maar ik zeg simpelweg dat we het niet beter kunnen weten dan de wetenschappers en generaals die daadwerkelijk toegang hadden tot de data. Heb je iets beters, dan zou ik dat graag weten.
Ja duh, ik kom niet aandragen met dit rapport. Weet je, jij knoopt een paar dingen aan elkaar die je niet aan elkaar moet willen knopen.
Het hele UFO verhaal en meldingen is voor 99.999% flauwekul. Te vaag om wat aan vast te knopen. Ik sluit het niet uit, maar zoals gezegd,...eerst alles afstrepen voordat je op deze these komt..De meest UFO adapten zijn niet anders dan pseudo-religieuzen,...die net als in religie van wensdenken, dromen, e.d. aan elkaar hangen.. Zoals in religie eindeloos wordt gekletst over het bestaan van zielen en geesten en demonen ( denk concepten van 3000 - 2000 jaar terug ) en waar ze geen afstand van kunnen nemen omdat dan hun theologische systeem instorten.
Van die tak van sport wil ik me heel ver houden en juist de wetenschappelijke kant van buitenaards leven volledig tot zijn recht laten komen.
Kansberekening blijft een kansen rekening,,...waarvan de invulling een lastige is......zelfs over concept leven kun je je hoofd over breken wat dat is. Daarnaast...lijkt iedereen te denken dat leven van eenvoudig naar ingewikkeld gaat....,en zelfs dat is een denkfout die je niet op basis van evolutie theorie kunt maken. Ja ingewikkelde levensvormen hebben eenvoudig levensvormen nodig om te kunen ontstaan, maar niets MOET ontstaan. Intelligent leven als de mensheid kan echt een extreeem toeval zijn....leven op zich met grote waarschijnlijkheid niet....we weten het niet
Maak je geen illusie met experiment van NASA (Heeck verwees er ook al naar, ik ben ook nieuwsgierig naar je bronnen )...Iets doet met lasers, versnellers om enig licht te werpen of er IETS mogelijk is van van vervorming van ruimte. ( toetsing van hypothese met een experiment ...) is maar een mini stapje naar een potentiel vervoer middel en/of stuw middel.
Quantum verstrengeling is wat dat betreft een even serieus alternatief.....iemand op afstand verplaatsen.....Daar weten we al zeker van dat het theoretisch en praktisch kan....wat betreft de verstrengeling...Ook hier is het maar een mini stapje richting verplaatsen van grotere voorwerpen.
Uiteraard is dit fundamentele onderzoek goed en mooi, en mensen hebben altijd gedroomd....en soms levert het een onverwachte oplossing op voor totaal iets anders.
ChaimNimsky schreef: ↑27 nov 2018 00:31
Waarom? schreef: ↑26 nov 2018 16:12 Elke krijgsmacht heeft geheime budgetten
Niet irrelevant dat in het geheim minimaal een serieuze 22.000.000 dollar per jaar werd besteed aan een fenomeen dat men naar buiten toe bagatelliseerde. Maar nogmaals: alles staat of valt met de practische bevestiging van de theoretische mogelijkheid ruimte te vervormen.
Nu jij: zou jij een werkbaar alternatief kunnen geven voor de 5% die men conventioneel niet kan verklaren & zou je daarmee de Fermi Paradox kunnen oplossen? Want zowel de 5% als de Fermi Paradox zijn aantoonbaar.
22 miljoen lijkt veel,..maar bemensing zijn niet Jan Soldaat en Piet Korporaal....alhoewel.....bepaalde UFO adapten. Daarnaast mag je de rest van de kosten gaan meetellen...valt je tegen wat er dan echt over blijft.
Dat budget is er tijdelijk geweest vanwege een UFO adapt die daarvoor geld losgepeuterd kreeg...Kreeg je ook van die prachtige kerstkaarten met UFO's boven Witte Huis...tja....
Ik hoef helemaal geen verklaring te geven voor die 5%,...dat is slap argument uit een slap rapport. De meeste zijn niet eens te controleren, laat staan dat je er dan nog iets over moet zeggen.
En wat betreft die Fermi Paradox....misschien blijkt het achteraf helemaal geen paradox te zijn ( zie boven.....concept leven is niet zo simpel)...en we zoeken....pas net....en misschien zoeken we verkeerd.....
De eerste planeten hebben we pas in de afgelopen 10 jaar waargenomen, en nu gaat het hard.....maar leven waarnemen.....is zelfs in ons zonnestelsel al een lastige...laat staan op planeten waarvan we 1 pixel licht waarnemen.
Uiteraard, heel veel plannen en mogelijkheden worden in stelling gebracht, mensen zijn innovatief maar dit kost veel tijd en heel veel geld.
Dus zo wel die 5% als die Fermi paradox worden door jouw omgeven met een aureool van aantoonbaar. Die eerste is quatsch , de tweede niet meer dan een hypothese, op basis van hypotheses en aannames van ontstaan van leven, die nog niemand heeft kunnen valideren buiten de Aarde. Laat staan zonnestelsel of daarbuiten. We ziin nog te vroeg en te ongeduldig om daar nu al antwoorden voor te hebben.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)