Vaticaan komt met game: Jezus Christus Go
ROME - De Rooms-Katholieke Kerk heeft een eigen game gemaakt: Follow JC Go, oftewel ’Volg Jezus Christus’. Het is gebaseerd op Pokémon Go. Spelers moeten rondwandelen. Met hun smartphone vangen ze dan geen monstertjes, maar heiligen en bijbelse figuren. Geen Mewtwo maar Mozes. Geen Pikachu maar Paulus. De game werkt met gps-bepaling en augmented reality, net als Pokémon Go.
De game heeft de zegen van paus Franciscus gekregen. Er is tot nu toe alleen een Spaanse versie van, maar andere talen zijn in de maak.
Niets is zo leerzaam en gaat zo goed in het geheugen zitten als een spelletje.
Wat denken jullie?
Gaan nu al die kinderzieltjes in Jezus geloven?
Of wordt deze game ook een verzamelobject, net als Pokémon?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ik weet het niet.
Van SF films en spellen krijgen sommige mensen ook waanideeën over mannetjes met grote ogen.
Dus waarom niet, als je zelf en anderen als getekende gewone mensen rondlopen?
En er zijn veel mensen, die graag in wonderen geloven.
Dus bij kinderen met een levendige fantasie, die bovendien geen adequate info krijgen van hun opvoeders, kan ik me dat helemaal voorstellen.
Het oude Vaticaan kwartetspel dat nog altijd in menig reli-shop verkrijgbaar is, werkt in deze tijd echt niet meer. "Mag ik van jou van de categorie De Vierde Kruistocht....uhhh...Paus Innocentius III?"
Wat dat betreft is deze noviteit een enorme vooruitgang. Uiteindelijk is het niets meer dan een vorm van oude wijn in nieuwe zakken.
Maria schreef: ↑26 okt 2018 12:53
Ik weet het niet.
Van SF films en spellen krijgen sommige mensen ook waanideeën over mannetjes met grote ogen.
Dus waarom niet, als je zelf en anderen als getekende gewone mensen rondlopen?
En er zijn veel mensen, die graag in wonderen geloven.
Dus bij kinderen met een levendige fantasie, die bovendien geen adequate info krijgen van hun opvoeders, kan ik me dat helemaal voorstellen.
Tja maar dan ligt dat aan de opvoeders, niet aan het spel.
Ik heb er geen probleem mee dat op een impliciete manier de boodschap wordt gegeven dat heiligen e.d. even serieus te nemen zijn als pokemon-diertjes.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus schreef: ↑26 okt 2018 15:15
Ik heb er geen probleem mee dat op een impliciete manier de boodschap wordt gegeven dat heiligen e.d. even serieus te nemen zijn als pokemon-diertjes.
ROFL
Peter van Velzen schreef: ↑26 okt 2018 10:20
Zijn er al pokemon spelers die geloven dat Pikachu écht bestaat? Zo niet: Dan geef ik mijn Go Ahead met het spel!
Als ze maar geen popmuziek luisteren.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned