Alsof een natuurlijke dood per definitie minder lijden oplevert dan een snelle dood door de slachter?

Moderator: Moderators
Alsof een natuurlijke dood per definitie minder lijden oplevert dan een snelle dood door de slachter?
Nee idd hoeft dat niet. Maar het gaat hier om het principe of ik iets wil laten lijden om mij tot voedsel te dienen. Dat maakt je veroorzaker van lijden.
Als je netjes wacht tot dat lekkere wijf vanzelf doodgaat zie ik het punt niet.appelfflap schreef: ↑16 sep 2018 14:53 als je als diersoort wil overleven is kannibalisme doorgaans een slecht idee
"da's een lekker wijf". stel u voor dat ik die in de oven kieper?
1) of dat gaat te traag of we zijn met teveel innemers. Het laatste lost zich vanzelf op.appelfflap schreef: ↑16 sep 2018 14:53 natuurlijke dood heeft 2 nadelen
1 da gaat te traag
2 da vlees is vrij taai vrees ik
Wordt honger lijden. Ons belangrijkste voedsel zijn graszaden (tarwe, rijst etc) en die zaden zijn allerminst gestorveN. We kunnen er niet aan ontkomen dat we die eten, willlen we niet zelf overlijden. jazeker: Wij eten plantenbaby's!
Peter van Velzen schreef: ↑17 sep 2018 03:09Wordt honger lijden. Ons belangrijkste voedsel zijn graszaden (tarwe, rijst etc) en die zaden zijn allerminst gestorveN. We kunnen er niet aan ontkomen dat we die eten, willlen we niet zelf overlijden. jazeker: Wij eten plantenbaby's!
Zo te merken heb je er weinig verstand van. Ik zou dat "volgens mij" maar eens goed tegen het wetenschappelijke licht houden.
Wat een argument! Alsof daar geen goede alternatieven voor te vinden zijn! Zie bijvoorbeeld bij haarlak. Natuurlijk kun je je dan nog steeds wel afvragen of haarlak een onnodige luxe is. Mensen kunnen zonder haarlak ook wel prettig leven, lijkt mij.
Inderdaad. Vegetarisme zonder veganisme is tamelijk lachwekkend.
Daar zijn ook allang alternatieven voor. Zie bijvoorbeeld bij schoenen.
Ja sorry, ik vind dit toch te makkelijk. Er worden ook honden, katten en kinderen mishandeld, betekend dit dan dat alle honden, katten en kinderen mishandeld worden?
Nee maar honden katten en kinderen leveren geen zuivelproducten.
Je kijkt als mens naar een kip. Kippen die in een moderne kippenstal leven hebben het prima naar hun zin en moeten dikwijls naar buiten gejaagd worden.
Die tijd is voorbij in een moderne stal kan een koe rondlopen. En wat bedoel je met de volgende zin? Zijn ze gelukkig als ze buiten mogen lopen maar moeten ze dan wel de elementen trotseren?
Hier heb je zeker gelijk, maar wordt de boer min of meer gedwongen wil hij een beetje bestaan hebben. De consument is hier de dader.
da's het sprookje
Wat zal er gebeuren met de groente en fruit productie als iedereen vegetariër of vegan zou worden? Een kip of varken komt meestal uit de omgeving, maar we eten graag avocado's uit Mexico en bananen uit Brazilië. Alleen als we dan zoveel mogelijk lokaal gaan verbouwen zal de uitstoot van CO2 afnemen. Een vliegtuig stoot 5400kg CO2 uit wanneer je met z'n tweeën naar Thailand vliegt. Met z'n tweeën (+ vleesproductie) stoot je 1100kg CO2 per jaar uit als je vlees eet. Maar je moet ook weer niet teveel lokaal verbouwen anders komen de ontwikkelingslanden in de problemen. We zien nu al in Mexico dat de lokale bevolking avocado's nauwelijks meer kan betalen. Mexico neemt ongeveer 45% van de avocado export voor z'n rekening en die worden wereldwijd overal naartoe gevlogen. Er is een enorme stijging in de vraag en nu kunnen mensen in Mexico avocado's nauwelijks meer betalen. Het is zelfs zo dat in Mexico avocado's worden geïmporteerd uit buurlanden omdat dit weer goedkoper is. Dus als iedereen van het vlees zou afstappen betekent niet dat er plotseling veel minder CO2 wordt uitgestoten. We eten graag lekker (exotisch) en goedkoop. Daar zal niet snel verandering in komen