Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint »

heeck schreef: 06 aug 2018 10:31En ik ga wegens aantrekkelijker bezigheden mijn tijd niet weer besteden aan het nalezen van allerlei UFO-nieuws, laat staan dat ik daar de graancirkels nog in ga meepakken.
Nou prima toch. Wacht op je krant. Verpak daarna de vis erin. En weet jij veel. Er komt inhoudelijk toch helemaal niets terug uit je berichten. Had ik dat al gezegd?

Labyrint schreef: 05 aug 2018 19:45knip ...... David Fravor te maken heeft gehad "mirages" en "luchtspiegelingen"?
Hier nog even de gebeurtenis in zijn eigen woorden als onderbouwing. Voor eventuele wijzere meelezers.

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Een gebrek aan het woord UFO is dat het impliciet aanneemt dat datgene dat men waarneemt een vlliegend object is en niet het beeld van een object. Denk bijvoorbeeld aan een schaduw. De schaduw van een object dat zich duizend maal verder van ons vandaan bevindt dan van de lichtbron er achter,beweegt zich duizend maal sneller dan het object zelf. Een schaduw kan zich in theorie sneller verplaatsen dan het licht. De waarnemingen die een ongelooflijke groter versnelling tonen die voor een vliegend object zoals een straaljager, onmogelijk is doen mij daarom denken aan dergelijke indirecte waarnemingen, waarbij we dus niet het object zelf zien,maar een geprojecteerd beeld. Zolang er geen fysieke bewijzen zijn van het tegendeel (zolang het object dus nergens mee botst) acht ik andere verklaringen onwaarschijnlijk.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Je uiteenzetting is natuurlijk een serieuze optie. Een waarheid op zichzelf. Maar de feiten die zij bezitten wijzen een andere kant op dan de mogelijkheid die jij noemt. Ik denk er anders over na het het inwinnen van inhoudelijke informatie die voor ieder die dit nu leest per direct toegankelijk is maar wat steevast wordt verzuimd. Hoe kun je dan een gesprek voeren hierover? Maar ..... eindelijk een inhoudelijk bericht met een serieuzere toon te lezen na alle gesputter is desondanks je uiteenzetting die nergens strookt met de informatie die je duidelijk niet (volledig) hebt bekeken, beluisterd, gelezen, een verademing.

Drie punten daarvoor.

edit.

“This is a real tangible object manoeuvring in a way that is remained unexplained to this day” Luis Elizondo

Echte vaste objecten dus.

Enkele andere inhoudelijke uitspraken van Luis Elizondo over deze vaste objecten op het MUFON symposium vorige week waar hij is gevraagd voor een Q&A. en het is terug te luisteren en kijken. >> https://www.youtube.com/watch?v=oEjxczLgSO4&t
(het eerdere filmpje op youtube dat ik had geplaatst is door de gebruiker verwijderd)

“I am confident and cautiously optimistic that within the next year we are going to have a fundamentally different conversation than we have today. There will be new fidelity that will change everything.” — “No we weren’t looking at balloons, no we weren’t looking at drones, no we weren’t looking at aircraft. This is real”.

“All these video’s went trough a proper classification review process. The documentation at some point will probably come out. I’m not going to provide it. That’s not my job. If you want it get it from the government, they released it. They released, they authorised..I mean, let me get this straight: They authorised the release of those video’s and they did it in writing. Now why they did it, you have to bring it up to them.

“No one leaked these video’s. If that was the case that would be in an orange jump suit right now and I do not look good in orange”.

Yes additional details and fidelity will be forthcoming but one thing we have to make sure we do.
There is a difference between putting out information right and putting out information right now.
And I know people want information right now but sometimes that’s not the best solution.

“I think disclosure already occurred. I don’t think necessarily disclosure is an event I think it’s a proces” (Luis Elizondo)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Labyrint schreef: 06 aug 2018 11:36
“This is a real tangible object manoeuvring in a way that is remained unexplained to this day” Luis Elizondo

Heeft deze man dus het object betast (tangible = voelbaar, tastbaar)?
Born OK the first time
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Rereformed schreef: 06 aug 2018 12:53
Labyrint schreef: 06 aug 2018 11:36

Heeft deze man dus het object betast (tangible = voelbaar, tastbaar)?
Blijkbaar hebben ze dat vastgesteld met de daarvoor geschikte apparatuur. Ik heb er geen verstand van. Maar ze hebben inderdaad materiaal dat binnenkort behandeld zal worden.

https://dpo.tothestarsacademy.com/blog/ ... ch-project

Ik hoop wat dat betreft dat ik over een paar jaar niet meer zal kunnen tippen aan Peters niet aflatende stroom sublieme berichten over dit onderwerp. ;-)

Het zijn zijn Elizondo's woorden. Ik kijk en luister. Gooi af en toe een update in dit topic. Dat is alles. Ik heb bij elkaar uren lang geluisterd naar podcasts met Luis Elizondo, Hal Putthoff, Chris Mellon etc. op locale amerikaanse radiostations.

Dat soort dingen doe ik nu eenmaal wanneer ik geïnteresseerd ben.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ondertussen gaat de bewust vooraf gewilde "bestuiving van het publiek" gewoon door. Het wordt hier SETI wat ongemakkelijk gemaakt door een reporter. Er wordt duidelijk naar een "critical mass" situatie in de main-stream media toegewerkt.

SETI heeft namelijk niets te melden aan contact met UAP. Begrijpelijke vragen uit het publiek vanwege deze tegenstrijdigheid.

Voor diegenen met Facebook is het te vinden op. >> https://www.facebook.com/omnitalkradio/ ... 6236144511
OmniTalk Radio
19 uur

Elephant in the Room: Washington Post journalist Shane Harris raises UFOs and AATIP topic in a SETI talk

Full Audio: https://www.lawfareblog.com/lawfare-pod ... ate-aliens
(for second audio scroll towards the end of this message)

The Lawfare blog which is devoted to national security issues, published a podcast episode on July 31 2018 on the SETI topic titled “Should Humans Communicate With Aliens?” Event itself was actually recorded on July 12 2018
(www.slate.com/live/should-we-communicat ... iens-.html) and moderator of the show was Shane Harris, Washington Post journalist who covers intelligence and national security issues. His bio is available at: http://shaneharris.com/.
Guests were Lucianne Walkowicz, the chair of astrobiology at the Library of Congress, and NASA astrophysicist Elisa Quintana.

Discussion started quite conventionally about usual SETI doctrine and potential detection of ET signals. During the second half of the show, hypothetical arrival of ET crafts and direct contact were discussed too. And then something unpredictable happened. On 42:47 minute mark, Harris suddenly pointed towards the “elephant in the room”. But what about UFOs?

Ms. Quintana generally replied and talked about the search for exoplanets as the proper path of inquiry. Ms. Walkowicz emphasized huge distances between starts stating that although public report UFOs, astronomers don’t see “alien space ships”. However, Harris continued with the same topic. He brought NY Times article, AATIP program, Luis Elizondo and David Fravor.

Excerpts from that exchange:

SHANE HARRIS: “…Navy pilots who had very compelling encounters with craft that couldn’t understand. … That shocks the hell out of me. And when you listen to this testimonials, and these are very rational people, these are pilots, these are people who know what flying objects are, they were not on drugs, they were not ill. … What you do with that?” (Mr. Harris actually referenced public statements of pilot David Fravor about the USS Nimitz UFO incident.)

Ms. Walkowicz quickly tried to explain those claims with the usual “spy planes” hypothesis.

However, Harris respectively continues to press on the subject.
SHANE HARRIS: “Not that I don’t like your answer, but I don’t like your answer (laughter from the audience). This pilot is freaking out when he has seen this thing and just doing things that I can’t explain it. I mean I cover the government, I can’t believe that they could keep something like that secret?”

LUCIANNE WALKOWICZ: “No” (laughter).

However, Ms. Walkowicz immediately picks up and goes into hypothesis of human interpretation of images, errors and Chinese lanterns. After that, Shane Harris closes the show.

Previous Shane Harris reporting on the AATIP story:

This whole story offers another great lead. Shane Harris at one point in the show mentioned that he was fascinated with initial New York story and that he already discussed it in a previous podcast during the original NY Times release. I immediately did some search, and was able to locate it.

Here it is:
https://megaphone.link/PNP3447124824
https://foreignpolicy.com/…/rational-se ... -the-e-r-t…/
(AATIP section starts from 25:28 minute)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrint,

Om te zien of ik een ander standpunt heb in te nemen nam ik het volgende door:

http://www.hunttheskinwalker.com/all-news/

dat een aantal interviews met Luis Elizondo bevat.

Het blijkt dat ik:

* Niet kan afchecken wat werkelijk ware beweringen over een mij onbekende, maar evt. wel bestaande werkelijkheid zijn.
* In mijn dagelijks bestaan op geen enkele wijze rekening kan houden met dergelijke mogelijke werkelijkheden.
* Geen enkele voorzorgsmaatregel kan treffen.
* Projecties van schaduwen etc. niet van toepassing (meer) zijn.

En daarom verder leef alsof quantum-gecreeerde-time-bubbles voortgedreven UFO’s geen invloed hebben op mijn bestaan.
“ https://www.dailystar.co.uk/news/weird-news/680562/Alien-UFOs-Luis-Elizondo-Pentagon-program-AATIP “ schreef: . . . . . Scientists employed by Bigelow Aerospace including a physicist named Dr Hal Puthoff came to the conclusion that the craft can effectively create their own time-space bubble, which allows them to fly at such incredible speeds.. . .
Hal Puthoff is zeker een speciaal iemand:
“ https://en.wikipedia.org/wiki/Harold_E._Puthoff “ schreef:. . . Puthoff and EarthTech were granted a US Patent 5,845,220[10] in 1998 after five years delay. The claims were disputed that information could be transmitted through a distance using a modulated potential with no electric or magnetic field components. The case is used for educational purposes in patent law[11] as an example of a valid patent where "The lesson of the Puthoff patent is that in a world where both types of patents are more and more common, even a competent examiner may fail to distinguish innovation from pseudoscience."
. . . . .
The psychologists David Marks and Richard Kammann attempted to replicate Targ and Puthoff’s remote viewing experiments. In a series of thirty-five studies, they were unable to replicate the results so investigated the procedure of the original experiments.
. . . .
Massimo Pigliucci has written Puthoff's research into zero-point energy is considered to be a pseudoscience.[21] According to Martin Gardner, Puthoff (and Targ) "imagined they could do research in parapsychology but instead dealt with 'psychics' who were cleverer than they were”.
Ik zie wel wat het netto-resultaat wordt, ik ga door opgewekte nood gedwongen wat anders doen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

We komen er wel. Hopelijk. Doel is er wijzer van te worden. Alleen maar dat. :wink:
https://youtu.be/oEjxczLgSO4
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Labyrint schreef: 06 aug 2018 13:24 Blijkbaar hebben ze dat vastgesteld met de daarvoor geschikte apparatuur. Ik heb er geen verstand van. Maar ze hebben inderdaad materiaal dat binnenkort behandeld zal worden.
Hier zie je dus een duidelijk voorbeeld van misleiding.
En hoe gemakkelijk jij erin tuimelt.
Born OK the first time
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Rereformed schreef: 06 aug 2018 20:35
Labyrint schreef: 06 aug 2018 13:24 Blijkbaar hebben ze dat vastgesteld met de daarvoor geschikte apparatuur. Ik heb er geen verstand van. Maar ze hebben inderdaad materiaal dat binnenkort behandeld zal worden.
Hier zie je dus een duidelijk voorbeeld van misleiding.
En hoe gemakkelijk jij erin tuimelt.
Hahahaha :lol: Je hebt een theorie over de --- misleiding --- waar ik in tuimel?? Vertel....
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrint,

Je vergeet een opvallend deel van dat congres:
2017 MUFON International Symposium Experiencer Workshops

waar het door mij aangedragen en door jou verworpen genezer-voorbeeld prima tussen zou passen.
Workshop 1
. . . .
If you want to share your story of contact with non-humans that you believe are of extraterrestrial origin, in a safe and supportive environment, this workshop is for you. A full hour will be set aside for sharing.

Additionally, Kathleen Marden and Dr. George Medich will discuss the various types of contact and what to look for if you suspect you are an experiencer.

Workshop 2
. .
"How to Resist an Alien Abduction" Kathleen Marden presents a slide show on a variety of
methods that others have used successfully to end or curtail their alien abductions.

Workshop Kathleen Marden
. . .
Her experience as a hypnotherapist has given her insight into a variety of abduction experiences.
Personally, she has transcended the shame and victimization of alien abduction and
proactively advocates strength and unity among experiencers of contact with non-human entities.

Workshop George Medich
. . . .
He also participated on MUFON’s Anomalous Foreign Body Removal Protocol Team.

. . . . { https://en.wikipedia.org/wiki/Doc_Medich }
Shortly after receiving an M.D. degree from the University of Pittsburgh, Medich had his medical license suspended in Pennsylvania due to a "guilty plea to twelve counts of knowingly or intentionally possessing a controlled substance obtained through prescriptions written to nonexistent patients and to people who never received the drugs."

en uit de lossere agenda:

4:25 - 5:30 - Form 7 - Entity Cases and Paranormal Connections with Ryan Stacey
{ https://aliencosmicexpo.com/ryan-stacey/
}
. . He is writing his first book, “BELIEVE” , an Investigative Study building a bridge between the borders of Paranormal and Extra-Terrestrial Phenomena. Ryan is the Ontario Director and Chief Investigator for MUFON Canada (Mutual UFO Network) and has personally investigated over 200 UFO sightings internationally. On the paranormal side, Ryan runs a volunteer group, Black Light Uncharted, that has come into contact with apparitions, haunts, poltergeists and other unusual phenomena associated with the subject.​
Een Anomalous Foreign Body Removal Protocol Team, waarvan een deelnemer werd veroordeeld wegens het uischrijven van recepten voor onbestaande patiënten.

Klinkt wel logisch toch? Of mag ik jouw kindje niet met dit smerige badwater weggooien?

Roeland
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

heeck schreef: 07 aug 2018 08:14 Labyrint,

Je vergeet een opvallend deel van dat congres:
2017 MUFON International Symposium Experiencer Workshops

waar het door mij aangedragen en door jou verworpen genezer-voorbeeld prima tussen zou passen.
Ik heb daar geen verstand van. Geen interesse in.

Mijn interesse gaat over de on-topic gebeurtenissen (zie titel) sinds 16 december 2017 en wat daar op aansluit.

Niets anders dan dat.

Wat mensen allemaal geloven of willen geloven dat maakt voor Elizondo's betoog helemaal niets uit. Elizondo is dan ook niet van MUFON. Elizondo is afkomstig van "the Department Of Defence", ging naar van TTSA en komt bij MUFON spreken voor een zaal met laten we zeggen "UFO mensen". Weiger jij je brood te kopen bij een gelovige bakker? We hebben in de 2e kamer ook een SGP en Christenunie die mede het land mogen besturen. Over misleiding en tuimelen gesproken. Die mensen in de 2e kamer spreken op hun knieën met een Jezus die niet bestaat. Zoals Rereformed dat 50 jaar lang heeft volgehouden.

Verschillende grote UFO organisaties worden uiteraard als eerste bezocht! Dat komt ze nog goed uit ook. :idea:

Opgelost. Luis Elizondo komt dus uit het Pentagon. Heeft toestemming van het Pentagon en DOD om de sinds 16 december 2017 gedeclassificeerde videobeelden van deze UAP (= Unidentified Aerial Phenomena) (die hypersonische rondjes vlogen om de modernste straaljagers heen) uit de kluis te halen en deze wereldkundig te maken. Maar waarom brengt men het naar buiten? Waarom nu? Natuurlijk speelt men een spel. Wat is de reden?

De bedoeling is in ieder geval dat de hele discussie over UFO's naar de main-stream verhuist.

Ergo:

Al staat Elizondo in de Efteling te praten. De (3x) F-18 Hornet gun-camera-footage declassificatie en reconstructies worden daar niet minder van.
De piloten zullen ook niet door de mand vallen vanwege een bezoek van Elizondo aan MUFON. En hun 'bevindingen' daar ben ik niet geheel mee bekend.

Ook de wetenschappelijke benadering en verhaal wat Elizondo verteld zal niet veranderen. Er zal alleen maar meer wetenschap en bevestiging bij komen. Officiële erkenning van het "UFO-Probleem". Mark my words.

Kortom. De zaken staan compleet op zichzelf. Hij is een uitgenodigd spreker voor deze UFO community en daar loopt inderdaad van alles tussen.
Zo ook de New-Age achtige vrouw die Elizondo een warrige vraag stelt over een boek over telepathische contacten met aliens die hij vervolgens respectvol en nederig afwijst met de woorden dat iedereen een heilig recht op zijn of haar overtuiging heeft en dat hij daar niet aan zou durven en willen komen. Geeft al duidelijk aan dat hij er volledig buiten staat en zijn eigen verslag brengt.

heeck schreef: 07 aug 2018 08:14Klinkt wel logisch toch? Of mag ik jouw kindje niet met dit smerige badwater weggooien
Ja hoor ga gerust je gang. Het maakt voor mij niets uit wat jij doet. :-)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrint schreef:Ook de wetenschappelijke benadering en verhaal wat Elizondo verteld zal niet veranderen. Er zal alleen maar meer wetenschap en bevestiging bij komen. Officiële erkenning van het "UFO-Probleem". Mark my words.
1 september 2020 heb ik in mijn agenda gezet.

Roeland
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Mooi. Ik kan alleen niet beloven dat de ligstoel er dan nog is. :lol:
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Coen Vermeeren *) staat ook achter Luis Elizondo en zijn metgezellen die de aarde gaan verlossen van armetierig denken:
http://coenvermeeren.nl/to-the-stars-ac ... s-science/

Aan het eind staat een wervingsvideo van deze nieuwe “To the Stars Academy”

Roeland

*) https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Coen_Vermeeren
Plaats reactie